Udało mi się w końcu dodać "szkielet" sztucznej inteligencji w tworzonej przeze mnie grze . Oczywiście nie mam tu na myśli coś typu chat-gpt, tylko w miarę proste drzewa behawioralne, których używa się w game-devie.
Dzięki temu że są hierarchiczne i modularne, można bardzo szybko dodawać kolejne akcje i modyfikować zachowania w mgnieniu oka.

Na wideo można zobaczyć jak NPC odpowiadają ogniem albo atakują się wzajemnie.
Na ten moment tyle mi wystarczy, teraz skupię się na implantacji pathfindingu, tak żeby statki omijały wyspy i przeszkody.

Wideo:
#2 Tworzę własną grę o piratach - drzewa behawioralne #devlog - YouTube
Więcej technicznych szczegółów na moim blogu:
Tworzę grę o piratach #2 - Drzewa behawioralne | Brick Fiction
Społeczność gdzie można śledzić postępy pracy:
Indyki

#brickfiction #gamedev #gry #indiedev #piraci
Fausto

@rybeusz seafight?

rybeusz

@Fausto Oj tak Stąd też pomysł na moją gierkę. SF bardzo mnie zainspirował.

Fausto

@rybeusz lata temu sporo grałem w SF.

pietruszka-marian

@rybeusz mega, sam kiedys grałem ostro w port royal 2, jedna z najlepszych gier ever

Orzech

Za 4zl jest coś podobnego na switcha, fajna zabawa na split screen

RKS_Huwdu_Hooligans

@rybeusz wygląda jak Pirates! z Amigi600

Zaloguj się aby komentować