Pomogło to zmiejszyć reach roweru? Wygodniej Wam się jeździ?
Będę zmieniał mostek (zamówiłem 80mm, aktualnie było 100mm), bo mało wygodnie jeździło mi się na klamkach i zauważyłem, że często jeżdżę trzymając dłonie na zgięciu kierownicy. Taka pozycja była przy dośc mocnym wysunięciu siodełka w przód, przez co:
-
wygląda to dziwnie
-
jak trochę pojeżdżę, to pod wpływem ciężaru itd. siodełko opada w dół, a więc robi się coraz to bardziej ujemny kąt pochylenia siodełka
#rower
Tutaj trochę inne ujęcie. Samo siodło do wymiany, na takie z dziurą i trochę wygodniejsze, ten Fizik mi nie siadł, więc pewnie sprzedam za grosze.
Akurat offsetem długości roweru nie reguluj bo to nie ma sensu. Zwróć uwagę jak teraz naturalnie siedzisz - jeżeli tyłek jest podparty tam gdzie na siodle powinien to nic nie zmieniaj. Jeżeli naturalnie ciągnie cię na czubek - to wywal offset. Tu chodzi tylko o pozycję siodła względem suportu. Reach możesz dodatkowo zmniejszyć np. super compactową kierownicą, albo dać odrobinę wyżej klamkomanetki. Kombinowanie z siodłem w tym celu to ślepa uliczka.
Na tak ustawionym siodle jeździsz? Ustaw siodło na 0 stopni z poziomnicą, nie będziesz się zsuwał do przodu co obciąża łapy i powoduje że szukasz nienaturalnego chwytu, takie ustawieni nadaj się na podjazdy 10% plus, ramę z pewnością masz za duża i wtedy sztyca bez oferty i krótszy mostek ma sens, ale na Boga ustaw normalnie siodło, to jak masz je teraz zrobione jest wręcz niebezpieczne i nie ma prawa być wygodne, tip, każde siodło jest niewygodne przez pierwszy miesiąc jeżdżenia na rowerze.
@pingWIN jeżeli na tak przesuniętym do przodu siodle jeździsz to się nawet ne zastanawiaj nad zmianą sztycy na mniejszy offset.
@pingWIN ten fizik i sztyca wyglądają dokładnie jak moje z aspre 2 które wyjebalem szybciutko - mostek skracalem i podwyzszalem dwa razy, sztycę wymieniłem na accenta bez offsetu, regulowanego płynnie na dwie śruby, siodło na wtb które jest odwrotnie profilowane (fizik jakby zjeżdża w dół od środka - wypukłe, wtb wychodzi do góry, wklęsłe) i teraz jest spoko.
@kapustaglowapusta No rozumiem, oglądałem trochę o fittingu właśnie. Ogółem to aktualnie siodełko mam przesunięte do przodu głównie dlatego, żeby właśnie mieć mniejszy reach. Wiem, że jest to niepoprawne, dlatego wrzucam krótszy mostek, a sztycą chciałem zniwelować to, że siodełko się obniża przez zbyt dużo wysunięcie do przodu. W skrócie - brakiem offsetu nie mam na celu zmienienie pozycji siodełka, ale zmienienie środka podparcia siodełka przez sztycę, bo teraz opada. Dzięki za porady
@T1001 Nie, nie do końca jest tak, że jeżdżę na takim. Co jakiś czas ustawiam do poziomu siodełko, ale właśnie poprzez duże przesunięcie do przodu siodełko samo pod wpływem ciężaru i ruchu opada. Może to być też wina zacisku sztycy, ale to tylko gdybanie. Z ciekawości, jak mierzyć poziomicą siodełko? całą powierzchnię siodła czy tylko tą płaską część poziomować?
@wonsz Tak, to jest Aspre 2 2022. Siodło planuję zmienić na PRO Turnix (jeszcze się waham nad wersją zwykłą, a Gel, ale można oddać do miesiąca, więc potestuję na wiosnę), a myślałem właśnie nad sztycą do tego PRO LT bez offsetu. Mostek z decathlonu już jest w drodze do mnie, bo to akurat pewnik do zmiany. Dzięki za info
@pingWIN o kurła, siedziałem na niebieskim ale na zdjęciach nie poznałem XD. Jeszcze mam w planach zmianę kiery na 46cm pro gravel bo te 42 okazały się za małe.
@pingWIN cała powierzchnię na równym podłożu, ja ustawiam po skosie np. lewy poldópek i do końca dzioba, siodła na środku zazwyczaj mają jakieś wgłębienia.
