Komentarze (59)

DerMirker

Przemysł w Niemczech zaczął się chwiać, bardzo złe informacje dla całej Europy.

ivaldir

@DerMirker A może jednak dobre? W końcu monopolista pójdzie na dno i będzie miejsce na rozwój dla wszystkich innych. A może jednak wolisz przykręcać śrubki ku chwale wielkiej rze... w sensie demokratycznych niemiec?

100mph

@ivaldir z VW zyja nie tylko Niemcy

ivaldir

@100mph "Żyją". Niemcy rzucają drobniaki na lewo i prawo, żeby zamknąć sąsiednim krajom gęby. Całą kasę zwijają dla siebie. Do tego uzależnili od siebie wszystkich dookoła i trzymają na garnuszku. A jak ktoś próbuje się wyłamać to od razu uruchamiają unijne przepisy. Szybki przykład - pasy samochodowe dla dzieci od polskiej firmy. Cyk, i przepisy zmienione, pasy nielegalne. Udają bardzo demokratycznych i uczciwych, ale są całkowitą odwrotnością. Upadek Niemiec wyjdzie Europie na zdrowie.

Laryngoskop

@ivaldir w zasadzie uważam to samo co Ty. Upadek niemieckich przedsiębiorstw zatrzyma postęp szkodliwych przepisów, tyle że stracimy na tym o wiele więcej. W miejsce znikających przedsiębiorstw nie przyjdą tak łatwo polskie czy zagraniczne marki, nie zbudują nagle potęgi z niczego. Przyjdą te przedsiębiorstwa, które już są potegami. Najpewniej chińskie. Ich auta są tanie, już teraz widać trochę Ssang-yongów na drogach, nie mówiąc o innych markach, których nawet nie potrafię dobrze przeczytać. Odbiorca wybierze tani i dostępny produkt, przyjdzie do salonu i chce kupić natychmiast. A jeśli zyskają duże udziały w rynku - też poczują się ważni, jak vw i będą próbowali się dogadywać w kwestii regulacji.

DerMirker

@Laryngoskop ssang Yong to stara koreańska firma :)

100mph

@ivaldir Jak przyjdzie konkurencja chinska w miejsce zakladow niemieckich to nie zobaczysz nawet drobniakow, a oprocz europejskiego automotive po dupie dostanie znacznie cala gospodarka Unii, w tym nasza. Slowacy cofna sie z PKB o kilkanascie lat.

pi0t

@Laryngoskop dokładnie, upadek Niemiec nie da czasu na wypełnienie luki, od razu wejdą Chiny i inni wielki gracze. Którzy mają kapitał i zaplecze. Z jednego monopolu możemy wpaść w drugi, a czy na lepszych czy gorszych warunkach to już czas pokaże. Tyle że efekt przejściowy to i tak boleśnie się odczuje.

PanNiepoprawny

@Laryngoskop moim zdaniem upadek niemieckich przedsiębiorstw jest właśnie częściowo spowodowany szkodliwymi przepisami.

ivaldir

@100mph A kto uzależnia EU od Chin? A kogo Chiny wydymały w przemyśle samochodowym i nie tylko? Kto ciśnie na podpisanie umowy handlowej z Ameryką Południową, która pozowli sprzedawać pojazdy, ale zagrozi opłacalności rolnictwa? Niemcy to szkodniki, myślą tylko krok do przodu i tylko o własnej korzyści. Im prędzej padną, tym prędzej będzie można ruszyć Europę do przodu. Wtedy będzie siła by konkurować lub przynajmniej przeciwstawić się Chinom. A póki niemiaszki są gdzie są, Europa zawsze przegra, bo Niemcy nie pozwolą na rozwój czegokolwiek co może zagrozić ich (coraz bardziej przestarzałemu) przemysłowi.

100mph

@ivaldir Typowe prawackie myslenie jest typowe xD Upadek Niemiec to upadek tez Polski bo Niemcy to nasz najwiekszy partner handlowy!

