Trafiłem na artykuł, gdzie niemcy do starego mercedesa założyli nowy katalizator do 38 letniego mercedesa (https://occ.eu/artikel/38-jahre-alter-mercedes-240d-sauberer-als-moderner-bmw-x3-abgastest), i teraz spełnia normę EURO 3.
Moje clio spełnia normę EURO 4.
Czy gdybym HIPOTETYCZNIE mu założył nowy katalizator, DPF, i zrobił co w mojej mocy żeby truł mniej (abstrachując od opłacalności), to jest możliwe żeby wpisać mu lepszą normę, czy z jaką wyjechał z fabryki - z taką zostanie zezłomowany?
#samochody
SuperSzturmowiec

@redve nie ma opcji bo w homologacji jest to zapisane tak se myślę

John_polack

Nie ma szans. Celem zmian jest pobudzenie popytu na nowe samochody a nie na części układu wydechowego

CzosnkowySmok

@redve jest gorzej niż myślisz. Liczy sie data pierwszego zarejestrowania i to nieważne gdzie.

Więc możesz sprowadzić samochód ze stanow z jakąś ichniejszą norma i zostanie tutaj zarejestrowany jakby miał normę Europejską z tego samego roku. XD


Ale może da się zarejestrować inną normę w dowodzie. Nieststy i tak nie wjedziesz do strefy w mieście bo loczy się rok XD


Ogólnie to jest jeden z powodów dlaczego padł pomysł strefy w krakowie, może wróci w lepszym wydaniu.

redve

@CzosnkowySmok sama idea SCT sie wydaje spoko, ale ni chuja nie może to wyglądać tak jak to próbują wprowadzić

CzosnkowySmok

@redve najgorzej, że każde miasto osobno chce wprowadzić swoje zasady i swoje naklejki. Jakby to nie mógł być jeden system ze zunifikowana tablica rejestracyja dla calej Europy

Zaloguj się aby komentować