Zdjęcie w tle
Indyki

Społeczność

Indyki

7

Społeczność #indiedev dla ludzi którzy: - tworzą swoje gry - mają pytania odnośnie ich tworzenia

Bardzo widać że to nie jest naturalnie zrobiony pixelart?

W komentarzu oryginalne zdjęcie wygenerowane przez AI. Wziąłem je i przerobiłem w takim programem do tworzenia pixelartów ze zdjęć/modeli 3d.

#tworczoscwlasna #gamedev  #indiedev  #piraci #brickfiction #pixelart
187a54f2-33b4-4db9-99bc-bc80398ab42c
CzosnkowySmok

@rybeusz sporo pixelartów miało wysoki poziom.

Zielone kropki głównie zdradzają no i teraz to już i tak nikt nie wierzy, że ktoś robił od podstaw

Zaloguj się aby komentować

Kiedyś zastanawiałem się jak zrobić abordaże w swojej grze o piratach. Wymyśliłem to tak, żeby po przejściu do ekranu abordażu, pojawił się bardziej szczegółowy wygląd statku, a na nim załoga, no i dalej bitwa, tak w skrócie.

Wtedy pojawiła mi się też diabelska myśl, skoro zrobię coś takiego, to właściwie dlaczego załoga nie mogłaby by być widoczna cały czas podczas żeglowania? Tak żeby coś sobie robili na okręcie. I w ogólnie, żeby można było sobie w dowolnym momencie przełączyć sterowanie na kapitana, wejść pod podkład, albo zeskoczyć do wody i zejść na ląd, który można by zwiedzać.

Dlaczego to mógłby być zły pomysł?

  • trzeba by zorganizować bardziej szczegółowe grafiki, szczególnie wysp
  • to wszystko żarłoby więcej pamięci

Dlaczego to dobry pomysł?

  • większa immersja
  • i tak bym musiał zaimplementować coś podobnego, chociażby w bitwie (gra o piratach bez abordaży to lipa)

No więc kupiłem parę byle jakich pixelartowych tilesetów, nawet znalazłem statek który można sobie składać.
Wjebałem to wszystko do gry, trochę kodowania i cyk, działa. Wygląda średnio, ale optymalizacyjnie działa super.
Efekt widać na screenshocie, załogę dodałem już w programie graficznym, żeby zaprezentować o co mi mniej więcej chodzi.

Dajcie znać koniecznie co myślicie o takiej wizji. Grafiki są obecnie lipne, ale to tylko na potrzeby prototypu.
W komentarzu filmik jak przed zmianami wyglądała gra.

Postępy prac nad prototypem można obserwować tutaj -> Społeczność Indyki - Hejto.pl
#tworczoscwlasna #gamedev  #gry  #indiedev  #piraci #programowanie #brickfiction
4cec9860-35b1-4aa0-a94a-32761be88e46
Swbd

Wygląda nieźle! Trzymam kciuki!

NaczelnyRusofob

@rybeusz Weź ty tę łajbe przebuduj to to wygląda jakbyś do tratwy dołożył maszty żaglowe. Chała straszna.

Zaloguj się aby komentować

Wrzucam kolejnego mockup-a do mojej gry, z czasów kiedy testowałem co mi się podoba a co nie.
W pewnym momencie myślałem, że może postawić na same voxele, a niekoniecznie pixelart.
Efekt był nawet ładny, ale serce wtedy zdecydowało, tylko pixelart.

Postępy prac nad moją grą można obserwować tutaj -> Społeczność Indyki - Hejto.pl
#tworczoscwlasna #gamedev  #gry  #indiedev  #piraci #programowanie #brickfiction
7ed214f0-2511-4cf9-be91-6c0a4dcfccc7

Zaloguj się aby komentować

Zostań Patronem Hejto i odblokuj dodatkowe korzyści tylko dla Patronów

  • Włączona możliwość zarabiania na swoich treściach
  • Całkowity brak reklam na każdym urządzeniu
  • Oznaczenie w postaci rogala , który świadczy o Twoim wsparciu
  • Wcześniejszy dostęp, do wybranych funkcji na Hejto
Zostań Patronem
Mockup do mojej gry z grudnia 2020 roku, no idzie to jak krew z nosa.
Natomiast sama marzenie, żeby tą grę stworzyć, powstało z 15 lat temu, a od początku tego roku zrobiłem tak z 70% tego co przez ostatnie lata, więc mimo wszystko jest dobrze.

Jak gra wygląda obecnie można zobaczyć w komentarzu.

