To jeszcze porównaj emisje NOx
Albo PM2.5
@entropy_ on nie odróżnia masy pojazdu od dmc, a ty mu rzucasz jakieś zaklęcia xD
@entropy_ Porównaj też emisję cząstek stałych, np. przy hamowaniu (ścieranie się opon). Popatrz też na uciążliwośći dla środowiska przy produkcji pojazdu.
@sierzant_armii_12_malp to może porównajmy seicento do tira z euro6? Wyjdą jeszcze lepsze cyferki.
Jak porównasz podobne auta z lat 90 i obecne to faktycznie jest lepiej.
Zestaw mi to seicento z vw up bo to podobna klasa samochodów to wtedy pogadamy.
A że na rynku są różne segmenty aut? No kto to słyszał!?
I vw up też ma euro 6.
@entropy_ seicento 0,02g/km
dla doge ram nie udalo mi sie nic znaleźć poza
"Ogólnie, dla takich dużych silników jak 5.7 Hemi, emisja NOx może wynosić od około 0.2 g/km do 0.4 g/km, w zależności od konkretnych warunków i regulacji."
@starszy_mechanik google nie odrozna, wkelilem. wtedy wynik jaki dalo. mi google
@entropy_ A wiesz, że ten Doge Baran zazwyczaj wozi tyłek jednego człowieka jadącego do pracy w biurze, czasami jeszcze odbieranego ze szkoły gówniaka? Że zdecydowana większość z nich służy do podbijania własnego ego, a nie np. wożenia drwali do lasu, elektryków na robotę przy liniach wysokiego napięcia, czy jako pojazd Straży Granicznej?
(na szczęście jakieś podatki od wielkich, ciężkich samochodów, z dużymi silnikami, też się szykują)
@entropy_ widzisz, problem jest w tym ze typ z kompleksem malego czlonka moze jezdzic prawie 6 litrową 2,5 tonowa krowa a normalny czlowiek juz nie wjedzie 15 letnim autem miejskim w gazie
podajesz argument z dupy
@entropy_ widzialem jedną osobę która wykorzystuje ten samochód u nas do tego co został stworzony. Jest leśniczym w górach. Pozostali właściciele mają małe fiuty i IQ w okolicach 80
@30ohm ja startym suwem z 2005 roku też nie mogę wjechać do centrum miasta bo mam w nim euro 4. Ten przepis działa na zasadzie ograniczania emisji w danej kategorii samochodów. Trochę to głupie patrząc tylko na emisję co2 ale nox i pm też się emitują i tu widzać główną przewagę. I tak w miastach jest najwięcej małych samochodów. Przecież ludzie nie przesiądą się z 15 letniego polo w rei na rama 5L. Raczej wybiorą toyotę yaris. Jeśli ktoś chce wjechać dużym starym autem powinien spełniać możliwie najwyższe normy i koniec sprawy. Kolejna sprawa że część tych gruzów nie powinna przejść przeglądów ale o lewy przegląd coraz trudniej więc problem sam się rozwiąże. Kiedyś ludzie sobie wycinali dpf-y bo uznawali to za niepotrzebne xD
@0x34 nie przesiadają się na małe miejskie samochody, tylko na najtańsze suvy w bieda wersjach bo pojemnik na sperme musi czymś brajanka do szkoły podwieźć. Mamy tutaj co najmniej 3 patologie:
-
Karyny które nie potrafią tymi samochodami się poruszać po drodze
-
Umiejętności parkowania małym nie miały więc suvem odwalają zupełną patologie
-
Hodują życiowe łajzy które wszędzie są wożone samochodem, bo brajanek się zmęczy przejściem ze zbiorkomu
Przez głupie unijne przepisy cały segment A zaraz zniknie, segment B kosztuje tylko co kiedyś C, kompakty kosztują tylko co segment D itd. Zupełna patologia. Mnie to śmieszy że mam mały miejski samochód w benzynie euro 5 i nowego diesla w euro 6, ten drugi jest zły.
@Bajo-Jajo A co ma niby dwutlenek węgla do norm emisji? Może być pan oświecony porównał emisję tlenków azotu (NOx), węglowodorów, tlenku węgla oraz cząsteczek stałych?
