Papierowe konie mechaniczne: tak Chińczycy pompują osiągi swoich samochodów?

Papierowe konie mechaniczne: tak Chińczycy pompują osiągi swoich samochodów?

Onet
"Jaecoo 7 Super Hybrid już na rynku. Ma 347 KM, a cena zwala z nóg" – to jeden z wielu nagłówków, jakie pojawiły się w polskich serwisach motoryzacyjnych po ogłoszeniu przez polskiego importera cen i specyfikacji średniej wielkości SUV-a firmowanego przez jedną z marek należących do chińskiego koncernu Cherry. Zachwytom nie ma końca, gdyż za niecałe 170 tys. zł otrzymujemy kompletnie wyposażonego SUV-a z napędem Plug-in oraz imponującą mocą blisko 350 KM. Szkoda, że to zbyt piękne, aby mogło być prawdziwe.

#motoryzacja #samochody #madeinchina
41

Komentarze (41)

Chinczyki cwaniaki,sobie dodaja,a moc sie rozwija zupelnie inaczej i realnie jest jej duzo mniej- przeciez to linia przeciecia sie mocy i linii momentu wyznacza moc maksymalna w ukladach hybrydowych.

@jajkosadzone przypomina mi się jak za dawnych czasów janusze na allegro liczyli taktowanie procesorów xD

e08b2e55-feef-4d53-b011-fa0c6fbd51d9

@jajkosadzone WAT? Moc i moment zawsze przecina się w tym samym miejscu ponieważ jedno wynika z 2.

@100mph jaki paywall? Cały artykuł jest dostępny

@100mph może jakieś filtry do blokera masz nieaktualne ale trzymaj

https://i.imgur.com/I96uZXD.jpeg

fe3f44cf-7044-450c-b31d-c1d08fb30109

@DM_ tyle tekstu dla tak nędznej informacji xD


TL;DR

Po prostu Chińczyki podały moc silnika spalinowego i elektrycznych dodając je do siebie, ale możliwe też, że jest to błąd w tłumaczeniu, bo w UK normalnie sprzedają podając realną moc 204 KM.

@Chrabonszcz z tego co kojarzę to nie tylko Chińczycy sumują w ten sposób moc. Koenigsegg Gemera podaje ŁĄCZNĄ moc 1700 KM, gdzie 600 KM pochodzi ze spalinówki, 1100 to łączna moc trzech silników elektrycznych.


https://www.koenigsegg.com/technical-specifications-gemera


Nie wiem czy wszyscy europejscy producenci hybryd podają podobnie, ale Mercedes na pewno.

Chińczycy podają dane techniczne wzięte z dupy Puchatka? Stare, znałem.

@jonas dlatego do wszystkich rewelacji z Chin trzeba podchodzić z rezerwą. To są komunistyczne kurwy które kłamią nawet przy opowiadaniu o pogodzie

Typowa chińszczyzna. Pięknie na papierze, nierealnie w rzeczywistości.

@100mph bezsensowne podejście. Od lat kupuję na Aliexpress i mają masę dobrego towaru. Choćby takie latarki, sprzedają mocne, dobrej jakości i tanie, ale na zdjęciach i tak zawsze będzie pokazana fałszywa moc, jakby to był wielki reflektor xD


To jest chyba efekt tego, że to kraj z miliardem ludzi i muszą u siebie stosować takie zagrywki, żeby zwrócić uwagę ludzi. A potem niestety stosują tę samą metodę przed eksporcie.


Trzeba po prostu brać poprawkę na to, że Chińczyki kłamią i sprawdzać ich deklaracje, ale produkty dalej mogą być dobre.

Niemiecka ofensywa szkalowania chinskich aut idzie pelna geba

https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-ford-focus-st-ma-za-malo-mocy-klienci-sie-skarza-a-firma-odp,nId,7778768

Dla przypomnienia, co ostatnio odjebal ford, a o diesel gate VW to juz nawet szkoda gadac.

Honda ze swoimi skrzyniami biegow wykonanymi z chinkalu w Type R tez sie tlumaczyla ze to nie jest samochod wyczynowy do szybkiej jazdy.

