Naciąganie w X-KOM ma się w najlepsze

Naciąganie w X-KOM ma się w najlepsze

hejto.pl
Właśnie jestem na etapie zakupu laptopa. Zastanawiałem się nad dodaniem opcji dodatkowej ochrony na 24m ale wystarczy przeczytać regulamin aby dowiedzieć się że to raczej dymanie niż ochrona.
Na głównej stronie opisującej usługę - napisane jest jedno. A w regulaminie drugie.
Reklama na stronie
https://www.x-kom.pl/p/1044038-x-kom-x-care-uszkodzenie-wariant-premium-na-24-m-ce.html
Regulamin :
https://lp.x-kom.pl/a/regulaminy/zalacznik_nr_1_regulamin_usluga_x-care_uszkodzenie_x-kom.pdf

Komentarze (50)

Majki992

Te ich gwarancje to jest jeden wielki scam. Przykład z jednego ze sklepów obuwniczych. Nie przyjęli mojemu bratu butów na gwarancję (rozklejone podeszwa), bo "źle w nich chodził".


We wszelkich sklepach z elektroniką próbują to wcisnąć nachalnie tylko po to żeby w razie W odwrócić kota ogonem. Zrobią wszystko żeby to właśnie nam przykleić winę


Tl:dr

Niech się yerbią ( ͡° ͜ʖ ͡°)

spinorbital

Z gwarancja w xkom jest jak z gwarancja w new balance - po miesiącu przetarła mi się pięta i troszkę w okolicy kostki oraz rozkleiły oba czubki w hb410. Werdykt - nie umie pan butów ubierać, musiał wciskać pan je na siłę, chodził pan po kałużach, no i nie sznurował pan butów jak trzeba xD O ile z tym sznurowaniem to czasem zdarzało mi się wsadzić sznurówki do buta i przejść do sąsiada, ale kurwa to były pojedyncze epizody. Poza tym buty miały miesiąc. Deszczu akurat w tamte wakacje nie było ani grama, a co do ubierania butów to wszystkie ubieram tak samo od 20 lat i żadne jeszcze się nie przetarły na pięcie i do tego kostce xD


Generalnie polecam wystrzegać się tych dwóch firm xD

evilonep

Wołam do tablicy @x-kom z prośbą o komentarz w tej sprawie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

kodyak

Te ubezpieczenia to wyłudzanie pieniędzy, nigdy tego nie brałem,


to jest tylko ich gwarancja a nie producenta, dajcie sobie z tym spokój, pamiętajcie że po roku-2 latach oni mają tak samo w dupie te urzadzenie jak wy

fitoplankton

@bluebit Nie, źle to rozumiecie. W tym zrzucie z regulaminu nie ma sprzeczności, to "i" dotyczy, że ta ich gwarancja dotyczy tylko uszkodzeń mechanicznych, włączając Zalanie Urządzenia. A to dlatego, że Zalanie Urządzenia to specyficzna rzecz - można zalać tylko wodą albo wodą morską.


Więc można chować małysza

9c5d9da8-d87f-4784-9791-37495c752447
6a56d07a-584b-4cf3-a22d-a3026558cea8
Jim_Morrison

@spinorbital Mnie tam X-kom już dwie gwarancje bezproblemowo załatwił. Klawiatury i karty graficznej.

Wilku

@spinorbital odwołałeś się?

franciszekkimono

O kurcze. O co biega? Przecież jest wyraźnie napisane, że w ramach usługi naprawiają uszkodzenia mechaniczne i powstałe w wyniku zalania. A w regulaminie w przytoczonym punkcie jest info, że usługą NIE SĄ OBJĘTE INNE USZKODZENIA NIŻ MECHANICZNE I ZALANIE! Ktoś tu nie potrafi czytać ze zrozumieniem?

Drathir

Czytaj ze zrozumieniem @bluebit - "nie są objęte wadliwe dzialanie urządzenia wywołane przyczynami INNYMI NIŻ uszkodzenia mechaniczne [...] i zalanie urządzenia"

motokate

Ubezpieczenie to zakład, gra losowa przeciwko ubezpieczycielowi. Są więc kalkulowane przez niego tak, żeby, uśredniając, klienci przegrywali. Innymi słowy, gra ma dla klienta ujemną wartość oczekiwaną.