PS normy Euro w ogóle nie określają maksymalnej ilości CO2 w spalinach, także to czysta manipulacja
@M_B_A
OP to idealny przykład na to, że iluzja tego, że coś rozumie jest gorsza niż brak zrozumienia
@Ragnarokk OP to zwyczajny troll, który szerzy fejki i manipulacje. @Moderacja pwinna go zbanować i nikt by po nim nie płakał
@M_B_A porownalem pare postow wyżej
@Bajo-Jajo Przestań kłamać i usuń konto
@Ragnarokk masz juz czas na rozwiniecie tamtej mysli czy w niedziele tez robisz na tego zlodzieja dobrodzieja ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
@M_B_A z dedykacja dla osoby niedowidzacej
seicento 0,02g/km
dla doge ram nie udalo mi sie nic znaleźć poza
"Ogólnie, dla takich dużych silników jak 5.7 Hemi, emisja NOx może wynosić od około 0.2 g/km do 0.4 g/km, w zależności od konkretnych warunków i regulacji."
@Bajo-Jajo chatgpt ci dał te wyniki? xD
Komentarz usunięty
@Bajo-Jajo silnik hemi został zaprojektowany dawno temu. Do dziś przeszedł szereg modyfikacji, żeby odpowiednie normy spełniać więc musisz szukać trochę inaczej niż to robisz. Na przykład na stronie producenta.
@Bajo-Jajo dla normy euro6d emisja nox wynosi 0.06g/km lub mniej.
Jeżeli auto emituje więcej to NIE JEST euro 6
@starszy_mechanik on zmyśla te liczby na poczekaniu xDDD
@mortt szukalem i nie znalazlem
@entropy_ to pokaz wlasciwe
@Bajo-Jajo napisałem Ci.
@Bajo-Jajo Wrzuciłeś obrazek gdzie jest napisane, że dodge spełnia euro6d, nie trzeba szukać konkretnego modelu bo samo sepłnianie normy 6d implikuje 0.06g/km lub mniej
No chyba że wrzuciłeś zmanipulowany obrazek
@M_B_A przecież w walce o klimat chodzi o redukcję CO2-to jest oficjalna doktryna zatwierdzona przez konsensus polityczny.
po co tak manipulujesz?
@Erebus Potrzebne źródło
@M_B_A chłop podważa konsensus, szok
@Bajo-Jajo Stara dobra taktyka trolli. Napisałeś głupotę, ludzie mówią że napisałeś głupotę, a ty teraz próbujesz ludziom zmarnować czas i każesz im podawać prawdziwe liczby. Nie będę karmił trolla, ciężar dowodu jest na tobie jeśli ty wyglaszasz jakieś tezy.
@Oczk czy takie trolowanie nie jest łamaniem regulaminu?
@Erebus Konsensus na hejto jest taki, że jestes politycznym trollem
@M_B_A masz jakieś badania na potwierdzenie tej śmiałej tezy?
@Bajo-Jajo
Nie, pracuję we własnym biznesie. Robiąc rzeczy bardziej pożyteczne niż spamowanie netu tanimi manipulacjami ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯
Swoją drogą akurat nie miałbym nic przeciwko ograniczeniom w sprzedaży pickupów, bo nasze miast nie są przystosowane do takich aut pasażerskich.
@Erebus ponieważ mu banka informacyjna pęka ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@M_B_A podalem ci dane jakie udalo. mi sie znaleźć w internecie, o te dane jest raczej ciężko wiec albo znajdz inne, lepsze albo opuść dyskusje
@M_B_A za ten konsensus odpowiada gordon maximilian i wyrocznia wiec taki komsensus to se na pralke przyklej
@Bajo-Jajo to jeszcze zależy co przewozi, jeśli obydwa zapakujemy do limitu, to wtedy dodge okaże się bardziej eko. Problem w tym, że takimi autami większość ludzi wozi tylko własną dupę
@m-q i kompleksy w przypadku doge ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Bajo-Jajo świetny przykład chłopskiego rozumu.
ja pierdole ale bzdury...
Powinni zakazać SUVów i tych krów
@Bajo-Jajo
wiesz, że auta emitują inne gazy niż tylko co2, czy jesteś za głupi żeby to wiedzieć?
@GordonLameman jakie gazy? bo NOx to sej ma mniejsze niz ram, pyly
Fiat Seicento 900
CO (tlenek węgla): około 2-3 g/km
HC (węglowodory): około 0,2-0,3 g/km
NOx (tlenki azotu): około 0,2-0,3 g/km
CO2 (dwutlenek węgla): około 140-160 g/km
Dodge Ram 6.7 Hemi
Dodge Ram z silnikiem 6.7 Hemi
CO: może wynosić około 4-5 g/km
HC: około 0,3-0,5 g/km
NOx: około 0,3-0,5 g/km
CO2: może przekraczać 300 g/km
@Bajo-Jajo
a cząstki stałe?
To był główny powód.
