Wczoraj wieczorem zauwazylem, ze polowa ladowarki indukcyjnej mi nie laduje. Ta polowa do telefonu i airpodsow. Mysle sobie no trudno, i tak tyle czasu wytrzymala, ale cos mnie tknelo i sprawdzilem date zakupu.

Wniosek o rekojmie zlozon 😄

#technologia #apple
26ce7b6a-0af0-467e-9b07-8d3baf1438a3
JanPapiez2

#rekojmiacrew i #jebacgwarancje

bartek555

@JanPapiez2 no w ejpel gw na rok tylko i tak, wiec pewnie odpowiedzieliby mi jutro, ze gw nie moze byc i by przpadl czas na zlozenie o rekojmie 😄

PanNiepoprawny

@JanPapiez2 pff, rękojmię mogą Ci odrzucić bez podania przyczyny i prawnie jest to dozwolone. Niektóre sklepy już w pierwszej odpowiedzi piszą, że rękojmię uznają za niezasadną do czasu uzyskania opinii producenta.

JanPapiez2

@PanNiepoprawny jak ludzie przychodzą ze złamaną w połowie rura do odkurzacza to na co liczą? XD

PanNiepoprawny

@JanPapiez2 nie chodzi o to z czym ludzie przychodzą tylko, że sklep może to zrobić z czymkolwiek. Rękojmia to nie jest magiczne hasło spadające, że roszczenie klienta jest automatycznie uznane.

JanPapiez2

@PanNiepoprawny otóż jest pod warunkiem, że towar jest niezgodny z umową bo cokolwiek odbiega od tego co jest w prezentacji produktu lub co ci gość w sklepie naopowiadał. Jeśli pod prysznicem czy w basenie ogrodowym zalejesz zegarek który jest z opisu wodoodporny to dostajesz nowy zegarek na przykład. Jeśli Bartek kupił ładowarkę do telefonu i słuchawek a słuchawek nie ładuje to towar jest niezgodny z umową

PanNiepoprawny

@JanPapiez2 nie jest. Jeśli sklep się uprze to będziesz musiał pójść z tym do sądu. I żadni rzecznicy praw konsumenta nic nie zrobią. Oczywiście wygrasz, ale sklepy liczą na to, że większość nie pójdzie. Rzecz jasne rozważamy tu tylko tych nieuczciwych sprzedawców, którzy na szczęście są w mniejszości. Przerabiałem to już dużo razy z pełnym przekrojem sprzedawców.

ZohanTSW

Wniosek: jak ci się spierdoli coś w piątek to zgłaszaj w piątek, bo w poniedziałek może być już po gwarancji :D

lurker_z_internetu

Rękojmia też się liczy od nowa w przypadku wymiany, czy tylko gwarancja?

Felonious_Gru

@lurker_z_internetu u kogo tak działa gwarancja? XD

lurker_z_internetu

@Felonious_Gru w Polsce tak działa. Masz nowy produkt, czemu miałby mieć krótszą gwarantowaną użyteczność niż poprzedni?


Jeżeli gwarant wymienił wadliwy towar na nowy lub dokonał istotnych napraw, termin gwarancji biegnie od nowa od chwili dostarczenia klientowi wymienionego lub naprawionego produktu. W przypadku wymiany pojedynczej części należącej do reklamowanego towaru czas gwarancji biegnie od nowa w odniesieniu do tej części, np. wymienionej karty graficznej w komputerze.


Źródło: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacja/gwarancja/

ZohanTSW

@lurker_z_internetu generalnie to sam wybierasz czy składasz reklamację z tytułu gwarancji czy rękojmi. Jak swoją płytę główną reklamowałem z tytułu gwarancji to mi wymieniali na nową, a okres gwarancyjny się odnawiał. Ale jak mi znowu jebła i zgłosiłem reklamację (tym razem) z tytułu rękojmi to mi ją naprawili (przelutowali wadliwy układ), bez odnawiania okresu gwarancyjnego.

