Zdjęcie w tle
Marynarz

Społeczność

Marynarz

28

Społeczność zrzeszająca miłośników żeglugi większej, jak i tej mniejszej.

Mamy opuszczany elektrycznie trap. Musielismy przerobic te schody, ktore widac z prawej i z nich opuszczany jest owy trap. Zrobilismy to dlatego, ze sa tutaj plywy po 5m, a statek jest bardzo malo zanurzony (7m, gdzie operacyjne to 12m), wiec nasz oryginalny trap podczas wysokiej wody byl jak wspinaczka po sciance, prawie pionowy.

No to 25k USD pozniej mamy przecieta wieze (czy tam schody) na pol (widac flansze, zeby mozna potem skrecic z druga polowa) oraz opuszczany elektrycznie trap.

No dobra bartek, bo pierdzielisz, a przeciez miales mowic o telefonie. Tak wiec wpadlem na genialny pomysl, ze trap bedzie ciagle w gorze, zeby nikt niechciany nie wlazl, a postawimy slupek z bezprzewodowym dzwonkiem, ktory bedzie dzwonil na mostku i oficer wachtowy bedzie wolal marynarza, zeby ten opuscil trap. Po co? No po to, zeby marynarz mogl robic cos ciekawszego i bardziej przydatnego niz pierdzenie w stolek przez 12h przy trapie.

2 dni pozniej, po wspolnym wysilku mechanikow i elektrykow, zamiast dzwonka mamy budke telefoniczna xD jak ktos chce sie dostac na statek to wybiera nr 800 i dzwoni na mostek, a dalej tak samo jak wyzej.

#barteknamorzu #marynarz #ciekawostki #pracbaza #technologia
435f9a05-a1ec-4b03-aa61-88bc120730f6

Zaloguj się aby komentować

Niesamowite ile samochodow jest stad (korei) eksportowanych i importowanych. Ten plac jest zapelniany i oprozniany w ciagu kilka dni. W kolko. A z tylu jest drugi niewiele mniejszy. Glownie kia, hyundai, genesis, ale tez mercedesy, jeepy i inne.

#barteknamorzu #ciekawostki #motoryzacja #marynarz #samochody
ccac952a-f8cf-4ae7-ba77-87cd64152444

Zaloguj się aby komentować

Zostań Patronem Hejto i odblokuj dodatkowe korzyści tylko dla Patronów

  • Włączona możliwość zarabiania na swoich treściach
  • Całkowity brak reklam na każdym urządzeniu
  • Oznaczenie w postaci rogala , który świadczy o Twoim wsparciu
  • Wcześniejszy dostęp, do wybranych funkcji na Hejto
Zostań Patronem
@jarezz ktory pomogl koledze obrac wlasciwa sciezka kariery zainspirowal mnie do tego krotkiego wpisu, gdzie polechtam swoje ego.

Kilka ladnych lat temu na wykopie napisal do mnie, chyba pod jakims postem marynarskim, czlowiek o imieniu Roman. Roman to bardzo ciekawa postac, rok czy dwa mlodszy ode mnie, mieszkal wtedy w Norwegii, do ktorej wyjechal pewnego pieknego dnia, po prostu pakujac sie i wyjezdzajac ze swojej wiochy. Wzial ze soba namiot, w ktorym spedzil kilka nocy zanim znalazl prace na lotnisku jako sprzatacz.

Roman nie mial za bardzo pomyslu na siebie, wiec jakos z krotkiej rozmowy wyszlo, ze zaproponowalem mu kurs na ETO (Electro-Technical Officer), czyli jakby elektryk, ale zrobili z tego nowe, oficjalne stanowisko na statkach z dokumentami tak jak mechanik czy oficer pokladowy. Roman lubil majsterkowac, zlapalem szybko, ze to fajny, inteligentny gosc, a z mojego doswiadczenia na morzu wiedzialem, ze jest ogromne ssanie na rynku na ETO.

