Tak się powinno walczyć z napływem chińskiego złomu
#dacia #motoryzacja #samochody
Ależ to będzie chlało z kompletem pasażerów i jakimś mandżurem, pogonione na autostradzie.
@jonas 1.0 TCe z gazem w Capturze chla jak pojebane, 1.2 w tym gigancie to bedzie krol stacji lpg
swap na 1.9 da się?
I tak MG HS czy MG ZS lepsze
@jajkosadzone To se kupuj chiński szrot i wspieraj chiński reżim
@kobiaszu
To se kupuj Renault,ktore wspolpracuje z Geely i korzysta z ich technologii
@kobiaszu dajcie Joggera z dieselkieeeeem!
@kobiaszu miekka hybryda czyli malutki silnik elektryczny ktory tylko pomaga spalinówce?
@bucz dokładnie tak, mam to w bmw, włącza się ten silniczek raz w tygodniu na 5 sekund podczas wyprzedzania
@kobiaszu a wg mnie hit na wywoływanie odruchu wymiotnego. Suvy to gunwo.
Jest na rynku świetny Jogger. Po co to?
@KierownikW10
SUV-y od lat biją rekordy popularności. W I półroczu 2024 r. wśród 10 najczęściej rejestrowanych nowych samochodów, aż 7 należało do tego segmentu.
@bartek555 no i? Są obrzydliwe. Przerysowane. Bezsensowne.
Miliony much nie mogą się mylić.
@KierownikW10 dla mnie jak i widocznie dla wielu ludzi sa idealne i byly potrzebne. Cayenne uratowal porsche.
@KierownikW10 wygodniej sie do nich wsiada, za kierownica jest wygodniejsza pozycja, lepsza widocznosc, latwiej skakac po kraweznikach i dziury w drodze do podmiejskiej willi nie stanowia problemu ;) ideolo auto dla ludzi dbajacych o wygode i komfort zycia
@100mph a do tego mozna znalezc takie z przyzwoitymi osiagami.
@100mph czemu nie od razu ciągnik siodłowy? wszystko powyżej jest jeszcze lepsze, kij z innymi uczestnikami ruchu.
@KierownikW10 Kolego jest fanem fajnych kombiaków i tęsknie trochę za swoim Mondeo no ale przy dzieciakach, działce i miejskiej jezdzie SUV zdecydowanie wygrywa.
@100mph ale chujowo się prowadzi.
Nie powiem Dacia kosi konkurencję cenowo, ale są trzy ale:
-
bezpieczeństwo nigdy nie było na pierwszym miejscu w Dacia
-
prowadzi się to kijowo (ogólnie większość SUV)
-
Widoczność też jest średnia przez dizajn i grubość słupków
Jeżeli Ci to nie przeszkada to jest to auto w sam raz. Ja osobiście wolę pewność prowadzenia i z wymienionych względów nie wziąłbym ani SUVa ani Dacia.
@Roark czyli kupujac samochod, ktory jest legalnie dopuszczony do ruchu mam sie pytac o zdanie innych uczestnikow ruchu czy taki bedzie ok? XD
@argonauta
-
Jak ktoś chce kupić bezpieczne auto to kupi Volvo XC90 albo Merca GLS lub BMW X7 albo inny czołg
-
W ramach ograniczeń prędkości to, że tak powiem "one chuj" czym se jedziesz bo drogi publiczne to nie tor wyścigowy i zakładam, że nabywca Dacii doskonale o tym wie i nie będzie próbował się ścigać, a tymbardziej przypierdzielić komuś na trasie łazienkowskiej w bagażnik przy 300km/h
-
Piszesz jakby widoczność w autach "niskich" miała być lepsza z założenia, że jest bliżej asfaltu xD
@Roark
Ci coś powiem - społeczeństwo się starzeje, w pewnym wieku zaczynają się problemy reumatologiczne, a niektórzy mają problemy z poruszaniem etc. Mam 36 lat i problem z kolanem. Powiedz mi, jakim prawem zabraniasz mi poruszać się wygodnym dla mnie SUVem, skoro auto to jest dopuszczone do ruchu drogowego. Mało tego, w każdym SUVie siedzę wygodnie i po godzinie jazdy nie drętwieje mi kolano. Myślisz, że bezpiecznej jest dla Ciebie jeśli spotkasz mnie na drodze w niskim aucie, w którym muszę kombinować by zająć taką pozycję by kolano mnie nie napierdalało czy też w SUVie gdzie zawsze mam wygodną pozycję? Powiedz mi dlaczego zmuszasz mnie do tego bym musiał z żoną wsadzać do samochodu teściową bo ma problemy z poruszaniem się i o ile do auta podniesionego wsiada bez problemu i jest jej wygodnie to już do auta niskiego ma problemy?
