
Papierowe konie mechaniczne: tak Chińczycy pompują osiągi swoich samochodów?
Onet#motoryzacja #samochody #madeinchina
Chinczyki cwaniaki,sobie dodaja,a moc sie rozwija zupelnie inaczej i realnie jest jej duzo mniej- przeciez to linia przeciecia sie mocy i linii momentu wyznacza moc maksymalna w ukladach hybrydowych.
@jajkosadzone przypomina mi się jak za dawnych czasów janusze na allegro liczyli taktowanie procesorów xD
@jajkosadzone WAT? Moc i moment zawsze przecina się w tym samym miejscu ponieważ jedno wynika z 2.
paywall
@100mph może jakieś filtry do blokera masz nieaktualne ale trzymaj
@DM_ tyle tekstu dla tak nędznej informacji xD
TL;DR
Po prostu Chińczyki podały moc silnika spalinowego i elektrycznych dodając je do siebie, ale możliwe też, że jest to błąd w tłumaczeniu, bo w UK normalnie sprzedają podając realną moc 204 KM.
@Chrabonszcz z tego co kojarzę to nie tylko Chińczycy sumują w ten sposób moc. Koenigsegg Gemera podaje ŁĄCZNĄ moc 1700 KM, gdzie 600 KM pochodzi ze spalinówki, 1100 to łączna moc trzech silników elektrycznych.
https://www.koenigsegg.com/technical-specifications-gemera
Nie wiem czy wszyscy europejscy producenci hybryd podają podobnie, ale Mercedes na pewno.
Chińczycy podają dane techniczne wzięte z dupy Puchatka? Stare, znałem.
@jonas dlatego do wszystkich rewelacji z Chin trzeba podchodzić z rezerwą. To są komunistyczne kurwy które kłamią nawet przy opowiadaniu o pogodzie
Typowa chińszczyzna. Pięknie na papierze, nierealnie w rzeczywistości.
@100mph bezsensowne podejście. Od lat kupuję na Aliexpress i mają masę dobrego towaru. Choćby takie latarki, sprzedają mocne, dobrej jakości i tanie, ale na zdjęciach i tak zawsze będzie pokazana fałszywa moc, jakby to był wielki reflektor xD
To jest chyba efekt tego, że to kraj z miliardem ludzi i muszą u siebie stosować takie zagrywki, żeby zwrócić uwagę ludzi. A potem niestety stosują tę samą metodę przed eksporcie.
Trzeba po prostu brać poprawkę na to, że Chińczyki kłamią i sprawdzać ich deklaracje, ale produkty dalej mogą być dobre.
Niemiecka ofensywa szkalowania chinskich aut idzie pelna geba
Dla przypomnienia, co ostatnio odjebal ford, a o diesel gate VW to juz nawet szkoda gadac.
Honda ze swoimi skrzyniami biegow wykonanymi z chinkalu w Type R tez sie tlumaczyla ze to nie jest samochod wyczynowy do szybkiej jazdy.
Mozemy tez podyskutowac o dklarowanych zasiegach aut elektrycznych i hybryd w odniesieniu do realnych rezultatow.
Wszyscy graja w te sama gre, ale odkad europa przegrywa to juz jest niefajne
@maks_kow spalinówki mają łatwiej - ogrzewanie wnętrza zimą to wykorzystanie "odpadu" z procesu spalania a "pojemność energetyczna" nie spada drastycznie z temperaturą jak się to dzieje w bateriach. Wydaje się że dobrym pomysłem byłoby rozbudowanie procedury WLTP dla elektryków o temperatury otoczenia i wnętrza dla jakichś wartości brzegowych typu -5/+21 i +30/+21
@Tom.Ash tylko wtedy zle by to wygladalo w reklamach.
Nie rozmawiamy o zmianie metodologii, bo to jest do ogarniecia, ani o tym z czego co wynika w aspekcoe technicznym, bo to oczywiste
Mowa o tym, ze producenci aut tna w chuja niemozebnie. Naginaja bezlitosnie dane, wciskaja bezwartosciowy szmelc o niskim koszcie produkcji, po zawyzonej cenie tlumaczac to wzgledami ekologii.
Gdy na arene wchodzi konkurencja ktora robi to samo, ale sprzedaje taniej to nagle sie okazuje ze to niedobra jest.
@maks_kow pier...lisz albo faktycznie nie masz pojęcia. 2/3 zasięgu mniej? w najchłodniejsze dni zimy zasięg nie zszedł w Polestarze 2 o więcej niż 10%.
