Zdjęcie w tle
Lotnictwo

Społeczność

Lotnictwo

138

Pogawędki o lotnictwie.

Wpis testowy, mem jak najbardziej serio:)
/edit: czemu tagi widać podwójnie, na szaro i na niebiesko?
#humorobrazkowy #kapitanbomba #heheszki #lotnictwo
fc88a4f6-c711-490c-962c-09f77e1b2793

Zaloguj się aby komentować

Zostań Patronem Hejto i odblokuj dodatkowe korzyści tylko dla Patronów

  • Włączona możliwość zarabiania na swoich treściach
  • Całkowity brak reklam na każdym urządzeniu
  • Oznaczenie w postaci rogala , który świadczy o Twoim wsparciu
  • Wcześniejszy dostęp, do wybranych funkcji na Hejto
Zostań Patronem
Katastrofa samolotu nepalskich linii lotniczych Yeti Airlines Avions de Transport Regional ATR-72-212A o numerze rejestracyjnym 9N-ANC wykonywał lot YT-691 z Kathmandu do Pokhary w Nepalu. Na pokładzie znajdowało się 68 pasażerów oraz 4 członków załogi. Do katastrofy doszło 15. stycznia na końcowym podejściu do pasa 12 międzynarodowego lotniska w Pokharze, kiedy doszło do przeciągnięcia, uderzył w ziemię pomiędzy starym lotniskiem a nowym międzynarodowym lotniskiem w Pokharze, spadł i stanął w płomieniach około 1,12 mili przed progiem pasa startowego około 11:05 czasu lokalnego (05:20 zulu). Z miejsca katastrofy wydobyto do tej pory 68 ciał.
Podczas końcowego podejścia jeden z pasażerów nagrywał lub prowadził stream live (tego nie jestem pewien): https://streamable.com/0sh4mc
Nagranie katastrofy z lądu https://youtu.be/E1cmI0l64fY
Flightradar24: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/9n-anc#2edb480c
Reportaż Al Jazeera English https://www.youtube.com/watch?v=QLUK9BoiR3M
https://avherald.com/h?article=503c63e9&opt=0
#lotnictwo #katastrofa #wypadek
6c8cdd2e-c110-484f-bdf2-e2a294c0bcb7
e0956dbf-cf64-48aa-891e-d045f8ad3882
fb85fa36-b0a5-45d1-a1a6-f286cd1a5439
Jurajski_Huncwot

@thechips Sam skręt był zamierzony, ale tutaj wygląda na przeciągnięcie lewego skrzydła, które nie jest czymś zamierzonym. To przeciągniecie zainicjowało dalszy, niekontrolowany obrót na tą stronę.

micin3

Absolutnie przerażające, ktoś nagrywa nieświadomie ostatnie sekundy swojego życia.

kovciu-skrwl

W kwestii nagrania live rzekomego pasażera The Aviation Herald informuję że:

The "onboard" passenger video claimed to have been streamed live. This was another flight until the point the video suddenly gets blurred and shows some sort of crash scene. It does NOT show the aircraft rolling in etc. Clearly falsified video.

Zaloguj się aby komentować

na Heathrow wietrzny dzionek i transmisja LIve z podejsc do lądowania https://www.youtube.com/watch?v=5h0gJ09XMGw
szukajek

@Zielczan mozliwe ze tak, pamietam rok temu że nawet bbc do niego podjechalo i wywiad robili na koniec

Zielczan

@szukajek tak, to chyba będzie to. Tylko stał z kamerą w takim miejscu, że przylot odbywał się z prawej strony, ewentualnie inaczej na pasy siadały niż dziś

szukajek

i jeszcze Amsterdam ale już bez wesołego komentatora https://www.youtube.com/watch?v=tgt51JTp3Mk