Powiedz mi czy SUV jest dla innych uczestników ruchu bardziej niebezpieczny niż bus, dostawczak, TIR? Może im też zakażesz poruszania się po drogach?
BTW. Dlaczego ludzie kupują "niebezpieczną" Dacie, a nie bezpieczne Volvo? Pewnie z wyboru c'nie? Bo chyba nie z brakiem kasy.
EDIT: I jeszcze coś odnośnie podniesionych aut. Jeżdżę Aurisem, lubię go, mam wiele lat, nie psuje się, jest tani w eksploatacji. Nie przejmuje się rysami, zadrapaniami i nie denerwuję nikogo w robo, że mam limuzynę. Jest ok. Nawet całkowity brak widoczności maski z przodu mi nie przeszkadza. Ale to jest tak kurewsko nisko zawieszony samochód, że muszę praktycznie zatrzymać się na śpiochu bo jak nie to pieprzne katalizatorem, a jak wpadne rozpędzony to podwoziem bezpośrednio za przednią osią. Trajektorie podjazdu pod krawężniki muszę dokładnie analizować. Na szczęście jeżdżę tylko po utwardzonych drogach, a jak jadę do lasu na grzyby to biorę żony Fabię bo to taki mały crossover xD Brat jeździ Insignią po budowach. Przed każdą kałużą wysiada i mierzy głębokość kałuży. Kupił Insignie bo mu się podobała, a SUVów nie uznawał. Teraz uznaje. Będzie RAVka.
Tyle z Twojego romantyzmu.
wygodniej sie do nich wsiada, za kierownica jest wygodniejsza pozycja, lepsza widocznosc, latwiej skakac po kraweznikach i dziury w drodze do podmiejskiej willi nie stanowia problemu
ideolo auto dla ludzi dbajacych o wygode i komfort zycia
@100mph co nie zmienia tego, że są obrzydliwe
dla mnie jak i widocznie dla wielu ludzi sa idealne i byly potrzebne. Cayenne uratowal porsche.
@bartek555 Cayenne uratował Porsche a Viagra uratowała Pfitzera. Ale czy to oznacza, że chcemy patrzeć na efekt działania tego "ratunku" codziennie na ulicy? Ja nie chcę xD
@100mph czekaj czekaj... co ma do rzeczy prędkość z pewnością prowadzenia, chociażby w deszczu czy oblodzeniu?
Teraz czekaj, czekaj²... Gdzie ja piszę o widoczności ze względu na wysokość? Piszę o słupkach A i C Dacii Duster i Bigster i ogólnie kiepskiej widoczności przez sam design auta.
A teraz czekaj, czekaj³... gdzie ja komukolwiek próbuję zabronić SUVów? Pisałem o bezpieczeństwie Dacii jako marki. Sprawdź testy zderzeniowe będziesz wiedział o czym mówię.
Mam wrażenie że pomyliłeś adresatów.
@argonauta Ale rozumiesz, że ja nigdzie nie pisałem o Dacii tylko ogólnie o SUVach i to Ty włączyłeś się do tej dyskusji wyskakując nagle z argumentami odnośnie Dacii odnosząc się do moich wypowiedzi odnośnie SUVów?
EDIT: Dodałem @Roark bo wziąłem was za jednego
@KierownikW10 po pierwsze jak ja montuję graty na budynku to wokół niego jest pejzaż horyzontalny, po drugie drabina mi się mieści do środka po trzecie skrzynka jedna druga trzecia a nawet czwarta i piąta, pudła ze sterownikami, okablowane itd. Mógłbym se kupić jakieś jumpy czy innego małego blaszaka ale wtedy bym potrzebował jeszcze cywilny samochód. SUV-y są wporzo a XC90 najbardziej wporzo
I duże kombi nie załatwia sprawy, wiem bo miałem.