Należy zatem kierować się zasadą, że ubezpieczamy tylko takie rzeczy, co do których konsekwencji zajścia szkody nie bylibyśmy w stanie udźwignąć, tj. np. leczenie za granicą, mieszkanie, OC, życie - tylko w przypadku, gdy nasza śmierć postawiłaby rodzinę w złej sytuacji. Cała reszta to wyrzucanie pieniędzy w błoto.


Kupując przez całe życie masę elektroniki i AGD, coś z tego na pewno się popsuje - ale, statystycznie, wartość szkód łącznie będzie mniejsza niż kwota, którą trzeba by było wyłożyć na ubezpieczenia.

spinorbital

@Wilku tak, nic to nie dało, jedynie łaskawie mi skleili noski i tyle

maartinez

No przecież dobrze jest napisane. Nie naprawią jeżeli to będzie uszkodzenie inne niż uszkodzenie mechaniczne i zalanie. Czyli jak zalanie to naprawią. Gdzie tu się nie zgadza?

KreatywnyNickzPiwnicy

Po rosnącej ilości piorunów przy tej "aferze" widzę, że na Hejto dotarła stara dobra zasada "a po co czytać, widzę plusy plusuję". Dosłownie zero kontrowersji jest w tym poście, wystarczy czytać ze zrozumieniem

bluebit

Macie rację - jak dla mnie jest to napisane nie czytelnie - ale tak wychodzi na to że x-care nie obsługuje innych uszkodzeń niż mechaniczne i zalanie wodą. (Faktycznie we wzburzeniu przeczytałem nie do końca ze zrozumieniem). Jednak i tak chyba zrezygnuje z tego ubezpieczenia : "W przypadku zalania tylko czystą wodą i wodą morską". Herbata się nie liczy

tylko_grzanki

@fitoplankton

można zalać tylko wodą albo wodą morską


ciekawe czy zakres pH podają

KonSamSieWali

Taa i zalewam dzień przed końcem gwarancji XD

hlorek

Kilka lat temu kupiłem lapka HP w x-kom. Dobrałem super mega ubezpieczenie z x-kom, dostałem zniżkę... Następnego dnia skorzystałem z prawa odstąpienia. W zamian wykupiłem tańsze przedłużenia gwarancji producenta o 2 lata plus 2 lata ubezpieczenia od zniszczenia po gwarancji standardowej. Z 5cio letniej gwarancji/2 letniego ubezpieczenia skorzystałem raz - lapek spadł, matryca pękła, zgłosiłem. Wymienili matrycę plus bebechy, dzięki czemu miałem nową matrycę z wyższą rozdziałką, nowszego procka oraz więcej ramu. Dzięki HP. Lapek służy do dzisiaj.

ofca

@x-kom jak już macie tu konto i chcieliście się wbić z pompą, to chodźcie objaśnić regulamin, co? macie okazję błysnąć

A330

@ofca jak tam kurwa jest napisane ze nie sa objete przypadki INNE niż zalanie. Co za idiota to wrzucil

ciken007

@bluebit To jak już Ci koledzy wyjaśnili to weź zmień tytuł, albo wywal artykuł.

A330

@ciken007 takiego penesa to xkom powinien przykładnie pociagnac do sądu, oduczy się szkalowac bez dowodów

ciken007

@A330 Już bym tak nie przesadzał z inwektywami. Też czasem jakaś pierdołę palne, gdzie okazuje się że po prostu nie doczytałem. Pewnie by X-kom mógł pociągnąć do odpowiedzialności za pomówienia, ale wątpię żeby to zrobili.

xDawidMx

@bluebit ktoś nadal kupuje w tym szrotowym sklepie w którym kiedyś PR managerem był naciągacz z Solgaza? xD

ciken007

@xDawidMx Trochę dziurawa ta logika. Jakie znaczenie ma dla obecnego stanu rzeczy, że kiedyś pracował tam, wspomniany przez Ciebie człowiek? Myślenie tożsame z myśleniem mojej babci, która nie pozwoliła odmalować elewacji domu, który stoi w granicy działki, bo 50 lat temu sąsiad podorał miedzę.

