To co Jaguar odpierdzielil marketingowo to sie w pale nie miesci. Pomijajac zmiany logotypow to progresywna reklama marki celujacej dotychczas do zupelnie innej grupy konsumentow jest co najmniej ryzykowne. #gownowpis
3fc37ad2-37dc-4570-9455-bd1b9791e37d
NatenczasWojski

Widzę siebie w tej reklamie, wiem że to produkt dla mnie.

100mph

Dotychczas reklamy wygladaly tak. Mysle, ze problemem nie jest marketing tylko nienadazanie za konkurencja.

e5c68f0f-4090-490a-b647-c78ec6d8d5ae
NatenczasWojski

@100mph no to teraz w progresywnosci wyprzedzili konkurencje.

starszy_mechanik

Pajeety zapłaciły jakieś agencji reklamowej za zrobienie nowoczesnej reklamy i taki efekt końcowy xD

równie dobrze mogła to być reklama jakiegoś zalando albo serwisu streamingowego

100mph

@starszy_mechanik moze agencja miala pdrzucona reklame przez jakiegos klienta i bezkosztowo znalazla nowego xD

NatenczasWojski

@100mph dyrektor Jaguara tłumaczy ich cele. Nic nie mówi o sprzedaży samochodów.


https://youtu.be/fyRKNrTyQos od 0:55

Opornik

@100mph Od wielu, wielu lat trwa dziwna tradycja zmiany porządnych logotypów globalnych marek na gówno.

82975261-636b-4ed0-8ddd-df6f88c0ec1e
mordaJakZiemniaczek

@Opornik KIA wprowadziła nowe logo w styczniu 2021 roku

65a37e4b-0404-4373-a1c9-b124d0c92968
100mph

@mordaJakZiemniaczek jak dla mnie logo KIA nie jest zle ;) ja osobiscie bym tylko belke w A dal, a sprzedaz w covid bo jako jedni z nielicznych mieli elektronike do aut

smieszneobrazkijuzniesmiesza

@100mph niezla beka teraz sproboj odgadnac ile kobiet i ilu mezczyzn jest na miniaturce

100mph

@smieszneobrazkijuzniesmiesza sobie wyobraz goscia, ktory naogladal sie Bondow i chcialby byc jak wlasciciel tego Jaga od modelki, a teraz zdaje sobie sprawe, ze bedzie bardziej kojarzony z meskimi sukienkami niz zenskimi xD

smieszneobrazkijuzniesmiesza

@100mph swoja droga widac ze dla was hardkor progresywnosci to zalozyc cos innego i jebnac dziwna fryzure.

W sumie to kazdy janusz i grazyna tez tak mieli ze 20 lat temu xD pic related

f52832e9-0422-4a0a-b1c4-0f7139a4078b
KierownikW10

@100mph ja piedrolę. Mam kilka projektów Jaguara, w tym kończącego się I-Pace po aferze bateryjnej. Ta firma sama siebie zaorała.

100mph

@KierownikW10 dziwne bo Land Rover nalezy do tej samej grupy Tata i sobie radzi

Klamra

Na was reklamy działają, że macie o to ból4? Niech sobie robią. Przecież to rynek zweryfikuje ich ścieżkę (° ͜ʖ °)

Thereforee

@Klamra Chuj, nie komentujmy niczego i usuńmy wszyscy konto. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

ten_kapuczino

@100mph krytyka tej reklamy ma sens tylko z pozycji rynku masowego, gdzie Jaguar nie był już od dobrych 20 lat marką luksusową a co najwyżej premium. Nie znamy założeń tej zmiany, ale nie wykluczałbym tego, że chcą wejść z tą marką na poziom luksusowy. I tutaj zdanie Mariuszów, Juregnów i innych Jimów, dla których szczytem luksusu jest BMW X5 - nie ma żadnego znaczenia.

smieszneobrazkijuzniesmiesza

@ten_kapuczino to nie jest reklama skierowana do mariusza i jarka z PL. To jest reklama dla bogatych lepszych ludzi z US ktorzy swoim "virtue signaling" chca podkreslic swoj status i bycie lepszym od zwyklych robali.