Zaloguj się aby komentować

Zdobyty Focke Wulf Fw-190A-3 na płycie Królewskiego Zakładu Lotniczego w Farnborough. Za sterami główny pilot doświadczalny RAFu – podpułkownik Hugh "Willie" Wilson, lipiec 1942 r.
Porucznik Armin Faber był pilotem Luftwaffe który pomylił Kanał Bristolski z Kanałem La Manche i wylądował swoją maszyną w stanie nienaruszonym na lotnisku RAF w Pembrey w południowej Walii. Jego samolot był pierwszym FW-190 zdobytym przez aliantów i został skrupulatnie przetestowany w celu ujawnienia wszelkich słabych punktów, które RAF mógł wykorzystać.
W czerwcu 1942 r. porucznik Armin Faber był adiutantem dowódcy III Grupy Myśliwskiej 2 Pułku Myśliwskiego(JG2) stacjonującego w Morlaix w Brytanii.
23 czerwca, otrzymał od swojego dowódcy specjalne pozwolenie by wziąć udział w misji bojowej wraz z 7 eskadrą która używała w tym czasie nowiutkich – można by rzec, jeszcze ciepłych – myśliwców FW-190A-3.
FW-190 ledwie co pojawił się w jednostkach frontowych, a już zdążył przysporzyć Anglikom niemałego bólu głowy swoimi doskonałymi osiągami. Ból ten był do tego stopnia ’niemały’, że Brytyjczycy rozważali zorganizowanie nalotu komandosów na francuskie lotnisko w celu przechwycenia jednej z maszyn do testów.
7 eskadra została wezwana do przechwycenia 12 Bostonów wracających z misji bombowej. Bombowce były eskortowane przez 3 Czeskie dywizjony RAF, 310, 312 i 313. Nad kanałem La Manche wywiązała się walka z eskortującymi Spitfire’ami, podczas której Faber został zaatakowany przez sierżanta Františka Trejtnara z 310 dywizjonu. Próbując zgubić Spitfire’a, Feber zapuścił się na północ aż nad Exeter w hrabstwie Devon. Po wielu szybkich jednocześnie nieskutecznych manewrach Faber, mając tylko jedno działające działko, skręcił w stronę słońca a następnie wykonał zawrót Immelmanna(półpętla z obrotem) i zestrzelił swojego prześladowcę w ataku czołowym(niezłe jak na adiutanta).
Trejnar zdołał bezpiecznie opuścić uszkodzony samolot, ranny w ramię odłamkiem, złamał jeszcze nogę podczas lądowania. Jego Spitfire rozbił się w pobliżu wioski Black Dog w hrabstwie Devon. W międzyczasie zdezorientowany Faber pomylił Kanał Bristolski z Kanałem La Manche i poleciał na północ zamiast na południe. Myśląc, że Południowa Walia to Francja, skierował się w stronę najbliższego lotniska - RAF Pembrey. Obserwatorzy na ziemi nie mogli uwierzyć własnym oczom, gdy Faber machał skrzydłami w geście zwycięstwa, opuszczał podwozie Focke-Wulf'a i lądował. Faber został zatrzymany, a później przewieziony do RAF Fairwood Common na przesłuchanie.
Maszyna Fabera, FW-190A-3 numer seryjny 313 była to jedyna konfiguracja myśliwska przechwycona przez Aliantów podczas wojny będąca w stanie nienaruszonym. Wszystkie inne przechwycone samoloty były to bombowce dalekiego zasięgu lub myśliwce bombardujące.
Hugh Wilson, pilot odpowiedzialny za loty testowe przechwyconych samolotów wroga, został poproszony o przelot ‘Foką’ z Pembrey do Farnborough z gwarancją, że się nie rozbije. Odmówił, twierdząc że nikt takiej gwarancji nie da, dlatego samolot został zdemontowany i przetransportowany ciężarówką. W Farnborough FW-190 został przemalowany na kolory RAF i otrzymał numer seryjny RAF MP499. Krótkie testy i ocenę rozpoczęto 3 lipca 1942 r. Zarejestrowano około dziewięciu godzin lotu, co dostarczyło Aliantom niezwykle cennych informacji wywiadowczych. Po 10 dniach został przekazany do Air Fighting Development Unit w RAF Duxford w celu oceny taktycznej, gdzie został pomalowany od spodu na żółto oraz oznaczony literami „P” jako prototyp. Odmalowano również insygnia jednostki Fabera – głowę koguta po obu stronach nosa. Samolot był używany w pozorowanych próbach bojowych przeciwko nowemu Spitfire Mk.IX, dostarczając RAF sposobów najskuteczniejszej walki z FW-190A ich nowym myśliwcem.
Między 3 lipca 1942 a 29 stycznia 1943 FW-190 został oblatany 29 razy. Następnie został częściowo zdemontowany i przeprowadzono testy wydajności silnika. Maszynę zezłomowano we wrześniu 1943 r.
.
.
.
Będąc jeńcem wojennym w Kanadzie, Faberowi udało się przekonać władze brytyjskie, że cierpi na... epilepsję. Co ciekawe, wydaje się, że Anglicy dały się nabrać na jego podstęp i 1944 r. zezwolili na jego repatriację.
Wkrótce po powrocie ponownie latał w operacjach myśliwskich na pierwszej linii.
#lotnictwo #2wojnaswiatowa
95b3fbd6-ccf9-4474-8972-50fce6ba85ea