Ogólnie wydaje mi się, że w przypadku elektroniki to ciężko żeby wymienili produkt na nowy (i tym samym odnowili okres gwarancyjny) kiedy zgłaszasz rękojmię. Chyba że urządzenie ma jednolitą obudowę i ona pęknie, oczywiście nie z twojej winy i że w ogóle tak uznają.

bartek555

@ZohanTSW mi z wymiana panelu w mikrofali kazali zlozyc rekojmie u sprzedawcy zamiast gw u producenta, gdzie suma sumarum i tak przyjezdza serwisant od producenta 🤷

ZohanTSW

@bartek555 a no właśnie, zależy od sprzętu, ale z tego co się orientuję na gwarancji wymieniają na nowe (no chyba, że już nie produkują takich rzeczy i na rynku nie ma nic takiego z jakiegoś powodu), a na rękojmi mogą naprawiać (jeśli się da)

bartek555

@ZohanTSW no cos takiego wlasnie

Fishery

500zł+ za ładowarkę... Fajnie macie w tym rezerwacie.

bartek555

@Fishery nie powinienem sie musiec tlumaczyc z tego na co wydaje wlasne pieniadze, ale ci powiem. Zaplacilem za nia ze swoich 0,00 PLN, jesli ci ulzy. Tak jak i za zegarek zreszta.

Fishery

@bartek555 Oczywiście nie interesuje mnie kto co robi z swoją kasą. Bawi mnie tylko dymanie przez Apple swoich userow.

utede

@Fishery widocznie nie zrozumiesz że dla kogoś stówa to jak złotówka. Tak samo Apple źle, ale że konkurencja robi to samo i wtedy cisza

Rimfire

@utede oho, już pierwszy oburzony fanboy Appla wyjeżdża z gadką zaczynającą się od "nie zrozumiesz" xD

Fishery

@utede Możemy się licytować kto ma więcej kasy ale to nie jest meritum. Bycie ruchanym na gównosprzętach w imię loga japka świadczy że albo ktoś ma tej kasy bardzo dużo albo bardzo mało.

bartek555

@Fishery podobna samsunga kosztuje 300zl, tylko ze jest wieksza i sie nie sklada. Roznica 70€ to nie jest jakas wielka roznica imo.

Fishery

@bartek555 pierwszy wynik 229zł. Ponad 50% więcej za logo to moim zdaniem dużo.

Ale jak kto lubi.

e16230e2-f9f9-4201-804f-1506cc402f67
bartek555

@Fishery tutaj widze sugerowana cene producenta 440. Co nie zmienia faktu, ze to calkiem inne urzadzenie.


No i nie zmienia tez faktu, ze za swoje bym nie kupil, bo nie lubie wydawac tyle na takie pierdoly, ale jak juz ja mam to musze powiedziec, ze to bardzo ladne i przydatne urzadzenie jak ktos ma tel i zegarek.


Edit: a ok, u mnie dodatkowo jest ladowarka

e7c1be8b-b92c-418f-80be-536d0d7cd26f
Fishery

@bartek555 O, jeszcze taniej. Też wychodzę z założenia że szkoda mi kasy na logo. Cebula we mnie silna i wspieram na ogół baseusa Mam wrażenie że ich sprzęty są solidniejsze od oryginałów.

utede

@Rimfire Nie masz pojęcia jaki mam telefon, ale już wjeżdżasz z gimbazyjnymi tekstami. Smutne, ale przynajmniej potwierdzasz że nie zrozumiałeś właśnie :)

@Fishery Wielkie krzyki są od dawna a suma summarum ceny flagowcow sa na podobnym poziomie a gadżety do nich każdy kupuje jakie chce

bartek555

@Fishery ja tez team beseus i ugreen 🫡

SuperSzturmowiec

@Fishery ja kupiłem od chińczyka za 300 coś i ładuje makbuka i steamdeka tym i jeszcse kilka urzqdzęń

Rimfire

@utede oho, rozsierdził się

Belzebub

@utede zielonka dupa cicho jak poważne rangi dyskutują

utede

@Belzebub Daja chociaż darmowe piwo na wiejskim festynie za poważne rangi hejto?

Belzebub

@utede do tego pani Escort i loża VIP

A_a

@bartek555 szkoda, że MagSafe duo już nie jest dostępne w Apple. Ostatnio chciałem drugi kupić i mnie miła pani uświadomiła, że od premiery 15stki nie mają już w ofercie

bartek555

@A_a a to nawet nie wiedzialem, ale na necie kupisz jeszcze normalnie

redve123

2 lata życia to długo jak na obecnie produkowany sprzęt

bartek555

@redve123 nie no u mnie wszelkie ladowarki to dzialaja az sie fizycznie rozpadna

Hiigara

Bądź apple botem, kup ładowarkę za pół tysiąca, nie umiej wypowiedzieć "Apple", brak profitu

bartek555

@Hiigara ??? Co ci sie tam dzieje?