mariusza, jarka, i innego lukiego/sebe zapewne zszokuje informacja ze w Range Rover/Jag dzisiaj najdrozsza opcja tapicerki to tapicerka materialowa "ultrafabrics" mozna podkreslic nia swoja lepszosc i eko swiadomosc jadac RR za ponad 1mln pln

Gamtaro2

@ten_kapuczino do tej pory zawsze miało znaczenie, więc co się teraz zmieniło? Luksusowe auta miały być kojarzone z przepychem, zwycięstwem, wyścigami i podążającym za tymi autami wzrokiem Mariuszów i Jurgenów, a teraz mamy jakąś kolorową zbieraninę.


Jak dla mnie to będzie wtopa marketingowa kolejnej firmy.

100mph

@ten_kapuczino jak na moje oko to celuja w 5% z 1% spoleczenstwa najbogatszych ludzi xD

ten_kapuczino

@Gamtaro2 to szerszy temat - marketing powinien być dopasowany do produktu. Bez produktu, który na pierwszy rzut oka stawia całą klasę premium w pozycji biedoty, żaden marketing nie ma znaczenia.


Po drugie w segmencie luksusowym nie chodzi o to, żeby wzbudzić zazdrość u sąsiada. To jest typowe dla segmentu premium. W luksusowym chodzi o bycie rozpieszczonym poziomem obsługi i funkcjonalności produktu na takim poziomie, że każdy twój kaprys jest uwzględniony... Klient z tego segmentu nie ma potrzeby komunikować tego, że jest bogatszy - czasami wręcz przeciwnie, woli aby wygląd był dyskretny, nawet jeśli tylko na pozór... Tworzenie marketingu w tej sytuacji jest zupełnie inne niż przy beemce za niecałe 100k euro. Szczególnie w sytuacji poważnej zmiany repozycjonującej kampania musi być bardzo wyrazista, bo inaczej nikt nie dostrzeże tego co robisz. Ale jeszcze raz podkreśle, kluczowy i najtrudniejszy w tym wszystkim jest produkt... Bez niego możesz opowiadać, co chcesz, a żadnego wizerunku luksusu nie zrobisz, jak produkt będzie identyczny jak to co jest dostępne w Lexusie.

conradowl

Pan Jacek Balkan w motodzienniku mówił już kilka razy, że Jaguar z marki premium ma stać się super premium, robić ultraluksusowe samochody itp itd.

Tak więc ja bym to olał. To już nie ma być odpowiednik Volvo tylko Bentleya.

Czy im się uda? Wątpię. Nie z powodu tej reklamy, klientów na takie auta jest mniej, a Jaguar nie kojarzy się jakoś cudownie.

ten_kapuczino

@conradowl komunikacja, identyfikacja wizualna itp to w sumie prosta sprawa... prawdziwym wyzwaniem jest zrobienie produktu, który na pierwszy rzut oka będzie 2-3 klasy wyżej od segmentu premium. Bez tego repozycjonowanie się nie może udać

conradowl

@ten_kapuczino dokładnie a jaguar nawet do teraz był niby premium, ale o niskiej jakości...

tomwolf

@100mph "ale żeście ekipę zmontowali..."

RobertCalifornia

a mi się podoba ten rebranding: do tej pory nie rozważałem nawet zakupu Jaguara bo mnie na niego nie stać, ale teraz przynajmniej mogę udawać, że nie kupię bo mi się logo nie podoba. Dziękuję pan jaguar.

GrindFaterAnona

@100mph przepraszam ale co w tym zdjęciu jest progresywnego? chodzi o to, ze są "kolorowi" (hihi) na zdjęciu? mi to bardziej wygląda na jakiś retrofuturyzm

Klamra

@GrindFaterAnona skoro już niektórzy mylą flagę Górnego Śląska z flagą Ukraińską, albo niszczą stoisko z napisem „zmień piec” to mogą również w tym zdjęciu widzieć transów i cały alfabet LGBT (° ͜ʖ °)

Zaloguj się aby komentować