Mozemy tez podyskutowac o dklarowanych zasiegach aut elektrycznych i hybryd w odniesieniu do realnych rezultatow.

Wszyscy graja w te sama gre, ale odkad europa przegrywa to juz jest niefajne

@maks_kow deklarowane zasiegi aut elektrycznych sa tak samo realne jak srednie zuzycie paliwa aut spalinowych, tu jest 1:1

@100mph nie do konca. Nie znam przypadku, by deklarowany zasieg auta spalinowego byl krotszy o 2/3 tylko dlatego ze pada deszcz, wieje wiatr i jest zimno.

W elektrykach to dosc powszechne zjawisko.

@maks_kow spalinówki mają łatwiej - ogrzewanie wnętrza zimą to wykorzystanie "odpadu" z procesu spalania a "pojemność energetyczna" nie spada drastycznie z temperaturą jak się to dzieje w bateriach. Wydaje się że dobrym pomysłem byłoby rozbudowanie procedury WLTP dla elektryków o temperatury otoczenia i wnętrza dla jakichś wartości brzegowych typu -5/+21 i +30/+21

@Tom.Ash tylko wtedy zle by to wygladalo w reklamach.

Nie rozmawiamy o zmianie metodologii, bo to jest do ogarniecia, ani o tym z czego co wynika w aspekcoe technicznym, bo to oczywiste

Mowa o tym, ze producenci aut tna w chuja niemozebnie. Naginaja bezlitosnie dane, wciskaja bezwartosciowy szmelc o niskim koszcie produkcji, po zawyzonej cenie tlumaczac to wzgledami ekologii.

Gdy na arene wchodzi konkurencja ktora robi to samo, ale sprzedaje taniej to nagle sie okazuje ze to niedobra jest.

@maks_kow no właśnie czym innym jest naginanie a czym innym grube rozmijanie z prawdą. Tutaj Chińczycy (lub importerzy) się podłożyli więc dostają po łapach, dodatkowo mogą się tłumaczyć że robią to w interesie klienta który lubi patrzeć na cyferki - i w sumie trochę w tym racji będzie.

@Tom.Ash to jest to samo. Semantyka nie zmienia pragmatyki stosowanych praktyk.

Przytoczylem casus Forda ST, czym to sie rozni od podanego przez onet przykladu?

@maks_kow nie jestem w temacie - odpowiedź forda mija się z prawdą?

@maks_kow pier...lisz albo faktycznie nie masz pojęcia. 2/3 zasięgu mniej? w najchłodniejsze dni zimy zasięg nie zszedł w Polestarze 2 o więcej niż 10%.

@Tom.Ash Po raz kolejny - skąd się biorą te bzdury że klima zżera w elektryku baterie? przejechałem 13k mil i statystyka z całości okresu - zima, lato i wszystko pomiędzy wskazuje, że klimatyzacja była odpowiedzialna za 2% zużycia energii, reszta szła na jazdę. Skończcie powtarzać te bzdury, bo to pokazuje że jesteście kompletnie niewiarygodni i nigdy nie mieliści do czynienia z elektrykami dłużej niż obejrzenie jednego na parkingu.,

@KonioNT bzdury że klima zżera w elektryku baterie?

To że klima ( jak rozumiem pod tym pojęciem masz na myśli funkcje grzania) korzysta z baterii wynika z fizyki. A to czy żre (i jak) baterie chciałbym się dowiedzieć z testu. Twoj przykład to jedynie dowód anegdotyczny (może lubisz jak w samochodzie zima jest zimno a latem ciepło a może mieszkasz w miejscu bez temperatur minusowych - co ma niebagatelny wpływ w przypadku układów grzejących w oparciu o pompę ciepła). Norwedzy jednak nadal twierdzą że zimą w ich warunkach zasięgi elektryków dość mocno się różnią od deklarowanych :)

@KonioNT albo pierd..lisz albo nie ogarniasz ze rynek elektrykow to nie tylko polestar 2.

Ten z z pompa ciepla faktycznie nie odnotowuja takich spadkow. Reszta niestety tak.

Szczegolnie w srodkowo europejskim klimacie.

Sprawdzilem na Hyundai ioniq 5, Mustangu e mach i bmw i3

Rekordzista byl mustang z deklarowanych 600, zostalo ponizej 250km.

