#ciekawostki #ciekawostkimotoryzacyjne #samochody #porsche #minicoopers
Co do Mini to porównanie z dupy, bo po lewej to Countryman.
Co do Porsche to auta z szerszym rozstawem osi lepiej trzymają się drogi.
@travel_learn_wine nie takie z dupy.
Wymiary Austin Cooper Mini 1000 (ten oryginalny):
3,05 / 1,41 / 1,35
Wymiary Mini z 2023:
3,86 / 1,72, / 1,41
Countryman ze zdjecia:
4,10 / 1,78 / 1,56
(dł / szer / wys)
Nawet najmniejszy współczesny mini jest o wiele większy i wymiarami bliższy do Countrymana niż oryiginału (a szerokość to właściwie taka sama)
@RobertCalifornia
Przyczyną rozpoczęcia prac nad nowym samochodem małolitrażowym oznaczonym symbolem ADO15 (Austin Drawing Office projekt numer 15) był kryzys paliwowy. W 1956, w wyniku kryzysu sueskiego, dostęp do ropy naftowej został znacząco ograniczony, władze Wielkiej Brytanii rozważały wprowadzenie reglamentacji paliwa.
Oryginalne mini to był regres w motoryzacji
Niech se każdy jeździ czym chce, ale wg mnie użytkownicy SUV i crossoverów powinni mieć dodatkowe szkolenia z poruszania się takim pojazdem. To co się naoglodałem w miastach jak ludzie parkują albo poruszają w ciasnych ulicach to moje.
W ogóle nie rozumiem po co sobie kupować takie kurwisko, żeby jeździć po mieście
@MikeleVonDonnerschoss Wielkie samochody kupuje się po to żeby czuć się ważniejszym niż ludzie w małych samochodach. Jakby nie było limitu masy pojazdu na kat B to zapewniam że szybko zobaczyliśmy madki dowożące bombelki do przedszkola TIRami.
To samo można powiedzieć o kierowcach BMW. Po co takie szybkie auta jak wszędzie limity? Jeszcze jak takie niskie, a wszędzie progi.
@Lurriel
BMW już dawno przestały być szybkie na tle innych aut. Podstawowy silnik w nowych modelach ma 136KM mocy xD
@MikeleVonDonnerschoss przedłużenie chuja
@Lurriel BMW ma sens jak jeździsz na tory. Sam nawet rozważałem żeby odłożyć przez lata na zadbaną E46, odbajerować ją i pojechać na jakieś stare lotnisko, czy inny Nurburgring
@MikeleVonDonnerschoss
bo ma sie dzieci a nie chcesz combi
Auta rosna, bo rosnie lista wyposazenia standardowego, wymagania klientow( w takich latach 70. i 80. taki maluch byl spoko, ale w latach 90. juz nie), ludzie czuja sie bezpieczniej w wiekszym aucie.
I to jest dobry i sluszny trend, problemem jest to, ze aut jest coraz wiecej, a miasto nie jest gumy i nie ma miejsc dla tych wszystkich maszyn.
Dlatego jest smog( tak wiem, domy w zimie emituja wiecej) i inne szkody srodowiskowe i urbanistyczne.
@jajkosadzone Jak się nie czują bezpiecznie to niech tak nie zapierdalają
Wlasnie dlatego, ze czuja sie bezpiecznie to zapierdalaja.
Tak jak ten chlop co spowodowal wypadek i zabil rodzine- zaiwanial ponad 200 kmh, a jemu nawet wlos z glowy nie spadl- szacunek dla producenta samochodu.
@jajkosadzone *308km/h
Szerokość SUVa 2m szerokość miejsca parkingowego 2.5m. Zostaje po 20 cm bez lusterek pod warunkiem idealnego zaparkowania.
Ktoś tu mówi że to wina tego, że więcej w samochodzie jest. A to nie prawda. Puchną nam samochody w oczach, bo są bardziej bezpieczne. Albo masz samochód mały jak kiedyś i 0 gwiazdek ncap albo puchnie i ma 5 gwiazdek i jest bezpieczny.
@Klopsztanga jest bezpieczny (dla pieszego w strefie 30)
@Felonious_Gru jakbym miał mieć wypadek to wolę jednak nowe BMW niż BMW z lat 90tych
@Klopsztanga rok temu miałem mała stłuczkę- miałem wtedy Corollę z 2003 roku. Typ uderzył mi w tylnie prawe koło. Jechał jakims oplem, nie pamiętam co to dokładnie było, ale na bank z 10 lat młodsze od tego szrota, którym jeździłem. Miałem kilka płytkich rys na nadkolu. On rozwalony zderzak, lampę i maskę.
@HolQ no i o to chodzi
Jego samochód przyjął energię kinetyczną na siebie, a twój samochód przekazał ją tobie
Ale tak czy siak nie porównuj tyłu samochodu od przodu. Bo inaczej są konstruwane.
@Klopsztanga bez sensu, mogliby zakładac zdarzak Łągiewki i byłoby bezpiecznie, poza tym taniej bo samochody mogłyby być mniejsze bo potrzeba mniej części
bez sensu, mogliby zakładac zdarzak Łągiewki i byłoby bezpiecznie, poza tym taniej bo samochody mogłyby być mniejsze bo potrzeba mniej części
@pol-scot no jestem ciekaw jaki czy pieszy by przeżył wypadek z zderzakiem "łągiewki" vs. z zderzakami i maską obecnych samochodów
@Klopsztanga na pieszych był pomysł z poduszką powietrzną na masce
@Klopsztanga w sumie racja, nie ma co porownywac. Tak pięknie mnie trafił, że obróciło mnie o 180 st. Jeszcze średnio wtedy umiałem w lewostronny ruch i to był mój pierwszy wypadek samochodowy w zyciu , wiec troche stresu bylo
@Klopsztanga
Albo masz samochód mały jak kiedyś i 0 gwiazdek ncap albo puchnie i ma 5 gwiazdek i jest bezpieczny.
Jakimś cudem taki Smart ma 14/16 punktów NCAP. Jak to wytłumaczyć?
Z rosnącą masą pojazdów związane jest tylko wyłącznie to, że konsumenci chcą mieć coraz większe i potężniejsze SUVy (bo wydaje im się, że to zapewnia bezpieczeństwo). Pośrednio to prawda - najlepiej jeździć czołgiem.
Zaloguj się aby komentować