Ja nie chce upadku Niemiec, chce korekty polityki Unii w taki sposob by ograniczyc na nia wplyw Niemiec i srodowisk nadmiernie wysilajacych gospodarki pod paszczykiem ekologii.

ivaldir

@100mph Argumenty się kończą, że już wrzucasz " prawackie myślenie"? xD.


Właśnie to, że Niemcy to największy partner handlowy, to należy jak najszybciej dywersyfikować portfel eksportowy-importowy. Do tego potrzeba portów kontenerowych, transportu rzecznego, dużego lotniska z dobrą siatką połączeń. Ojej, to właśnie to co niepodoba się Niemcom u nas.

Rozumiesz jak to działa? Widzą nas jako konkurencję i boją jak jasna cholera. Nie bez powodu wydają około 15 mld EUR na wpływy zagraniczne, sporo tego pchają w różne organizacje w Polsce.


Wszelkiego rodzaju monopole to zagrożenie, bo nie masz pola manewru. Obecna sytuacja międzynarodowa i kłopoty Niemców to złota okazja by się od nich urwać i działać po swojemu.


Myślisz, że niemiaszki się obrażą jeśli Polska jakimś cudem stanie się bardziej niezależna? Zamkną granice? Ha! Będą się łasić i przymilać. Są jak ruscy, tylko rusek rozumie pięść na swoim nosie, a Niemiec plik banknotów, szczególnie jeśli nie są jego.

kodyak

@DerMirker już nie przesadzajmy. Owszem źle ale to że każdy korzysta od Niemców to w zasadzie można powiedzieć o każdym kraju zachodnim

kodyak

@100mph to torche błędne myślenie. po pierwsze Niemcy nie upadną. Rozumiem że chodzi ci o recesję to tak. Pó części się nam oberwie ale już nie przesadzajmy.


Nie mamy rynku samochodowego. Robimy im podzespoły które teoretycznie można też przekierować jeśli mówimy o tej branży. Mamy dość rozdrobniony rynek a nie skonsolidowany jak Niemcy. To że będzie kryzys przemysłu samochodowego w nimczech to nie oznacza że padnie produkcja mebli w polsce itd

znany_i_lubiany

@100mph sąsiada miałem, napierdalał w warsztacie ciął gumę na podkładki jakieś do automotive, szły faktury i worki 60/120L raz w tygodniu za kwotę 6000zł (w latach 2000/2010 to była fortuna, a ten tak z 5 robił na miesiąc), potem te uszczelki w pralce chyba "mył" w domu xD, jak ktoś zakłada że taka działalność będzie do końca życia, da mu spokój no to chuj, kałwidowe restrykcje i teraz upadek motoryzacji w EU to tylko pokazuje jak trzeba mieć dywersyfikację ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯

Bystrygrzes

@ivaldir ty jesteś jak moi kumple z którymi piłem w te święta.

3 pracuje w Norwegi dzięki regulacjom unijnym

1 pracuje w Niemczech

1 pracuje w szwajcari

1 pracuje w Holandii

1 pracuje w Polsce ale 80% jedzie na export do Europy.

-----

Wszyscy twierdzą, że tylko konfa może zbawić Polskę.

-----

Szczerze? Mam to w dupie, mieszkam na zachodzie, oni sobie poradzą lepiej niż polska w razie kryzysu. Czy polska była potęga w 2005? NieXD pamiętam te czasy i pamiętam co jeździło po ulicach oraz co było u mnie na wsi:)

Im Polakowi lepiej tym bardziej podskakuje. A jak u sąsiada gorzej, to Polakowi lepiej XD

-----

ivaldir

@Bystrygrzes Mieszkam i pracuję w Polsce, niestety mam gigantyczny styk z Niemcami od wielu lat, stąd ich znam.