PotwornyKogut

@kodyak jeśli już, to warto brać ubezpieczenie dodatkowe tylko w przypadku pralki. najtańsza pralka + ubezpieczenie = jest szansa, że jak się zepsuje zaraz po standardowej gwarancji (u mnie tak było już dwa razy), to ubezpieczenie dodatkowe jeszcze gwarantuje wymianę na nową (bo naprawić się nie da)

marcin110987

@bluebit: to nie jest naciąganie w xkom, tylko dodatkowe ubezpieczenie realizowane przez firmę zewnętrzną. Wszystkie sklepy mają te gówno ubezpieczenia, które mają wyciągnąć od Ciebie dodatkową kasę, a sprzedawca dostanie za to prowizję.

To ma się nie opłacać konsumentowi.

Keller

@spinorbital Mi odrzucili przetarte zapietki w Reebokach po jednym weekendzie w pracy za barem

zemstakosiarki

Kurcze ale to się jakoś wyklucza! W wariancie rozszerzonym i premium mają podane że naprawia jak będzie "Zalane Urządzenie" i nawet wyszczególnione mają w definicji. Nie znam się ale to wygląda na to jakby siebie wykluczało

DM_

@bluebit >Macie rację - jak dla mnie jest to napisane nie czytelnie


Nie, jest zrozumiale napisane tylko ty nie umiesz czytać i jeszcze próbujesz w pierwszej aktywności kręcić fałszywą aferę. Miej trochę godności i skasuj tą bzdurę.


@hejto w takich właśnie przypadkach przydała by się opcja zakopywania albo zgłaszania

RobertCalifornia

Z innej branży, niezły paragraf 22 ma w umowie pewien ubezpieczyciel na życie


Niby ubezpieczasz rodzinę na wypadek jak byś zmarł, płacisz przez kilkanaście lat składki ale:


Masz obowiązek powiadomienia o każdej chorobie, jak nie powiadomisz, ubezpieczenie nieważne


Mają prawo do rozwiązania umowy w każdej chwili bez podania przyczyny.


Czyli np masz terminalnego raka.


Jak nie powiadomisz i umrzesz, rodzina nic nie dostanie.


Jak powiadomisz, rodzina też nic nie dostanie bo wypowiedzą umowę


Zajebiste ubezpieczenie a ubezpieczyciel jeden z większych, jakiś czas temu reklamował się w tv

Ronaldo

@spinorbital Ostatnio szukałem butów do biegania i moja uwagę przykuły buty NB. Dobre recenzje, ale podkreślano słabą trwałość. Wpisałem sobie przezornie "reklamacja butów New Balance" i momentalnie zrezygnowałem. Dystrybutorem NB na Polskę jest jakiś totalny Januszex, który reklamacje załatwia w opisany przez ciebie sposób xD

Ogau

@spinorbital oczywiście się odwołałeś? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

AndrzejZupa

Kurwa, przeczytałem "obciąganie"...chyba czas zrobić przerwę od neta

GumaBalonowa

Sprawdzilem regulamin i oferte, gdzie tu sa sprzecznosci? Tytulujesz post powaznym zarzutem publicznym (odwaznie) ale brak konkretow, porownan.


Wodorosty intelektualne co to lajkuja tylko w nieuczciwy sposob obnizaja wiarygodnosc xkom

GumaBalonowa

@xDawidMx nie, nikt nie kupuje, dlatego firma generuje miliony. A dlaczego zadajesz tak blyskotliwe pytanie?

Atom

@bluebit te rozszerzone gwarancje to nic innego jak tylko nabijanie kasy dla firmy za puste obietnice Robią tak wszyscy, nie tylko x-kom.

Navane

@Majki992

@spinorbital


korzystajcie zawsze z rękojmi.


Warto dodać, że wada produktu wykryta w ciągu 12 miesięcy od zakupu korzysta z domniemania i zostaje uznana za taką, która istniała w chwili sprzedaży.


Jeżeli towar zawiera wady fizyczne, kupujący może żądać wymiany na nowy towar wolny od wad lub nieodpłatną naprawę.


do roku to oni muszą udowodnić, że źle w nich chodziłeś

x-kom

@bluebit Nie są objęte wadliwe działanie urządzenia wywołane przyczynami INNYMI NIŻ uszkodzenia mechaniczne [...] i zalanie urządzenia. Podrzucamy temat do działu, który zajmuje się prostym językiem. Specjaliści przeanalizują czytelność treści regulaminu

antek_akrobata

Akurat x-kom na tle innych sklepów jest jeszcze spoko. W tej dodatkowej gwarancji raczej nic dziwnego nie widzę, ale moim zdaniem raczej szkoda na to kasy. W każdym sklepie coś takiego wciskają i raczej nie robią tego z dobroci serca, a w samej umowie bywa często mnóstwo zapisów, które weryfikują przydatność takiej gwarancji.


