#polityka
#sejmowyspam
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
@Tr8025, to się nazywa quality content, chociaż niszowy.
@Tr8025 załóż jakiś własny tag, żeby można było to obserwować, bo ciekawe rzeczy wrzucasz
Kiedyś myślałem żeby założyć taki serwis właśnie, gdzie zweryfikowani (w jakiś sposób) ludzie anonimowo by opisywali swoją robotę, codzienność, minusy plusy, rzeczy o których człowiek z ulicy nie ma pojęcia, żeby mógł poznać inny punkt widzenia
Zaloguj się aby komentować
@michau507 Oba wagony napędzają skład. Wyjątek stanowią doczepy bierne, ale w Polsce z tego co wiem to nie są używane. Jeśli pierwszy wagon ma pantograf w dole to do drugiego idzie napięcie kablem WN (wysokiego napięcia) umieszczonym na dachu
@SilverHandJob Niestety nie, musisz go osobiście zapytać ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@rotmistrz_papajski Stopiątki tak, ale już 116Na ciężko byłoby zepchnąć w ten sposób
@MichalBiauek Są dwie metody tak naprawdę. Wykorzystując baterie (odpowiednik akumulatora w samochodzie) i przetwornicę DC/DC, która z napięcia 24V robi 50V i podaje na falownik który z kolei daje radę z tego zasilić jeden silnik żeby ściągnąć wagon. W nowszych tramwajach używa się superkondensatora który ładuje się do 400V (odzyskuje energię z hamowania), a później może to podać bezpośrednio na falownik który zasila silniki
@soulers Kasaty drogie nie są, kilka lat temu w cenie złomu stopiątka kosztowała 10 tysięcy. Śmiało ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Rybsonk Jeśli pytasz o osobę to nie
@Lubie_placki Dokładnie. No chyba, że zimą, wtedy to może powodować oblodzona, oszroniona sieć, pantograf może wtedy tracić lekko z nią kontakt i pojawiają się rozbłyski. Jeszcze bardziej spektakularne niż pod izolatorem, ale nie aż tak niebezpieczne dla sieci i pantografu
Bardzo cieszy mnie ilość pytań i komentarzy, na wszystko odpowiem tylko nie od razu bo nocka w pracy się zaczęła ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Nartenlener Zależy od miasta. W Warszawie tramwaje jeżdżą na dwóch pantografach i można zjechać jak się stanie jednym pod izolatorem, ale w większości miast jeździ się na jeden pantograf. Drugi może być użyty awaryjnie o ile jest sprawny i o ile w ogóle jest, bo są miasta gdzie zdejmuje się pantograf z drugich wagonów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@arcybiskup Komentarz wyżej rozwinąłem tą kwestię. W uproszczeniu polega to na podaniu na falownik napięcia z baterii (po przekształceniu z 24V na 50V) lub podaniu na falownik napięcia z superkondensatora
@bori Ja jeżdżę tylko technicznie, bez pasażerów. Tak to naprawiam tramwaje w Warszawie. Na torach stoją ciągle. Jak nie na nogach to samochodem XD
@Dzwiedz Trójkąty są faktycznie dość rzadko używane. Miałem okazję trójkątować w Łodzi, ale tak regularnie to tylko po terenie zajezdni gdy trzeba zmienić kabinę którą tramwaj dwukierunkowy wyjedzie. Samo cofanie tramwajem jednak praktykuję niemalże codziennie. Trójkąty są dość niepraktyczne, bo zajmują sporo miejsca i wymagają nieco czasu na cofnięcie. Znacznie częściej buduje się teraz ślepe tory na których tramwaj może zmienić kabinę. To oszczędza dużo miejsca, a czasu wymaga niewiele ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Pouek Jak widać teoria teorią, a życie życiem. Zwłaszcza, że przy pracującym ogrzewaniu błysk się pojawi nawet bez jazdy, bo pobór prądu wtedy jest. Nie będzie błyskać mocno, ale jednak. Jeszcze taka sprawa, że w Helmutach motorniczy korbą sam reguluje prąd jazdy, więc może nieco go odjąć i przejechać w taki sposób, że błysk będzie, ale niczego nie uszkodzi
@Dzwiedz na trójkącie w Sosnowcu zawraca tylko linia 24, co ciekawe obecnie nie kursuje i trójkąt jest nieużywany
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Echhh, nie ten link XD. Poprawny: https://youtu.be/03lVhBL_Nls
Zaloguj się aby komentować
@Tr8025 to było robione na kolanie przez 24 godziny przez jednego wykopka w ramach czelendżu "w jedną dobę zrobię działajacy portal typu albicla" xD
I nie pochłonęło 3 lat prac i 2 milionów rządowej dotacji na niedziałający portal xD
@Tr8025 Wklejasz link na początku nie ma, potem się generuje przynajmniej na desktop.
@CandyAmigo To jest właśnie najpiękniejsze. Widać, że pieniądze podatników idą w najlepsze ręce XD
Zaloguj się aby komentować
@PdG_PL To albo spalił się PSR, przekaźnik rozruchu odpowiadający za sterowanie rozrusznikiem, albo było jakieś zwarcie na listwie wysokiego napięcia. W obu przypadkach wagon wtedy trzeba zepchnąć drugim. A miejsce to po prostu szafka za kabiną, nie ma na to specjalnego nazewnictwa ;). Teraz o spektakularne usterki jest znacznie ciężej. W większości elektronika się zabezpieczy przy przekroczonych parametrach, pokaże błąd, a tramwaj wtedy zjeżdża w trybie awaryjnym do zajezdni bez działającego konkretnego układu
@Tr8025 o to to to - racja z tym trybem awaryjnym, teraz to motorniczy wysadzi ludzi i sobie wolniutko do zajezdni odjedzie. A kiedyś - to kaplica - dopóki nie popchnął go następny tramwaj to stał bidula.
@PdG_PL Dokładnie. Teraz tramwaj nadaje się do spychania gdy ma jakiś krytyczny błąd na wózku tocznym (czy to hamulca, czy czujnika prędkości), kiedy zadajnik jazdy ma usterkę, kiedy rejestrator zdarzeń jest kompletnie niesprawny lub gdy występuje zwarcie w rozdzielni wysokiego napięcia. W innych przypadkach wóz da się sprowadzić o własnych siłach
Zaloguj się aby komentować
@Jukac Ok, dzięki. Najważniejsze, że to nie tylko mój problem i twórcy są świadomi, tyle mi wystarczy xD
@Tr8025 Ja też tak mam. Chyba to nie naprawili jeszcze.
@Apollo No nic, poczekamy. Tutaj przynajmniej wiadomo, że coś zostanie naprawione
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować