Właśnie dostałem maila od #glovo że zastępują obsługę klienta AI. No i wkurwiłem się.

Z perspektywy klienta jakichkolwiek usług, era AI w obsłudze klienta to jest dramat, dni i metr mułu. Praktycznie zawsze działa do dupy i nie da się nic załatwić, bo to gówno zamiast pomóc wysyła ci generyczne linki do calego regulaminu instrukcji obsługi itd.

Dlatego jak mogę staram sie unikać firm które stosują takie rozwiązania, bo jeśli wystąpi problem, to będę w dupie.

#rant #ai #zalesie
jimmy_gonzale

Na samym końcu nie ma opcji kontaktu z obsługą?

Czokowoko

@jimmy_gonzale to od nowego roku ma być. Zresztą juz teraz te numery są tak pochowane żebyś przypadkiem nie zadzwonił. No klikasz obsługę klienta a tam zamiast tego masz stronę "Najczestsze problemy" i linki a numeru nie widać, tak chyba na pyszne.pl jest obecnie.

JanPapiez2

@Sweet_acc_pr0sa @Czokowoko to jeszcze wam przypomnę największe gówno jakie wymyślili ludzie. BOT Allina który się wpierdala w rozmowy na allegro i blokuje wysyłanie wiadomości. Teraz można to wyłączyć ale był czas że potrafilo 20 min analizować treść wiadomości i wyjebac komunikat o potwierdzeniu wysłania który odczytywałem na drugi dzień albo w środku nocy

Sweet_acc_pr0sa

@Czokowoko ja z inpostem 2 dni temu


Ja: Połącz mnie z czlowiekiem


Bot: Jak mogę pomóc mów glosniej


Ja: Połącz mnie z czlowiekiem


Bot: Jak mogę pomóc mów glosniej


Ja: połącz mnie z czlowiekiem w tej chwili


Bot: dobrze już łączę


No wkurwiają mnie te boty jak nic

GazelkaFarelka

@Sweet_acc_pr0sa wystarczy powiedzieć coś niezrozumiałego i algorytm sam przełączy na człowieka

ostatnio na infolini DPD (opcji wybierz przycisk i rozmowy z konsultantem nie ma) oznajmiłam coś w stylu "a ebelelele ugabuga epetepe"

co za czasy że trzeba bełkotać do telefonu jak idiota

Czokowoko

@GazelkaFarelka xD a bez kitu jest coś podobnego przy infoliniach że jak zaczniesz naciskać losowe przyciski to z bota przełączy cie na konsultanta.

GazelkaFarelka

@Czokowoko no ja takiego protipa znalazłam na necie, wkurzona że nie mogę załatwić mojej jakiejś nietypowej sprawy, na którą bot odpowiadał tylko wyuczoną formułką

AndzelaBomba

@GazelkaFarelka dzięki za protip, od teraz będę mogła lecieć w takich przypadkach klasykiem https://www.youtube.com/watch?v=kOROsJyNqrA

DirtDiver

@Czokowoko Na pocieszenie Ci powiem, że to AI załatwiło mi reklamację szybciej, sprawniej i bardziej korzystnie niż jakikolwiek konsultant wcześniej

dzek

@DirtDiver jeżeli boty będą dla Ciebie w stanie coś przestawić w systemach to tak. A jak będą tylko takim odbojnikiem do kierowania do regulaminów i stron pomocy, to gorzej

WilczyApetyt

Takie praktyki powinny być karane. Można pierdolić, że to dla firmy oszczędności itp., ale konsumenta powinno to chuja obchodzić. Obsługa klienta w aspekcie zwrotów/reklamacji powinna być zawsze rozpatrywana przez żywą osobę. W przeciwnym razie „dobrze” wytrenowane AI, będzie odrzucać praktycznie każdą reklamację. (╯ ͠° ͟ʖ ͡°)╯┻━┻

Fly_agaric

@WilczyApetyt Był taki czas, że wiele firm przeniosło obsługę klienta na FB, gdzie przecież trzeba mieć konto i trza swe dane oddawać stronie trzeciej. To nie tylko nieuprawnione ograniczenie dostępu, ale i pośrednie naruszanie mej prywatności. Ukarał ich kto za to? No co ty

znany_i_lubiany

@WilczyApetyt Już taki jeden prezes próbował tego, z rzekomym dużym skutkiem, nie dał rady w starciu z (przypuszczalnie) glockiem i domowej roboty tłumikiem. #pdk ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)

lipa13

@Czokowoko Jak dla mnie nic się nie zmieni dopóki ustawowo nie wymusi się na korporacjach takiego samego poziomu obsługi klientów dla różnych poziomów spraw. System online/telefoniczny zakupu różnych usług jest traktowany priorytetowo i skonstruowany tak, że nawet ktoś nieobeznany z technologiami IT da sobie radę (więc jak widać da się to zrobić). Z kolei wszelkiego rodzaju reklamacje, awarie, zerwania umów to droga przez mękę i często wymusza na kliencie wizytę w biurze albo właśnie pałowanie się z botami.


Z jakiej paki jest tak, że umowę z np. dostawcą internetu mogę podpisać przez aplikację - firma ma do tego przygotowane procedury, gdy trzeba przysyła kuriera itd. Natomiast gdy chcę tę umowę zerwać to już absolutnie nie mogę znaleźć żadnej informacji na temat jak tego dokonać a po przekopaniu się przez boty na infolinii muszę jechać do BOKu osobiście. Za coś takiego powinny być naliczane srogie kary dla korpo bo do jawne działanie na szkodę klienta.


Dlatego gdy muszę cokolwiek załatwić to nie dzwonię do żadnych działów reklamacji, infolinii itp. tylko do działu sprzedaży - odbierają natychmiast i mają możliwość przełączenia do innych działów z pominięciem botów.

GazelkaFarelka

@lipa13 To jest niezgodne z prawem, zgodnie z prawem w taki sam sposób jak zawarłeś umowę, musisz mieć możliwość jej odstąpić. Czyli zawartą przez telefon musisz mieć możliwość wypowiedzieć też przez telefon. Nie mogą ci kazać stawić się osobiście w siedzibie firmy na drugim końcu Polski.

tosiu

@Czokowoko posiadanie obsługi klienta przez człowieka to takie samo gówno. Nigdy nic nie załatwiłem.

Zaloguj się aby komentować