Wszystkie #mikole wiedzą skąd bierze się charakterystyczne patataj podczas przejazdu #pociagi.

Podwozie było dobre, a szyny... szyny były złe.

https://youtu.be/UKFb2V3RPUI
Alawar

@cododiaska Sądzę że tutaj się rozchodzi o rejony tektoniczne. Trzęsienia ziemi popsuły te torowiska.

cododiaska

@Alawar

Trzęsienia ziemi w Serbii?

To tylko prosowieska mentalność w bałkańskim wydaniu.

Gorsze, niż trzęsienia ziemi.

Alawar

@cododiaska Obejrzałem przewijając bo tam niema nic poza tym jak ruszające się podkłady bo grunt szlak trafił. I nie wiem co to znaczy #mikole

Eliasz_Oderman

@cododiaska Jak naprawiają takie łączenia? Całego odcinka szyny pewnie nie wymieniają. Jeszcze dochodzi fakt wybrania podłoża od tych stuków.

cododiaska

@Eliasz_Oderman

Poza kompleksowym remontem nawierzchni kolejowej, która zakłada wyprucie wszystkiego do gołej ziemi i odbudowę od zera, to najprościej wymienić spróchniałe podkłady i połamane łubki (te płaskowniki łączące szyny, przykręcane na śruby). Jeżeli szyna jest pęknięta poza złączem łubkowym, to doraźna naprawa polega na wykonaniu w miejscu pęknięcia... złącza łubkowego Ale to nie zawsze się da, bo szyna potrafi pęknąć jakimś ukosem etc (picrel). Wtedy trzeba wyciąć cały uszkodzony fragment szyny (zazwyczaj kilka metrów) i wstawić w to miejsce nowy.

0ef6fbf9-d8c6-48d0-8dc4-37d67d7c6a40
LovelyPL

Przecież wyjaśnienie jest bardzo proste:


  1. Koła pociągu są okrągłe.

  2. Skoro są okrągłe, to ich obwód jest równy 2*pi*r

  3. pi to 3,14 z małym hakiem

  4. Ten hak się tłucze.

Zaloguj się aby komentować