Gx
Gx
@Man_of_Gx no i? Nadal są obrzydliwe.
@100mph
Lepsza widoczność
za wyjątkiem tego że nie widać co sie dzieje przed samą maską. W USA wiele dzieci umiera przejechane na podjeździe we własnym domu, bo rodzice nie widzą gdzie jadą. Żeby rozwiązać problem który samemu się stworzyło idiotycznym designem samochodu nakazano montować czujniki odległości oraz kamery. Widoczność jest tak dobra, że rodzice muszą pilnować dzieci na przejściu dla pieszych, bo zdarzało sie że kierowca myślał że nikogo na przejściu już nie ma.
Na dołączonym obrazku dopiero dziecko w pomarańczowej koszulce jest widoczne z perspektywy kierowcy
latwiej skakac po kraweznikach
czyli łatwiej sie przejebać na chodnik, i wjechać rozpędzonym samochodem w pieszych. Świetna funkcja. Nie mam pojęcia po cholere ułatwiać wjeżdżanie na krawężnik, biorąc pod uwagę że moje zwykłe clio również bez problemu wjedzie na krawężnik jeżeli tego potrzebuje
ideolo auto dla ludzi dbajacych o wygode i komfort zycia
ideolo auto dla ludzi którzy mają wyjebane w innych.
Do kompletu:
-Brak kompatybilności aut przy zderzeniu. Przy kolizji 2 klasycznych aut ich ramy w podobnym stopniu pochłaniają energie wypadku. SUV-y przez podwyższony zderzak po prostu rozpierdalają mniejsze auto, przez co żeby być bezpiecznym na drodze ja również musze kupić SUV-a. To się nazywa wyścig zbrojeń
-Większa szansa na to że auto przy wypadku zacznie koziołkować, przez świetne rozłożenie masy
-mniej miejsca w ciasnych uliczkach, trudniejsze manewrowanie na parkingach przez to że wszędzie stoją wielkie samochody (w USA specjalnie sie buduje większe miejsca parkingowe XDD)
-podwyższony zderzak powoduje dużo większe obrażenia u pieszego w wypadku kolizji. W przypadku gdy wjedzie w pieszego małe auto to pieszy ma połamane nogi. W przypadku kolizji z SUV-em cała energia idzie na klatkę piersiową.
Auta które mogą łatwiej zabić osoby postronne, łatwiej zabić kierowcę, zajmują więcej miejsca, utrudniają jazde innym kierowcom, wyglądają wszystkie jak rysowane od tego samego szablonu (niemal każdy ma tą samą, prostokątną bryłe) ale chociaż łatwiej sie wsiada!
EDIT:
Piszesz jakby widoczność w autach "niskich" miała być lepsza z założenia, że jest bliżej asfaltu xD
jest lepsza, przez niższy zderzak i normalnie ukształtowaną maskę. Bycie bliżej asfaltu też pomaga, ale normalny zderzak jest wazniejszy
Ciekawe w którym aucie kierowca widzi więcej. W clio z 2009 roku, czy w fordzie F-350 z 2019
@100mph Co to za dziwne projekcje? Nikomu niczego nie zabraniam, nikogo do niczego nie zmuszam. Przypisujesz mi nieistniejące cechy na podstawie jednego śmieszkowego komentarza...
Jak ktoś chce kupić bezpieczne auto to kupi Volvo XC90 albo Merca GLS lub BMW X7 albo inny czołg
@100mph co prawda rozważał Dacię poniżej 100k zł, ale kupi to co wymieniłeś.
@PanNiepoprawny wyjete z kontekstu, doczytaj reszte
@KierownikW10 ty nie chcesz i masz do tego prawo, ale prowadzenie jakiejs vendetty przeciwko suvom, bo ci sie nienpodobaja jest troche niepowazne, tymbardziej ze auta maja szereg zalet przez ktore tak chetnie sa kupowane.
@redve nowe auta maja tylko system bezpieczenstwa i czujnikow, ze rownie dobrze ktos moglby zamknac dziecko w piekarniku i wlaczyc na 200*C i powiedziec, ze nie zauwazyl.
@KierownikW10 Jeżeli chodzi o to że SUVami jeżdżą miastowi po bułki i dzieci do przedszkola a potem stoją tym w korkach to fakt- raczysko straszne, komu przeszkadzały kombiaki?