Za pisanie o polityce bez tagu #polityka wołam @bojowonastawionaowca - kolega @Bystrygrzes nie stosuje się do tagowania, zwracam się z prośbą o reprymendę dla kolegi.


Nie mam zapędów UE-exit, a za przyrównanie mnie do konfy - ha tfu na Ciebie.

Gardzę polskimi politykami (PO=PiS, PSL, Lewica i inne wytwory) i jak naiwny frajer czekam na kogos wartego mojego głosu - mam wielką wiarę w młodych ludzi - reset na naszej scenie politycznej jest potrzebny jak nigdy.


Zawsze kiedy słyszę dobre wieści od Czechów, Słowaków czy Węgrów, z Krajów Bałtyckich, czy ze Skandynawii to życzę im jeszcze więcej dobrego, mam zadrę tylko do Niemców.


Tak więc: pudło. Ty jesteś jak wiekszość troli w internecie: szufladka - prawak, lewak, konfiarz.

Spotykaj więcej ludzi, rozmawiaj, dużo się o nich dowiesz i zdziwisz się jak różne mają zdanie.

bojowonastawionaowca

@ivaldir tagi w komentarzach nie działają

100mph

@ivaldir powiedz prywatnym przedsiebiorcom zeby dywersyfikowali portfel eksportowo-importowy

ivaldir

@bojowonastawionaowca Damn! Zatem przepraszam za wezwanie, to i tak było kapke na wyrost! Do nastepnego.

ivaldir

@100mph To zadanie państwa by nawiązywać kontakty handlowe i otwierać nowe rynki. Ale do tego trzeba mieć infrastrukturę: porty, ciężki transport i siatkę połączeń lotniczych z porządnego lotniska.

EDIT: I polityków, a nie clownów.

Bystrygrzes

@bojowonastawionaowca wez mi coś napisz, tak aby kolega poczuł się lepiej. Może coś w stylu bystygrzes taguje guwniorzu...XD

bojowonastawionaowca

@Bystrygrzes proszę tagować wpisy, inaczej pojawi się tu kolega @ivaldir i będzie krzyczał

Bystrygrzes

@bojowonastawionaowca tak jest! Będę bardziej ostrożny psze pana!

NrmvY

Upadek Niemiec to upadek tez Polski

@100mph typowe myślenie niewolnika. Dbaj o swojego pana, to twój najlepszy interes, mówię ci.

ivaldir

@bojowonastawionaowca Dopadnę go! Dopadnę i zawołam. Wtedy owca sprawiedliwości uderzy z pełną mocą ... grzecznej i stonowanej uwagi. Tak, tak to będzie.

baks

@ivaldir dywersyfikacja handlu nie polega na tym, o czym myślisz. To nie jest przeniesienie umowy handlowej z kraju A do kraju B na preferencyjnych warunkach.


Niemcy są naszym naturalnym partnerem handlowym i uczestniczą w rozwoju naszej gospodarki czy tego chcemy, czy nie. Tak samo Czechy i inne państwa ościenne. Każdy cios w te gospodarki to cios w Polskę. I to się nie zmieni, bo zawsze najłatwiejszym i najbardziej opłacalnym rynkiem będą dla nas sąsiedzi.


Jedyną drogą rozwoju jest współpraca. Jeśli uważasz, że jest inaczej, to jak i z kim nasz kraj powinien współpracować? Tylko nie mów, że to zadanie dla rządu, bo gówno prawda. Jak ci nie pasuje współpraca z sąsiadami, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zawiązać umowę z innymi krajami. Otwórz w Polsce firmę produkującą soft/komponenty do chińskich elektryków. Powodzenia.

ivaldir

@baks Skąd wiesz co ja myślę?

Jeśli w wymianie handlowej kraju dominuje jeden kierunek, to kiedy ten jeden kierunek ma kłopoty - ty masz kłopoty. Ile my mamy z Niemcami - 20% około? Nie brzmi źle? Z EU to już 70%, a skoro większość EU zależy od Niemiec, to kłopoty gospodarki Niemiec to kłopoty krajów z którymi mamy zdecydowaną większość wymiany handlowej - już nie brzmi dobrze, co?

