Z wad to słaby lakier, są już pierwsze odpryski, i kiepskie automatyczne wycieraczki. Aha, i zaczepy na foteliki dziecięce bardzo głęboko w fotelach. Upierdliwe jeśli musisz przekładać fotele z auta do auta.
Kolejne auto w rodzinie to podejrzewam że drugie EV. Ciężko się teraz jeździ benzyniakiem żony, jakbym się cofnął w czasie
#samochodyelektryczne #tesla #motoryzacja
@dremmettbrown panie ja tam wolę mieć kontrolę nad zasięgiem :D
@cebulaZrosolu no, na początku był strach a w realu to 500km zasięgu (plus 20 minut na Supercharger kolejne 300) to naprawdę dużo. Pierwsza dalsza wyprawa to było trochę dziko, nie wiedziałem jak będzie. Strach niepotrzebny. Jest sztos, wsiadasz i zium zium elektrony robią brrrrrr
@dremmettbrown wbite w dowód LPG?
@Okrupnik hm...
@dremmettbrown Jak wrażenia z jazdy zimą? Z powodu małej ilości stacji ładowania na pierwszy samochód wolałem hybrydę.
@nbzwdsdzbcps Zasięg spada o 25% podczas zwykłej zimy przy temp koło zera czy tam -5C. Niewygodne, owszem, ale nie koniec świata jak niektórzy twierdzą. 350km ciągle sporo zasięgu. Jak jest mega mróz to nawet i 40% tracisz. Jeśli mieszkasz gdzieś gdzie naprawdę jest mega zimno przez długi okres czasu, jakaś Syberia czy koło podbiegunowe, to jest słabo. Zwykła zima jest OK. Z plusów zawsze "odpala" i jest ciepło w środku od razu, pompa cieplna nie czeka na nagrzanie silnika.
Tu gdzie mieszkam było prawie tydzień -20C, i to dwa tygodnie zaraz po zakupie Tesli. I mam z tym ciekawą historię. Żona ma dwuletniego benzyniaka i padł podczas tej fali mrozów, musiała czekać na lawetę na skraju drogi. Pękła jakaś plastikowa przepustnica w silniku od powietrza i auto nie dostawało dobrej mieszanki. Oba auta nowe i to benzyniak nie wytrzymał mrozu
fajny zasięg. ja tak od wypłaty do wypłaty robię około 600 km także bym ładował 2 razy. więc tragedii nie ma. no ale koszt zakupu
@dremmettbrown ile takie cudo?
@kubex_to_ja Nie mieszkam w Polsce więc ciężko porównać. Jak policzysz koszta przez 3 lata - benzynę, przeglądy, oleje itp to taniej niż Q5 na który też patrzyliśmy.
@dremmettbrown Gdzie mieszkasz?
@Orzech Pólnocna część USA.
@dremmettbrown No to trochę porównywanie do Polski jest bez sensu. U nas nie ma ani superchargerow, ani tyle to nie kosztuje, domy są dużo droższe i sam samochód jest dużo droższy.
Ale na Hejto pisali, że nikt nie lubi elektryków, bo auto musi robić brum brum.
A tak serio to przymierzam się do plug-in hybrid. Chodzi za mną BMW X1 x30e 150 KM z benzyny + 170 KM z elektryka. Zasięg elektryczny 80 km wystarczy na każdy wyjazd w miasto, a w trasie zawsze można szybko zalać benzyną.
@lurker_z_internetu wiele osób tak ma
¯\_(ツ)_/¯
Akurat sprzedaż elektryków obecnie w opór zahanowała, rynek jest nasycony i niemalże każdy kto chciał elektryka kupić już go ma.
Zauważ, że OP ma dwa auta - tutaj jest właśnie pies pogrzebany. Benzyniak w dłuższe trasy, na codzień elektryk wtedy spoko ale to są dwa ubezpieczenia itd. Inna rzecz jak ktoś musi mieć i tak dwa auta no ale to już zależy. Czy OP by się odważył jakby nie miał takiego backupa?