Co do tego sklepu, nie podoba mi się jedno: przy zamawianiu masz widoczne "zamów na dzisiaj". Pokazuje się wtedy, kiedy towar jest niedostępny w twoim sklepie i pojawia się to nawet w niedzielę. Taka informacja sugeruje, że możesz zamówić i jeszcze dzisiaj pójść do sklepu odebrać sprzęt - nie da się chyba inaczej tego zrozumieć. A tymczasem tak to nie działa - próbowałem. Towar masz dopiero za kilka dni i jest to mega słabe.

00595004-f57a-4e05-a976-d926933a37e5
Kismeth

@spinorbital generalnie NewBalance to zawsze był synonim badziewia i nagle BUM, marketing i z badziewnych butów stała się to w umysłach ludzi marka premium xD

SuperSzturmowiec

nigdy nie brałem dodatkowej gwarancji. i urządzenia nie zaleje bo nie pije jak używam laptopa a nawet jeśli to napój stawiam na osobnej polce z dala

xDawidMx

@ciken007 jesli od lat firma wali wał za wałem to tylko gratulować tam kupna.

ciken007

@xDawidMx Co rozumiesz przez "wał"? Ja ile razy tam kupowałem, tyle razy nie było żadnego problemu. Czy to przez internet, stacjonarnie czy z odbiorem w sklepie.

Guts_Berserk

Każde ubezpieczenie w tych sklepach to jedno wielkie naciąganie. Gówno warte są i nabijają ludzi w butelkę i ich jeszcze telefony w stylu "Wie Pan że statystycznie sprzęt psuje się po 3 latach?"

Pandzia

Ostrzegam przed tym sklepem. Nie kupujcie nic u nich.. kupiłam laptopa kilka lat temu.. wszystko spoko dopóki nie zaczęła mi świrować karta wifi.

1 reklamacja: nie ma problemu, laptop odesłany, pomogła "aktualizacja biosu", trwało to 5 tygodni, odesłałam po tygodniu

2 reklamacja: dałam im opis usterki że screenami na bite 6 stron A4. Łaskawie uznali i wymienili.. NA UŻYWKĘ, która działała podobnie jak poprzednia, trwało 9 tygodni i znowu po kilku dniach odsyłka

3 reklamacja: stwierdzili nagle iż płyta główna posiada ślady po zalaniu (nigdy nie otwierałam obudowy) i odmówili naprawy. 2 tygodnie


Efekt jest taki, że byłam 16 tygodni bez sprzętu, który wrócił do mnie w gorszym stanie niż wysłałam do nich na gwarancję.. przez UOkik już mi się nie chciało bawić z nimi...

SzklanyDrut

Już samo to zdanie:


Dzięki usłudze x-care nie zapłacisz za naprawę urządzenia, jeżeli je przypadkiem uszkodzisz. W tej ofercie okres ochrony wynosi 24 miesiące. W tym czasie możesz skorzystać z dowolnej liczby napraw, ale ich łączny koszt nie może przekroczyć 3000 zł.


Daje do myślenia. Naprawiam laptopy w ramach rozrywki to wiem ile części kosztują.

vinku

Do sklepu z elektroniką nie idzie się po ubezpieczenie, tylko po sprzęt. Xkom pod względem obsługi klienta i cen jest najsensowniejszym wyborem spośród takich Ułanów jak morele czy komputronik. Mimo wszystko, nigdy bym nie brał ubezpieczenia na sprzęt w sklepie. Jeśli byłby to jakiś turbo drogi sprzęt profesjonalny, to wolałbym iść do jakiegoś zwykłego ubezpieczyciela i się z nim dogadać.

CyberHorns

@spinorbital standard, większość klientów i tak nic nie zrobi z odrzuconą reklamacją. Ja chodzę do sądów w takich sprawach i już 3 reklamacje butów wygrałem kiedy mi odmówili

spinorbital

@CyberHorns wtedy jeszcze byłem młody i głupi odwołać się odwołałem, to skleili noski, ale o sądzie to nawet nie miałem pojęcia, że tak można. Teraz pojęcie mam,, ale pewno i tak wygrało by lenistwo xD Wiem jedno, nigdy więcej obuwia NB

Zaloguj się aby komentować