Handel należy rozwijać z kim się da - Koreą Pd, USA, Brazylią, krajami Afryki, Indiami, Australią, a nie tylko EU - bo łatwo i blisko. Handel z odległymi krajami jest trudny i wymaga dużo pracy. Najpierw ze strony rządu, gdzie masz podstawowe umowy handlowe, zniesienie ceł na określone produkty itp., a potem firm, już między sobą. Taki handel zazwyczaj jest bardzo opłacalny i dość odporny na regionalne zawirowania. No ale to trzeba się postarać, a nasze rządy to mentalne przedszkolaki, które myśleniem utknęły w latach 90 (z niewielkimi wyjątkami).


Czy ja gdzieś piszę o nie współpracowaniu? Piszę o tym, że najwyższy czas by Niemcy przestały dominować w Europie i przestały narzucać przepisy i regulacje promujące/zabezpieczające ich gospodarkę, bo to hamuje inne kraje z naszego regionu i blokuje rozwój i innowacyjność.

100mph

@ivaldir Gdzie eksportujesz swoje towary bo rozumiem, ze eksportujesz skoro to takie proste?

ivaldir

@100mph Jak nie masz już argumentów to skończ pisać.

100mph

@ivaldir Ideologizmy wlaczasz do prywatnych biznesow i dziwisz sie, ze beke z Ciebie mam xD Logicznym jest, ze produkty sprzedaje sie tam, gdzie ma sie na tym najwieksza marze, a jesli glowny kontrahent jest przez dekady najlepiej placacym i najbardziej stabilnym, logistyka najprostsza etc. to wlasnie do niego eksportujesz wiekszosc. Ok, masz wiecej towaru niz jego potrzeby wiec wysylasz tez w innych kierunkach ale nikt nie analizuje tego pod wzgledem "o kurwa do potomkow Hitlera wysylamy 40% produkcji, trzeba wysylac mniej bo co prawda placa najlepiej ale co jesli pacyfisci z naszych srubek wybuduja czolgi i jak 39 zaatakuja Gdansk, co prawda zmniejszy to dochody firmy o 30 baniek ale co mi tam, ku chwale ojczyzny!" xD

ivaldir

@100mph Jakoś tej beki nie widzę, tylko niemerytoryczne teksty.

I tak jak piszesz - idziemy na łatwiznę, łatwa kasa, tam pchamy wszystko, a potem dojcze ze swoim protekcjonizmem dostają zadyszki i budzimy się z ręką w nocniku, bo w większości zależymy od nich. Super. Róbmy tak dalej, przecież tak jest dobrze.

I nie, nie trzeba z Niemcami hadlować mniej, tylko z innym więcej. Ale i tak tego nie zrozumiesz.

I tak patrząc na ostatnie zdanie - zapomniałeś wziąć pigułek na głowę.

100mph

@ivaldir Ty tego nie rozumiesz, ze nie da sie tak zdywersyfikowac kierunkow eksportu/handlu by nawet w najmniejszym stopniu nie odczuc problemow drugiej strony. Niemcy to nasz naturalny partner handlowy z powodu jego wielkosci gospodarki i bliskosci. W takim przypadku nie unikniesz problemow chocbys nie wiem jakie fantazje i wizje geogospodarcze wypisywal na forach z obrazkami.

ivaldir

@100mph Nigdzie nie pisałem tego co twierdzisz. Dywersyfikacja uodparnia, a nie powoduje, że nie odczuwasz żadnych zawirowań w gospodarce.

Niemcy są blisko i oczywiście jak najbardziej należy z nimi handlować, ale nie może to być główny kierunek. I tak, reszta UE zależna od Niemiec to to samo, a nie dywesyfikacja.

