Zaloguj się aby komentować
Społeczność
zeglarstwo
Wilki morskie i szuwarowe, piraci, admirały, skiperzy, przemytnicy i lafiryndy jachtowe łączmy sie
Reluctant sail of my little project.
I acquired tvessel from the previous owner who like I had big plans to get her back on the high sea.
UPDATES --------
33f LOA, 5.5ft draft, 6.1ft interior standing height
No hull survey has been conducted by me but upon haul out inspection no rust of concern on the hull
There seems to be a fair amount of history behind this vessel, from what I could glean in the early 2000,s it was custom built in Germany before crossing the channel, put into the shipyard and never went back in the water(until I splashed it in November)
I managed to get quite a lot of work done on her before I departed amble! Engine ran lovely after a service and a new battery. Can send videos to anyone interested) the model i am trying to find out but it’s a mitubushi marine diesel which as I understand are quite sought after for they’re reliability
A fresh lick of bottom paint and a lot of the top side rust was attended to.
She still needs a lot of work, she is watertight and weathertight and currently in a berth in the water where she has been for 4 months
Due to unforeseen circumstances I no longer am in the uk to facilitate viewings, however I can try to organise viewings with a friend in the area. I would recommend viewing as she still needs love and someone who knows what they are taking on
She comes with 2 sails, main sheet in good condition, fore sail will need heavy repairs or replacement, self furling head sail, running rigging is intact and I replaced the halyard prior to departure.
Comes with a bunch of spares and tools .
Berth-age is paid up to mid march, after that arrangements will need to be made with a local yard or the marina.
I’m sad to let it go, however, im currently under resourced to finish it and take it to sea.
Cheap solid yacht for someone who knows what they are doing
Happy to answer questions or talk on the phone about the vessel, I have loads of photos on my phone from my time working on her.
I’m just trying to get back some of the money invested in her, no profit being made here..!
https://www.facebook.com/groups/945743318865601/permalink/5527973153975905/?sale_post_id=5527973153975905
@SUQ-MADIQ za taką cenę zajebisty
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Zostań Patronem Hejto i tylko dla Patronów
- Włączona możliwość zarabiania na swoich treściach
- Całkowity brak reklam na każdym urządzeniu
- Oznaczenie w postaci rogala , który świadczy o Twoim wsparciu
- Wcześniejszy dostęp, do wybranych funkcji na Hejto
aż szkoda przepalać
Zaloguj się aby komentować
@SUQ-MADIQ Ładny. Widać po drewnie że dbali o niego
Zaloguj się aby komentować
Z tego w Ukrainie strzelają?
Zaloguj się aby komentować
https://www.iswinoujscie.pl/artykuly/78080/
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
https://www.facebook.com/groups/945743318865601/permalink/5442765662496655/
Patent w chipsach można kupić w dwa dni.
?? bez sensu, na legalu robisz lajtowy kurs + patent w kilka godzin.
@ErroL oj znalem laske ktora na łódce robila wszystko, od krecenia wezlow po sprzatanie i gotowanie, chodzila jak w zegarku, a jak patrze na jej insta to az mnie skreca w srodku jaka pojebana
@SUQ-MADIQ who is your daddy. That guy
Zaloguj się aby komentować
Żaglowce towarowe przeżywają prawdziwy powrót.
Japoński masowiec MOL obsługuje statek wspomagany wiatrem. Amerykański gigant spożywczy Cargill współpracuje z żeglarzem olimpijskim Benem Ainslie nad rozmieszczeniem WindWings na swoich trasach. Szwedzka firma żeglugowa Wallenius dąży do ograniczenia emisji przez Oceanbird nawet o 90%. Francuski start-up Zephyr & Borée zbudował Canopée, który w tym roku będzie transportował części rakiety Ariane 6 Europejskiej Agencji Kosmicznej.
Badałem dekarbonizację przemysłu żeglugowego. Podczas prac terenowych na pokładzie statku towarowego Avontuur o napędzie wiatrowym utknąłem nawet na morzu na pięć miesięcy – z powodu pandemii, a nie z powodu braku wiatru.
Badania potwierdziły potencjał napędu wiatrowego.
Matematyka jest prosta. Żegluga odpowiada za miliard ton dwutlenku węgla rocznie, czyli prawie 3% globalnej emisji gazów cieplarnianych. Jeśli napęd wiatrowy oszczędza dziś paliwa kopalne, malejący budżet węglowy rozciąga się nieco dalej. To z kolei daje więcej czasu na opracowanie paliw alternatywnych, których większość statków będzie do pewnego stopnia potrzebować. Kiedy te paliwa staną się powszechnie dostępne, będziemy potrzebować ich mniej, ponieważ wiatr może zapewnić od 10% do 90% mocy potrzebnej statkowi.
