@festiwal_otwartego_parasola średnia moc 163,2 KM (ʘ_ʘ) sporo. Pewnie flota spedycyjna podbija średnią albo ja jestem jakiś ograniczony (prawdopodobnie oba)( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Gorfobrut tak, a dodatkowo teraz jest dużo więcej supercarów i sporo nowobogackich SUVów z mocą 400+
@Gorfobrut samochody z segmentu który w latach 2000 miały ~100KM teraz zastąpiły hybrydy. Ze wspomaganiem elektrycznym często mają właśnie okolice 135-250KM.
@Gorfobrut typowy bus kurierski ma 140KM
@Gorfobrut też mi to nie pasuje, tym bardziej że teraz większość nowych zachodnich aut dostępnych dla zwykłego obywatela to jakieś 1.0 MPI albo inne. Nawet SUVy mają gunwosilniki Nie spodziewałem się też, że ich udział jest aż tak spory. Chyba, że to się tyczy tylko nowych roczników, choć także dziwne. Podobnie rozmiar silników, teraz modny jest downsizing i optymalizowanie sprawności na mniejszych pojemnościach.
@Gorfobrut chuj tam z mocą. Powiedz mi Skąd oni wzięli 59 marek samochodów xd
@Gorfobrut wiesz wbrew pozorom ilość koni się przydaje - wyprzedzanie przy wyższych prędkościach na przykład. No ale rozsądku nie zastąpisz kuniami. Ja jak wsiadam do aut niektórych to póki nie mam przed sobą widoczności na 1km+ to nie biorę się za wyprzedzanie
@JanPapiez2 no marki się mnożą przez pączkowanie teraz każda "zwykła" marka musi mieć odpowiednik "premium" citroen i ds, seat i cupra, vw i audi( ͡~ ͜ʖ ͡°)
@JanPapiez2 pewnie policzono wszystko, łącznie z dostępnymi gdzieś z Azji mikroautami. Pewnie takie Ferrari nie było oficjalnie dostępne w tamtych latach. Nie wiem, nie chcę szukać po Wiki dat, ale dziś są oficjalne salony. I wielu innych marek, które wtedy może i były na drogach, ale nie były dostępne oficjalnie - Porsche czy Land Rover? Czy miały salony w Polsce w 2004? Nie pamiętam. Ale chyba nie. A to znane marki, a ile jest nieznanych jak jakiś mały elektryk, w którym ostatnio spalił się dziadek w Częstochowie...
@rm-rf widocznosc ponad 1km na wyprzedzanie? XD
@bartek555 typ może jest pilotem samolotu i przyzwyczajenia zostały xD
@rm-rf do wyprzedzania to nie "ilość koni" (czyli mocy) jest potrzebna, co jak wysoki moment obrotowy może silnik osiągnąć.
@bartek555 napisałem, że jak nie jadę swoim autem. Po 10 latach jeżdżenia autami 250-700km jak wsiadam do przeciętnego auta to mam obawy, że nie zdążę. Druga sprawa astygmatyzm i u mnie liczenie odległości to zawsze liczenie słupków na poboczu a nie chcę być odpowiedzialny za pasażerów ani innych uczestników drogi. Jak jadę swoim autem to nie mam takich problemów decyzyjnych
@FoxtrotLima co idzie często w parze z ilością kuni przy wyższych prędkościach - inaczej tego nie przeskoczysz, no chyba że jakieś auto z 12 biegową skrzynią
@rm-rf wybacz, niedoczytalem ze nie swoim. Ja tez mam astygmatyzm, ale jakos nie czuje zebym mial problemow w odlegloscia. Za to niedawno sprobowalem jechac bez okularow kawalek to rownie dobrze moglem jechac z zamknietymi mimo wady - 1,75 i 2.
@bartek555 ja mam skrzywienie cylindryczne soczewki oka co skutkuje jak pamiętam wartościami poniżej +0.2 i -0.2 na jednym i drugim oku więc przy takich wartościach okularów mi zalecili nie nosić póki co - tylko z filtrami i prowadzę bez okularów bo mi się wszystko jeszcze bardziej płaskie wydaje. Ja mam też swoje problemy neurologiczne więc koniec końców wszystko razem na wpływ pewnie na moje poczucie przestrzeni i odległości.
@rm-rf do wyprzedzania przydają się Nm. Stąd większą elastyczność turbodiesli, chociaż coraz więcej jest również benzyn z turbosprężarką.