I powtórzę się: problem z nimi jest taki, że blokują rozwój innych, słabszych krajów, traktując protekcjonalnie swoją gospodarkę. Obecny kryzys to szansa na ich spadek i rozwój innych - tak by każdy kraj mógł rozbujać swoją gospodarkę, bez łańcuchów narzuconych przez niemiaszków. Wtedy będziesz mógł pisać o partnerstwie, a nawet o dywersyfikacji w obrębie UE.

100mph

@ivaldir Czyli w gruncie rzeczy sie zgadzamy.

ivaldir

@100mph Nie, bo ja im życzę jak najgorzej, bo dla nas i reszty EU to będzie z korzyścią. Potem można ich traktować z góry, jako dostawcę samochodów w przestarzałej technologii i całkiem niezłych maszyn do przemysłu.

Trawienny

Może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi z niemiecką motoryzacją? Czytam wyniki finansowe i widzę w nich, że idealnie nie jest ale nie widzę tam gigantycznego kryzysu. Prezesi i zarządy zarabiają coraz więcej i wypłacają sobie coraz większe premie. Czy w niemieckiej motoryzacji następuje Welch'yzacja i wyciskanie kogo się da i czego się da w imię zysków akcjonariuszy? VW i Porsche kroczą drogą GE?

conradowl

@Trawienny nie wiem jak Porsche, czy VW, ale np Opel z grupy Stellantis można dorwać w leasingu bez wpłaty własnej, za 550 miesięcznie, na firmę. Auto w teorii ma być warte po dwóch latach tyle co jako nowe. To jest niemożliwe.

W ten sposób próbują pchnąć elektryki z parkingów, nie jest to żaden zysk dla firmy, a tylko odsuwanie problemu w czasie.


Więcej o tym mówi pan Balkan tutaj

https://youtu.be/ssCMYPdK_gE?si=kBG3UTtVtwK0tjD5


Już teraz jeżdżą auta na takich warunkach po kraju, będzie ich więcej. Za rok, dwa lub trzy jak Stellantis nie zacznie sprzedawać więcej samochodów to z tymi po leasingu będzie totalnie w dupie. Kryzys dopiero nadchodzi.

100mph

@conradowl jak po 2 latach tyle co nowe?

conradowl

@100mph obejrzyj ten filmik, tam jest wyjaśnione.. Chodzi o to, że Stellantis przy opcji wykupu, przy tak niskiej racie wycenia samochód na 100% wartości (po 40k przebiegu) co jest po prostu niemożliwe. Kto te auta kupi potem? Nie wiem.


A Jacek Balkan robi świetne materiały motoryzacyjne, nie reklamy, nie jakieś ujęcia i pokazówki. Warto jego kanał na YouTube śledzić

znany_i_lubiany

@Trawienny ogólnie są różne znaki, tak jak conradowl napisał robią takie myki z leasingiem, VW nie idzie sprzedaż ID3/4 ludzie biorą z silnikiem ICE lub po prostu hybrydę toyoty kupią, sprowadzają też sporo chińskich elektryków które są znacznie tańsze, seat likwiduje część modeli z katalogów, ford w stanach tnie modele i liczy na autonomiczne pojazdy, renault/mazda/mercedes robią razem silnik 1.33 który używają razem, mercedes licenjonuje renault kangoo i silnik 1.5dci, toyotya to samo z ProAce modelem, suzuki bierze konstrukcje od toyoty i wrzuca swój znaczek, sprzedaż marek "plemjum" w EU spada, jak już ktoś bierze to na leasing, i jest tego znacznie mniej niż kiedyś, zawirowania na szczycie w Stellantis, wywalili CEO który zrobił niezły kesz floł w ostatnich latach i doprowadził przy okazji do znienawidzenia koncernu przez dealerów którzy rezygnują z współpracy. A jeszcze nie ma tych 4+milionów aut z chin (bo tyle minimalnie mają nadwyżki produkcyjnej, ogólnie prawie 20mln lub ponad, podzielone na rynek wewnętrzny, stany, i na koniec właśnie EU, idą z toporami na nich.

