Zmieniłem dziś oponki w moim tribaniku i chciałem ustawić przerzutki. No i doprowadziły mnie do szewskiej pasji bo tak jak jeszcze na najmniejszą zębatkę wchodziło tak teraz już obie skrajne są po za zakresem używalności. Kręcę i kręcę tymi śrubami i dupa.....
Zna ktoś jakiś fajny poradnik gdzie ktoś wyjaśni mi ja te przerzutki regulować?
#rower #kolarstwo #sport
db99f7f8-a340-4696-b18f-f6809b71a9b5
AdelbertVonBimberstein

@imnotokej nie testowałem, ale szajkbajk czy cos ma poradnik na kanale.

zostanieszzasymilowany

@imnotokej linkę poluzuj a nie kręcisz ogranicznikami.

imnotokej

@zostanieszzasymilowany czyli ta ,,trzecia" śrubka?

em-te

@imnotokej "śrubki" to tylko zderzaki końcowe. Sprężyna trzyma cały czas napięcie - przesuwa się samoistnie w kierunku najniższego biegu. Linką "popuszczasz albo podciągasz bieg" Szukaj przyczyny w napinaczu.

imnotokej

@em-te napinacz to ta ,,trzecia" śrubka + to do kręcenia przy pancerzu?

em-te

@imnotokej to co opisałem, to ogólna zasada. Nie znam twojego systemu, nie widzę go też.

em-te

@imnotokej nakrętka przy pancerzu odpowiada za wstępne napięcie linki, ponieważ klamka/manetka ma ograniczony zakres pracy.

wonsz

@imnotokej to o czym kolega @em-te pisze:

"śrubki" to tylko zderzaki końcowe

najlepiej widać w przedniej przerzutce, bo tam to konstrukcja jest prosta jak budowa cepa

wonsz

u mnie algorytm wypracowany po latach wygląda mniej więcej tak:


  1. sprawdzam czy hak nie jest jebnięty

  2. luzuję linkę

  3. baryłki (mam przy manetce i przerzutce w obu rowerach) luzuję (wkręcam na maksa) po czym wykręcam o jeden-dwa obroty

  4. nigdy nie pamiętam która śruba odpowiada za który zakres, a w jednym rowerze mam odwróconą sprężynę to już w ogóle, więc kręcę jedną i drugą żeby sprawdzić która odpowiada za zakres kiedy przerzutka jest luźna (najmniejsza koronka przy normalnej sprężynie, największa przy odwrotnej)

  5. ustawiam zakres po jednej stronie kasety

  6. ręcznie wychylam przerzutkę do oporu

  7. ustawiam zakres po drugiej stronie kasety

  8. zapinam linkę, wbijam dwa biegi i zrzucam spowrotem - wychodzą wszystkie luzy na pancerzach

  9. poprawiam zapięcie linki

  10. zaczynam kręcić napędem i wrzucam dwa biegi - jeśli łańcuch nie wskoczył na trzecią koronkę reguluję baryłką przy przerzutce tak, aby na nią wskoczył


w tym momencie przerzutka powinna być wyregulowana, sprawdzam wszystkie biegi, kombinacje napędu etc.

imnotokej

@wonsz jak rozumieć punkt 6 ,,ręcznie wychylam przerzutkę do oporu" ?

wonsz

@imnotokej Jako że linka jest rozpięta coś musi wychylić przerzutkę na najwyższy bieg żeby wyregulować tamten zakres. Ty jesteś tym cosiem.

starszy_mechanik

Tym kręć a nie ogranicznikami.

346af3ce-8622-427f-9714-3a9422b0969f
KierownikW10

@imnotokej jak można jeździć z tak ustawioną kierownicą? Jeśli w poprawnym ustawieniu jest ci niewygodnie, to masz albo za długi mostek albo za dużą ramę.

Zaloguj się aby komentować