Czy jest inna konstrukcja która była by tak pancerna?
#motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa #toyota #hybryda
@ElektrolizatorDwuczlonowy wiele samochodów z drugiej połowy XX wieku było naprawdę pancerne i idioto odporne przez prostotę swojej konstrukcji. ale że automat takie coś wytrzymał to czapki z głów
@Rudolf prof Chris się tą skrzynią e-cvt też zachwycał, że świetna, prosta konstrukcja. Po części jest też wytłumaczone dlaczego ta skrzynia daje radę bez oleju ujechać
E-CVT to tak naprawdę jest skrzynia(bezstopniowa ale i bez paska/łańcucha) połączona z silnikiem elektrycznym, który pełni rolę napędu, rozrusznika i alternatora.
Dodatkowo skrzynia jest, prawie że, hermetyczna więc dobrze znosi przejazdy przez głębszą wodę.
Jedyny problem to wycie przy przyspieszaniu ale za to w mieście mój prius plus wyciąga 4-5.5 l/100km i ok 5l/100km po autostradzie (110km/h).
@Taxidriver Zależy jak spojrzeć, przy przyspieszaniu silnik powinien się wkręcać na wysokie obroty, przyspieszanie na wysokim biegu z niskich obrotów niszczy silnik. Skrzynie automatyczne, w tym ecvt, starają się trzymać silnik na optymalnych obrotach.
W przypadku gdy całe obciążenie przechodzi na silnik spalinowy, owszem.
Tutaj jednak w trakcie przyspieszania silnik sobie a przekładnia planetarna i silnik elektryczny (na doczepkę) sobie.
Też kiedyś byłem wrogiem hybryd i uznawałem to za szaleństwo, do momentu aż nie zainteresowałem się głębiej tematem i nie zacząłem obserwować ilu taksówkarzy robi jakie przebiegi w priusach.
Lexusy to też inna (wyższa) kategoria
Mmm te januszowe opowiesci.
Tak samo prawdziwe jak spalanie passata typu 3l na 100 km
@jajkosadzone
3,2l zrobione 100km, ale to nie passat
Peugeot 508 2.0hdi przy 112km/h bezwietrzna pogoda, autostrada (UK) spalanie 3.9l/100km.
Przy 4osobach i samochodzie załadowanym po dach (kombi) palowanie 140-160kmh po niemieckich autostradach spalanie 6l/100km.
Prawda pancerne te cvt
Może i pancerne, ale słabo się tym jeździ.
przestały juz wyć?
@GordonLameman nigdy wycie mi nie przeszkadzało, większość czasu pracuje elektryczny silnik a jedyne wycie to jak trzeba się rozpędzić np. na pasie rozbiegowym na autostradzie. W mieście od 0 do 20km/h rozpędza mnie silnik elektryczny a potem do 50-60km/h już tylko chwilę pracuje silnik spalinowy. Podczas utrzymywania stałej prędkości do 80-90 km/h silnik spalinowy ma małe obroty i cicho chodzi
@ElektrolizatorDwuczlonowy
Mhm, a mój diesel pali mniej, jest szybszy, ma więcej mocy i skrzynia mu nie wyje
A, i w cyklu życia (cały) okazuje się równie eko co elektrycnzy fiat 500 i zostawia te wszystkie pół hybrydy za sobą.
@GordonLameman to ile ci spali po mieście?
@ElektrolizatorDwuczlonowy
6,5l/100km
Ale za to przy stałej prędkości rzędu 120 km/h pali nieco mniej niż 4l/100km. I dodatkowo można naprawdę komfortowo wyprzedzać.
@GordonLameman
Masz DPF? Turbinę? Adblue? Sensor NOX już się odezwał?
20 lat jeżdżę na taxi, jeździłem na LPG, rzepaku w starym W124, miałem Peugeota 406 i 508, Rovera 75 z dieslem 2.0 od BMW, Renault traffic z 2011 2.0 dci ale to Mercedes Viano 2.1 cdi mnie wyleczył z Diesli.
Znajomi mają V-clasy 2.1 i tam po 300kkm zaczynają się cyrki.
Dobry diesel to stary diesel a póki co, jak pracujesz samochodem osobowym w mieście to tylko hybryda.
Diesel fakt, na trasie nie ma sobie równych ale jazda nim w mieście to mordęga.
@GordonLameman
6,5l/100km
No to dużo. Ja w dobrych warunkach jestem w stanie wyciągnąć 4,1L/100km po mieście jeżdżąc na Taxi
Ale oprócz tego, że pali mniej to nie mam sprzęgła, dwumasy, turbiny, dpf, adblue, commonrail i innych dieslowych wynalazków
@ElektrolizatorDwuczlonowy
no nie masz. I jazda twoim autem poza miastem to koszmar
a na autostradzie czy ekspresówce pali dużo więcej, wlecze się i wyje.
@GordonLameman nie można mieć wszystkiego, na autostradzie faktycznie spali więcej ale jak ktoś robi znaczną większość tras po mieście lub po krajówkach to nadal się opłaca
@ElektrolizatorDwuczlonowy głośny na autostradzie? Ile pali wtedy?
@CzosnkowySmok przy 120 km/h ok. 6L/100 km raz wyjdzie 6.2, innym razem 5,9L zależy od warunków. Przy 140km/h spalanie rośnie do 7,5L/100 km. Im więcej na liczniku tym więcej spali, rośnie to mniej więcej litr spalania na każde 10 km/h szybciej. No i powyżej tych 130 km/h nie jeżdżę bo nie jest komfortowo ze względu na hałas.
W nowszych hybrydach Toyoty to spalanie na autostradzie jest trochę niższe ze względu na większe pojemności, ja mam 1.5L a nowsze mają 1.8L do 2.5L i przy większych prędkościach nie są tak wysilone i są ciut cichsze i mniej palą.
@ElektrolizatorDwuczlonowy dzięki, najbardziej interesuje mnie głośność przy 140 km/h
Rozjaśniłeś mi o co chodzi.
Pamiętam mojego accorda '99. Coś mu się zaczęło dziać, jak go przypiłowałem to wchodził w jakiś tryb awaryjny i kręcił max do 4k i miał mniej mocy. Po reboocie działał dobrze aż się go przypiłowało. Warsztaty nie ogarniały, młody byłem, chuje nawet mi katalizator wycięli w jednym
Po uzupełnieniu oleju wszystkie problemy zniknęły. Jeszcze rok jeździłem zanim sprzedałem. Nie wiem czy następny typo miał potem jakieś problemy z tego tytuły.
chuja prawda, to jest taki typ czlowieka, ze w sumie to on nie slyszy/nie czuje
--> Wsiadam w samochod mamy i slysze jak turbko gdzies gwizdze (Spadl waz), mama nic nie slyszala
--> wsiadam w auto taty, turbo statruje gdzies od 2500 obrotow, auto ma sztrasznego laga (Tutaj turbo bylo na koncu) tata nic nie czul
--> wsiadam do auta tescia, sciaga w prawo (On nic nie czuje) jade na stacje prawy przod 0,5 bara
--> kuzyn jezdzil bez klockow, bo myslal, ze kamien
----------------
Jest cala rzesza takich ludzi, ze w sumie to moze cos szumi ale to pewnie tak ma byc.
Zrobilbym w tym aucie normalna jazde, pare wyprzedzien, redukcji z kickdownem i pewnie by cos klekla...
Zaloguj się aby komentować