Romek wrocil do Polski, poszedl do szkoly na kurs (bodajze 2 letni) ogarnial wszystko jak trzeba. W miedzyczasie jakies praktyki w firmie jako elektryk na ladzie. Pozniej z tego co pamietam jeden kontrakt w PZM jako asystent elektryk i chyba w polowie odrazu go promowali na elektryka, jak poprzedni elektryk zjezdzal do domu. Zarabial jako elektryk jakies 5000 $ (oczywiscie tylko na statku)

Zrobil moze jeszcze jeden trip w PZM i zaczely sie poszukiwania porzadnych firm w branzy offshore. Dalem mu liste maili, liste firm i atak. W moment znalazl robote w topowych firmach, powiedzialbym, ze przerobil kilka TOP z branzy.

Takim sposobem, po moze 4-5 latach po rozpoczeciu nauki Romciu zarabia na reke ponad 500$ dniowki i pracuje sobie w rotacjach typu 4/4, 5/5 czy 6/6 tygodni. Jest mega ogarniaczem i w kazdym miejscu robi dobra robote, a nowe oferty pracy dostaje co chwile. Aktualnie korci go, zeby zmienic na statki wiertnicze, bo sie juz nudzi w miejscu, w ktorym jest (floatele, takie plywajace platfomy hotele). Duzo sie przy okazji pobawil, bo mieli podmiany i postoje w fajnych miejscach w ameryce poludniowej, ale nie bede wam pokazywal co mi wysylal xD

Spotkalismy sie irl kilka razy, z czego chyba 2x poimprezowalismy dosyc grubo To jedyna osoba z wykopu, ktora mnie poznala.

Bardzo sie ciesze, ze w jakis sposob wplynalem na jego zycie, ze uklada mu sie, przynajmniej w tej sferze i nie musi zamiatac lotniska, bo szkoda, zeby taki bystry chlop sie tak marnowal.

Nie moge skurczybyka namowic na hejto, ale mam nadzieje, ze jak sie tutaj pojawi to nie wkurwi sie na opis jego historii xD

#barteknamorzu #marynarz #pracbaza #ciekawostki

Zaloguj się aby komentować

This time again. Nie zdazylem wyjechac z domu, a juz mi anulowali loty i 2x zmienili, a finalnie wyszlo pol godziny roznicy od oryginalu. Szkoda, ze anulowali pierwsze polaczenie, bo skorzystalbym ze zlotej karty KLM i troche podbil swoje punkty, bo od czasu przeprowadzki do korei nie latam KLM. Teraz glownie turkish, moze tez zaraz jakies profity wbije. Lubie miec priorytetowe check iny i boarding.

Aha no i mam swietne miejsce w srodku na 10h lotu. Chuj mi w krzyz.
#podroze #barteknamorzu
4e454c06-d54d-4046-a172-07ef8f9c69a9

Zaloguj się aby komentować

Apropo kolizji statku w baltimore - ten statem statek kilka lat wczesniej wykurwil w nabrzeze - https://www.dailymail.co.uk/news/article-13240155/dali-ship-key-bridge-baltimore-crash-dock-Antwerp.html

#statki
PlatynowyBazant20

@bartek555 może niech on już przejdzie na u-ststkowaną emeryturę

JanPapiez2

I jeszcze powiedz że ten sam kierowca xD @bartek555

em-te

@bartek555  czyli fachowcy? Na nagraniu widać brak oświetlenia. Jak to możliwe?

Zaloguj się aby komentować

Jeszcze tylko z wawki do szczecina. Ten do doha z seulu trwal jednak 11h, a nie 8 i jeszcze 2h obsuwy, wiec w doha na spidzie i jakos sie udalo. Pierwszy raz tam bylem, to tez nie pomoglo ;)

Zdjecie #pdk

#barteknamorzu #marynarz #podrozowanie
b3dd531b-33bd-43e2-aa32-ef79e79cd0e7
VonTrupka

Wrzuciłeś szczęśliwą monetę do silnika?

podobno przynosi szczęście w podróżach z azji do dom (¬‿¬)

JanPapiez2

26 złotych za cappuccino? Człowieku czy tobie te kawę robił kurwa sułtan?!

Zaloguj się aby komentować

Matko boza, dobrze ze wzialem level ostrosci 1.

