@Petrolhead Co do różnic, to zależy jakie mody instalujesz, bo są takie mody, co dość znacząco potrafią zmienić grę.
Mam parę modów, które praktycznie za każdym razem używam jak wracam do grania.
! Production Revolution - zmienia to, w jaki sposób działa populacja, zatrudnienie itd. Czasami daje dużo do wydajności. Sam mod wymaga jeszcze innych do działania i są to mody Kasako, które sporo zmieniają w interfejsie.
Real Space / Planetary Diversity - mody dodające nowe typy planet
Electroids - mod dodający nową rasę, w sumie to takich modów jest bardzo dużo, ale nie wszystkie wprowadzają inne mechaniki jk np ten co tutaj podałem.
Jest też tak samo sporo modów dodający nowe awatary do różnych ras, nowe wyglądy statków, dużo różnej muzyki, itd. Niektóre z nich idą jednak dalej i dodają np nowe klasy statków, jak np NSC2.
Są też takie co, dodają dużo nowych technologi i nowych budynków jak ETUAB.
Są też i giga mody, które dodają wszystkiego po trochu, w tym nowe surowce, megastruktury, cywilizacje.
DarkSpace, Ancient Cache of Technologies, ACoT : Secrets beyond The Gates, Ancient Empire, Atlantis empire, The Zenith of Fallen Empires, Eternal Empire i wiele innych
Gigastructural Engineering - mod giga chad, nowe megastruktury, nowe technologie, nowe typy kryzysów które mogą doprowadzić nawet do zniszczenia całej galaktyki.
Backgrounds+ Loading Screens - na koniec ten mod. Jak ma się dużo modów, to czasem gra długo się ląduje, więc fajnie na inne obrazki popatrzeć, żeby te podstawowe się nie znudziły.
Jest w czym przybierać, mody można dobierać do tego, jaki chce się scenariusz ogrywać. Chcesz pobawić się w Imperatora ludzkości z WH40k, dobierasz pod to mody i się bawisz.
No i z modami jest czasami mały problem, bo niektóre nie chcą ze sobą od razu zadziałać, więc czasem można godzinami spędzić na ustawianiu wszystkiego. większość modów wyłącza też możliwość zdobywania osiągnięć. Niektóre z nich nie są zbilansowane, więc mogą zrobić, że rozgrywka będzie albo za trudna, albo za łatwa ( ͡° ͜ʖ ͡°)