Ale sam wożę dupę Peugeotem 4007 aka. Mitsubishi Outlander 2 i jak dla mnie jest to zajebiście praktyczne auto- napęd na 4 łapy który już uratował mi dupę- check, zmieszczę 10 europalet z tyłu- check, przewiozę 4 kozy?- check, wygodna wysoka pozycja za kierownicą- check.
Te samochody mają swoje zastosowanie, potrafią być bardzo praktyczne, tyle tylko że wyparły kombiaki i minivany które lepiej wpasowywały się w zapotrzebowania ludzi
@KierownikW10 jogger nie ma 4x4, a gdyby miał to bym go chętnie kupił
bo ci sie nienpodobaja jest troche niepowazne
@bartek555 dlaczego niepoważne? Mówię, że mi się nie podobają i tyle. Nie dyskutuję z innymi argumentami, bo przecież to naturalna kolej rzeczy, że jeden lubi siedzieć w aucie jak na krześle, a drugi prawie leżeć, jeden chce mieć auto, które się prowadzi, a drugi ma błotnistą drogę dojazdową do posesji i docenia napęd na wszystkie koła i większy prześwit.
Ja tylko wyrażam swoją opinię na portalu, który służy do wyrażania swojej opinii. Co w tym niepoważnego?
@KierownikW10 ale dlaczego wyrwales z kontekstu ten kawalek zdania, teraz to nie ma sensu. Powiedziałem wyraznie, ze toczenie wojny przeciwko suvom jest bez sensu, bo one sa i beda, czy nam sie to podoba czy nie.
Powiedziałem wyraznie, ze toczenie wojny przeciwko suvom jest bez sensu, bo one sa i beda, czy nam sie to podoba czy nie.
@bartek555 może i jest bez sensu, tak jak wiele rzeczy. Jeśli jednak to trafi do chociaż jednej osoby, która waha się pomiędzy zakupem suva a zwykłym borzym autem i ją przekona, to już będę przeszczęśliwy. To moja wojna i będę ją sobie toczył.
@KierownikW10
Mimo,ze nie cierpie suvow,bo dla mnie maja same wady to nastepny samochod bedzie minivanem albo wlasnie suvem-90% wszelkich tras mam pasazerow w starszych wieku( mama i babcia) oraz pieciolatek w foteliku- a wyzsze zawieszenie to latwiejsze dla nich wsiadanie.
A manewrowac sie przystosuje,bo juz transitem bez czujnikow i tylnej szyby manewrowalem,to i takim czyms sie naucze.
@jajkosadzone zasadniczo pod względem manewrowania suvy akurat niczym się nie różnią od innych aut, bo przecież długość jest podobna, a teraz praktycznie każde auto ma minimum czujniki z tyłu.
Różnica we wsiadaniu i wysiadaniu jest niewielka w mojej opinii, idź sobie do salonu jednego i drugiego i usiądź w jednym i drugim aucie. W klasycznym aucie siedzi się nisko tylko z przodu, co przecież można sobie zniwelować podniesieniem fotela. Z tyłu i tak siedzi się na tyle wysoko, że wsiadanie i wysiadanie nie powinno stanowić problemu nawet dla emeryta. Większe znaczenie ma w mojej opinii kąt otwarcia drzwi i ich wielkość. Są auta, do których wsiada się łatwo dzięki dużym szeroko otwierającym się drzwiom (i to jest turbo zaleta drzwi przesuwnych w minivanach) jak i są auta, które są bardzo kiepskie pod tym względem.
A w temacie wsiadania dziecka - dwulatka sama u mnie wchodzi i wychodzi z auta, trzeba ją tylko przypiąć i ewentualnie wyciągnąć z fotelika przy wysiadaniu. Przy suvie raczej nie byłaby w stanie tego zrobić, auto byłoby dla niej za wysokie.
Ja bym w życiu nie podejmował decyzji o zakupie konkretnego auta na zasadzie - moja mama będzie zadowolona. To ja jestem kierowcą i ja będę miał najwięcej do czynienia z tym autem, więc auto ma się dobrze prowadzić, możliwie mało palić i ma mi się podobać. I tutaj suvy nie pasują do żadnego warunku z tych wymienionych.
