W Norwegii twórcy reklamy są zobowiązani do oznaczania retuszowanych i poprawianych materiałów

#ciekawostki #norwegia #reklama
9dce9f20-ebf1-4707-adda-a98d0e4cbad9
ae00aef2-0cc0-41c0-a55d-ab1069cf787a
93c0c7f3-c1d9-4be1-ac02-159502d71d40
Sweet_acc_pr0sa

@PostMortem przecież każdy materiał się w tych czasach edytuje xD


Jak robię zdjęcia realizacji to mi je aparat obrabia zanim je zobaczę xD

PostMortem

@Sweet_acc_pr0sa dzieci z kompleksami tego nie wiedzą

Sweet_acc_pr0sa

@PostMortem jak to ktoś powiedzial


"kiedyś myślelismy że ludzie są głupi bo nie mają dostępu do informacji, jednak internet udowodnił ze ludzie poprostu są głupi"

koniecswiata

@Sweet_acc_pr0sa no ale skąd mają wiedzieć w jakim zakresie było obrobione? Czy tylko podrasowana kolorystyka, czy wyretuszowany każdy pryszcz/ zmarszczka/ niedoskonałość łącznie z powiększonymi cyckami? Nie każdy człowiek zna zasady retuszu czy zna się na fotografii. Świat nie jest czarno - biały, więc ostrożnie z takimi cytatami, bo mogą się obrócić przeciwko Tobie

Sweet_acc_pr0sa

@koniecswiata przecież dalej nie wiedzą xD

PostMortem

@Sweet_acc_pr0sa z tego co mówisz brzmi że znasz się na fotografii, a nie rozróżniasz retuszu/korekty barwy czy ostrości od poprawki sylwetki czy niwelowania naturalnych niedoskonałości ludzkiego ciała? ( ͠° ͟ʖ ͡°)

Sweet_acc_pr0sa

@PostMortem ale w poscie nie ma wrzuconej definicji jaka kieruja sie norwegowie tylko ze sa oznczone retuszowane zdjecia, jezeli tak jest to wszystkie sa tak najprawdopodobniej oznaczone, jezeli wszystkie zdjecia osob na reklamach sa oznaczone to powoduje ze rownie dobrze mogly by nie byc bo i tak nikt juz nie zwraca na to uwagi, takie zagranie mialo by sens tylko jesli czesc rzeczywiscie byla by nieretuszowana

PostMortem

@Sweet_acc_pr0sa nie znam norweskiego, ale patrząc na "stempelek" dodany raczej jest dla mnie jasny przekaz i komunikat "postać poprawiona/nierzeczywista" vel "propozycja podania". Nawet jeśli ktoś nie zrozumie co oznaczena,, to jego obecność skłania do wygooglania gdzie pewnie jest jasno opisane w jakiej sytuacji jest on wymagany ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Dla mnie komunikat jasny, czytelny i adresujący rzeczywisty problem młodego pokolenia krajów rozwiniętych.

Sweet_acc_pr0sa

@PostMortem bardziej chodzi mi o opcje w ktorej jeast wszechobecny


jezeli jest wszechobecny to moglo by go nie byc bo przestaje spelniac swoja funkcje

PostMortem

@Sweet_acc_pr0sa to że coś jest wszechobecne nie oznacza, że powinniśmy to olać ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Może są lepsze sposoby, ale ten wydaje mi się całkiem spoko

AdelbertVonBimberstein

@PostMortem właśnie uświadomiłem sobie, że nie widzę w Norwegii za dużo reklam. Baneroza to chyba mocno polska przypadłość. Pewnie w galeriach handlowych są- w typie pokazanym wyżej, ale na ulicy nie bardzo.

entropy_

@AdelbertVonBimberstein jak po dwóch tygodniach w Szwecji wysiadłem z samolotu to myślałem że mi oczy wypali xDDD

No banery to mamy wszędzie i na wszystkim xD

cotidiemorior

@entropy_ jak ja wróciłem z Krakowa na mój Dolny Śląsk to miałem podobnie xd

cododiaska

@AdelbertVonBimberstein

Gdańsk temat uporządkował parę lat temu i w mieście jest normalnie. Bannery sklepów są dyskretne, billboardy stoją tylko pojedyncze. Brak szmat na caly budynek. No generalnie jest ład.

Ale jak się jedzie w Polskę, to jakby przekraczać granicę innego kraju....

Mor

Jakie to głupie...

PostMortem

@Mor Doceniam, że podzieliłeś się ze wszystkimi tą błyskotliwą uwagą ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

Mor

@PostMortem Niepotrzebnie.

Zaloguj się aby komentować