#barteknamorzu #marynarz #jedzenie #gotujzhejto
05a70d52-856b-4d8b-a04d-d420bc3d9d65
JakTamCoTam

Dobre jedzenie pali podwójnie

Dzemik_Skrytozerca

Pamiętam, że kiedyś znalazłem się w restauracji chińskiej, w której radosne rodziny (skośnookie) coś jadły (w skład rodziny wchodziły dzieci). Zamówiliśmy to samo, co jadły dzieciaki. I po chwili poczułem się tak, jakby przy każdym oddechu żyletki cięły moje usta od środka.


A dzieci śmiały się i jadły to samo...


Dwa razy w życiu nie dokończyłem potrawy bo była za ostra. To był ten pierwszy.

Zaloguj się aby komentować

Wziuuum w strone seulu. Mam dobre 6h na zwiedzanie i zakupy, wiec przejde sie do jednej fzy drugiej swiatyni i moze zahacze kilka innych atrakcji. No i oczywiscie zarcie, ale to odhacze odrazu, bo juz jestem glodny, a podroz pociagiem jeszcze 2,5h.

Przywioze znowu jakis gift na #rozdajo :)

#barteknamorzu #marynarz #podroze
43e91d41-567f-417b-95e7-8cb9f7cab227
Mr.Mars

@bartek555 


a podroz pociagiem jeszcze 2,5h


To tam pociagi jeżdżą punktualnie?

conradowl

Wnętrze jak autobus międzymiastowy

Man_of_Gx

@bartek555 Tam się zakupy robi w świątyniach?

W kulturze judeochrześcijańskiej też były takie próby ale nie przeszło na dłuższą metę.



Gx

Zaloguj się aby komentować

I tak sie zyje na tej wsi. Jeszcze 4 dni i do domu ✈️

#barteknamorzu #marynarz #statki #pracbaza
78a95005-7e46-40e7-8212-3b6c2ed249f4
pluszowy_zergling

Coś w tym jest, bez 2 monitorów teraz to wgl jak pracować ?

Banan11

@bartek555 chłop co w robocie w statki se gra, a dla niepoznaki Excela włączył. Śmiechu warte

VonTrupka

ale jak to sie niby żyje?

dolars czy bitoiny? (¬‿¬)

Zaloguj się aby komentować

Kiedys wspominalem, ze w tej pracy trzeba miec wiedze i umiejetnosci z wielu roznych branz. Dzisiaj dla przykladu jestem farmaceuta. To tylko jedna z wielu szafek z lekami i innymi produktami oraz sprzetem.

#barteknamorzu #marynarz #ciekawostki #pracbaza
d957eb97-c9de-4d46-bec4-16d64930a956
markxvyarov

@bartek555 a gdzie są leki na ból dupy?

pluszowy_zergling

Gruby koks, życzę Ci, byś bardzo rzadko miał powody używać w prawdziwych wypadkach.

vredo

@bartek555 Gdzie skrytka z rumem?

Zaloguj się aby komentować

Dobra, obiecuje ze to ostatnia wrzutka dzisiaj. Bo ide spac 😊

Ekran K-Chiefa firmy Kongsberg, czyli w skrocie mowiac zintegrowanego systemu do zarzadzania wieloma systemami statku, np balastami, wentylatorami, pompami roznego rodzaju, systemem pozarowym, pednikami, silnikami, itp, itd

Tutaj zakladka ze zbiornikami, gdzie widac wiekszosc zbiornikow jakie mamy na statku. Z prawej na dole widzicie FW TK no1, czyli fresh water tank no1, ten ktory wlasnie zalewamy. Kilka innych przykladow dla objasnienia:
- WBT - wing ballast tank, czyli zbiorniki skrajne (chyba tak sie je po polsku nazywa)
- HBT - hold ballast tank to zbiorniki, ktorymi teoretycznie rekompensuje sie wyladowywana czy ladowana rope lub inne plyny, itd
- DO - diesel oil, sett to settling, serv to service, ovfl to overflow, stor to storage
- bilge to zezy (lub zenzy jak kto woli)
- sep b oil - zbiornik w ktorym sie separuje olej z wody zezowej
- LO - lube oil
- AP - aft peak
- drain h tank - drain holding tank, czyli zbiornik, do ktorego splywa woda z pokladu, z helidecku, tam sie stamtad do separatora i czysta wywala, a syf do innego zbiornika, recovered oil tank