@Boski no ja sobie benzyny bez turbiny nie wyobrażam akurat. To jeszcze jakieś bez turbin benzyny robią? Zdawało mi się, że Europa poszła w niższy litraz + turbo/biturbo. Ja akurat jestem fanem ściągania aut z USA a tam rzadko się trafia coś poniżej 2L bez turbo - najczęściej się 3.x trafiają. Ja teraz szukam dla siebie 6.2 Hemi biturbo z oryginalnie montowanym podtlenkiem azotu Jeepa Grand Cherokee ;)
@rm-rf gdzie to użyć takiej mocy, mam trzy wolnossące benzyny, 1.0, 1.3 i 1.8, jeżdżę przepisowo i jedyny problem to czasem włączyć się do ruchu jak głąby w zabudowanym cisną 30 i więcej ponad limit. Kiedyś zagranico świetnie mi się jeździło bo tam po mieście każdy uważał z prędkością i nie było problemów z wyjazdem. Chyba że jeździsz dużo po krajówkach jednopasmowych? Ale tam wyprzedzanie nie ma sensu bo zaraz za drugim tirem się wleczesz i jazda szarpana
@Hejto_nie_dziala a mnie nie pytaj ja robię rocznie 10k km i jeszcze niedawno miałem 4 auta, teraz mam 2 i szukam 3 xD więc u mnie logiki nie szukaj pod tym względem - jeden kupuje samochód by dojechać od punktu A do punktu B a drugi bo ma z tego frajdę, że 0-100 zrobi w 4 sekundy. A co do mocy to zawsze można pojechać na tor jak chcesz popróbować osiągi - auta z USA często mają kaganiec zgodny z prędkością opon fabrycznych czyli np 160 czy 180kmph i ja osobiście nie mam frajdy z jazdy 200kmph ale ten start gdzie wbija w fotel czy pokręcić bączki w przełożeniu 20/80% w awd to bardzo chętnie - oczywiście nie w mieście pod blokami czy w miejscu, w którym zagraża to bądź przeszkadza komukolwiek - szanujmy się.
@rm-rf to pomyśl czy nie taniej będzie wynajmować auta na upalanie raz na ruski rok jak potrzebujesz :p. Kiedyś byłem młodym gniewnym na drodze, przeszło mi zupełnie, zestarzałem się I wkurzają mnie ludzie którzy jeżdżą 'szyvko i bezpiecznie' dlatego się odrazu odpalam
@Hejto_nie_dziala ja po prostu lubię auta, kręcić itd ale to raczej nieszkodliwa dla otoczenia pasja - czasem tylko sąsiedzi dostają wypieków ze złości xD Gdzieś tam mam na końcu listy moje opus magnum typu lamborghini countach czy sian ale to jeszcze dużo wody upłynie.
Ja aut nie przystosowanych do tego nie upalam :) Najem nie koniecznie do mnie przemawia bo w Polsce to ja sobie mogę jakieś kałdi czy bmw wynająć by miało więcej mocy a to nie koniecznie auta, które mnie interesują. Tak samo całej grupy General Motors I VAG nie lubię. Zostaje mi FCA, Nissan i Ford, choć w Polsce tylko mustang, którego też miłośnikiem nie jestem, no chyba że lata 70te.
@rm-rf @rm-rf jestem stary i mam zupełnie inne zainteresowania, auto ma być tanie w utrzymaniu, w miarę niezawodne i tanie przy kupnie. Usługi mechaników są tak cholernie drogie że przykro mi się robi na samą myśl. Gdybym miał teraz coś nowego kupić z salonu to chyba dacie w wolnossącej benzynie
@Hejto_nie_dziala kto co lubi :) Pewnie jak bym musiał się tłuc codziennie 30km do pracy to bym szukał czegoś ekonomicznego a tak to mogę spełniać jakieś tam swoje moto fantazje
@festiwal_otwartego_parasola #jebacauta
W 2004 cniesiono cło na auta zachodnie do tego czasu sporo polonezów malych i dużych fiatów kulało się po drodze
Potwierdza się to co widać na ulicach. Czyli mocna klasa premium w najniżej wersji wyposażenia do tego w leasingu. W większości przypadków umysłowa bieda musi się pokazać
@30ohm
zazwyczaj nie taka mocna.
np. Nowe mercedesy CLA200 mają silnik 1.3 170 KM
o osiągach nie wspominam .)