@wonsz Ooo, masz jasną wersję 2022? Twój też jest ładniejszy na żywo niż na zdjęciach? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Kierownicy raczej nie będę wymianiał, bo już za dużo rzeczy leci na wymianę jak na nowy rower XD (choć nie powiem, już powoli koła lżejsze chodzą po głowie, ale próbuję o nich nie myśleć, raczej w 2024 XDDD)
Btw. miałeś problem z ocierającym hamulcem w swoim Aspre?
@wonsz 42 małe? to ile masz szerokości barków? masz ponad 2m?
@pingWIN co to znaczy jasna wersja? Bo fakt zarówno niebieski jak i srebrny wyglądają o niebo lepiej na żywo niż na zdjęciach. U mnie rozbiło się o rozmiar bo kolor mam w dupie, równie dobrze mogę na statystycznie najbrzydszym jezdzic byle by działał.
Kierę wymieniam bo jestem szeroki w barach i się okazało że 42 mi nie leży - nadgarstki wygięte mam w pizdu na baranku.
Nie wiem co oznacza ocierający hamulec.
@MMichal nie jestem specjalnie wysoki ale proporcjonalnie jestem, wydaje mi się, dość szeroki w barkach - 46cm wychodzi w takim domowym mierzeniu na odpierdol centymetrem pomiędzy linią ramion. No nie mogę powiedzieć że 46cm mi podpasuje bo dobrze wymierzyłem, ale że 42 to mało po tym jak mi się ręce na klamkach układają a od sierpnia próbowałem wielu różnych ustawień żeby nie wydawać hajsu. Strzelam i jak nie trafię to kierę sprzedam...
@wonsz a wiesz jaki ma reach i drop ta rometowska kierownica? Zauważyłeś, że ma powiedzmy krótszy reach ta z PRO?
Jasna wersja jako srebrna miałem na myśli. Szkoda, że dostępność była taka, że kupiłe w 2 minuty po wrzuceniu na sklep i 10 minut później już było wyprzedane xD Możliwe, że jak miałbym możliwość przetestowania rozmiaru 54 to byłby lepszy. Wziąłem 56 przy 182 / 88 przekroku i jest średnio, ale to pierwszy rower z barankiem, więc może się przyzwyczaję i z nowym mostkiem etc. będzie git. Wizualnie mi się mega podoba ten mój niebieski, ale tego drugiego nie widziałem na żywo.
Ocierający hamulec, czyli klocki trą o tarcze hamulcową, słyszałbyś lub czuł
@pingWIN nie wiem - znam znaczenie tych parametrów ale póki co działam trochę po omacku. Do tego jeżdżę głównie na klamkach i w górnym chwycie. Dolny to tak 1% czasu bo jeszcze za wielki bęben i słabe rozciągnięcie pleców.
Ja mam 182 z rana, 181 ogólnie, 89 przekrok i jak siadłem na aspre 56 to nie wiedziałem co się dzieje. Rozumiałem mniej więcej teoretyczną "sportowość" geometrii ale kurwa to było rozciąganie się na ramie. Do tego torba miała jakieś pół centymetra zapasu nad ramą. Podziękowałem i wziąłem 54 w ciemno ze sklepu Rometa.
Hamulca nie słyszałem i nie czułem a mam z tym problem w miejskim ulepie na mechanikach, w sensie co chwila konieczność regulacji etc.
U mnie też pierwszy rower z barankiem i do tego przesiadałem się z typowego mieszczucha i pozycji siedzącej - wyprostowanej
@wonsz Ale Reach to nie tylko dolny chwyt kierownicy, tylko bliżej masz też klamki, czyli długość od zgięcia kierownicy do zgięcia, na którym są klamki. Też mało co jeżdżę na dolnym, tylko byłem ciekaw czy właśnie klamki się przybliżyły względem rometowskiej kierownicy.
No ja wcześniej na XC jeździłem 2 lata, i możliwe, że gdyby dostępność była lepsza i dało się przymierzyć to może wziąłbym 54. Cóż, jak to mówią, dopiero 3 rower jest taki jaki powinien być, i to nie zawsze. Liczę, że w tym roku uda się dużo pojeździć i zarazem rozciągnąć na tyle, że będzie dobrze bez wymieniania całego roweru
@pingWIN gdybyś zobaczył mojego miejskiego ulepa z kierownicą od bmxa którym jeździłem ponad 10 lat żeby było wygodnie to byś się za głowę złapał. Ostatnio zmieniłem kierownicę na prostą z rogami bo właśnie dlatego baranka brałem żeby mieć nadgarstki w odpowiedniej płaszczyźnie. No generalnie roweru nie unikam ale tak daje znać że może nie jestem odpowiednią osobą żeby słuchać co mu służyło, w szczególności że mamy ten sam model.
