#dziwnefury #samochody #ciekawostki
Dziwne fury od Skurwoala
ARO 16 (Oltcit 4x4)
Nawiązując do mojego poprzedniego wpisu zostaniemy w ramionach rumuńskiej motoryzacji.
Na przełomie lat 70 i 80 ścieżki współpracy rumuńskiego przemysłu motoryzacyjnego z Francuzami zostały przetarte przeć Dacię. Nie zdziwi zatem fakt że kolejna umowa licencyjna została zawarta z Citroenem.
W roku 1981 zaprezentowany został owoc tej właśnie współpracy pod postacią samochodu nazwanego Oltcit Club.
Jednak zajmujemy się dziwnymi furami, dlatego bardziej ciekawy wydaje się prototyp stworzony przez fabrykę ARO z Campulung na początku lat 80. Żeniąc nadwozie Oltcita i technikę ARO 10, stworzono prototyp ARO 16. Nie znalazłem specyfikacji podwozia i silnika na którym został postawiony. Niestety, pierwszy rumuński Crossover powstał prawdopodobnie jedynie w dwóch egzemplarzach. W czasach powszechnego niedoboru w każdej dziedzinie rumuńskiego życia, nie było szans na jego wdrożenie.
Dziwne fury od Skurwoala
ARO 16 (Oltcit 4x4)
Nawiązując do mojego poprzedniego wpisu zostaniemy w ramionach rumuńskiej motoryzacji.
Na przełomie lat 70 i 80 ścieżki współpracy rumuńskiego przemysłu motoryzacyjnego z Francuzami zostały przetarte przeć Dacię. Nie zdziwi zatem fakt że kolejna umowa licencyjna została zawarta z Citroenem.
W roku 1981 zaprezentowany został owoc tej właśnie współpracy pod postacią samochodu nazwanego Oltcit Club.
Jednak zajmujemy się dziwnymi furami, dlatego bardziej ciekawy wydaje się prototyp stworzony przez fabrykę ARO z Campulung na początku lat 80. Żeniąc nadwozie Oltcita i technikę ARO 10, stworzono prototyp ARO 16. Nie znalazłem specyfikacji podwozia i silnika na którym został postawiony. Niestety, pierwszy rumuński Crossover powstał prawdopodobnie jedynie w dwóch egzemplarzach. W czasach powszechnego niedoboru w każdej dziedzinie rumuńskiego życia, nie było szans na jego wdrożenie.
Jaka fajna łada samara w golfie 2 country xD
@Skurwoala ale cudak
Zaloguj się aby komentować