@KierownikW10
W suvach jest gorsza widocznosc i to jest fakt- sa to auta tak zabudowane,ze bez kamer cofania jest slabo- i to niezaleznie czy stary qashqai czy nowy hs. Dodatkowo manewrowanie tez jest utrudnione,bo sa to auta o ladne kilka cm szersze niz ich osobowe odpowiedniki.
Natomiast minivan to jest rozum i godnosc czlowieka w najczystszej postaci-pozycja za kierownica jest idealna,widocznosc i ladownosc ekstraklasa- mialem citroena xp i gdyby byly dostepne na rynku kilkuletnie egzemplarze to kupilbym bez wzgledu na wszystko.
Aktualnie mam c5 sedana i powiem tak: dla mnie to jest fenomen- we Francji sa ciasne i waskie ulice,a oni produkuja auta ktorymi sie manewruje jak wozem drabiniastym. Ale wygodne i praktyczne sa w opor,duzo lepsze niz konkurencja.
A co do wyboru auta- niestety,ale na rynku aktualnie nie ma nic ciekawego. Vag jest beznadziejny,przereklamowany,drogi i awaryjny,stellantis drogi i bez pomyslu.
A na rynku wtornym to tylko vana czy suva(marek francuskich)mozna kupic za rozsadne pieniadze.
W suvach jest gorsza widocznosc i to jest fakt
@jajkosadzone tak, ale to dotyczy również innych nowych aut. Okna z tyłu stają się coraz mniejsze, słupki coraz szersze itp. Ale tak, suvy przewodzą w tym względzie.
Natomiast minivan to jest rozum i godnosc czlowieka w najczystszej postaci-pozycja za kierownica jest idealna
Dla mnie na przykład nie poz względem pozycji, pod względem ładowności jak najbardziej. Jadąc minivanem, suvem, lub nawet niektórymi autami z segmentu A i B, czuję się jakbym siedział na takim wysokim krzesełku, kiedy ja lubię siedzieć jak w takim głębokim fotelu - nisko, jak najniżej. I dotyczy to u mnie zarówno wygody jak i czucia auta - w takiej pozycji krzesełkowej się męczę.
Vag jest beznadziejny,przereklamowany,drogi
Jako, że w ostatnich latach głównie jeżdżę autami od VAGa (choć nie tylko) to zapytam dlaczego beznadziejny? Wszystkie te auta miały dotychczas ogromną zaletę, były identyczne, łatwe i dosyć logiczne w obsłudze. Jak się jeździło Seatem z okolicy 2005 roku i później wsiadło dajmy na to do Golfa z 2020, to obsługa była praktycznie identyczna. I to jest dla mnie zaletą. Czy drogie? No tak teraz drogie, ale kto robi tanie? xD I jasne auta z grupy VAG są trochę takie jak kajzerki - nic specjalnego, bo z zamrażarki i wszystkie takie same niezależnie od sklepu, ale hej przynajmniej się najesz i nie porzygasz.
stellantis drogi i bez pomyslu
Yup. Jak ostatnio Astrą się przejechałem, to zacząłem się zastanawiać, dlaczego to się sprzedaje w ogóle, pomimo że w statystykach sprzedaży to chyba lepiej wypada Porsche 911 xD
@KierownikW10
Tak,interesuje sie autami popularnymi i mysle o porsze,bentleyu czy najbardziej wypasionych audi xD
Nie,po prostu konkurencja w tej samej cenie( zarowno nowa,jak i uzywana) oferuje auta wygodniejsze i lepiej wyposazone.
Vag niczym sie nie wyroznia- ani niezawodnoscia,ani jakoscia wykonania niczym zebym placil 20-30% wiecej.
