Część uczniów jest tak głupia, że robią dosłownie wszystko za pomocą chat gpt.
Druga część jest jeszcze głupsza, bo nie potrafią nawet korzystać z chat gpt.
Co z tych ludzi będzie...
#szkola #heheszki #nauka
Część uczniów jest tak głupia, że robią dosłownie wszystko za pomocą chat gpt.
@Hasti korzystają z dostępnych technologii, co w tym dziwnego?
@GrindFaterAnona W tym że nic nie robią? Kiedyś tekst z wikipedi można było skopiować ale zadania z matmy trzeba było policzyć samemu. Dzisiaj chat gpt to ogarnie.
@Hasti kiedys nie pozwalali mi przynosic kalkulatora na zajecia z matematyki, a potem cale zycie go używałem. Moze niech nauczyciele daja jakies zadania, ktore faktycznie nauczą dzieci jakichs przydatnych umiejetnosci, ktorych nie da sie zastapic czatem? Bo skoro da sie zastapic, to po co to maja robic ludzie? Przeciez w doroslym zyciu beda z niego korzystac i tak. Ja juz teraz 100% pism i maili w nim piszę.
@Hasti dobrze, że ty byłeś taki mądry :p
Teraz jak czegoś nie wiesz to nie korzystasz z udogodnień technologicznych?
Nauka w szkole to nie tylko proste przepisywanie gówna z podręcznika do zeszytu, to też np nauka cwaniactwa :)
@cebulaZrosolu rzecz w tym, że ŻePeTe coraz częściej podaje nieprawidłowe i sprzeczne informacje (´・ᴗ・ ` )
@VonTrupka no to nauczyciel to zweryfikuje i młody albo się dostosuje albo nie zda i się nauczy :)
@cebulaZrosolu przy obecnych ambicjach młodych to się skończy tylko na "nie zda" ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
@VonTrupka za moich czasów tak angielski miał być nie potrzebny bo translator google wszedł xD
Wyposuwał głupoty i szybko życie zweryfikowało :)
@cebulaZrosolu Kopiują wszystko to co wypluje bez zrozumienia.
@Hasti najwyraźniej rzeczy które mają zadane są na tyle debilne, że ai opierdzieli to w sekundę i wszyscy zadowoleni.
Sposób nauczania musi się dostosować do obecnych technologii, no niestety.
@emdet technologia zmieni się za 10 lat i co wtedy zrobią ci co się nauczyli posługiwania technologią która zniknie? Ci co się nauczyli obsługi narzędzia ale nie myślenia?
@VonTrupka na tym polega wyzwanie dzisiejszych czasów - jak uczyć myślenia, bo większość rzeczy poza nim załatwi technologia.
@Hasti połowa rokuje na klepaczy promptów
@Trupus będzie 1000cv na 1 miejsce junior propt generatora (☞ ゚ ∀ ゚)☞
25 lat temu robiłem rysunki techniczne z użyciem CAD - atramentówka zostawiała kropki, łączyłem to ołówkiem i linijką, kartka z bloku technicznego wchodziła do drukarki po lekkim zrolowaniu - za rysunke brałem 20zł lub worek trawy
@Hasti
-
Co za debile, wszystko robią z chatemGPT
-
Co za debile, wszystko robią z wikipedii
-
Co za debile, wszystko robią z encyklopedii
-
Co za debile, wszystko robią z papirusów
-
Co za debile, wszystko robią z tablic glinianych
-
Uga buga, uga buuuu eee aaa
@Rozpierpapierduchacz tablice gliniane i papirusy to chyba podobny czas, bo cywilizacje obok siebie, a nie następujące obok siebie, ale poza tym prawda xD
@moll z tego co znalazłem to jakieś 1000 lat różnicy XD, zresztą już wpisane do excela, chuj, zostaw tak XDD
@Rozpierpapierduchacz też fakt xD
W sumie korzystanie z udogodnień jest spoko, ale mogliby ich uczyć korzystania z tego z głową i myślenia krytycznego.
Robiłam takie lekcje dla dzieciaków w ramach lekcji bibliotecznych i to serio odnosiło skutek, jak się bajtlom na poziomie klas 4-6 tłumaczyło, w jaki sposób korzystać z wyszukiwarki do odrabiania lekcji, żeby głupot w zeszycie nie było.