@DiscoKhan Proszę nie wypowiadać się w moim imieniu jeśli łaska. Z góry dziekuję.
Jeśli drugie auto nam padnie (wypadek i pójdzie na żyletki np) to wymieniamy na drugiego EV. Mamy benzyniaka "bo już był" i kiedy go kupowaliśmy, w 2022, było trudo o jakiekolwiek auto a co dopiero EV bo nie było chipów do samochodów.
Na dłuższe trasy bierzemy EV, jest taniej i ładujemy na Supercharger w trasie, a w hotelu przez noc ładujemy na używanie dalsze. Największa nasza podróż EV to ok 800km w jedną stronę w jeden dzień, zwiedzanie kilka dni i 800km powrotu.
Czy rynek jest nasycony to niech każdy sprawdzi wyniki sprzedaży rynku w całości, z podzałem na EV/PHEV/benzyniaki itp. Dane można sobie powybierać jak wisienki, same ekspertem od ekonomii nie jestem, z tego co czytam to ogólnie po grubych latach i wysokich cenach aut ogólnie jest korekta całości rynku. Jeden kwartał z innym wzrostem wiosny nie czyni, ani do EV ani do benzyniaków.
Co do ubezpieczenia nie mam pojęcia o co chodzi, każde auto musi być ubezpieczone a cena na Q5 taka sama jak na Teslę.
@dremmettbrown dlaczego nie masz dwóch kompletów fotelików?
@Yossarian Mamy dwa, EZ. Zdejmuję jak jedziemy np z teściami i muszę foteliki dać do trzeciego rzędu albo po prostu czasem kogoś wiozę i muszę wyjąć.
@dremmettbrown claro
Zazdroszczę Ci Tesli, ale jak sobie pomyślę, że miałbym wozić teściów to mogę jeździć Passatem
@Yossarian Haha no jest jak jest, trzy razy w roku idzie wytrzymać
@dremmettbrown wypożyczałem
Aktualnie się odkuwam po depresji, bankructwie i rozwodzie, na zabawki jeszcze muszę poczekać.
@Yossarian A to gratsy na etapie wznoszącym życia! Będzie już tylko lepiej! Dużo pozytywnej energii ode mnie, i oby taka zabawka była szybciej niż później
@dremmettbrown
dzięki!
Tak z ciekawości, czemu Tesla ze wszystkich elektryków do wyboru?
@DiscoKhan Dużo powodów, głównie rekomendacje kilku znajomych którzy już Tesle mają. Dodatkowo 400+ koni i dobry tech na duży plus.
Nie było wymogu elektryka. Chcieliśmy rodzinny SUV. Alternatywy to dla nas było Audi Q5 oraz Volvo XC60 ale po jadach próbnych Tesla zostawiła konkurencję w tyle.
Ciężko się teraz jeździ benzyniakiem żony, jakbym się cofnął w czasie.
@dremmettbrown Nie dawaj jej elektryka bo już go nie odzyskasz ^^
Swoją drogą jak śmiesz cieszyć się z elektryka kiedy eksperci internetowi tu na hejto co tydzień ostrzegają, że to technologia przejściowa przed przejściem na napęd jądrowy i do niczego się nie nadaje? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jakbym miał dom i potrzebował dwóch aut to elektryk wydaje się najsensowniejszym wyborem.
hmm, jak na fakt, ze pelen bak daje pewnie z polowe zasiegu benzyniaka i w benzynie placisz sporo podatkow, to nie wychodzi tak bardzo tanio
@5tgbnhy6 Mieliśmy jazdę próbną Q5, i z tym porównam. Cały "bak" w Tesli około 50 zł. Cały bak w Q5 około 300zł. Zasięg Tesli to 500km. Zasięg Q5 około 700km. Przelicz sam czy to "nie tak bardzo tanio". Mi wychodzi połowa zasięgu więcej za sześć razy tyle kasy.
Komentarz usunięty
@dremmettbrown kup sobie rozwieracze foteli do isofixa
Zaloguj się aby komentować