#barteknamorzu #ciekawostki #technologia #marynarz #pracbaza
1030792a-b7b3-4ffa-806d-5c4d201f837a
bori

@bartek555 Czy kombinacje przycisków dają jakieś kombosy?

starszy_mechanik

Settling to osadowy a service to rozchodowy

zed123

@bartek555 Czy to jest idiotoodporne? Tzn, czy da się ponaciskać przyciski jak małpa i zrobić statkiem backflipa albo inne "fatality"? Czy to działa jak "fly-by-wire" w samolotach i nie pozwala na przekroczenie parametrów krytycznych?

Zaloguj się aby komentować

Ehhh, co chlop dzisiaj postow naprodukuje, nie bedzie co postowac przez tydzien.

Wystawiamy yokohamy za burte, czyli takie duze odbijacze.

https://www.fendertec.nl/download/co-uk/FenderTec_UK_Floating-fenders.pdf

Uzywa sie ich glownie do operacji STS - ship to ship.

#barteknamorzu #pracbaza #ciekawostki #statki
dff9ab55-5938-4cd8-b050-9b83317f421b
Thomash80

Pomysł z tymi oponami to od ruskich? Oni tak swoje samolociki okładali nimi u nich to sie w skrucie nazywa PTD- plane to drone

madhouze

Wygląda jak wielki kulson z różnych opon

Wystawiamy yokohamy za burte, czyli takie duze odbijacze.

Zaloguj się aby komentować

Chyba jednak nie jestem najgorszy, jesli mi stewardzi przynosza do kabiny zlozone pranko 😊

#barteknamorzu #pracbaza #marynarz
df01324e-a353-4eee-8bba-35f624b05740
lubieplackijohn

Jakie są kryteria na takie stanowisko? Poważnie pytam. Przez te Twoje posty naszła mnie przemożną chęć rzucenia wszystkiego w cholerę i zostania piratem. Albo marynarzem. Albo jakimś chlystkiem od składania ubrań, ważne, że na statku.

Parigot

@bartek555 A może jesteś takim pokładowym złolem i ze strachu składają te ciuchy😉

zed123

@bartek555 Na pewno masz nasikane do zupy

Zaloguj się aby komentować

W tym wpisie https://www.hejto.pl/wpis/dawno-nie-pisalem-nic-sensownego-zwiazanego-z-praca-wiec-mysle-ze-czas-nadrobic- pisalem o procedurze czyszczenia zbiornika na slodka wode i ze zaczynamy bunkrowanie. Wiec zaczelismy zalewac zbiornik, sprawdzilem ile m3 musimy zalac, zeby byl ten 1m wysokosci potrzebny na dezynfekcje, wszystko przekazane wachtowym i poszedlem w spiulkolot. Marynarz zatrzymal wode jak wodomierz wskazywal 51 m3 i gituwa.

Rano patrze w systemie balastowym, a tam pokazuje tylko 0,70m. No nic nowego, te sensory maja to do siebie, ze sie rozjezdzaja (trzeba co jakis czas kalibrowac), a przy niskich wartosciach czesto pokazuja nie do konca dokladnie. No to poszedlem przesondowac recznie zbiornik i rzeczywiscie jest 70 cm, czyli brakuje nam... 16m3 wody. Gadka z chiefem mechanikiem, puszczamy wode na probe, przesledzil rury i okazuje sie, ze woda napierdala z kazdego polaczenia xD.

Wczoraj mechanicy poprawili polaczenia, nowe uszczelki probujemy znowu. Nie cieknie. Ciutke bardziej otworzylismy tez glowny zawor na kei (cieknie z niego jak z... wiec nie ma sensu otwierac do konca) i zamiast 7 m3/h mamy 13 m3/h. Nadal chujowo ale bunkrowanie zajmie tylko 2 dni.

I tak moi drodzy zyje sie na statku, zawsze trzeba kombinowac, sprawdzac, naprawiac, rozwiazywac problemy.