@Rozpierpapierduchacz I właśnie taka jest różnica między sztuczną inteligencją a człowiekiem (nauczycielem).
Nauczyciel wyzwie ucznia od debili (nawet, jeżeli potajemnie) i jego stosunek do tej osoby ciągle jest zmienny, więc traktuje albo lepiej albo gorzej (bo jesteśmy ludźmi).
A.I. koncentruje się na rozwiązywaniu problemów i obliczeniach, więc ma (gdyby mogło) głęboko w dupie z jakich sposobów korzysta uczeń aby poradzić sobie z problemem.
Najłatwiej jest marudzić na chatagpt, tak, jak kiedyś ludzie marudzili na kalkulator, komputery i internet.
@nobodys ja jestem team @moll - nauczyć kurwa dzieci korzystać z narzędzi. Wkurwia mnie podejście szkół do wiedzy. Masz, idź zrób. I nikogo nie obchodzi jak to będzie zrobione, ma być i chuj. A dzieciaki szukają odpowiedzi zamiast szukać wiedzy. I tak jak przy matmie czy innej fizyce tego nie przeskoczysz bo to trzeba zrozumieć, tak rzeczy jak historia, biologia, inne są do ogarnięcia bez problemu. Tylko trzeba umieć.
A tak dzieciaki nie ogarniają encyklopedii, bo nikt ich już nie uczy, a tego jak szukać w necie nie uczył nigdy. No i po co?
@nobodys i mieli trochę racji, bo korzystanie z tego typu udogodnień dość często sprowadza się do mechanicznego skopiowania wyniku bez zrozumienia problemu. Takie coś jest dobre, jak musisz coś na szybko zrobić w pracy, żeby był wynik, ale w procesie uczenia to może być przeciwskuteczne.
@Rozpierpapierduchacz lekcja o słownikach i encyklopediach była moją popisową. Najlepsza zabawa
@Rozpierpapierduchacz @moll @nobodys Ugabuga... ależ oczywiście że można było sobie skopiować tekst z wikipedi i fajrant ale z matmą tak łatwo nie było. A dzisiaj? Dzieciaki wrzucają zadanie z matmy do gpt i nie zawsze to wychwycisz.
@Hasti można było mieć też zeszyt brata/siostry z rocznika wyżej i przepisywać zadania... I nie wiem czemu się mnie czepiasz, skoro ja jestem za uczeniem wykorzystywania narzędzi, ale z użyciem głowy, a nie bezmyślnym przepisywaniem
@Hasti z tyłu podręcznika były odpowiedzi, w googlu były odpowiedzi, były strony z zadaniami, byli kujoni...
Ty mnie tu wąski nie pierdol za uszami, bo jeszcze pamiętam jak to było
@Rozpierpapierduchacz Odpowiedzi w podręcznikach były w postaci wyniku. Nie wszystkie zadania były rozwiązane w Google. Jak nauczycieł dawał swoje to tym bardziej, oczywiście można się było wzorować ale to już wymaga myślenia. A tak wpisujemy prompta i gotowe.
Jak ktoś korzysta z jakiegoś narzędzia do rozwiązania problemu to nie może być głupi.
@Paciu06 gorzej jak to bezmyslnie przekopiuje
@kodyak to może dostanie pałe i istnieje szansa, że zacznie się zastanawiać czemu dostał złą odpowiedź z chatgpt. Wtedy zacznie ulepszać swoje prompty i stanie się w tym dobry. I może za kilka lat znajdzie super robotę w zawodzie przyszłości a ludzie z wiedzą o baroku w głowie zostaną w ręką w nocniku
@Paciu06 a czy chociaż rozumie rozwiązanie problemu jakie uzyskał?
@VonTrupka moze raz tak, raz nie. Pytanie czy za każdym razem musi skupiać się na rozumieniu, to technikum.
@Paciu06 w przedmiotach zawodowych ty potem będziesz najmował takich fachowców co być może zrozumieli być może nie
@VonTrupka w przedmiotach zawodowych masz egzamin zawodowy, na którym brak elementarnej wiedzy wyjdzie. Jest szansa, że zdają bezwartościowe dla siebie przedmioty i mają większą ilość czasu na skupieniu się na swoim przyszłym zawodzie.
