#samochody #samochodyelektryczne #xiaomi #ciekawostki
800km zasięgu? Nieźle. Ciekawe jak wypadnie w testach.
@lactozzi
800km zasięgu*
*latem, bez klimy, tryb ultraeco bez świateł, max 40kmh, jedna osoba na pokładzie, gęsty prąd z chińskiej elektrowni
@lactozzi to w chińskim standardzie, na wltp pewnie będzie to z 600km a na realne użytkowanie 450-500km, czyli w miarę ok.
@Stashqo a zimą 250
@wonsz oj, zero za duzo. Jak już się przypierdalamy dla przypierdalania to napiszmy 25km ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Stashqo ostatnio jakaś tabelka latała o realnych zasięgach elektryków zimą, także to nie takie dla samego przypierdalania się.
@wonsz z doświadczenia przy -10°C a nawet -20°C realny jest spadek 10-25% wobec rzeczywistego zasięgu latem, ale nie 50%. Spadki zasięgu o połowę zimą to zazwyczaj jakaś propaganda albo mocna manipulacja.
spadek 10-25% wobec rzeczywistego zasięgu latem
@Stashqo na hamowni z wyłączonym ogrzewaniem bo w środku nikt nie siedzi. A później wsiada Kowalski, chce mieć w trasie ciepło, nie chce siedzieć w grubej kurtce krępującej ruchy...
@wonsz Przedwczoraj zrobiłem traskę 1350km elektrykiem przy -13°C, myślałem że po paru latach użytkowania coś tam wiem, ale okazuje się, że nic nie wiem. Opowiedz mi proszę "ekspercie" jak się jeździ elektrykiem w zimie bo ja głupi byłem pewien, że się da, ale widocznie mi się te wszystkie podróże przyśniły xD
@Stashqo Xiaomi dopiero zaprezentowało samochód a ten już przejechał nim dwukrotność deklarowanego przez producenta zasięgu, i to w zimie. No szacun, rzeczywiście przy takim ekspercie to ja jestem malutki.
@wonsz mizerna próba odwrocenia argumentacji, rozmawialiśmy o elektrykach ogółem a tu nagle pierdzielisz, ze ja twierdzę, że tym xiaomi jeździłem xD Nie odpowiedzieć na argumenty strony przeciwnej tylko wlożyć w jej usta zmyślone przez siebie brednie i dopiero do nich się odnieść, naprawdę żałosny sposób dyskusji. Kompromitujesz się.
@Stashqo mizerna próba odwrócenia uwagi od faktu, że gniję z deklaracji producenta co do zasięgu w kontekście odwiecznych manipulacji branży motoryzacyjnej, w segmencie zarówno spalinowym jak i elektrycznym, dotyczących spalania i zasięgu odpowiednio, poprzez sugestię że przypierdalam się tylko do elektryków, najpewniej dlatego że jeździsz elektrykiem. Mocny egocentryzm milordzie. Pozdro i z fartem, gumowych drzew i wielkiego akumulatora życzę.
@nobodys Dziwne że mocniejsza wersja z prawdopodobnie większym akumulatorem i przez to cięzsza ma lepsze hamowanie, niż ta słabsza wersja.
@tomilidzons może Brembo będzie tylko w tej szybszej wersji
@tomilidzons napęd na 2 osie i większa pojemność baterii to większe zdolności rekuperacji, do tego dostanie zapewne większe hamulce i inne koła (szersze kapcie, lżejszy stop).
@nobodys
ciekawe jaka cena
200-300k juanów
@Half_NEET_Half_Amazing 999 miseczek ryżu
@Half_NEET_Half_Amazing czyli 100-160k PLN
@ilan taka będzie cena w Chinach, a Europie już tak różowo nie będzie
@nobodys fajnie że nie suv, a teraz kolej na coś co ma 10s do 100km/h jest i tanim kompakcikiem
@PlatynowyBazant20 Citroen wypuszcza niebawem e-c3 z bateriami LiFePo4 (znacznie bezpieczniejsze niż zwykłe litowo jonowe) i z ceną trochę powyżej 100k zł
@nobodys może będą na banggood z wysyłką z EU
@nobodys fajny, ale chinol, czyli bugi, niedoróbki, wkurwiający UI, brak sieci serwisów i w dodatku karmienie imperialnych planów puchatka. Jednym słowem "jebać"
@Stashqo Ale wygląda kozacko ;-)
@Jarosuaf fakt, osiagów (przynajmniej na papierze) też mu trudno odmówić.
„Czyli bugi, niedoróbki, wkurwiajacy UI,” - brzmi jak VW/Skoda/Seat :/ miałem poprzednią i obecną generację Leona i to wszystko jest niestety w standardzie. Niech europejscy producenci popracują nad ceną i wykonaniem bo zaraz się okaże, że samochody z Chin są takie same albo i lepsze od europejskich, nie mówię to z przekąsem, a z nadzieją że jednak się opamiętają.
@Stashqo https://youtu.be/X9TCvEdAzdo?si=rkd5glsGt2pArrNo
Po obejrzeniu tej recenzji myślę że wszystko jest możliwe.
@Kalafior vag to w ogóle porażka, jeździłem parę dni id3 (dostałem jako auto zastępcze), strasznie drewniany i bezużyteczny interfejs. Nie wiem jak można coś takiego serwować użytkownikowi w aucie za 200k kiedy budżetowy smartfon za 800zł działa parę razy płynniej i oferuje więcej funkcjonalności. Do tego wsiadam a tam na kolumnie kierownicy przycisk start/stop o_O W elektryku! Noż kurwa próbowałem zrozumieć po co to jest, ale nie mogłem.
Niestety europejska motoryzacja pod względem systemu i infotainment to leży, jedyne wyjątki to parę modeli renault i nowe volvo, które przeszły na świetnego androida automotive (nie mylić z android auto) oraz mercedes, w którym mbux dziala nawet poprawnie. Ostatnio widziałem, że skoda wzywała użytkowników eniaqa na serwis w celu aktualizacji oprogramowania, kurwa w 2023 auto podpięte do neta trzeba na serwis wieźć żeby zaktualizwać soft, żarty. Porsche chyba się poddało czekając na jakikolwiek działający soft od vaga i ostatnio gruchnęła wieść że mają jeździć na sofcie od apple.
A gdzie wersja ultra?
@pinbecker Wyjdzie w Indiach razem z wersją T. Dla sportowców zrobią wersję BS, a dla świeżo upieczonych kierowców POCO.
A, i za trzy lata skończą produkować części i poprawki.
da się zrootować?
Xiaomi najlepsze
Zaloguj się aby komentować