Innym przykladem moga byc kontenery z bateriami, ktore nam przyslala firma na przechowanie. 4 sztuki, kazdy ok 45 ton. Chcieli zebysmy postawili 2 obok siebie i pozostale 2 na gore. Przyslali milion wykresow, rysunkow technicznych, planow, pierdow a i tak okazalo sie ze:
a. nie mozna ich na sobie postawic, bo debile zaspawali normalne punkty na mocowanie, na tzw. twist-locki, wiec 45 ton staloby na 45 tonach opierajac sie na malych kawalkach metalu w 4 miejscach. Zebyscie bardziej zrozumieli o co chodzi to zalaczam fotke. No genialne, wcale sie nie spierdoli przy malym przechyle statku. No i kolejna rzecz, to jak to przede wszystkim zabezpieczyc? Bo normalnie robi sie tak, ze sie z gornych punktow mocuje lancuchami do pokladu, ale przeciez tu tez sa kurwa zaspawane. Geniusze. Nie bylby to problem, gdyby nie fakt, ze musimy w czerwcu wyplynac stad na 2 miesiace, wiec wszyskto musi byc zabezpieczone.
b. przyslali jakies zawiesia, grube liny stalowe do wind 65 t (co prawda akurat do wind, a nie kontenerow, ale podepne te historie), o ktorych nie powiedzieli, wiec nie wiedzielismy do samego konca ze to dla nas, ale i tak nie moglismy ich uzyc, bo nie przyslali od nich zadnych certyfikatow xD wiec po prostu przyslali nam gownowarty zlom
c. a mowiac o tych zawiesiach to warto wspomniec, ze i tak byly za dlugie i fizycznie nie przenieslibysmy windy na poklad xD

No ale po co mowie w ogole o tych kontenerach? No dlatego, ze tutaj znowu trzeba byl kombinowac, przekladac inne kontenery, rzezbic, mierzyc, cyrklowac. Wkoncu znalezlismy dla nich miejsce o odpowiedniej wytrzymalosci i wymyslilismy jak je zabezpieczyc. Stad zreszta moje ostatnie fotki do @spawaczatomowy bo byla to czesc mocowania tego grajdolu.

I tak sie zyje na tej wsi.

#barteknamorzu #pracbaza #ciekawostki #technologia
e2d13722-1d2a-4e0b-8628-368c0e7689a4
Papa_gregorio

@bartek555 ale jak zaspawali? Dlaczego? I czy te elementy służą tylko do mocowania czy też do przenoszenia?

spawaczatomowy

@bartek555 ale że w te narożniki do zabezpieczenia przed przesuwaniem się górnego kontenera wspawali mocowania szekli? Jprdl


Może są dwa typy tych kontenerów, dolny i górny. I dolny ma gdzie indziej szekle żeby górny można było wstawić w narożniki

#cotusieodjebalo

pluszowy_zergling

O, @bartek555 to mi się kojarzy z przeglądaniem kodu kolegów w pracy heh, mój ulubiony mem, reużywany od lat...

1d0565f4-388b-45e4-84bd-f9bb3ab78eda

Zaloguj się aby komentować

Korean bbq zaliczone. Najciekawszy jest sposob krojenia miesa - nozyczkami. W sumie to nieglupie, bo smazy sie kawalek swini w calosci, zeby zamknac soki, a po krotkim obsmazeniu tnie na kawalki.

#barteknamorzu #podroze #jedzenie
e0ca415f-0975-4c02-af37-5d26a460573f
maximilianan

@bartek555 mi się podoba jak koreance jedzą mięso łyżkami xdd

rain

@bartek555 cock się inaczej pisze. Koleżanka mówiła.

koszotorobur

@bartek555 - w końcu grill opalany węglem drzewnym a nie tak jak ostatnio elektryczny.

A z tymi nożyczkami to super wygodne - ale też byłem zdziwiony jak Panai i przyszła i rach ciach sprawnie pocięła i powiedziała łamanym angielskim: now you

BTW znowu trochę zazdro

Zaloguj się aby komentować

Dawno nie pisalem nic sensownego zwiazanego z praca, wiec mysle, ze czas nadrobic. Temat bardzo nudny, ale w zwiazku z tym, ze sie teraz z tym pierdziele to moge wam opisac.