#tworczoscwlasna #gamedev  #gry  #indiedev  #piraci #programowanie #brickfiction
37fb80ee-57c2-439d-9879-1fd0b8d1192d
Z dziennika indie developera:

Godzina 01:40.
W końcu skończyłem tworzyć bibliotekę open-source do tworzenia drzew behawioralnych dla silnika Defold.
Pewnie nie mówi Ci to zbyt wiele dzienniczku, ale nie przejmuj się, mi też.

Efekty widać na wideo.
def-behavior-tree - Defold library for creating complex AI behaviors (youtube.com)

Pewnie zapytasz co tam się dzieje? Otóż normalnie tym stateczkiem steruje gracz, ale tutaj, wszystkim steruje podstępne AI (ale nie takie jak te całe czaty gpt), to takie zwykłe NPC jak w grach które znasz.
Te całe okienko po prawej pokazuje aktywne zadania wykonywane na drzewie.
Statek tańczy jak by dostawała pierdolca, dopóki meteoryt nie pojawi się zbyt blisko.
Wtedy zaczyna strzelać, ale tak leniwie, pojedyncze strzały, więcej mu się nie chce.
No chyba, że do jaśnie pana podleci więcej meteorytów, jak ich będzie więcej niż 3, to wtedy zaczyna napierdalać z laserka jeb jeb jeb.
To wszystko sprawdza sobie w tym drzewku behawioralnym.

Po przerobieniu sobie tej całej biblioteki, w końcu mogę normalnie zapisywać ostatnie zachowanie NPC i je wczytywać.
Wcześniej to nie było możliwe. Dlatego oficjalnie mogę etap zapisywania i wczytywania stanu prototypu mojej gry.

Dobranoc

#gamedev  #gry  #indiedev  #piraci #programowanie #brickfiction
ElegantiaGallia

@rybeusz strasznie się to czyta, jakby ci ego wyjebało


a to drzewko behavioralne brzmi jak zwykłe boolean flagi

rybeusz

@ElegantiaGallia byłem zmęczony i chciałem żeby żartobliwie wyszło xD

Może tak brzmi, ale to bardziej bramki OR AND etc

Zaloguj się aby komentować

Przerabiam całą bibliotekę drzewa behawioralnego (czyli zachowania sztucznej inteligencji) ze swojej gierki tak, żeby była open-source i każdy mógł sobie z niej korzystać tworząc grę przy użyciu Defolda.

Do takiego kodu pasuje dodać jakiś przykład, więc zaje...ukradłem (ale tylko głupi by nie skorzystał) kod z oficjalnego przykładu Defolda, gdzie strzela się stateczkiem w asteroidy. Usunąłem sterowanie przez gracza i dodałem swoje AI.

Efekt widać na wideo, statek strzela sam w asteroidy, a gdy nie są blisko, to tańczy xD
Czuję się jak bym stworzył cheat-a do gry

LINK

#gamedev  #gry  #indiedev  #piraci #programowanie #brickfiction
koniecswiata

Fajne. Nie rozumiem co tak naprawdę zrobiłeś, ale fajne

Zaloguj się aby komentować

1:20 w nocy a mi takie bugi w mojej gierce wychodzą przy wczytywaniu, ale naprawione, filmik nagrany, można iść spać.
Bug yt

#gamedev  #gry  #indiedev  #piraci #programowanie #brickfiction
wombatDaiquiri

@rybeusz gra wygląda super, ale ciężko osobie która nie pracuje nad grą domyślić się co jest błędem

rybeusz

@wombatDaiquiri w sumie racja xd lecących kul powinno być maksymalnie 5

wombatDaiquiri

@rybeusz no widzisz, byłem przekonany że błędem jest albo to że zostają na wodzie albo linia czerwonych kul nie powinna się wydarzyć xD

Zaloguj się aby komentować

Tworząc swoją gierkę postanowiłem skorzystać z dobrodziejstwa AI które rozumie moje repozytorium.
Ma też opcje robienia przeglądu PR, i o Panie, jakie to sprytne.

Miałem sobie taką oto funkcję do ustawiania życia, nie myślałem o niej za wiele, ale zauważyłem że nie jest idealna i jest możliwy błąd z ustawieniem wartości ponad maksymalną dla danego obiektu.
Dodałem komentarz `TODO` i zapomniałem o sprawie xD

Odpaliłem przegląd przez AI i jebany mi to znalazł, dodał komentarz i zaproponował rozwiązanie.
Ogólnie znalazł parę innych rzeczy, ale też takich niepotrzebnych.
To dopiero pierwszy dzień testów, ale zaczyna mi się podobać, szczególnie gdy nad projektem pracuje się samemu.

#programista15k #programowanie #brickfiction  #gamedev  #gry  #indiedev  #piraci
9070eda6-538a-48e2-9bc7-0a6819bb2379
CeltAnonim

@rybeusz - to jest GitHub Copilot czy coś innego?