@Tom.Ash Po raz kolejny - skąd się biorą te bzdury że klima zżera w elektryku baterie? przejechałem 13k mil i statystyka z całości okresu - zima, lato i wszystko pomiędzy wskazuje, że klimatyzacja była odpowiedzialna za 2% zużycia energii, reszta szła na jazdę. Skończcie powtarzać te bzdury, bo to pokazuje że jesteście kompletnie niewiarygodni i nigdy nie mieliści do czynienia z elektrykami dłużej niż obejrzenie jednego na parkingu.,
@KonioNT bzdury że klima zżera w elektryku baterie?
To że klima ( jak rozumiem pod tym pojęciem masz na myśli funkcje grzania) korzysta z baterii wynika z fizyki. A to czy żre (i jak) baterie chciałbym się dowiedzieć z testu. Twoj przykład to jedynie dowód anegdotyczny (może lubisz jak w samochodzie zima jest zimno a latem ciepło a może mieszkasz w miejscu bez temperatur minusowych - co ma niebagatelny wpływ w przypadku układów grzejących w oparciu o pompę ciepła). Norwedzy jednak nadal twierdzą że zimą w ich warunkach zasięgi elektryków dość mocno się różnią od deklarowanych :)
@KonioNT albo pierd..lisz albo nie ogarniasz ze rynek elektrykow to nie tylko polestar 2.
Ten z z pompa ciepla faktycznie nie odnotowuja takich spadkow. Reszta niestety tak.
Szczegolnie w srodkowo europejskim klimacie.
Sprawdzilem na Hyundai ioniq 5, Mustangu e mach i bmw i3
Rekordzista byl mustang z deklarowanych 600, zostalo ponizej 250km.
I to bez uwzglednienia samoczynnego spadku naladowania spowodowanego niska temperatura i zwiekszonemu poborowi energii z ladowarki, spowodowanemu koniecznoscia rozgrzania baterii.
@KonioNT nadal nie napisałeś z jakimi temperaturami masz do czynienia. COP pomp ciepła przy grzaniu jest nizszy przy nizszych temperaturach a przy minusowych nie ma go wcale za to do gry włącza się parę kW z grzałki. Nie mówiąc o tym że inaczej wygląda kwestia wyjazdu elektrykiem z ciepłego garażu a inaczej ruszenie zimowym rankiem po nocce w kwaterze w górach.
@KonioNT z tego co znalazłem to pompa ciepła w polestarze faktycznie ma zakres pracy -7 do +25. Więc całkiem ładnie. Niemniej - nie każdy elektryk to polestar a nadal raczej większość nie ma pompy ciepłai raczej nie jest przygotowana pod warunki zimowe (chociaż użytkownicy starszych polestarow- bez pompy ciepla- na reddicie podają spadki zimowego zasięgu o 30%-50%)
@Tom.Ash odpowiedz nie mija sie z prawda, ale jest absurdem i pojawila sie po dlugim czasie.
Okazuje sie, ze deklarowana moc mozna osiagnac w warunkach, w ktorych trudno ja zmierzyc, bo nie wiadomo czy akurat ECU sie dobrze zsynchronizuje a moze temperatura w dolocie bedzie za wysoka, albo paliwo bedzie nie takie.
Czym to sie rozni od chinskiego belkotu?
Nauczyli się kantować od VW
Mmm, Europejscy producenci tacy uczciwi. Dane takie prawdziwe. Wszystko tak zgodne z deklaracjami. Ach, och.
tl, dr.: paywall.
co ty, wstawiasz jeden akapit wstawiony z onetu, który to onet wstawił jako cały artykuł? zauważyłeś, że to premium?
Słuchałem gdzieś testu na YouTube i uderzyło mnie właśnie, że z 350 km przyspieszenie do setki to około 9 sekund. Strzelam, że tam sumarycznie będzie dokładnie połowa z deklarowanej mocy. Mam większego suva z 200 km i przyspieszenie poniżej 8 sekund
o nie chińczyki kantujo, jak dobrze, że nasze europejskie producenty takie szczere i rzetelne... a nie czekaj, walą w chuja aż dupa płonie. Jeśli taki chińczyk nadal ma więcej zalet niż wad, brałbym bez mrugnięcia okiem.
@Orbita500 o wadach dowiesz się za jakieś 5 lat kiedy plastiki przestana wytrzymywać.
Chiny to Imperium kłamstw, więc nie zdziwie sie gdyby pompowali.
A niech sobie zawyżają osiągi. Mają prwaie takie same samochody dwukrotnie taniej niż my i tutaj jest ból dupy.
Oni może mają -50 koni mechanicznych na papierze, ale za to my i USA mamy wieloletni dieselgate. No i na deser Japonia fałszuje wyniki testów certyfikacyjnych dla produkcji masowej. Ale to wcale nie podobne co nie?
Podsumowując. Niektórzy tutaj są bardzo naiwni jeżeli myślą, że u nas się nie fałszuje papierów, i certyfikatów na szeroką skalę. Mamy ten sam syf i zakłamanie co i w Chinach.
Zaloguj się aby komentować