Bunkrowanie wody, inspekcja zbiornika na slodka wode, naprawy, dezynfekcja.

Kazdy zbiornik musi byc co roku przegladany. W zaleznosci od wyniku inspekcji moga byc potrzebne naprawy powloki. Jesli tak sie zdazy, a u nas sie zdarzylo to jest troche zabawy.

W pierwszym kroku trzeba zbiornik przede wszystkim oproznic, wiec zuzyc wode, reszte gdzies wypompowac. Najpierw opuszczamy kamere zeby zobaczyc jak wyglada farba i dno zbiornika. Jesli jest ok to zamykamy i elo.

Jesli natomiast sa ubytki farby, albo jakies resztki, ktore wg nas wymagaja czyszczenia zbiornika to lecimy z tematem. Otwieramy zbiornik i wentylujemy co najmniej 12h, zgodnie z procedura wchodzenia do przestrzeni zamknietych - @jarezz boners.

Ubieramy sie w czyste kaloszki (najlepiej nowe), nowe drelichy, albo "kondony" na drelichy, maski FPP3 i lecimy z myciem cisnieniowym. Po umyciu wypompowujemy pompka to co sie nazbieralo, mopujemy dokladnie podloge do sucha. Teraz mozna zrobic dokladna inspekcje, wiec wchodzi bartek, caly na bialo, robi zdjecia, zaglada w katy, sprawdza powloke, ble ble ble.

Wyznaczamy sobie punkty do naprawy i zgodnie z procedura szlifujemy do golego, 2 warstwy odpowiedniej mini, 2 warstwy warstwy docelowaj (po ang.top coat , po polsku nie wiem jak sie to madrze nazywa). Po naprawach, ktore trwaly kilka dni, bo miedzy warstawami musi schnac, znowu wchodiz bartek caly na bialo, albo rozowo i robi nowe zdjecia do dokumentacji.

Nastepnym krokiem jest dezynfekcja calego zbiornika, czyli opryskanie (takimi opryskiwaczami jak do roslinek) woda z chlorem w stezeniu 1:5000, czyli 2ml na 10l wody w naszym przypadku. To jest tzw. shock treatment, dawka uderzeniowa, czy jak to tam sie nazywa.

Po tym kroku mozemy wszystko wyniesc ze zbiornika, wrzucic odpowiednia ilosc chloru. Zbiornik trzeba zalac na 1m wysokosci, wiec u nas bedzie to 51 m3, z tego wychodzi 15 tabletek chloru, jakies 250g.

Po tej operacji, tzn po wrzuceniu tabletek, a przed zalewaniem zamykamy calkiem zbiornik. Przed rozpoczeciem wlewania wody bierzemy probke wody z punktu do pobierania probek. Badamy sobie podstawowe parametry i jak jest git to puszczamy do zbiornika.

Po zalaniu na 1m wysokosci (1m dlatego, ze wiekszosc syfu zbiera sie na dole) oczekujemy 12h przy stezeniu wyjsciowym 5mg/l i po tym czasie sprawdzamy czy nie spadlo ponizej 4mg/l.

Nastepnie wypompowujemy wode i zalewamy juz docelowa woda. A ze cisnienie dostajemy 7m3/h to zajmie nam 4 dni zeby zalac zbiornik...Za 2 tygodnie taka sama przeprawa z drugim.

#barteknamorzu #marynarz #pracbaza
b1e8c13c-8328-4340-ab3d-882a3a4305d0
Man_of_Gx

@bartek555 Daj fotę w różowym.

I nie mów że nie masz bo na bank wszyscy dookoła mają


Gx

cebulaZrosolu

@bartek555 zabrakło mi w tym wszystkim sprawdzania zawartości tlenu w zbiorniku. Nie robicie tego?

U nas do każdego zbiornika zamkniętego musi przyjść laborantka, sprawdzić czy możesz wejść, wystawić kwit potwierdzający i dopiero można wchodzić, czasem też może kazać wstawić nawiew itp.

em-te

@bartek555 Panie marynarzu, czy takie przelewanie zbiornika wpływa na balast?

Zaloguj się aby komentować