#ciekawostki #architektura #szwajcaria #pociagi
Wygląda jakby jednak łatwiej było polecieć prosto, skoro zaraz po spiralce lecą znowu w dół. No ale na pewno jest jakieś sensowne uzasadnienie takiej konstrukcji
@woohoo złudzenie, to całe miasteczko jest "pod górę"
@woohoo pociągi też mają maksymalne nachylenie po jakim mogą jechać. Prawdopodobnie aby złagodzić zjazd/ podjazd powstała taka pętla.
@woohoo myślę że to kwestia zbyt dużej rocznicy wysokości
@woohoo pociagi maja ciasna tolerancje na wzniesienia
@AdelbertVonBimberstein to jest oczywiste. Wikipedia mówi o 20-metrowym wzniesieniu , ale odnoszę się do odcinka, który jest widoczny na górnej części zdjęcia, a wydaje się być na tym samym poziomie co początek podjazdu. Wiem (!) że to nie jest konstrukcja bez powodu (i tu odnoszę się do reszty komentujących), ale zastanawia mnie konkretna przyczyna takiego wytyczenia trasy.
@woohoo uzasadnienie: wygląda wykurwiście
@woohoo skąd wiesz, że w dół? przecież widać po murkach na tranikach że teren się unosi
@adammik zapraszam, można sprawdzić https://maps.app.goo.gl/Kuq93BEEm1vszcHM9
tak się to kończy jak maszyniści zapierdalają w zabudowanym
W cities skylines tez takie budowalem
Byłem w Brusio specjalnie zobaczyć tą pętlę, gorąco polecam
@cododiaska pierwsza myśl to właśnie żeby jechać, nawet inny motocykl na Street View spotkałem. Aparat do schowka i można czekać na jakiś pociąg
Jakis powod dlaczego to jest tak zrobione?
@Paprykarz zmniejszenie nachylenia
@nasi-lemak ale przeciez tam dalej to opada i sie zrownuje
@RufusVulpes torowisko ma tam stałe nachylenie bodajże 6% (czyli podnosi sie/opada 6cm na każdy metr toru). To co widzisz, to złudzenie, bo teren podnosi się dużo bardziej stromo, niż niwelwta torowiska powyżej wiaduktu. Popatrz na budynki przy drodze, gdzie wypadają dachy sąsiednich domów
Wysyp hejtowych ekspertów od kolejnoctwa xD
Zaloguj się aby komentować