W nawiązaniu do wpisu i w związku kończącą się kampanią Zaginiona Kopalnia Phandelvera oraz niechęcią ze strony mieszkańców Phandolinu, Sergio Alvarez – małomówny i skromny człowiek wielu talentów – drużynowy Specjalista ds. zabezpieczeń, Zwiadowca, Strzelec wyborowy, Oprawca i Medyk zaczyna rozglądać się za nową robotą i złożył nawet swoje CV do pewnej szacownej organizacji, jednak pomimo zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną, póki co nie uzyskał jeszcze odpowiedzi…
Venzell: Przed komisją weryfikacyjną Płomiennej Pięści staje Sergio Alvarez, lat 37, kawaler, bezdzietny. Cech katowski ukończony 1488 z wyróżnieniem. W tym samym roku podjął pracę jako kat miejski w Port Llast. 31 nagan, 18 pochwał, w tym dwie na wniosek Lorda Envera Gortasha z Wrót Baldura. Trzykrotnie cofnięte dyscyplinarne zwolnienie ze służby, szczegółów brak. Panie Alvarez, co pan zrobił w sprawie kapitana Noblehammera usiłującego w 1492 roku założyć Krasnoludzkie Wolne Związki Zawodowe (KWZZ) w Mithrilowej Hali?
Sergio: Odstrzeliłem mu łeb łuku, długiego łuku.
Venzell: Może pan to wyjaśnić?
Sergio: Noblehammer zabił żonę i uprowadził córkę na dach, grożąc, że ją zrzuci, jeśli nie spełnią jego żądań.
Venzell: Jakich żądań?
Sergio: Rejestracji KWZZ i 200 sz podwyżki.
Venzell: No i co?
Sergio: I wszedłem na komin kuźni i strzeliłem mu w łeb. Co tu jeszcze wyjaśniać.
Venzell: Dali panu za to medal.
Sergio: Komuś się spodobało, że jednym strzałem z 180 metrów trafiłem faceta w skroń, to mnie awansowali i zaczęli zapraszać na polowania.
METRYCZKA
Cechy: Siła 13 (+1), Zręczność 18 (+4), Kondycja 14 (+2), Inteligencja 14 (+2), Mądrość 16 (+3), Charyzma 11 (+0)
Rasa: Człowiek (wariant ludzkich cech)
Tło: Pogranicznik
Języki: wspólny, krasnoludzki i elficki
Biegłości w umiejętnościach: Atletyka (Pogranicznik), Intuicja, Medycyna (Człowiek), Percepcja, Przyroda (Zwiadowca), Skradanie się, Sztuka Przetrwania (Pogranicznik), Zwinne dłonie, Instrument muzyczny – róg (Pogranicznik)
Klasa: Łotr 4 / Wojownik 1
1. poziom (Łotr 1):
· Ekspertyza (podwojona premia z biegłości) w Skradaniu się i Percepcji
· Ukradkowy atak: 1k6
· Grypsera (zna slang typów spod ciemnej gwiazdy)
· Atut: Uzdrowiciel (przy stabilizowaniu nieprzytomnych towarzyszy regeneruję 1 PW i w ramach akcji może raz przywrócić sobie lub sprzymierzeńcowi 1k6+4+poziom PW raz na krótki odpoczynek)
2. poziom (Wojownik 1):
· Styl walki – Łucznictwo (+2 do testów ataku broniami dystansowymi)
· Drugi oddech (przywraca 1k10 +1 PW raz na krótki odpoczynek w ramach akcji dodatkowej)
· Biegłości w tarczy, średnim i ciężkim pancerzu oraz wszystkich prostych i żołnierskich broniach
3. poziom (Łotr 2):
· Chytre zagranie (odstąpienie, sprint i ukrywanie się w ramach akcji dodatkowej)
4. poziom (Łotr 3)
· Ukradkowy atak 2k6
· Archetyp: Zwiadowca (Scout, XGE)
>> Harcownik (Skirmisher; możliwość w ramach reakcji wykonania ruchu na 15 stóp/4,5 m/3 pola, gdy przeciwnik zakończy turę obok; ruch nie powoduje ataku okazyjnego)
>> Surwiwalowiec (Survivalist; podwojona biegłość w Przyrodzie i Sztuce Przetrwania)
5. poziom (Łotr 4)
· Atut: Strzelec wyborowy (ataki bronią dystansową na długi zasięg bez utrudnienia, ignorowanie osłon przeciwników, możliwość uzyskania premii +10 do obrażeń kosztem kary -5 do testu ataku)
Sprzęt:
· Zbroja skórzana, tarcza
· Ciężka kusza, lekka kusza, długi łuk (plus bełty i strzały), strzałki, 2 sztylety, nóż, miecz katowski (mechanicznie rapier zadający obrażenia cięte)
· Torba medyka, łom, narzędzia złodziejskie, róg
· Google of Night, Boots of Striding and Springing (wymaga zestrojenia), Cloak of elvenkind (wymaga zestrojenia), Strzała +1 (5 szt.)
#rpg #dnd #dungeonsanddragons #psy