Papa_gregorio

@bartek555 dzisiaj jakiś wykopowy wajb na hejto

UmytaPacha

@bartek555 zakładam że chodzi o pierwsze słowa; wiem że śmieszki, ale chłop pewnie podobnie jak ja zbyt wiele razy słyszał taką wymowę i się rozsierdził

cb455686-fac3-487b-abbb-23a9394acdb4
bartek555

@UmytaPacha lol. No smieszki to raz, a dwa, ze w angielskim jest tyle dialektow, ze jestem pewien, ze w samej szkocji jest rejon, w ktorym tak mowia. Ale zeby kogos tak zapieklo to xD juz pomijam fakt, ze wiecej gadam po angielsku niz polsku, ale wiadomo, chlop mnie nie zna, wiec z zaleznia stwierdzi, ze nie znam angielskiego. Smutne troche, ale duzo mowi o czlowieku.

mortt

matkobosko, w tym kraju faktycznie apple to jakiś prestiż. Człowiek sobie pisze historie o wyczuciu czasu ale, że pojawia się apple to całe komentarze zasrane, że apple za drogie. A jak ktoś odpisze "a mi się podoba" to jeszcze piszą, że się fanboy striggerował ¯\_(ツ)_/¯


gratuluje wyczucia opie i znajomości swoich praw (to poza moim komentarzem)

bartek555

@mortt standardowe zesranie w temacie apple. Najbardziej podoba mi sie komentarz @Hiigara xD

argonauta

Wyrobił się jebaniutki

Man_of_Gx

@bartek555 Gwarancja last minute.


Gx

ttoommakkoo

Mam nadzieję że nie tylko złożon ale i rozpatrzon jak trzeba😀 Widzę obeznanie w temacie 💪


Chciałbym umieć w reklamacje/rekojmie. Znaczy nie tyle umieć co nie mieć oporów żeby w to iść.. Najświeższy przypadek - zakup zestawu prysznicowego Hansgrohe. Po montażu w ostatni dzień wykonczenia (coś kojarzę temat i u Ciebie na tapecie @bartek555 😅) okazało się ze jest w słuchawce nie tylko tryb zwykly lub deszczownica ale też po prostu jeb i wypadnięcie tych wszystkich bebechów🙈

Temat niby prosty bo odesłać na gwarancję itd. ale zamontowane to już jest, silikony schną nawet a bateria spoko tylko że wąż i sluchawka (zastąpione przez inne - nieużywane na czas remontu żeby nie pobrudzić) są wadliwe. I czy coś zdziałam jak nie odeśle kompletu. Najprostsze się wydaję tuning samodzielny tego niż mailowanie, wysylki itd. 🙃

bartek555

@ttoommakkoo ja tam nie mam oporow zglaszac i odsylac, jak cos ni bie gra. W poniedzialek przychodzi serwisant z boscha wymienic mi panel sterujacy, bo ma inny odcien bieli, a we wytorek drugi serwisant do piekarnika boscha, bo mi kamieniarz cos odjebal jak sobie wlaczyl prad na rozdzielni, nad ktora pracowal elektryk i piekarnik nie bangla. Pewnie tylko bezpiecznik, ale nie bede sam w nim grzebal skoro jest gw.


Hansgrohe, widze powodzi sie! ;)


Mnie wkurwia niesamowicie jak mnie nie ma i nikt nie sprawdzi albo sie nie zapyta czy tak ma byc i zainstaluja cos co potem trzeba zdejmowac, albo poprawiac. Ehhh

ttoommakkoo

@bartek555 No i super, że nie masz. Ja może za wolno ale robię postępy w tym.

Słuchawka będzie odesłana na pewno😅


No dość powodzi😅 ale jak widać pewności się i tak nie ma, że kupi się nie no name'a i będzie spokój na lata...czy choć miesiące 🙃


No czas tutaj i to że nie można tematu odhaczyc czasem długo najbardziej męczy 😑

Zaloguj się aby komentować