Polskie Linie Lotnicze LOT w 2023 r. wypracowały ponad 1 mld zł zysku netto
PapJak poinformował przewoźnik, Walne Zgromadzenie PLL LOT zatwierdziło sprawozdanie finansowe spółki za rok 2023.
#wiadomoscipolska #lotnictwo
@paulusll imo jakość obsługi na przestrzeni ostatnich lat się mocno poprawiła i spokojnie dorównuje firmom somsiadów
@Oczk Też o tym słyszałem i parę ciekawych artykułów mi o tym mignęło.
@Oczk muszę przyznać że gdy mój lot był opóźniony na tyle, że należało mi się odszkodowanie to nie było najmniejszego problemu z tym. Na ich stronie jest elegancki formularz i w 2 tygodnie pieniądze były zwracane.
Dla porównania, potem miałem podobną nieprzyjemność w WizzAir - formularz jest ukryty w opór, za numerem rozporządzenia czy coś takiego, kontakt tylko i wyłącznie mailowy (gdziekolwiek nie zadzwonisz telefonicznie to oni nie mają uprawnień do zobaczenia sprawy reklamacji), na którego oczywiście nikt nie odpisuje. Na sam koniec możliwego czasu oczekiwania odpisują, że odszkodowanie się nie należy bo to nie ich wina że było opóźnienie (ich samolot się zepsuł nie z ich winy oraz to nie ich wina że mechanicy byli w Katowicach a nie we Wrocławiu xD) i trzeba było się zwrócić do firmy która ogarnia odszkodowania za to (haracz 25% przyznanej kwoty odszkodowania)
@Oczk trochę odwrotnie, po prostu przez ostatnie lata jakość się mocno popsuła ogólnie np. w Lufthansie. Dużo latam od lat na terenie EU i pamiętam czasy w okolicach 2013-2015 jak normalnie na lotach w EU podawali jeszcze małe obiady w klasie ekonomicznej. Potem dawali już tylko kanapki i picie jakieś. Na lotach krajowych wewnątrz Niemiec to już totalna redukcja była do paczki żelek i wody w okolicach 2020.
Gdy były kanapki jeszcze tak między 2017 a 2022 to dawali dużo opcji do picia do wyboru (soki, piwo, wino, etc.) obecnie dostajesz jedynie wodę i małe ciasteczko w ekonomicznej (w tym tygodniu leciałem z Krakowa do Frankfurtu, także jestem na świeżo). W LOT natomiast, w ekonomicznej zawsze była woda i princepolo, więc zawsze jakość to było chujowo ale stabilnie
@paulusll fajnie tylko że raz: dostała w ostatnich latach bardzo dużo dotacji a dwa: żeby komuś nie przyszło do głowy go sprywatyzować...
@pol-scot No tylko, że dwa: w czasie covidu wszystkie linie lotnicze były na kroplówce podatników.
@pol-scot były już takie pomysły. Ciekawe czy ktokolwiek jeszcze pamięta.
@paulusll KLM-Air France czy Lufthansa swoje pomoce już spłaciły. Lot dopiero spłacił pierwsze 450 mln z 1,8 mld PLN
@bojowonastawionaowca A pioruna to juz nie łaska zostawic pod artykułem ? Widocznie LOT ma te spłaty tak właśnie rozłożone w czasie, pieniędzy im raczej nie brakuje.
@paulusll toć jest piorun :p no właśnie tylko na tyle sobie mogli pozwolić w zeszłym roku. Lufa swoje pożyczki spłaciła jeszcze w 2022 roku, KLM-AF w zeszłym roku, obie szykują się do kupna odpowiednio włoskiej ITA I skandynawskiego SAS. Sytuacja na rynku lotniczym nigdy nie była lepsza, bo popyt utrzymuje się gigantyczny, a podaż za tym nie nadąża (bo nie produkują tyle samolotów)
@paulusll były ale np lufthansa wszystko oddała na lot nie oddał i nie odda
Ponad 1mld zysków przy 10 mln klientów. Czyli to 100 PLN zysku na jednym kliencie? Nieźle
No nie wiem. Z tym zyskiem lotu jest dziwna sprawa. Niedawno czytałem artykuł chyba w rzepie który dość mocno krytykował sposób liczenia tego zysku minimalizując koszty i za wszelką cenę pokazując zyski. 2023 już prezes lotu zapowiadał że będzie dobry więc podejrzewam że metodyka pozostała taka sama
@kodyak Jak mozna ukryc koszty?
@100mph to proste. Po prostu wydawać mniej rocznie. Zamiast spalacania coś w 12 lat to spacasz 24 lata itd. Akurat linie lotnicze to strasznie restrykcyjny busines więc sporo można planować w przyszłość.
Chyba znalazłem ten artykul
https://www.rp.pl/opinie-ekonomiczne/art39477751-czy-lot-jest-w-fazie-finansowego-wznoszenia
Zaloguj się aby komentować