Witam rowerową społeczność hejto. Przymierzam się do zakupu nowego roweru, którego przeznaczenia byłoby uniwersalne (szosa, ścieżki rowerowe/polne/leśne itp.). Nie chciałbym przekraczać 3k i jeszcze niedawno myślałem o modelu Romet Orkan 3M, jednak ostatnio trafiłem na Tribana RC120, który bardzo mi się spodobał (wiem, zupełnie inny rodzaj roweru niż Orkan). Wiadomo, że jest to szosówka, ale czytałem że wiele osób wrzuca grubsze opony i robi sobie z niego gravela. No i ten baranek Polecacie, odradzacie? Jeśli nie ten, to może jakiś inny model w podobnym budżecie? Na co sugerujecie zwracać uwagę? Docenię każdą opinię i wskazówkę.
#rower #hejtotribanclub #triban
MMichal

@p3sman śmiało bierz tego rc120 a co zostanie zainwestuj w bidony, nawigacje kaski światełka itp, wszyscy raczej chwalą ten rower, tylko fakt oponka jakaś 35mm i będzie git

tli036a1

Tribana RC120 polecam, sam kupiłem w tamtym roku i przez sezon przejechałem 5k kilometrów, wszystko działa jak trzeba. Co do opon to ja mam to co fabryka dała i wjeżdżam praktycznie wszędzie, ale co kto lubi, zbieranie kwadratów to moja pasja .

c3fb8839-c46d-453c-a735-3c06427c6c97
No_nie

@p3sman też mam tego Tribana. Wrzuciłem szerszą oponę, jeszcze jedną warstwę owijek, szersze siodełko i jest bardzo ok ( ͡° ͜ʖ ͡°) Z minusów, to łatwo rysujący się lakier i hamulce, które wymagają regulacji co kilkaset kilometrów, a do tego są bardziej spowalniaczami niż hamulcami.


Edit: możesz jeszcze popatrzeć na Kross Esker 1.0 - to często chwalony gravel w tym przedziale cenowym. Na promkach do ogarnięcia za ok. 2800-3000zł.

kosik

@tli036a1 @No_nie czy lepszy ten zwykły 120 niż gravelowa wersja?

Paczek_w_masle

czy lepszy ten zwykły 120 niż gravelowa wersja?


@kosik to właściwie nie jest kwestia który lepszy, tylko czego potrzebujesz. Szosa - RC120, szuterki - Gravel 120.


  • węższe koła 17c w RC120 (Gravel 120 ma 23c), więc szersze opony gorzej się układają. Szersza opona będzie teoretycznie mniej stabilna

  • RC120 mają opony decathlonowe 28c (nie mają zbyt dobrych opinii, warto wymienić na coś lepszego), GRAVEL 120 mają HUTCHINSON OVERIDE 38c (można je zrobić jako bezdętkowe)

  • RC120 napęd 2x8, Gravel 120 napęd 1x10m - RC120 większa rozpiętość biegów, Gravel ma bardziej miękkie przełożenia

  • Gravel 120 ma kierownicę z flarą - dół jest wygięty do zewnątrz

kosik

@Paczek_w_masle to na początek, jak ktoś chce dopiero zaczynać przygodę z rowerami ten gravel brzmi jak lepsza opcja.


Orientujesz się, czy to jest zupełnie osobna rama o innej geometrii?


Choć cenowo spora różnica.

Paczek_w_masle

Orientujesz się, czy to jest zupełnie osobna rama o innej geometrii?


@kosik ciężko powiedzieć. Na zdjęciu wygląda bardzo podobnie, ale w opisi rama do gravela waży niby 1800 g, a RC 120 waży 1930 g.


Choć cenowo spora różnica.


Jeśli cena jest problemem, to możesz też rozważyć Eskera 1.0, chociaż on ma tylko aluminiowy widelec. W zamian jednak zamiast MIcroshifta, dostajesz Shimano Claris. Nie wiem jednak nic o tamtych kołach.

Zaloguj się aby komentować