Zresztą odbiegasz od mojej pierwotnej konkluzji. Jak ktoś potrafił zdać za pomocą chatgpt to istnieje szansa, że będzie potrafił mi ugotować dobry obiad bo kolejny raz znajdzie gdzieś rozwiązanie.
@Paciu06 te egzaminy zawodowe w technikach to jest lepsza podpierducha niż MBA w polsce za czasów PIS. W jednych szkołach przeciorają, w innych 5 za samo stawienie się na egzaminie.
bez jaj
ps. do tego czasu mam nadzieję żepete będzie już potrafił gotować
@VonTrupka możliwe, nigdy żadnego nie widziałem.
Chyba już są gotujące roboty
@Paciu06 na termomixa trzeba zapracować, tanio nie jest
@VonTrupka thermomix to jest właśnie dla tych gagatkow z technikum co się nie uczyli
Bardziej takie: https://youtu.be/UjFBvfXbloQ?si=ymO27P931-KDvsDD
@Paciu06 dodaj jeszcze że gastronomika ( ͡° ͟ʖ ͡°)
(⌒ ͜ʖ⌒)
@Paciu06 no tak. Teoretycznie taka bajka może się wydarzyć
@VonTrupka sam wszystko zawęziłeś do jednej grupy
Śmiechu warte, do szkoły przyszli a nic nie potrafią, co z tych gamoni będzie
@Hasti będą się napierdalać w klatce
@Hasti Ja codziennie daję jakieś zadania ChatowiGPT. Na przykład streszcza mi filmy z YouTuba. Oszczędzam godziny oglądania.
@Pan_Buk co z grą aktorską młodych, pięknych aktorek? (´・‸・ ` )
To samo do z nas, ktorzy mieli byc debilami, bo nie korzystaja z papierowej encyklopedii pwn wazacej pol tony
@bartek555 już była wersja online
@VonTrupka chyba za twoich czasow gowniarzu
@VonTrupka najpierw musialoby byc owo "online" xD
@bartek555 tak kojarzę że w 2001 już była dostępna encyklopedia online pwn
nie mam pewności czy nie z roczek wcześniej, tak w sam raz ze zmianą milenium (´・ᴗ・ ` )
@100mph eeee....chyba nie złapałem ironii (´・‸・ ` )
@VonTrupka nie bylo neta, o to chodzi
@bartek555 jakie nie było?
0202122 ༼ ͡° ͜ʖ ͡° ༽
@VonTrupka no wiadomo i dialer z porno i wpierdol od starego
@bartek555 ponura przeszłość
@VonTrupka mam taką wersję online z 2001 na 4 płytach CD. Taką była online
@bartek555 Papierowa encyklopedia nie rozwiązywała ci zadań z matmy...
Nie martw się, na studiach jest tak samo, tylko zmieniły się grupy:
-
używają ChatuGPT
-
używają innych, lepszych i wyspecjalizowanych narzędzi AI
Uniwersytet ChatGPT ma globalny zasięg
Ministrowie
@Hasti jakby bez chata GPT odrabianie lekcji wymagało niewiadomo jakiego wysiłku. Kiedy ja chodziłam do szkoły, to odrabianie lekcji polegało na przepisaniu treści z podręcznika do zeszytu ćwiczeń, a wypracowania z polskiego brało się z różnych opracować Grega, z których tematy na wypracowania brały z kolei leniwe pololnistki
U mnie w technikum informatycznym było tak. Dostawało się zadanie na lekcję. Czas na wykonanie jeden-dwa tygodnie. Nauczyciel pokazywał albo podstawy, albo wrzucał pomocne materiały. Mówił żebyśmy sami znaleźli sposób ma jego wykonanie. Oczywiście zawsze można było podejść do nauczyciela i poprosić o pomoc lub poradę. Najlepiej było wykonać zadanie jak najszybciej bo powiedzmy że za to nagrodą było to że można było sobie robić na lekcji co się chce. Głównie się wtedy grało bo maszynki kupili nam całkiem zacne jak na tamte czasy. Byli też tacy którzy byli zwalniani z zadań bo robili na lekcji prywatne ponadprogramowe rzeczy typu pisanie sobie aplikacji na smartfony lub robienie stron dla innych ludzi xd
Zaloguj się aby komentować