https://i.gyazo.com/fdf31c460ea256b8ca72672227336a4d.mp4
#3Dragons #tibia





Reszta screenów
@3Dragons nie mogłem się przekonać żeby zagrać w Tibię dłużej niż kilka minut, ale jak na to patrzę, to aż bym spróbował
ładnie
@Misiuuucz jesteśmy w branży OTS już od kilkunastu lat i na palcach jednej ręki można policzyć serwery, które miały jakieś problemy związane z tym. Oczywiście jakieś ryzyko jest zawsze, ale nie zniechęcamy się. Jeśli popatrzeć na rynek OTS, to przeważająca większość łamie prawa autorskie na potęgę, przykładowo:
dopóki nie było OTClienta, każdy grał na zmodyfikowanym kliencie Tibii,
nawet jeśli ktoś zmigrował na OTC, to nadal korzysta z tibijskich grafik,
serwery gier oparte są po dziś dzień na tym samym protokole co oryginał,
największe popularności na rynku biją real mapy które prześcigają się w kopiowaniu rzeczy z real Tibii.
My mamy własną infrastrukturę, nie polegamy na grafikach wyciągniętych z klienta Tibii, wszystko tworzymy od zera albo kupujemy z legalnych źródeł. Chcemy stworzyć taką wersję Tibii 3D o której sami marzyliśmy te kilkanaście lat temu. Gra nie będzie taka sama, nie da się pogodzić pewnych rzeczy. Ale na pewno stylistycznie będziemy chcieli nawiązywać do pierwowzoru, bo jesteśmy prawdziwymi Tibijczykami, którzy ciulali lootbagi z Kazordoon.
@3Dragons Nigdy nie grałem w Tibię ani inne MMO ale proszę, oto pjorun na zachętę i powodzenia. ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
@3Dragons szczerze mówiąc to właśnie grafika 2d i czytelność jest (a raczej była) jedną z rzeczy która mnie przy Tibii trzymała. To co dla innych powodem do wyśmiewania dla mnie było po prostu czymś innym, rewolucyjnym, po prostu czysty gameplay. Po przeniesieniu w 3d straci na czytelności, dokładności pól, dojdzie zasłanianie się/przedmiotów/potworów i nowe sposoby na exploitowanie/oszustwa.
Spoko projekt, ale nie sądzę żeby to było akurat tej grze potrzebne, mogę się oczywiście mylić.
@3Dragons Planujecie robić 1:1 czy raczej w formie OTS, i własnych rozwiazań?
@ZohanTSW z tym dźwiękiem w Tibii to można powiedzieć, że oni skopiowali od nas
@Voltage w zeszłym roku mieliśmy otwartą betę (a nawet dwie) gry, między innymi po to żeby ocenić czy to jest grywalne. Oprócz naszych wtop z niestabilnością samej gry (co było do przewidzenia), zebraliśmy sporo fajnych recenzji od graczy. Zawitało nawet kilku Tibijskich streamerów i klepali smoki z uśmiechem na twarzach. Tutaj przykładowe nagrania (wtedy jeszcze sporo grafik mieliśmy 1:1 z Tibii, teraz już ich nie ma):
Sporo się od tego czasu u nas pozmieniało, mocno popracowaliśmy nad spójnością stylistyczną i... Rozpisuję się za bardzo - o tym napiszę później w osobnym poście.
@bobikkufel nie da się zrobić 1:1, nawet jeśli bardzo byśmy chcieli. Tak jak pisałem wcześniej - chociażby pole widzenia gracza. Nie da się pokazać ładnego świata w 3d z tak okrojonym polem widzenia. To z kolei wpływa na zasięg widzenia potworów czy graczy (co gracze eksploitowali na pierwszej becie
@3Dragons To ja się pytam czemu jeszcze nie macie youtube z informacjami, wprowadzanymi zmianami itp?
@bobikkufel bo my jesteśmy chłopy techniczne, zajarane gierką, my słabi w marketing. Ale chcemy się z tym poprawić
Wygląda super
Zaebiste
@Cybulion jutro możesz mieć problem wejść, bo oficjalnie serwer nie chodzi. Na naszym discordzie jest info jak wbić na poprzednią betę, ale klient gry jest mocno zasobożerny i bez optymalizacji nad którymi pracujemy od jakiegoś czasu.