ArkadioMorales

@conradowl jak taka wielka fala g#wna, którą widzisz na horyzoncie i wiesz że to nie góry

dildo-vaggins

Był tu jakiś Tomeczek pracujący dla Porsche i się ostatnio wypowiadał że jest stabilnie i nie ma zwolnień ( ͡° ͜ʖ ͡°)

100mph

@dildo-vaggins @maximilianan Pan do Ciebie ;)

maximilianan

@dildo-vaggins @100mph przecież w tym artykule praktycznie nic nie jest napisane xd ale tak, taycan sprzedaje się słabiej niż zarząd by chciał

InstytutKonserwacjiMaryliRodowicz

@maximilianan a mnie od tego artykułu odpycha "zawsze panowała stabilna sytuacja finansowa". Nie czytam dalej. To źle świadczy o autorze tekstu.

beetroot

Jak u Niemców jest kryzys to źle to się kończy, lepiej żeby produkowali samochody niż czołgi. Gdzieś pewnie mają jeszcze stare plany i formy odlewnicze.

Sweet_acc_pr0sa

@100mph max już raz tego fejka oblał xD a ma info z 1 ręki

sharkando

trzeba bylo jeszcze bardziej bojkotować spalinówki i lobbować za horrendalnie drogim elektrycznym gównem, w nadziei na szybki i duży zarobek na frajerach.... oj nie wyszło, jak mi przykro

Bystrygrzes

@maximilianan coś skomwntujesz?

maximilianan

@Bystrygrzes skomentowałem wyżej

stary-czlowiek

Jak to jest, że wszyscy dookoła mają swoje marki aut (nawet Rumuni trochę dalej), a Polacy jakoś tego nie ogarnęli. Nie ma to jak sprzedawać swój kraj. W końcu prawie 300 lat tradycji!

100mph

@stary-czlowiek Mielibyśmy gdyby nie zjebane Zwiazki Zawodowe i sprzedaż FSO Koreańcom zamiast Niemcom. Wszystko poszło o miejsca pracy. Woleliśmy utrzymać miejsca pracy niż mieć efektywną i nowoczesną fabrykę. W efekcie tego Niemcy zainwestowali w Skode, a u nas zadomowiło się Daewoo z technologią sprzed dekady i przestarzałą linią produkcyjną.

kitty95

@100mph tyle że Skoda to marka przedwojenna, z własnymi konstrukcjami i nawet lokomotywy robi, a FSO to było komunistyczne gówno bez historii i tradycji, a z "własnych" konstrukcji, to poldek, gdzie 3/4 było z Fiata. O FSM z uprzejmości nie wspomnę.


Polska przespała XIX-wieczną industrializację i brak sensownych marek własnych, to m. in. tego przyczyna.

ivaldir

@kitty95


Polska przespała XIX-wieczną industrializację i brak sensownych marek własnych, to m. in. tego przyczyna

Historię Polski to znasz?

kitty95

@ivaldir znam. A zaborcy to zakazywali industrializacji? Te wszystkie fabryki włókiennicze i inne to pod przymusem robione? Poza tym Czesi też mieli monarchię austro-węgierską. Znowu qrwa chcesz grać na Chrystusa narodów bo my nie mogli i się nie dało? Głównym hamulcowym były stosunki feudalne i tępa szlachta, również w okresie międzywojennym, mimo że starano się wtedy nadrobić.


Dziś zresztą też nachapanie się stoi wyżej od rozwoju gospodarczego.

ivaldir

@kitty95 Nie, no jasne, że pod zaborami były doskonałe warunki do rozwoju marek przemysłowych na światowym poziomie. IKS kurwa DE.

Zaloguj się aby komentować