#motocykle #rzeszow #podkarpackie #majsterkowanie

Rzeszow +100km

Ktos pomoze bo juz brak mi sil do te zlej ku%^*, nic w tym roku nie pojeździłem.
Nie pali na jeden cylinder i nie jestem w stanie zdiagnozowac czemu.
Ktos pomoze lub poleci kogoś kto zdiagnozuje
Moge podjechac na jednym garze do 100km z Rzeszowa. Naprawić sobie naprawie sam tylko trzeba mi podpowiedzić co.
Nie chce mi sie już nawet kolejny raz tego rozbierać.
37339296-1806-4fe8-9a8e-b1fbef006098
nobodys

@bucz Ja się nie znam, ale zaciekawiło mnie, co odpowie pan chatgpt


Rozumiem, że masz problem z jednym cylindrem, który nie pali, i szukasz pomocy w okolicach Rzeszowa. Na podstawie zdjęcia widzę silnik, gaźnik i elementy układu paliwowego, co może dawać pewne wskazówki, gdzie szukać problemu. Oto kilka rzeczy, które warto sprawdzić, gdy jeden cylinder nie działa:

Świeca zapłonowa i układ zapłonowy:

Sprawdź, czy świeca zapłonowa w problematycznym cylindrze jest czysta i sprawna. Możesz ją wykręcić, przyłożyć do metalowej części silnika, zakręcić silnikiem i zobaczyć, czy jest iskra.

Skontroluj cewkę zapłonową i przewód prowadzący do tego cylindra. Czasami uszkodzona cewka lub przewód mogą powodować brak iskry.

Gaźnik i dostarczanie paliwa:

Na zdjęciu widzę gaźnik, więc możliwe, że gaźnik odpowiedzialny za ten cylinder jest zatkany lub zabrudzony. Warto sprawdzić i wyczyścić dysze oraz upewnić się, że paliwo jest dostarczane prawidłowo.

Sprawdź również filtr paliwa i wężyki, aby upewnić się, że paliwo dociera do gaźnika. Sprawdź, czy nie ma nieszczelności w dolocie powietrza.

Test kompresji:

Jeśli układ zapłonowy i paliwowy działają prawidłowo, warto przeprowadzić test kompresji w obu cylindrach. Jeśli jeden cylinder ma niską kompresję, może to być spowodowane problemami z zaworami, pierścieniami tłokowymi lub uszczelką pod głowicą.

Regulacja zaworów:

Źle wyregulowane zawory mogą powodować problemy z odpalaniem cylindra. Jeśli zawory są zbyt luźne lub zbyt ciasne, mogą wpływać na pracę cylindra.


Jeśli chcesz sam naprawić motocykl, ale potrzebujesz wskazówek dotyczących diagnozy, zacznij od sprawdzenia iskry, paliwa i kompresji. Możesz też poszukać kogoś w okolicy, kto pomoże w diagnozie – na forach motocyklowych lub w grupach na Facebooku, gdzie ludzie z Rzeszowa i okolic wymieniają się kontaktami do mechaników.

Daj znać, jeśli potrzebujesz więcej szczegółów dotyczących którejkolwiek z tych kwestii lub jeśli chcesz zawęzić diagnozę na podstawie konkretnych objawów!

bucz

@nobodys ksiazkowe rzeczy sprawdzilem

dlatego sprawa mnie przerasta

nobodys

@bucz Możesz precyzyjnie napisać w chatgpt wszystko jak próbowałeś to naprawić i może wypluje coś sensownego, nic to nie kosztuje

sleep-devir

Sprawdź po kolei ;

Świeca czy nie jest zalana i czy jest iskra

Przewód czy nie ma przebicia

Paliwo czy jest w komorze plywakowej (poluzuje śrubę na dole i zobacz czy coś leci)


Jezeli masz prąd i nie masz zawalonego filtru powietrza to pozostaje kwestia gaźnika.

Możesz (ja bym tak zrobił) przestawić śrubę składu mieszanki na tym gaźniku. Reguluje się to za pomocą śruby, zwykle płaski śrubokręt. . Najpierw powoli wkreć tą śrubę do końca LICZĄC ile obrotów zrobiłeś. To ważne.

Później Wykręć tak jak było i dodaj np dwa obroty więcej, tylko na próbę. Spróbuj w różnych ustawieniach.

Jak nic się nie zmienia to wróć do ustawień wyjściowych.


Jeżeli to nic nie da i zakładamy że masz sprawny układ paliwowy (wężyki nie zagięte, filtr paliwa czysty) to pozostaje zdjąć gaźniki i zobaczyć co się tam dzieje.


Jak nie masz dwóch lewych rąk to jesteś w stanie zrobić podstawowy przegląd samemu.

Są teraz preparaty do czyszczenia gaźników, do tego sprężone powietrze i wstępnie sam możesz czyścić. Jak nie czujesz się na siłach to pozostaje serwis.

rodarball

@bucz nie polecam jazdy na jednym garze. Znajomy z grupy jechał tak Yamaha Super Tenere, na jednym pracującym cylindrze. Paliwo, które nie zostało spalone w cyklu pracy zebrało się w układzie wydechowym. A jak się już go nazbieralo, to się po prostu zapaliło. Finalnie cała lewa strona motocykla po prostu się spaliła.


Osobiście polecam serwis motocyklowy Husator w Opolu. Wiem, że to daleko, ale tam przyjezdzaja motocykle z odległych krańców Polski. Kuba potrafi zdziałać cuda...

d.vil

@bucz ale napisz przynajmniej co już zrobiłeś.

Zaloguj się aby komentować