Zna ktoś jakiś fajny poradnik gdzie ktoś wyjaśni mi ja te przerzutki regulować?
#rower #kolarstwo #sport
@imnotokej nie testowałem, ale szajkbajk czy cos ma poradnik na kanale.
@imnotokej linkę poluzuj a nie kręcisz ogranicznikami.
@zostanieszzasymilowany czyli ta ,,trzecia" śrubka?
@imnotokej "śrubki" to tylko zderzaki końcowe. Sprężyna trzyma cały czas napięcie - przesuwa się samoistnie w kierunku najniższego biegu. Linką "popuszczasz albo podciągasz bieg" Szukaj przyczyny w napinaczu.
@em-te napinacz to ta ,,trzecia" śrubka + to do kręcenia przy pancerzu?
@imnotokej to co opisałem, to ogólna zasada. Nie znam twojego systemu, nie widzę go też.
@imnotokej nakrętka przy pancerzu odpowiada za wstępne napięcie linki, ponieważ klamka/manetka ma ograniczony zakres pracy.
@imnotokej to o czym kolega @em-te pisze:
"śrubki" to tylko zderzaki końcowe
najlepiej widać w przedniej przerzutce, bo tam to konstrukcja jest prosta jak budowa cepa
u mnie algorytm wypracowany po latach wygląda mniej więcej tak:
-
sprawdzam czy hak nie jest jebnięty
-
luzuję linkę
-
baryłki (mam przy manetce i przerzutce w obu rowerach) luzuję (wkręcam na maksa) po czym wykręcam o jeden-dwa obroty
-
nigdy nie pamiętam która śruba odpowiada za który zakres, a w jednym rowerze mam odwróconą sprężynę to już w ogóle, więc kręcę jedną i drugą żeby sprawdzić która odpowiada za zakres kiedy przerzutka jest luźna (najmniejsza koronka przy normalnej sprężynie, największa przy odwrotnej)
-
ustawiam zakres po jednej stronie kasety
-
ręcznie wychylam przerzutkę do oporu
-
ustawiam zakres po drugiej stronie kasety
-
zapinam linkę, wbijam dwa biegi i zrzucam spowrotem - wychodzą wszystkie luzy na pancerzach
-
poprawiam zapięcie linki
-
zaczynam kręcić napędem i wrzucam dwa biegi - jeśli łańcuch nie wskoczył na trzecią koronkę reguluję baryłką przy przerzutce tak, aby na nią wskoczył
w tym momencie przerzutka powinna być wyregulowana, sprawdzam wszystkie biegi, kombinacje napędu etc.
@wonsz jak rozumieć punkt 6 ,,ręcznie wychylam przerzutkę do oporu" ?
@imnotokej Jako że linka jest rozpięta coś musi wychylić przerzutkę na najwyższy bieg żeby wyregulować tamten zakres. Ty jesteś tym cosiem.
Tym kręć a nie ogranicznikami.
@imnotokej jak można jeździć z tak ustawioną kierownicą? Jeśli w poprawnym ustawieniu jest ci niewygodnie, to masz albo za długi mostek albo za dużą ramę.
@KierownikW10 oj tam
Zaloguj się aby komentować