Komentarze (12)
@pinbecker przecież nie wybiela pisu w tym materiale, a opisuje patologie firmy i rozwiazan logistycznych.
Idz poogladaj tvp
@tyle_slow czyli pokazuje że to nie tylko wina pisu wybielając przy tym pis?
Hm ktoś zjebał. Ok. To trzeba się w takim razie cofnac do prehistorii. Klasyk. Pis prawie na każdym przesłuchaniu zaczyna od dinozaurów.
No ok jakieś tldr ?
@cebulaZrosolu aby obsłużyć transport w pl, potrzebuja 8 maszynistow zamiast jednego, wegiel sie zwija a to spolka weglowa, zwiazki blokuja, firma remontuje wagony ktore sa niepotrzebne, utracili szereg kontraktów gdy pis zaczal wozic weglem. Wejscie na gielde dalo im 2 mld, ktore przejelo pkp. Nie pamiętam co tam jeszcze.
Może i sa drozsi ale za to wolniejsi. Niemiecki odpowiednik tez slabo sobie radzi i jest podejrzenie dotowania przez niemcow.
@tyle_slow dziękuję :)
@cebulaZrosolu
Faktem jest, że ta spółka już w latach 90 miała poważne problemy. Już wtedy to planowano. Tylko były fuzje i zarzynanie innych firm logistycznych.
@ChrissXRezner w 2010 czytałem o cudzie i prosperity w pkp cargo. Pytanie teraz kto ma racje
@Bystrygrzes Praktycznie niemożliwe jest po tylu latach dokopać się do obiektywnej prawdy. Odnośnie cudów, to np. kopalnie w takich cudach żyją. Jak podają zyski to wygląda cudownie, jak potem dowiadujesz się ile wynosi aktualna amortyzacja, szkody i inne koszta to się okazuje, że dopłacamy.
Tym razem był symetryztycznym zerem czy może klasycznie wcale-nie-pro-pisowskim zerem?
Dwa razy próbowałem w PKP Cargo wycenić przewóz kontenerów i dwa razy mnie olali, nie udało mi się nawet otrzymać oferty. Kompletnie niezainteresowani obsługą mniejszych podmiotów, komuna mentalna w czystej postaci. Tam się niewiele zmieniło przez ostatnie 30 lat. Tego się pewnie nie da zrestrukturyzować (przynajmniej nie przez państwo), sprzedać to w pizdu komuś, komu zależy na zarabianiu pieniędzy.
Zaloguj się aby komentować