Z jakimi prędkościami jeździły motocykle w 1914 roku?
Niektóre mogły rozwijać nawet 200 km/h.
Flying Merkel model 471. Tak kiedyś wyglądał pewien amerykański superbike.
Czym się wyróżniał? Poza jasnopomarańczową farbą, która była swoistym indykatorem tej marki, Joseph Merkel (właściciel i główny konstruktor firmy) zaprojektował bardzo zaawansowane zawieszenie przednie o nazwie "truss". W dużym uproszczeniu był to przodek współczesnego zawieszania teleskopowego. Model ze zdjęcia wyposażony jest w silnik V-twin o pojemności 997cm3. Nie ma danych nr mocy.
Szacuje się że konstrukcja motocykla pozwalała na pokonanie prędkości 200 km/h, jednak brak wystarczająco długiej i utwardzonej drogi nie pozwalał na sprawdzenie tego założenia. Najwyższa zarejestrowana prędkość tego moto to 100 mil/h.
Z ciekawostek, Joseph Merkel skonstruował pierwsze nowoczesne tylne zawieszenie w postaci monoshocka. Było to rozwiązanie które wyprzedzało swoje czasy o 60 lat. Lucien Tilkens zaprojektował pierwszy nowoczesny monoshock w 1972 roku, podobny do konstrukcji Merkela. Firma upadła w 1917 na skutek spadku sprzedaży motocykli spowodowanych wybuchem wojny.
#motocykle #ciekawostki #historiamotoryzacji
91df99a3-1bc6-47b8-92e6-b79c6f84167b
1a8c347f-af04-4afe-9740-baaa6c43e6ed
8f63dc1d-5034-4d68-97fb-3693e4f82213
c53450f8-dc84-40db-8e57-cbb673aa7b99
5201f715-504e-4e1d-bcef-97f392c32b4d
MiernyMirek

@Yes_Man pierwszym seryjnie produkowanym motocyklem osiągającym 200km/h zdaje się był Vincent Black Shadow z końcówki lat czterdziestych XX wieku

49f54167-61d2-44fb-86e1-8515d316984d
Yes_Man

@MiernyMirek fajne Moto Merkel nie miał gdzie przetestować możliwości swojej konstrukcji, ale 160 km/h w tamtych czasach to i tak wyczyn.

JanPapiez2

@Yes_Man 160km/h po piaszczystych drogach mając na sobie ichniejsze ciuchy? Podwójnie imponujące .

Yes_Man

@JanPapiez2 raczej utwardzone szutry. Z informacji znalezionych w sieci nikt nie chciał podjąć się próby przetestowanua vmax. Właśnie ze względu na drogi i możliwość przebicia opony na kamyku itp. Również z opisów wynika, że moto do 160 rozpędzało się żwawo i był zapas mocy na więcej

bucz

@MiernyMirek co z tym lancuchem?

bucz

@MiernyMirek nie no, jest

tyle ze z drugiej strony tylnego kola i nie wiem o co kaman

DexterFromLab

Zastanawiam się co to za wajha z lewej. Chyba do zmiany biegów. Jest też korba rowerowa z dużym przełożeniem, pewnie po to żeby ruszyć z miejsca i łatwo odpalić silnik. Ciekawa konstrukcja. Myślę że raczej nie da się jechać na tym jak na rowerze z powodu masy, i odpalani tego w taki sposób to chyba max co można z tym zrobić. Nie mniej konstrukcja super.

Zaloguj się aby komentować