@30ohm za każdym razem mi się śmiać chce jak widzę suva bez czujników parkowania albo kamerki z tyłu. Kupmy jak największe auto i najwyższy model a że golas to już nie istotne.
@Hasti mnie też to śmieszy gdzie różnica w cenie to 5k. Oświetlenie nastrojowe musi być żeby było widać że wieś jedzie w rytmach rapo polo, czujniki parkowania a na co to komu jak pod stodołą parkuję
@30ohm do tego też masz kult zapierdalania na drogach, młody nie kupi sobie małego pierdka do miasta żeby oszczędzić na mieszkanie, tylko weźmie golfa gti z mapą na 300 i będzie pierdziec I rozbijać się po okolicy "dla zabawy"
@Naczelnyhejterkacapow To jest mit. Oczywiście, nadal młodzi ludzie jeżdżą za szybko i powodują wypadki, ale w 2000 roku w porównaniu do teraz było jeszcze gorzej.
W 2000 roku Polska miała jedne z najwyższych wskaźników wypadków drogowych w Europie. Liczba ofiar śmiertelnych wynosiła około 6294 osób, a młodzi kierowcy stanowili znaczącą część (około 20-25%) sprawców tych wypadków.
W 2022 roku na polskich drogach zginęło 1883 osoby. Młodzi kierowcy byli sprawcami około 15% wszystkich wypadków drogowych, a ich udział w wypadkach ze skutkiem śmiertelnym był podobny.
@Naczelnyhejterkacapow po co ma oszczędzać na mieszkanie skoro o tak za pół roku owinie jakieś drzewo?
@Naczelnyhejterkacapow totalnie nie rozumiem tej mody 18 lat i na pierwsze auto gruz bmw. Przynajmniej debile szybko się eliminują. Jak zdałem prawko to chciałem smarta kupić. Małe i tanie w zakupie były bo nikt tego serwisować nie potrafił. Teraz mam małe auto do miasta Fiata 500 i większe żeby gdzieś dalej pojechać. Często na parkingu pod sklepami widzę spojrzenia pustych mariolek co przyjeżdżają do miasta ze swoim mariuszkien w stylu facet i takie auto. Mój Mariuszek to ma gruza kaldi. Co potwierdza jedno tacy ludzie zatrzymanie się mentalnie w wieku 16 lat. Normalni mają wyjebane na to kto czym się porusza.
@Naczelnyhejterkacapow akurat jeszcze takiego golfa zrobionego na śpiocha to ja jakoś tam szanuję, ale żadnego auta które pierw słychac a później widać. Do takich rzeczy są aktywne tłumiki i uprzykrzanie życia komuś swoją zajawką jest chujowe :D
@rm-rf parę miesięcy temu kupiłem 1.3 wolnossącą benzynę z pełnym przelotem i rynną mocy z tyłu. Młody wściekły Ukrainiec 'tuningował'. Żeby się dało jakkolwiek przemieszczać na starcie musiałem gąbek metalowych do mycia naczyń napchać w wydech....
@Hejto_nie_dziala xD grubo. Ja kiedyś kupiłem auto co miało aktywne tłumiki odkręcone na max +brak pilota. Szczęście takie, że wiadomo było jak to przestawić xD
@festiwal_otwartego_parasola co 2 pojazd jest typu SUV?
Chyba chodzi o nowo rejestrowane, a nie ogółem.
Tak czy siak
@redve hmm...
@Felonious_Gru chyba nie rozumiem co masz myśli
@redve dam ci jeszcze jedną szansę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Kurde ta średnia cena to jest śmiech na sali. Dam wam porównanie, w 1997 moi rodzice kupili nowe toledo za prawie 50k, 2000 roku dwóch wujków kupiło po passerattim b5 tdi oraz 1.8t wtedy odpowiednio 100 i 120k... przecież patrząc na ten obrazek to jakiś kosmos. Tak jakby teraz kupowali auto po 400k a to są zwykli biedni ludzie...
@Bystrygrzes wybacz, ale chyba masz błędne i za niskie postrzeganie o swojej rodzinie, w 97 kiedy pensja minimalna wynosiła 450 brutto, wydatek na auto rzędu 50k to nie była opcja dla "zwykłych biednych ludzi", większość jeździła polonezami, cinquecento albo tico, o salonie nie wspominam
@festiwal_otwartego_parasola Jeżeli segment premium to 24.3% to tylko ja uważam, że nie jest już premium?
Zaloguj się aby komentować