Lidl jako alternatywa do AWS w Europie
Techzine GlobalW wywiadzie dla Financial Times współzarządzający firmą Christian Müller wyjaśnia, że jego firma rozwijała się niezwykle szybko, mimo że wcale nie powstała z pobudek komercyjnych.
Najpierw z konieczności, teraz dla handlu
Rzeczywiście, Schwartz Digits rozpoczął działalność jako wewnętrzny system dla sieci supermarketów Lidl i Kaufland. Wrażliwe dane ze sklepów, klientów i 575 000 pracowników nie mogły być po prostu wysłane do AWS, Azure lub Google Cloud, ponieważ jako strony amerykańskie mogłyby być zmuszone do udostępnienia danych władzom amerykańskim.
Oczywiście takie rozważania nie dotyczą tylko Lidla. Przepisy krajów europejskich są różne, ale Niemcy i Austria mają prawdopodobnie najbardziej rygorystyczne zasady prywatności danych. To skłoniło SAP i Bayern Monachium do zapukania do drzwi Schwartz Digits.
Chmura, bezpieczeństwo i sztuczna inteligencja
Trzy główne obszary zainteresowania Schwartz Digits to chmura obliczeniowa, cyberbezpieczeństwo i sztuczna inteligencja. To dobrze przemyślany wybór, powiedział Financial Times Axel Oppermann, konsultant Avispador. W artykule zauważono jednak, że prawdziwa konkurencja zajmie trochę czasu, ponieważ Schwartz Digits nie ma ogromnej sieci partnerskiej amerykańskich hiperskalerów.
Niemniej jednak, przejście na europejskie opcje chmurowe może być konieczne w przyszłości dla wielu branż. Prywatność danych stała się obecnie głównym przedmiotem zainteresowania decydentów. Pośpiesznie kupowane amerykańskie rozwiązania, takie jak oferta Microsoftu, nie są przyszłością. W końcu muszą pojawić się europejskie alternatywy, aby kontynent stał się czymś więcej niż tylko cyfrową zależnością dla graczy z USA. Schwartz Digits zdobywa teraz doświadczenie, aby w dłuższej perspektywie stać się taką europejską alternatywą jako gracz w chmurze.
Przetłumaczono z DeepL.com (wersja darmowa)
#aws #hosting #cloud #lidl #technologia