@wonsz moim zdaniem 42 nie jest za szeroka tylko masz za dużą ramę i skracasz sobie zasięg, na fittingu mi mierzyli kości ramin nie szerokość i mam 40cm a jestem dość szeroki w barach, nie dawaj szerszej bo tylko pogorszysz sytuację, skróć mostek, daj siodło bez ofsetu a kiere możesz poszukać z ujemnym ofsetem, wtedy masz lekko blizej klamki.
@MMichal mostek skrócony i podwyższony, sztyca bez offsetu, siedzi mi się dobrze i traski po 100km potrafią wpaść, ale mam takie wrażenie że ramiona się schodzą do środka z prostej linii i przez to nadgarstki mam wychylone na zewnątrz. Może to jest kwestia flary bo klamki podążają za kształtem kierownicy, ale na kumpla 44 bez flary lepiej mi się łapy układają, więc pomierzyłem się jako tako i postanowiłem zaryzykować 46. Będzie źle to będę pamiętał twoje słowa i najwyżej wrócę do starej.
@wonsz ogólnie tez takim ważnym czynnikiem jest aero, nie bierze się szerokich bo robisz z siebie żagiel. No ale próbuj
Wziąłem 56 przy 182 / 88 przekroku
Ja mam 182 z rana, 181 ogólnie, 89 przekrok i jak siadłem na aspre 56 to nie wiedziałem co się dzieje (...) Do tego torba miała jakieś pół centymetra zapasu nad ramą.
@pingWIN nie dawało mi spokoju jakim cudem przy mniejszym przekroku nie narzekasz na jajka na górnej rurze więc pogooglałem, zmierzyłem przekrok jeszcze raz inną metodą i wyszło 86-87. Więc przy prawie tych samych wymiarach ja skracałem mocno rower na ramie 54, to na 56 możesz mieć dużo z tym roboty.
Widziałeś? -> https://www.hejto.pl/wpis/w-zwiazku-z-tym-ze-wypok-umar-tak-jak-zyl-przerzucam-kilka-moich-wpisow-ktore-mo
@wonsz No wiesz co, jeszcze dochodzą buty SPD, które są bardziej XC niż szosowe (mają bieżnik), więc też dodatkowe centrymetry. Ogólnie z przekrokiem nie mam żadnego problemu. Może nie będzie aż tak źle z tym ustawianiem, bo nie czułem do tej pory takiego dyskomfortu, żeby nie móc zrobić traski. Zmienię mostek, siodełko i będę testował. Jak nie pomoże to i próby fittingu nie będą skuteczne to będę odpowiednio usuwał offset ze sztycy, a później w ostateczności zmieniał kierownicę na taką z mniejszym reachem. Obym nie musiał, ale cóż, wiosna będzie fazą testów
Co do posta, który podlinkowałeś to tak, widziałem. W sumie nawet wykopie już wcześniej. Zaciekawił mnie tam problem wkładek do butów, bo faktycznie czasem mam mrowienie w palcach, ale słyszałem też, że nieodpowiednie ustawienie siodełka też może na to wpływać, jak i dowiązanie buta (mam BOA), także nie będę tego zmieniał na ten moment.
Natomiast, co do kalkulatora rozmiaru to wychodzą mi jakieś bzdury. No bo zobacz, przekrok razy 0,665 to u mnie 58,52 i taka powinna być odległość TT. Tymczasem Aspre 2 2022 posiada ten wymiar w następujących wartościach:
M: 550mm
L: 570mm
XL 590mm
Z tego wynika, że jestem na mocnej L, prawie że XL. No ale wg wpisu, co z resztą jest prawdą, lepiej brać rozmiar mniejszy w przypadku granicy, czyli L to powinna być wręcz lekko za mała.
moim zdaniem 42 nie jest za szeroka tylko masz za dużą ramę i skracasz sobie zasięg
@MMichal właśnie odebrałem rower i 46 to jest to. Co prawda będę wiedział dopiero po 50km ciągiem, na oko compact reach kierownicy PRO jest dużo mniejszy niż nieznany rometowski więc może się wyrównało, ale kurwa jak mi się teraz na nim dobrze siedzi...
No i wrzuciłem dodatkową klamkę hamulca przy okazji
@wonsz Twoje zadowolenie najważniejsze
@MMichal dziękuję, wzajemnie
Zaloguj się aby komentować