#polityka #cpk #nabiciwpo #sprzedajne
@bimberman https://twitter.com/PremierRP/status/1757389958350819576
Mialo byc ogolnie z linkiem, ale hejto glup8eje jak wstawiam link do Twittera
Byla taka idea hubów jakieś 15 lat temu. Generalnie były też inne idee np rozproszonych lotnisk regionalnych, które były rozwijane. Cały czas problemem jest gdzie zmierza nasz narodowy przewoźnik. Czy to ma być przewoźnik średniej wielkości obsługujący loty małej i średniej długości czy też przewoźnik transkontynentalny. Na tym rynku jest już ostry ścisk a my mamy kolejne dofinansownie naszego przewoźnika żeby znowu się nie przekrecil
@kodyak gdzie masz kolejne dofinansowanie,jak zrobili miliard zysku? W covid? Wszyscy brali...
@tyle_slow no przecież przeznaczono 4,5 mld zł dofinansowania po covidzie. Moim zdaniem specjalnie walnięto aż taką sumę żeby nie splajtował w ciągu najbliższych 5 lat a zgodnie z zasadami nie można ciągle dorzucać kroplowki
Z tym dochodem to trzeba uważać. Wyliczenia zysków w takich firmach ma dużo kruczków a zarząd bardzo chce wykazać się zyskiem natychmiastowym.
https://www.rp.pl/opinie-ekonomiczne/art39477751-czy-lot-jest-w-fazie-finansowego-wznoszenia
@kodyak wiesz, na Lufthanse 9 mld euro... https://www.money.pl/gospodarka/lufthansa-z-kroplowka-od-panstwa-dostanie-9-mld-euro-6514396412188801a.html
Sam wyprowadzam firmę z problemów / długów covidowych i trudno winić kogokolwiek za to co zrobiono ze światem w tym czasie. Najpierw zadłużono, a później wybiło stopy procentowe i koszty kredytów...
Ale specem od LOT'u nie jestem. Marże są podobno bardzo niskie (na przelotach), za to obsługa lotniska / firmy z okolic zarabiają krocie... a na hubach jeszcze więcej.
@tyle_slow ta tylko lufthansa już to spłaciła i to nawet przed terminem. Lot jeszcze nigdy niczego nie splacil
W ogóle bym jednak tego nie porównywał. Lufthansa to jeden z najwikesy przewoźników na świecie. Lot nie ma nawet siedziby już o samolotach nie wspominajac
@kodyak https://www.pb.pl/rzecznik-pll-lot-prognozowany-zysk-za-2023-r-to-1-mld-zl-1208236. Tutaj jest że spłacają.
Argumentem za cpk jest tez, ze bez biego lot nigdy nie bedzie wiekszy... więc mozna gdybac, ale skazywanie nas na latanie do innych krajow aby gdzieś doleciec to nieporozumienie. Ale oczywiście masz do tego prawo
@tyle_slow niestety trzeba byc jakims subskrybentem. Nie mogę tego odtworzyć.
Wielkosc firmy nie zależy od wielkosci lotniska, tylko od floty. Sorki ale to jest glupi argument. Problemem rozwoju lotu jest to ze przez ostatnie 20 lat nie było projektu jego rozwoju. Jest ciagly misz masz. Trochę długich dystansów trochę krótkich i średnich itd. Ciągle nie mają planu rozwoju czy iść w transkontynental czy iść w średniego zasięgu. To jeden z przyczyn wywalania się tej firmy co 10 lat. To jest kwestia rozwoju przewoźnika. O patologiach wstawiłem artykuł wcześniej.
Jakby dano im te lotnisko to by się przekręcili w ciągu tygodnia. Dla przykładu, lotnisko w Stambule ciągle przynosi starty. Rzad turecki mając już trochę dosyć dosypywania do tego lotniska chciał go wrzucić w turkish Airlines ale wyszło że to by zabiło także samego przewoźnika.
@kodyak ale flota sie podwoila w ciagu tych x lat. Z 40 na chyba 80 samolotów. Ja nie twierdzę że to się uda.
Jednak uważam że warto spróbować. Jest to istotna infrastruktura, dająca szereg mozliwosci. Niedawno gdzieś sluchalem jak ktos cytowal stare gazety i nazywal port w gdyni megalomanska, niepotrzebna inwestycja, ktora sie nie zwroci, bo polacy nie potrafia.
Ja jak ladowalem w rzymie to pozniej jechalem koleja 20- 30 minut i gotowe. Bylo to super wygodne. Tutaj tak samo ma wygladac cpk i polaczenie z warszawa chyba lodzia.
Projekt ten daje tak wiele szans i możliwości, że po prostu nalezy przestac kupować laptopy i szereg innych glupich wydatków i spróbować. Najwyzej zostanie masa polaczen kolejowych. Chociaż jest spora szansa ze i cpl będzie zarabiac. Tego oboje nie wiemy.
Ty mówisz nie ryzykujmy i za 10 lat miejmy problem ktory dzisiaj możemy uprzedzic. Ja mowie abyśmy sprobowali i robili co mozemy aby projekt nie byl klapa.
Czy się uda? Wszystko zalezy od wykonania. I na tym powinna byc cala energia skupiona, jak projekt ulepszyc.
Projekt bedzie sluzyc i kilkadziesiat lat, o ile nie bedzie wojny itd. No to przyda sie.
@tyle_slow oczywiście że trzeba spróbować ale nie musimy od razu się rzucać na mega ryzykowna inwestycje.
Łatwiej modernizować i powiększać niż wszystko budować od początku. Dużo taniej mniej ryzykownie. Modlin przewozi ok 3 mln ludzi a możliwości rozbudowy są do 50mln
Wydaje się że można pomyśleć o przeniesieniu i budowie Chopina ale nie ma sobie co niszczyć innych lotnisk jak choćby łódź który straci najwięcej według prognoz ( stracą wszystkie porty regionalne ale lodz ok połowy)
Już od razu powiem że koncepcja że Chopin zostaje ( która też forsował PiS) absolutnie nie może zostać. W takiej sytuacji cpk już wiadomo że nie osiągnie zysków.
@kodyak ale modl8n otoczony jest lasami / parkami, kolej nie zawinie.
Baranów ma właśnie ten plus że nie ma parkow, utrudnien, nic. Można budować.
Zobaczymy. Mam nadzieję.
Nie odebrałeś jak dzwonili z zaproszeniem na pokaz pościeli z argentyńskich alpak?
@cododiaska sprzedajesz?
@Anty_Anty nie no co Ty, tak na prawdę nazywam się Klaudia Sobieraj i dzwonię tylko z fotowoltaiką. Z merynosonowcami i alpakowcami nie wchodzimy sobie w drogę.
Zaloguj się aby komentować