@GordonLameman roznia sie o 0,005-0,015g/km
@GordonLameman przez przypadek oczywiście
@entropy_
a, fajnie.
konfiarski matol zawsze będzie kłamać
dla seicento 900 emisja pylow
PM2.5: około 0.01-0.02 g
dla doge ram 5.7 hemi
PM2.5: około 0.005-0.01 g/km (dla modeli bez DPF mogą być wyższe)
@Bajo-Jajo
widać sporą różnicę.
To oni pewnie poszukują tego kierowcy chinquechento, od sprawy Iwony Wieczorek, żeby mu wywalić mandat za jazdę w czystej strefie
Wkłada bidulka wysiłek żeby zbic z desek transparent, zrobić w paincie grafikę, przykleić kartkę do deseczek ale nie ogarnia, aby wcześniej w 5 sek. wygooglować na czym bazują normy spalin. Kwintesencja chłopskiego rozumu
Ale Op ma trochę bo padają tu argumenty że to inna klasa samochodu i tak dalej.
Gdyby UE lub poszczególne miasta chciały strefy zrobić sprawiedliwie to by był limit całościowy na te wszystkie emisje a nie norma euro. W tej chwili bogatych to w żaden sposób nie dotyka bo sobie kupią nową krowę z wysoką normą euro i mają wszystko w dupie więc w żaden sposób na tym nie ucierpią. Chyba nie do końca o to chodzi w ekologii.
@Enzo Tak, to jedyny sensowny argument z którym można dyskutować. Ale przez to że zaczyna od manipulacji nie warto z nim dyskutować, bo on tylko szerzy propagandę, a nie próbuje rozmawiać
W sumie to nie wiem do końca, co myśleć o strefach "czystego transportu". Z jednej strony to obrzydliwy zamach na wolność do przemieszczania się ludzi, z drugiej strony stać mnie na nowy samochód i będzie mi łatwiej zaparkować
@Orzech jakoś tym ekofjutkom nie przeszkadzało zabudowywanie korytarzy napowietrzajacych w wawie, zabudowywanie parków, ani budowanie kurników niemal bez zieleni.
Jak zwykle pewnie chodzi o hajs - deweloperzy nie lubią musieć budować miejsc parkingowych, było 1 na mieszkanie, miało być 1.5, a teraz pchają żeby zmniejszyć wymóg do 0.5.
Urzędnicy ratusza otwarcie mówią że ich plan to utrudnianie życia kierowcom, bo aut ma być mniej i chuj, najlepiej wcale.
Toczymy z nimi boje, np. przerabiają miejsca parkingowe żeby było ich mniej.
Jedna banda.
@Orzech spokojnie, miasto systematycznie usuwa miejsca parkingowe zeby cie nie pozbawic tej przyjemnosci
@Orzech jeśli każdy myśli tylko i wyłącznie o sobie to społeczeństwo się kończy
@BurczekStefuha Najlepiej dla mnie, jakbyś np. Ty myślał o społeczeństwie, pracował ciężko, zarabiał mało, nie jeździł na wakacje, segregował śmieci, donosił na sąsiadów którzy brudzą itp.
W moim interesie jest żeby takich ludzi było jak najwięcej, bo wtedy 1. ja i moi bliscy mamy taniej 2. Ja i moi bliscy mamy wygodniej 3. Mniejsza szansa, że Ty i "społeczeństwo" się wzbogaci.
I raczej tak jest, że ludzie myślą o sobie, swoich bliskich, swojej okolicy, a dopiero potem o swoim "społeczeństwie". Nie za bardzo nasz mózg ogarnia więcej niż 100-150 znajomości, więc hate the game, not the player
@Bajo-Jajo Na prywatnych parkingach można parkować, nawet mniejsza szansa, że Ci auto obija:)
@Orzech w Londynie obecnie masz limity miejsc parkingowych na mieszkania i o ile sie nie myle to przypada jedno na 3 nowe mieszkania, wiec mozna sie spodziewac ze prywatne tez zlikwidują
@Bajo-Jajo W takim wypadku najprawdopodobniej (ograniczona podaż) wzrośnie cena i będzie ok
@Orzech no nie wiem czy bedzie ok jak nie bedziesz mial gdzie zaparkowac bo inni wykupia miejsca
@Orzech nie będzie ci łatwiej zaparkować gdyż osoby, które mają miejsce zamieszkania w strefie czystego transportu dostają zezwolenia na korzystanie ze swoich samochód w tejże strefie jeżeli tam mieszkają. Jedynie przyjezdni nie wjadą
@Orzech rozumiem Twój tok myślenia.