Zaloguj się aby komentować

https://youtu.be/8mDCnIkVegU
...fragment wywiadu z Danem Pedersenem - twórcą szkolenia Top Gun. Szkoła powstała jako odpowiedź na zatrważający współczynnik strat swój/wróg podczas wojny w Wietnamie, wynoszący wtedy 2,5:1. Dzięki zmianom zainicjowanym przez Top Gun, współczynnik ten pod koniec wojny wynosił 24:1.
Jest to wycinek z dokumentu pod tytułem 'Legends of Carrier Aviation' w całości dostępnego na ytb - polecam gorąco. Niektóre z historii w nim opowiedzianych, wydają się wręcz niemożliwe i nieprawdopodobne. Angielski wymagany.
#lotnictwo #samoloty
MaD

@anervis jest dokładnie tak jak piszesz ┐('~`;)┌

Zaloguj się aby komentować

hej. oriętujecie się może jak wygląda parking na lotnisku Pyrzowice? odwożę znajomą na lot a chciałbym trochę się pokręcić po terminalu, popatrzeć na samoloty:) jest tam teraz widokowy? https://www.youtube.com/watch?v=CLsi1obx15E
#slask
#katowice
#lotnictwo
Tymiec1337

Jeśli chodzi o parking to bez problemu zaparkujesz na dłuższą chwilę. Teraz wprowadzili możliwość płatności przy wyjeździe na bramce ale masz też automaty w których możesz zapłacić za postój choć ostatnie 3 razy jak byłem to nie dałem rady zapłacić zbliżeniowo. Jeśli chodzi o popatrzenie na samoloty to nie byłem jeszcze w środku ale widziałem że obok jest coś takiego https://goo.gl/maps/bkNMyT59eoxrDpFf8 powinno się nadać

szukajek

@Tymiec1337 dziekuje ci bardzo. Wiesz ile tam za godzine kasują?

Zaloguj się aby komentować

Jak ustalili specjaliści, ciśnienie na pokładzie samolotu może być odpowiednie do tego, które panuje w górach (na wysokości od 1524 m do 2428 m).​ Zarówno po starcie jak i przy obniżaniu lotu we znaki wdają się zmiany ciśnienia atmosferycznego w kabinie samolotu
<br />
Bardzo duża rozbieżność, czy ktoś z was ma informacje jakie ciśnienie panuje na pokładzie a321neo? Jaki jest poziom wilgotności? Oraz czy jest duża różnica w odczuwaniu ciśnienia w porównaniu do 737?
Zastanawiam się można to wytrzymać bez alpinistycznej aklimatyzacji.
#samoloty #podroze
bd706406-b05d-47ba-98f6-3c7b5ab079f6
Nemrod

@senpai Nie można, na pokład wpuszczają tylko zdobywców Mont Blank, przykro mi.

Nemrod

@senpai A już bardziej serio: w Alpach na 2400-2500 m wyjeżdżasz autem, pociągiem lub autobusem. Na którejś z tych przełęczy był wyciąg, gdzie wagonikiem jechałeś sobie na 3000. Ot tak po prostu. Żadne ekstremum. Może gdybyś na tej wysokości miał biec na dłuższym dystansie, to byś odczuł jakąś różnicę.

Szef

Przecież Zakopane leży ok kilometr nad poziomem morza, k nawet nie widzisz różnicy. Na pokładzie samolotu jest 0.8-0.9 atmosfery. Ale przez to że cały czas siedzisz w miejscu to nawet tego nie odczuwasz poza zmianą ciśnienia w uszach i delikatnie pogorszonym smaku.


Nie sprawdzaj lepiej na jakiej wysokości jest Denver albo Mexico City

Zaloguj się aby komentować