Volkswagen Golf IV – niespotykana jakość wykończenia i nowe technologie: pompowtryskiwacze i skrzynia DSG

Volkswagen Golf IV – niespotykana jakość wykończenia i nowe technologie: pompowtryskiwacze i skrzynia DSG

Wiekdwudziesty.pl
W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia wnętrza, Golf IV wyznaczał więc pod tym względem nowe standardy w segmencie C. Kolejny raz poprawiono poziom bezpieczeństwa, a potwierdzeniem był fakt, że samochód otrzymał maksymalną wówczas notę czterech gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP. Łącznie, od 1997 do 2003 roku wyprodukowano 4,9 miliona VW Golfów IV, wliczając w to wszystkie pochodne.

Komentarze (19)

znany_i_lubiany

Miałem, jeździłem przez 10 lat. Rocznik 2001, 1.9TDI ALH, niezawodny. 384tyś km. na liczniku sprzedałem i widziałem dwa lata później i dalej jeździł nim gość który go kupił. Olej, filtry, zmiana co maks 8tyś km. rozrząd góra co 80tyś a nie 90 i auto na lata. Auto do serwisowania samodzielnie, wszystko dostępne, łatwo podstawowy serwis wykonać samemu bez problemu i rozwalania 1/3 auta.

Chunx

Zawsze będę miał sentyment do tego auta gdyż był mój to pierwszy bolid 115 tedełi.

Topia

Ostatni Golf będący postępem, a nie uwstecznieniem technicznym. Nawet miał pokrętła od klimy i głośności!


Jako jeden z niewielu tutaj miałem okazję jeździć (jako pasażer) takim nowym, nawet raz byłem w Chorwacji 😎

CoryTrevor

Ostatnio pierwszy raz od dawna miałem okazję przejechać się Czwórką i w tym modelu jest dosłownie wszystko dobrze: pozycja za kierownicą, ergonomia, wentylacja, resorowanie, dynamika w większości wersji. Jedziesz i chciałbyś się przyczepić ale nie ma do czego.

Shizue

Miałem 1.6 Kombi, świetne jezdzidło na początek, tanie w utrzymaniu, sporo rzeczy porobiliśmy z ojcem pod domem oszczędzając kupę siana.

Topia

Gdyby nie idiotyczny pęd za wprowadzaniem zmian na siłę i ekoterroryzmem UE, to mógłby być produkowany do dziś.

Może z liftingiem, który dodałby: kamerę cofania, swiatła xenon/Led, nowe multimedia, wirtualne zegary. Wszystko do zrobienia.

Erebus

@Topia kamera cofania w tak małym aucie raczej jest zbędna

Topia

@Erebus na pewno nie. Powoli system kamer 360° staje się standardem i mega ułatwia życie.

znany_i_lubiany

@Topia Wszystko to o czym piszesz było robione w Brazylii, był trzaskany MK4 z elementami MK5, potem MK5 z elementami MK6

Time_Machine

Nigdy nie miałem, ale jest to auto, które pomimo upływu lat nadal dobrze się prezentuje.

Boski

To chyba ostatni Golf, który projektował głównie dział inżynierii, a nie finansowy.

znany_i_lubiany

@Boski żebyś wiedział, serwis "samemu" zrobisz bardzo dużo, nie ma tak jak w Megane 2 gdzie w instrukcji jak Ci padnie żarówka to w manualu masz napisane "jedź do serwisu"

Jasny_pelny

AXR 1.9 TDI 74kW, 20 lat jeździłem, 440 tysięcy przejechałem i nigdy mnie nie zawiódł. Niemiecki czołg, żal było sprzedawać. Gdyby nie to, że trzeba by było inwestować w blacharkę to bym dla syna zostawił bo całość chodziła bez zarzutu.

Jaszczomp

Nikt nie szkaluje co się z wami dzieje?


Rodzice mieli Golfa, ale III, a potem zdradziliśmy Niemca dla Hondy Civic

Endrevoir

@Jaszczomp Ale co tu szkalować to cudo niemieckiej techniki?

Mój pierwszy samochód, 1.9 SDI, 68 koni. Pomimo małej mocy zbierał się całkiem fajnie. Poza tym tani jak barszcz w utrzymaniu, do tej pory żałuję że go sprzedałem, a mogłem trochę zainwestować ale zachciało się czegoś lepszego...

Jaszczomp

@Endrevoir matematyka każe mi wierzyć, że znajdzie się ktoś szkalujący. A tu cisza. Podejrzane

kermelanik

o, skoda octavia! tylko karoseria jakaś nietypowa.

Eternit_z_azbestu

Same superlatywy, potrzebna łyżka goryczki. Otóż podstawowy silnik w nim czyli 1.4 16V to było takie szambo jakich mało, muł, wcale nie oszczędny a na dodatek skopany technicznie. Niejednemu cały olej wywalił przez bagnet, ścieło nity na dyfrze, wytarło wałki czy dostał piston slapa. Ścierwo.

znany_i_lubiany

@Eternit_z_azbestu 1.4 16V 100KM nie był taki zły (o ile dobrze pamiętam ten 100KM był na łańcuchu ale mogę się mylić), na osiedlu mam gościa który ma MK4 z tym silnikiem, 8 lat używa i chodzi, codziennie do roboty jeździ jak ja. Te słabsze były chujawe, odma zamarzała, problemy ze świecami, jak odma zapchana to bagnet potrafiło wywalić od oleju

Zaloguj się aby komentować