Zlikwidowała drobne 4660 kilometrów, ale dziś nie o tym.
Z tych 50 km nowych linii, 38 kilometrów to linie kolejowe zbudowane w Trójmieście przez samorząd.
Teraz dojdzie do tego kolejne 7 km linii PKM, Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, do Gdańska Orunii i granicy z wsią Kowale🔥 Właśnie podpisano umowę na prace projektowe.
Dzięki silnej kolei aglomeracyjnej Pomorskie jest jedynym regionem w Polsce z wynikami przewozowymi na europejskim poziomie. Średnio, przeciętny mieszkaniec Pomorza korzysta z pociągu 30 razy w roku. Trzy razy więcej niż wynosi polska średnia.
W najgorszych regionach takich jak Podlaskie czy Lubelskie te wyniki oscylują w granicach 2-3 podróży w roku. Kolej tam praktycznie nie istnieje.
#wiadomoscipolska #kolej
https://x.com/MarekJozefiak/status/1869673663840018451?t=etG8hv9cOyEc316zRt-OEA&s=19
@smierdakow A te linie w Trójmieście to czasem nie jest odtworzenie przedwojennych linii kolejowych? 😉
A na poważnie to jednak ta statystyka jest mocno tendencyjna, bo nie nie zawiera gruntowych modernizacji linii czy dobudowy torów na liniach które też mają znaczenie
@bori
jednak ta statystyka jest mocno tendencyjna
jest w *uj tendencyjna, bo skoro nie są potrzebne, to po co budować nowe.....ale nie, przecież trzeba koniecznie zbudować, a potem utrzymać, a potem krzyczeć hurrr durr, nierentowne!
@bori PKM jest częściowo w starym śladzie, ale mowy nie ma o odtwarzaniu (chociażby ze względu na to, że teraz jest bezkolizyjna i dwutorowa). Projektowany odcinek jest w miejscach, gdzie nigdy nie było kolei.
Fajnie ale moim zdaniem nie ma co się za bardzo jarać. Co do wyników, SKM i PKM spełniają w Trójmieście rolę metra, i bez nich byłoby naprawdę słabo z transportem publicznym.
Poza tym linia PKM na trasie na lotnisko i do Kościerzyny jest notorycznie przepełniona, jeździ rzadko, i jest słabo skomunikowana z skmka.
Oczywiście ta nowa linia zapowiada się bardzo fajnie i zdecydowanie pomoże, bo tamten rejony są aktualnie średnio skomunikowane z resztą miasta
@pszemek Powiedzieć "tamten rejony są aktualnie średnio skomunikowane z resztą miasta" to jak powiedzieć, że na Niepołomickiej nigdy nie ma korków. XDDD
Tam nawet nie ma gdzie igły wcisnąć. Wszędzie gdzie się da stawiają bloki i szeregówki jeden na drugim.
10 lat temu chociaż parkingi darmowe budowali, a teraz nie dość, że trzeba płacić pod blokami za każde miejsce, to czasami ich brakuje i na dane mieszkanie można kupić jedno w garażu pod sąsiednim blokiem, a drugi samochód... pozostaje sprzedać.
Infrastruktura drogowa jest taka sama jak 20 lat temu, a co roku oddawane są kolejne bloki i całe pato-osiedla. Jestem ciekaw gdzie oni wcisną ten przystanek przy Wielkopolskiej i co powiedzą na to okoliczni mieszkańcy.
PKM jechałem raz albo dwa i faktycznie ładny nowy pociąg mi się trafił, ale trudno określić jak się użytkuje to na co dzień, ale SKM ze swoim przedwojennym taborem to jebany żart.
Swoją drogą ciekawe jak idą prace nad Nową Świętokrzyską. A nie, czekaj... https://www.trojmiasto.pl/raport/Nowa-Swietokrzyska-projekt-budowy-rt394729.html i https://www.trojmiasto.pl/raport/Nowa-swietokrzyska-etap-1-rt395112.html
@utvikler z tą infrastrukturą sprzed 20 lat to przesadzasz - może i nie wymienili nawierzchni, ale za to pomalowali pierdylardi pasów na środku drogi w odległości 21,37m od siebie i pomontowali niezsynchroniozwane światła, także inwestują w infrastrukturę
@Loginus07 Faktycznie, zapomniałem też o pierdyliardzie progów zwalniających każdego typu...
Powiem tak - jeżeli kolej w Trójmieście jako jedyna osiąga europejskie poziomy to ja wolę nie wiedzieć jak to wygląda w innych częściach kraju.
Pkm notorycznie przepełniona już na drugim przystanku i często się psuje, sam jako tako działa, ale leci tylko wzdłuż głównej osi, także by z niej skorzystać i tak musisz z osiedli mieszkaniowych dojechać autobusem, który stoi w korku
@Loginus07 Tak to wygląda w reszcie kraju
@smierdakow A co z dwoma tunelami pod Łodzią?
@Komenda_Miejska_Polucji
Jeden się kończy budować (a konkretnie to PBDIM Mińśk Mazowiecki kończy go budować), a na drugiego dzisiaj otwarli oferty. Tak czy inaczej jest to łącznie jakieś kilka-kilkanaście km, a jeszcze żaden z tych kilometrów nie został otwarty
@smierdakow Nie chcę jakoś bardzo wybielać tych naszych rządów, ale ja obserwuje (Górny Śląsk), że jednak sporo lini kolejowych się remontuje. Nie budujemy bo może nie trzeba więcej? A remontów u mnie w okolicy na prawdę dużo.
Druga sprawa. W moim sąsiedztwie budowano niedawno linię kolejową od zera więc te Twoje 50km zbudowanych od 89 to skąd?. Budowali w sumie w miejscu starej, kiedyś już rozebranej, ale od zera. Nie interesowałem się dokąd ta linia ostatecznie została zbudowana, ale 25 km zbudowali na pewno bo połączyli dwa miasta, które znam. Skąd masz dane?
@Bolt Trzeba, i to najczęściej w nowych przebiegach, ale jest to kurewsko drogie i trudne prawnie (zwłaszcza w porównaniu do budowy dróg). Odbudowanie linii jest znacząco tańsze, więc póki można to się to robi w ten sposób
Zaloguj się aby komentować