Niektórych komentatorów niełatwo przekonać, ale stwierdziłem, że większość sprzeciwów wobec żeglugi napędzanej wiatrem opiera się na czterech mitach, które można łatwo obalić
Mity i próby ich obalenia pod linkiem
https://theconversation.com/wind-powered-cargo-ships-are-the-future-debunking-4-myths-that-stand-in-the-way-of-cutting-emissions-199396
Nikogo nie przekona ekologia, ale oszczędności na paliwie już tak.
@SUQ-MADIQ dzięki za ciekawy link. Komentarz w celach taktycznych.
Ciekaw jestem czy pracują już nad hybrydą żagle plus PV i napęd elektryczny. Czy coś takiego jest ekonomicznie uzasadnione w przypadku tego typu jednostek? Wykonalne jest na pewno, pytanie jak bardzo (lub nie) jest efektywne.
@jarezz nie sądze, chodzi o paliwa alternatywne, będą pływać tak jak żeglarze imo czyli jak flauta to na dieslu
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Have you watched the Netflix film 'True Spirit' yet about Jessica Watson, a 16 year old Australian girl who is the youngest person to sail solo and unassisted around the world.
We are in the Gold Coast and saw this boat in the storage yard. Its the movie boat used for the Netflix film, Jessica Watson's reallife boat is in the maritime museum. Amazing what she did at 16 years of age
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02DHhQSLzz17dT3vdG14thSzqpGPkEmU9SF5w238QN1wWPSeXB7Eq5CTKc5YERAr81l&id=100085188401756
Zaloguj się aby komentować
np dlatego dużo yt woli remontować stare wraki 40-50 letnie, można oczywiście sobie zamówić w stoczni nowy gruby laminat i porządne wnętrze ale wtedy cena rośnie do kwadratu absurdu
@zuchtomek najechał na lego
@zuchtomek dla przykładu halberg rassy po staranowaniu kurska wciąż zachowuje pływalność
@zuchtomek W gaźniku szczeliło
Zaloguj się aby komentować
Film opublikowany przez Agencję Morską i Straży Przybrzeżnej pokazuje dramatyczną akcję ratunkową czteroosobowej załogi, która wezwała pomoc po wylądowaniu na skałach u wybrzeży Land's End wieczorem (14 lutego). Czteroosobowa załoga, podobno wszyscy obywatele Holandii, została zmuszona do wezwania Mayday i opuszczenia statku, a następnie uciekła w tratwie ratunkowej zabranej z ich dotkniętego statku, którym według doniesień był belgijski trawler rybacki Sylvia-Mary.
Na filmie widzimy, jak jej rufa wygląda niebezpiecznie nisko na wzburzonym morzu, gdy łódź nabiera wody i szybko tonie, podczas gdy tratwa ratunkowa – wyraźnie widoczna po prawej stronie filmu – jest obsługiwana przez mniejszą łódź dzięki uprzejmości Royal National Lifeboat Institution (RNLI), który odpowiedział na wezwanie Straży Przybrzeżnej.
https://www.cornwalllive.com/news/cornwall-news/sinking-fishing-boat-rescue-mission-8152869
Zaloguj się aby komentować
wʀᴇcκ diving on the wʀᴇcκ of the Frankenwald
Gulen, Norway. 2018
The German freighter ғʀᴀɴκᴇɴwᴀʟᴅ was built in steel in Hamburg in 1922 and is a full 122 meters long. On 6 January 1940, ғʀᴀɴκᴇɴwᴀʟᴅ was caught in a тʀᴇᴀcнᴇʀous cuʀʀᴇɴт on the Norwegian west coast. With a deafening noise, German steel met Norwegian rock, and ship and cargo was lost. All that's left now is a sнιᴘwʀᴇcκ.
Photo © @alex_dawson_photography
@Niggauke chodzi mi po głowie taki dron tylko problem jest taki że w bałtyku gówno widać
Zaloguj się aby komentować
@starszy_mechanik o dobre ciekawostki, był taki okres że bywałem w wenecji raz w roku
Zaloguj się aby komentować
Tak gwoli ścisłości to jest po prostu symulator. Możesz zmieniać statki
Zaloguj się aby komentować
"The First Swedish Expedition to Antarctica 1901-1904. Motif of a boat on the open sea". That is the caption for this photograph (here shown restored and colorized by me) in the Swedish Museum of Technology archive. The photo, probably shot from the expedition´s base ship the Antarctic, comes from the Nordenskjöld family. No other information is available.
The First Swedish Expedition to Antarctica was led by Otto Nordenskjöld (1869 - 1928), a geographer, geologist and explorer of Finland-Swedish descent. (The polar explorer Adolf Erik Nordenskiöld was his maternal uncle.)
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
@SUQ-MADIQ ehhhh taki żywot STERNika…
@SUQ-MADIQ Mu, synku, mu
@SUQ-MADIQ sternik nie tylko brudas ale i głupol, gdzie Pan z pałacu będzie po straganach łaził?
Zaloguj się aby komentować