Mi bardziej chodzi o to, że sam mam auto spełniające wymogi i wygodniej byłoby też dla mnie, ale uważam, że to jest niesprawiedliwe i nie zgadzam się na "ekologie" jako nowoczesny wytrych do duszenia społeczeństwa
@BurczekStefuha Pełna zgoda
Pokażcie mi cienkolota który nie smrodzi jak stara kosiarka
@mordaJakZiemniaczek jak smrodzi to nie powinien przejsc przegladu
@Bajo-Jajo pomijając treść plakatu, nie trzeba być geniuszem, zeby dostrzec operację "centrum tylko dla bogatych", gdzie ekologia jest tylko pretekstem
@BurczekStefuha Właśnie dlatego nie wiadomo co o tym myśleć. Ale przesrane, że biednych się jeszcze karze za biedotę.
@Orzech ludzka rasa i jej wartości w pigułce
Jednego i drugiego to rzeczywiście w mieście można spotykać w 1000 sztuk
Nie ma czego porównywać - sct powinny być prawnie zakazane.
@PanNiepoprawny dlaczego?
@GrindFaterAnona bo rozkład się wjeżdżających do centrum dawno pokazał, że to zwykły lobbing producentów aut.
@PanNiepoprawny a po polsku?
@GrindFaterAnona się=aut
@PanNiepoprawny rozkład aut pokazał, ze to lobbing producentow aut? nadal nie rozumiem co masz na myśli. chocdzi ci o to, ze tylko samochody niektorych producentów spełniają te normy? to ma byc ten spiseg?
@GrindFaterAnona nie, wiek tych aut
@PanNiepoprawny wystarczyłoby SCT zorganizować w ten sposób, zeby nie EURO było kryterium wjazdu tylko emisyjność
@GrindFaterAnona albo np wcale go nie robić, bo w takich miastach jak Warszawa auta są zdecydowanie młodsze. Wystarczy egzekwować istniejące prawo dotyczące badań technicznych aut. Poza tym ci co jeżdżą starymi gruzami raczej nie robią tego specjalnie. Takich jest tylko promil.
@PanNiepoprawny ci co używają starych pieców do ogrzewania też tego nie robią specjalnie, a mimo to mamy ustawy nakazujące posiadanie piecy odpowiedniej kategorii, zeby nie truc innych. moze pozwalajmy ludziom palić plastikiem, bo nie każdego stać na sensowny opał. zrzuty nieczystości wprost do rzeki, jak cie nie stać na szambo? ok
@GrindFaterAnona przecież nie jest dozwolone użytkowanie niesprawnych aut? Podobnie jak nie jest dozwolone palenie odpadami. Auta mają spełniać normy emisji z czasów, kiedy były certyfikowane. Dlaczego w centrum miasta ma być inaczej? I kto do chuja pana pozwolił na zabudowanie korytarzy powietrznych pozwalających na "wentylację" centrum Warszawy?
Auta mają spełniać normy emisji z czasów, kiedy były certyfikowane.
@PanNiepoprawny dlaczego tak? mamy mnóstwo przykładów urządzeń, gdzie normy zostały zaostrzone i produkty zostały wycofane z użytku. dlaczego z autami ma być inaczej?
@GrindFaterAnona dlatego że prawo nie działa wstecz a normy są zaostrzane głównie dla nowych produktów. Niektórzy chcieliby żeby działało, żeby opchnąć nowe rzeczy
@PanNiepoprawny pytanie czy rozumiesz co znaczy, ze prawo nie działa wstecz. mam na bloku płyty azbestowe, które to płyty w momencie stawiania bloku były dopuszczone do użytku, a teraz państwo karze nam je zdemontować do 2030 roku i zastąpić czymś innym. jak to, przecież w momencie produkcji płyty azbestowe miały nawet atesty. jak to przeciez prawo nie działa wstecz, wybudowane - nie można już zmieniać
@GrindFaterAnona no właśnie, jak to? Jest to skrajność, ale zgodnie z tym nie powinno się ich zabraniać. Powiem więcej - przejedź się kiedyś po wsiach i zobacz ile tego jeszcze jest w użyciu. Dla mnie jeśli nakazujesz ludziom pozbyć się czego coś było legalne, to płacisz za alternatywę.
Powtórzę jeszcze raz - głównym beneficjentem SCT są producenci aut. Czasy COVID, gdzie zmniejszył się mocno ruch w Warszawie pokazały, że nie zmieni to absolutnie nic poza wiekiem aut, a więc zyskiem prywatnych firm.
Zaloguj się aby komentować