Tak samo jestem antyjaponia-mialem dwie,i o ile honda byla zajebista,tak toyoty to wieczne problemy i to nie tylko z rdza- a mimo wszystko wole naprawic raz na jakis czas jakas bzdurke za 200-300 zl niz walczyć z korozja
@jajkosadzone ostatnio miałem okazję porównać do Skody Octavii, którą jeżdżę codziennie nowe auta:
-Citroena C4 (zawieszenie bardzo fajne, połyka nierówności nie skacząc jak piłka, ale samo wnętrze to bardziej jak w aucie z segmentu B, twardo, smutno i brzydko, silnik 1.2 (poza awaryjnością) brzmi i jedzie prawie jak Diesel, skrzynia Aisin działa bardzo fajne, wnętrze jest wąskie, fotele krótkie, nie spodobało mi się)
-Toyota Corolla (spoko, ale wnętrze i wyciszenie jest no takie, jak w jakimś Aurisie sprzed kilkunastu lat, tak jakby nie poszli do przodu, napęd hybrydowy w mieście bajka, w trasie na krajówkach przy spokojnej jeździe spoko, na autostradzie i przy dynamicznej jeździe tragedia)
-Opel Astra (obrzydliwy projekt wnętrza i zewnętrza, nie przemawia do mnie to auto). Prowadzenie ok, ale pod większością względów to auto wygląda jak spory krok w tył względem poprzedniej Astry K
Jakie auto powinienem zobaczyć z segmentu kompakt/wyrośnięty kompakt? Hyundai i30? Coś francuskiego? Nie siedziałem w żadnym Peugeocie.
Nowy Golf wygląda źle jeśli chodzi o ergonomię wnętrza, starym jeździłem i był taki meh, wolałem Octavię 3 względem niego.
@KierownikW10
Toyota to jest dramat pod kazdym wzgledem,a sprzedaz napedzaja floty i small biznes,bo maja ekstremalnie niskie raty na corolle i rav4.
Szkoda,ze w Polsce Honda jest tak absurdalnie droga( cenowo to bardziej bmw niz toyota),bo tutaj jest naprawde ekstraklasa pod kazdym wzgledem- tylko znowu- nastolatek bedzie mial wszedzie rdze.
Rynek jest jaki jest,klient chce suva i stanowi to 90% rynku.
Naprawde fajnym i budzetowym autem jest mg,ale o awaryjnosci trudno sie wypowiedziec.
Jezdzilem chwile mg hs i nowa rav4 i nie widzialbym jakiekolwiek sensu doplacania do tojki minimum 70 klockow.
@jajkosadzone w sumie moje doświadczenie z Hondą kończy na Civicu UFO, więc nie wiem jak ich nowsze auta wyglądają. Ale z tego co widzę, że nie da się normalnej konfiguracji Civica zrobić.... Wyłącznie hybryda... Kiedy mnie interesuje manualna skrzynia biegów.
No to zostaje Mazda 3. Poprzednia generacja się mi podobała, najnowsza również powinna. Może i rdzewieje, ale da się chyba przed tym zabezpieczyć wystarczająco dobrze.
Właśnie chodzi o to, że na rynku obecnie wcale nie ma wielkiego wyboru. I wtedy nagle się okazuje, że jak nie chcesz suva, to w segmencie C jest prawie tylko VAG.
@KierownikW10
Honda ma wywalone na Europe,bo nie sa w stanie placic kar za silniki spalinowe,wiec pozostaja tylko ultra drogie hybrydy.
Niestety rynek nowych to dramat,uzywanych nie lepszy.
Chyba pozostaja tylko auta+10 lat,zeby kupic cos w miare nowoczesnego i z klasycznym nadwoziem.
@jajkosadzone kupując auto 10-letnie i starsze skazujemy się na naprawianie mniejszych i większych usterek niestety. Nawet jeśli takie auto ma niewielki przebieg, to naturalne zużycie spowoduje awarie.
Podstawowa Mazda 3 około 120k pln. A taka Skoda Scala koło 80-90k pln. I jasne, Mazda to jest znacznie fajniejsze auto, bo Scala jest zbudowana na platformie Polo i Fabii, ale czy to uzasadnia różnicę w cenie? Nie wiem. Pewnie dla kogoś szukającego zwyczajnego wozidła pozbawionego polotu raczej nie.
@KierownikW10
Skoda zawsze bedzie skoda- czyli autem dla przedstawiciela handlowego lub dziadka kapelusznika- nic tego nie zmieni.
Zawsze bedzie szarym,smutnym i buczacym wozidlem,majacym miejsca w srodku na poziomie sredniej w danej klasie.