Catharsis

@rybeusz Jest Free Plan to sobie sprawdzę z ciekawości. Bo fajnie to wygląda kiedy do poprawy jest jedna linijka z dodaniem max wartości do zmiennej i jeszcze z komentarzem, że trzeba to poprawić. Ciekawe jak sobie poradzi z szukaniem błędu który jest rozsiany w kilku miejscach kodu i nie opisany xd.

rybeusz

@Catharsis zgaduje że sobie nie poradzi xd

Quassar

No takie ai czasem nie jest aż tak złe i faktycznie potrafi pomóc.. ale opieranie całego projektu na ai to też troche imo przesada.

Zaloguj się aby komentować

Przez wakacje nic prawie nie zrobiłem przy swojej grze, ale zaczął się sezon kocykowy to można kodzić, no i jest kolejny updejt. W takim tempie zejdzie mi z tą grą pewnie parę lat, być może powinienem dodać tag #stepujacyindiedeweloper.

Wideo:
#3 Tworzę własną grę o piratach - szkielet UI #devlog - YouTube
Więcej technicznych szczegółów na moim blogu:
Tworzę grę o piratach #3 - Szkielet UI | Brick Fiction
Społeczność gdzie można śledzić postępy pracy (i na co liczę, gry innych ludzi z tego portalu):
Indyki

#brickfiction #gamedev #gry #indiedev #piraci
Arxr

@rybeusz 

Statek popłynął przez ląd


Powodzenia!

rybeusz

@Arxr Dzięki! Statki pływają teraz jak chcą, nie ma żadnych fizycznych przeszkód. Do tego trzeba zaimplementować algorytm wyszukiwania ścieżek. To jest skomplikowane gdy mapy są duże

Arxr

@rybeusz 

Domyślam się, ale widać, że wiesz co robić!


Obserwuje rozwój sytuacji Może będzie dane pograć jak ukończysz.

Zaloguj się aby komentować

Udało mi się w końcu dodać "szkielet" sztucznej inteligencji w tworzonej przeze mnie grze . Oczywiście nie mam tu na myśli coś typu chat-gpt, tylko w miarę proste drzewa behawioralne, których używa się w game-devie.
Dzięki temu że są hierarchiczne i modularne, można bardzo szybko dodawać kolejne akcje i modyfikować zachowania w mgnieniu oka.

Na wideo można zobaczyć jak NPC odpowiadają ogniem albo atakują się wzajemnie.
Na ten moment tyle mi wystarczy, teraz skupię się na implantacji pathfindingu, tak żeby statki omijały wyspy i przeszkody.

Wideo:
#2 Tworzę własną grę o piratach - drzewa behawioralne #devlog - YouTube
Więcej technicznych szczegółów na moim blogu:
Tworzę grę o piratach #2 - Drzewa behawioralne | Brick Fiction
Społeczność gdzie można śledzić postępy pracy:
Indyki

#brickfiction #gamedev #gry #indiedev #piraci
Orzech

Za 4zl jest coś podobnego na switcha, fajna zabawa na split screen

RKS_Huwdu_Hooligans

@rybeusz wygląda jak Pirates! z Amigi600

Zaloguj się aby komentować

Jakiś czas temu założyłem bloga żeby pisać o klockach #lego i tworzeniu gier.
Nadszedł więc czas, żeby pochwalić się nad czym obecnie pracuję w wolnych chwilach.
Na krótkim wideo widać obecny postęp prac, jeśli was zainteresuje co tam się dzieje i jaką mam wizję, to dodałem też wpis na bloga w którym to wszystko wyjaśniam.
Wideo:
https://www.youtube.com/watch?v=SVuEdhHkBsQ
Link do bloga ze szczegółami:
Tworzę własną grę o piratach #1 | Brick Fiction
Aha, no i założyłem nową społeczność -> Indyki. Będę tam wrzucał updejty odnośnie mojej gry. Mam też nadzieję, że inni również pochwalą się swoimi indorami
#brickfiction #gamedev #gry #indiedev
thordan-brightpast

@rybeusz Prototyp już fajnie wygląda. Czekam na kolejne aktualizacje!

Janusz.Mustermann

@rybeusz bardzo mi przypomina Corsairs duzy plus

panKrzysztofKrawczyk

@Janusz.Mustermann kupiłem jakiś czas temu na gogu.... zawiodłem się, bo sterowanie mega słabe

rybeusz

@Janusz.Mustermann Nie kojarzyłem tej gry, dopóki kiedyś przypadkowo nie trafiłem na gameplay szukając inspiracji Niedawno widziałem też newsa że mają zrobić remake.

lavinka

@rybeusz I masz piorunka za kreatywność.

Zaloguj się aby komentować