I to bez uwzglednienia samoczynnego spadku naladowania spowodowanego niska temperatura i zwiekszonemu poborowi energii z ladowarki, spowodowanemu koniecznoscia rozgrzania baterii.

@Tom.Ash grzanie/chłodzenie - mówię że dane z przekroju 2 ostatnich lat. w samochodzie w zimę 20 stopni, w lato 19 stopni.

@KonioNT nadal nie napisałeś z jakimi temperaturami masz do czynienia. COP pomp ciepła przy grzaniu jest nizszy przy nizszych temperaturach a przy minusowych nie ma go wcale za to do gry włącza się parę kW z grzałki. Nie mówiąc o tym że inaczej wygląda kwestia wyjazdu elektrykiem z ciepłego garażu a inaczej ruszenie zimowym rankiem po nocce w kwaterze w górach.

@Tom.Ash od -10 do +40, auto parkowane na podjeździe przed domem. Wstępne grzanie przez 5 minut pobiera w okolicy 3kW, potem spada do 1kW.

@KonioNT z tego co znalazłem to pompa ciepła w polestarze faktycznie ma zakres pracy -7 do +25. Więc całkiem ładnie. Niemniej - nie każdy elektryk to polestar a nadal raczej większość nie ma pompy ciepłai raczej nie jest przygotowana pod warunki zimowe (chociaż użytkownicy starszych polestarow- bez pompy ciepla- na reddicie podają spadki zimowego zasięgu o 30%-50%)

@Tom.Ash odpowiedz nie mija sie z prawda, ale jest absurdem i pojawila sie po dlugim czasie.

Okazuje sie, ze deklarowana moc mozna osiagnac w warunkach, w ktorych trudno ja zmierzyc, bo nie wiadomo czy akurat ECU sie dobrze zsynchronizuje a moze temperatura w dolocie bedzie za wysoka, albo paliwo bedzie nie takie.

Czym to sie rozni od chinskiego belkotu?

@Tom.Ash na szczęście się to zmienia i sporo nowych modeli aut elektrycznych wychodzi z pompami ciepła w standarcie

Nauczyli się kantować od VW

Mmm, Europejscy producenci tacy uczciwi. Dane takie prawdziwe. Wszystko tak zgodne z deklaracjami. Ach, och.

tl, dr.: paywall.


co ty, wstawiasz jeden akapit wstawiony z onetu, który to onet wstawił jako cały artykuł? zauważyłeś, że to premium?

@Hjuman nie mam paywalla, nie mam kupionego Premium, a widzę cały artykuł


Słuchałem gdzieś testu na YouTube i uderzyło mnie właśnie, że z 350 km przyspieszenie do setki to około 9 sekund. Strzelam, że tam sumarycznie będzie dokładnie połowa z deklarowanej mocy. Mam większego suva z 200 km i przyspieszenie poniżej 8 sekund

o nie chińczyki kantujo, jak dobrze, że nasze europejskie producenty takie szczere i rzetelne... a nie czekaj, walą w chuja aż dupa płonie. Jeśli taki chińczyk nadal ma więcej zalet niż wad, brałbym bez mrugnięcia okiem.

@Orbita500 o wadach dowiesz się za jakieś 5 lat kiedy plastiki przestana wytrzymywać.

Chiny to Imperium kłamstw, więc nie zdziwie sie gdyby pompowali.

@Banan11 pierdu pierdu

Poczytajcie sobie opinie o premium autach z Chin.

Szkopy osrane

Francuzi nie istnieją

A niech sobie zawyżają osiągi. Mają prwaie takie same samochody dwukrotnie taniej niż my i tutaj jest ból dupy.


Oni może mają -50 koni mechanicznych na papierze, ale za to my i USA mamy wieloletni dieselgate. No i na deser Japonia fałszuje wyniki testów certyfikacyjnych dla produkcji masowej. Ale to wcale nie podobne co nie?


Podsumowując. Niektórzy tutaj są bardzo naiwni jeżeli myślą, że u nas się nie fałszuje papierów, i certyfikatów na szeroką skalę. Mamy ten sam syf i zakłamanie co i w Chinach.

Zaloguj się aby komentować