@DOgi nie jestem pewien o co konkretnie pytasz. Inkantacje czarów można wpisywać z ręki, ale jest też system hotkeyów. Możesz zdefiniować inkantacje bądź użycie przedmiotu i zbindować to z klawiszem na klawiaturze. Docelowo chcemy pozbyć się konieczności używania słownych inkantacji na rzecz listy dostępnych czarow/akcji.
Piorunowalbym to w opor.
Pomysł i projekt fajny, potencjał jest ale jako grafik 3D mogę powiedzieć, że wizualnie to wygląda fatalnie:
-Tekstury całkowicie do wymiany, brakuje spójności, czytelności, ostre nie ostre, jaka skala?.
-Oświetlenie? Na co w tej chwili patrzę? Jaka jest pora dnia? Jaka pogoda? Dlaczego słońce świeci w budynkach? Niby dzień niby noc, a wszystko wygląda na oświetlone ledem 5000-6500k zawieszonym 50cm nad stołem. Na szybko to zmiękczyłbym cienie, dał jakiś LUT zmienił temperaturę na 3500k i już powinno być trochę lepiej. Wrzućcie takie zmiany i wariacje na twittera albo insta i dajcie ludziom zagłosować, zobaczycie co przypadnie do gustu bardziej.
Moim zdaniem kopiowanie 1 do 1 skazuje ten projekt na porażkę. Musicie dać coś od siebie. Musicie mieć kogoś kto wam będzie pilnował jednej wizji artystyczne/stylistycznej, kto zadba o klimat i o detale.
Referki, referki i jeszcze raz referki i dużo konceptów:
https://www.artstation.com/marketplace/game-dev?section=trending&q=castle&page=10
Trochę mi ultime online przypomina. Fajna macie zajawkę
@Hasti dzięki za feedback. Spróbuję się odnieść do tematów.
Niespójność assetów to jest coś, nad czym aktualnie pracujemy. Sporo z modeli wleciało nam do projektu w czasie serwerów beta kiedy to chcieliśmy w szybkim czasie zakleić brakujące miejsca na mapie. Gdybyś mógł zaznaczyć takie najbardziej rzucające się dla Ciebie elementy - podeślę do naszego speca od grafik i będziemy działać.
Oświetlenie to jest odrębny problem, z którym walczymy praktycznie od początku tworzenia naszego projektu. Możesz mi uwierzyć na słowo, że było gorzej - gra była za ciemna, męczyła oczy i ogólnie światło ssało. Sporo poprawiliśmy, na pewno nie jest idealnie. Słońce (i chmury) widoczne w budynkach to jest dla nas known issue, który zawsze spada na sam koniec (na becie nikt nie narzekał na słońce w budynku, a wiele osób miało problemy z wydajnością). Wiemy, że to jest, ale nie jest to aż tak duży problem przy faktycznej rozgrywce. Nieco inaczej patrzy się na screenshoty albo krótkie filmiki, a nieco inaczej się patrzy na grę w trakcie rozgrywki. Na pewno temat nad którym będziemy jeszcze pracować, bo sam nie jestem w pełni zadowolony z oświetlenia.
Tutaj jeszcze dochodzi dodatkowy problem - plansza wysyłana jest z serwera do klienta w sposób identyczny jak w Tibii. Klient składa świat w czasie rzeczywistym z informacji które wysyła mu serwer gry. To z kolei utrudnia nieco robotę ze światłem, bo nie możemy idealnie dopieścić każdej lokacji z poziomu Unity - musimy wypracować model w którym będziemy generować światło w sposób bardziej uniwersalny (idąc na pewne kompromisy).
@Karpadoor bo chcemy i możemy
@Johnnoosh od następnego razu dodam też tag #gry, żebyś mógł czarnolistować w spokoju
@3Dragons Tak naprawdę to wszystkie ale najbardziej bym się zastanowił nad skalą pomiędzy dirtem, trawą a kamieniami. Zobacz też np. na trawę w stosunku do drzew, źdźbła trawy są większe od liści.
Eksperymentalnie dałbym trawę i dirt 2 x mniejszy.
To co działa w 2d nie zawsze będzie działać w 3d.
Zaloguj się aby komentować