@jajkosadzone tak tak, Skoda dla handlowca albo kapelusznika, Dacia dla grzyba, Toyota dla ludzi kupujących płyn do kierunkowskazów, Audi dla budowlańca, BMW dla patusa z osiedla a Mercedes dla wąsatego Janusza lub taksówkarza. A no i wiadomo laska singielka z wielkiego miasta to musi mieć Mini albo Fiata 500 albo jak ma kasę to BMW X3. Te stereotypy są tak bezsensowne i nieaktualne, jak tylko mogą być. Gros moich znajomych pracuje w branży IT, pomimo tego że jestem inżynierem mechanikiem, jakoś tak wyszło. Czym jeżdżą? Najwięcej z nich Skodami, jest kumpel mający Seata Cupre, jest taki mający Forda i taki mający Mercedesa. Czy to cokolwiek o nich mówi? No tak nie bardzo nie bardzo.
@KierownikW10
Powiem tak: kazdy marketingowiec ci powie,ze odkrecenie imidzu jakiegokolwiek brandu to praca na lata i jest mozolna.
Skoda nie oferuje niczego ponad- jest obecnie przeplacona dacia( kiedys przynajmniej byla duza tansza o konkurencji i byla wyborem value for money) nie oferujac niczego wiecej.
A stereotypy o kobietach w suvach,lebkach w starych beemkach, czy tamhondach,autach emerytow tez sie nie wziely z niczego- co nie zmienia faktu,ze stereotypy jakiekolwiek to zlo.
A kto czym jezdzi to jest indywidualna sprawa,ale jezeli jestes na dzialalnosci to tez wazne jest to ile mozesz placic raty na samochód- dlatego rav4,ktora jest bardzo droga jest popularna,bo ma bardzo niskie raty.
Okej, szkoda że tylko taki silnik. Generalnie problem z Dacią jest taki że za niewiele więcej można używaną toyotę kupić która ma sto razy bardziej niezawodny i mocniejszy silnik.
@libertarianin Akurat te nowe silniki renault są spoko
@libertarianin 1.8 mild hybrid tez bedzie
@libertarianin szukałem. Nerwów i km mi brakło więc padło na nową Dacię.
@100mph co za czasy że trzeba się zastanawiać czy będzie coś blisko 2 litrów do tęgiego kloca
@Gadu_gadu Sprawdziłem z ciekawości. Duster waży 1300kg. Bigster pewnie około 1500kg wyjdzie. To mniej niż Insignia 1.4 LPG xDDDD
@100mph cieniutka blacha
Na bigstera czekam od roku ponad. Teraz tylko posłucham pierwszych opinie z jazd i składam zamówienie. Będę go torał w terenie. Tak jak obecnego dustera
@RACO a ten twój duster to jaki silnik? Jak z eksploatacją i awaryjnoscia?
@mk-2 1,6 sce. 45kkmwymiana przednich tarcz i klocków. A tak to tylko przeglądy co rok, filtry i oleje. Obecnie 5rok leci. Awarii brak, mimo męczenia w terenie.
@RACO prawdopodobnie w ciągu 2lat też się zdecyduje na to auto, dzięki za rekomendacje
@kobiaszu paskudne jak każdy SUV. Tym możesz walczyć z multiplą co najwyzej
Wow jestem w szoku jakie to ma wyposażenie. Radar do hamowania, szklany dach, schładzany schowek, normalnie kosmos - jak na Dacie oczywiście
Jak dla mnie murowany hit na tanie w utrzymaniu duże auto
Kojarzy mi się ze Dacia od paru lat widnieje jako lider w rankingach awaryjności xD tania w zakupie owszem, a z utrzymaniem średnio, bo jest awaryjna.
Nie rozwodząc się na temat Dacii - jak ktoś nie szuka auta premium - dobrze wyciszonego, z dobrymi materiałami, to faktycznie warte rozważenia.
Sam osobiście wolałbym auta wyższej klasy a używane, bo nie wyobrażam sobie jechania np. 5tys km w tydzień na wakacje w takim blaszana- plastikowym furmanie z silnikiem 1.2 xd pomine fakt prowadzenia
@gutek mam takie same przemyślenia. Na codzien jeżdżę do pracy służbową dacią duster z salonu za podobną wartość jak moje prawie 10 letnie Volvo ale gdybym miał jeszcze raz wydawać +/- 80k na auto to znowu kupiłbym starsze Volvo a nie nową Dacie.
@kobiaszu wiem, że to wina EU i przepisów ale gdyby to auto miało choćby R4 2,5PB to już bym leasing załatwiał
1.2 140km w takim klocu 😂
Zaloguj się aby komentować