Tymczasem emisja malucha to 95g/km, a Volvo 49g/km.
#bekazkonfederacji
#polityka
Ten sam dowcipniś parę dni temu wrzucił takiego śmiesznego mema (jest to człowiek ignorujący doniesienia nauki dot. zmian klimatu).
Ale to jest znany zartownis, jego nie ma co traktowac powaznie.
PS faktopedia i memy xD
Juz samo to mowi jaki on jest powazny.
@maximilianan To akurat jest g.wno warte, bo możesz takim SUVem jechać wyłącznie na baterii i mieć teoretyczne 0 g/km (jeśli ładujesz swoimi panelami, bo jak prądem z gniazdka, to emisja będzie większa, niż w dieslu), a możesz jechać wyłącznie na paliwie i wtedy ta emisja będzie większa, niż w maluchu.
Tylko tu jeszcze potem wchodzi cała reszta emisji, bo CO2 to nie jest jedyne, co wylatuje z rury wydechowej i właściwie to nie jest to, co dla ludzi na chodniku jest z tego najgorsze.
@Nemrod dlatego największym trucicielem są tlenki azotu
@maximilianan WWA, cząstki stałe...
No właśnie @Nemrod nawet jak z gniazdka będzie emisja to jest mniejsza niż z paliwa.
@libertarianin CO2 jest oczywiście równa lub wyższa (z polskiego prądu). W tej chwili przy wietrze i słońcu w PL wypada 600 g CO2/kWh. Czyli elektryk emituje na prądzie z gniazdka min. 100 g CO2/km (realnie więcej, bo sprawność ładowania i magazynowania prądu nie wynosi 100%).
Ale już ustaliliśmy, że to nie CO2 jest w mieście największym problemem.
Nie, największym są korki i problem z wykluczeniem kierowców. Mało intuicyjne ale sprawny transport publiczny by na pewno poprawił życie wszystkich kierowców aut osobowych
@maximilianan ale Volvo to wybrałeś hybrydę żeby emitowała 49, tu masz XC 90, zobacz ile wychodzi (270); poza tym sct to chory pomysł, powietrze podczas covida w Warszawie, gdzie ruch był o wiele mniejszy, było tylko 2-3% czystsze
@pol-scot tak, wybrałem takie właśnie po to, żeby pokazać jak głupi jest wpis bekowicza
@maximilianan jedyne co pokazałeś to zwykłą manipulację...
@pol-scot ? XD
@maximilianan nie rżnij głupa, porownujesz ogórka z masłem mówiąc, że ogórek ma mniej cholesterolu, no z zasady ma mniej ale porównaj dwa masła... Jak już wybrałeś Volvo to pokazałem ci, ile emituje duży samochód spalinowy...
@pol-scot berkowicz porównuje rozmiary. Hybryda volvo jest większa od malycha i ma mniejsze emisje. Berkowicz to idiota
@Gamtaro2 nie on bo autora masz na zdjęciu i to, że auta są coraz większe to fakt; nie wiemy czy Volvo na zdjęciu to hybryda, zostało to dodane przez opa, jeśli to nie hybryda to emituje o wiele więcej niż maluch, przykład wrzuciłem wyżej...
@pol-scot Czyli potwierdzasz, że rozmiar nie ma żadnego znaczenia i ważny to jaki jest rodzaj silnika. Dziękuje. Berkowicz postuje manipulacje dla idiotów.
@Gamtaro2 nie wkładaj w moje usta nie moich słów, nigdzie tak nie napisałem, im większy tym cięższy i więcej spala...
@pol-scot wskażesz mi tę manipulację? XD
@maximilianan ile razy mam to robić? skoro do tej pory to do ciebie nie dotarło to nawet po 10 razach nie dotrze... Kolejna twoja standardowa zagrywka: pokaż mi, i tak kilka razy nawet jesli wskażę, w momencie kiedy przestaję lub odmawiam wskazania wjeżdża wtedy: przecież tam nic nie ma bo mówię żeby wskazał a on nie wskazuje...
@pol-scot : mAnIPuLaCjA
ja: ale gdzie
pol-scot jUz Ci PoKazYwAleM tYlE RaZy wIeCEj nIE bEdDe
Taka gadka z tobą. Manipulacją jest pierdolenie Berkowicza bo
**Do 30 czerwca 2026 r. pojazdy zarejestrowane po raz ostatni przed 1 marca 2023 r.**będą podlegały bardzo łagodnym ograniczeniom:
- w przypadku pojazdów zasilanych benzyną (także z instalacją LPG) – minimum norma Euro 1/ Euro I lub odpowiadające im daty produkcji,
Także Maluchem bez problemu do tego czasu można wjechać do SCT. Dalej idąc: Volvo nie emituje 10 razy tyle nawet w najgorszej konfiguracji. Dodatkowo stwierdzenie "emituje X więcej" to manipulacja sama w sobie. Owszem, Volvo emituje więcej CO2, ale znacznie mniej cząstek stałych i tlenków azotu. Po co tak manipulujesz?
@maximilianan żadne z tych słów nie należy do mnie; wytknąłem manipulację tobie bo porównujesz samochód spalinowy do hybrydy
@pol-scot a to hybryda nie ma silnika spalinowego? XD
Ale dobra, porównajmy emisję CO2 z litra. Volvo emituje jak podałeś 270 z 2 litrów, co daje 135 g Co2/litr. Wynik dla Malucha to 146 g/litra.
A teraz się zastanów - co jest istotne dla ludzi w strefie czystego transportu. Smog i trujące powietrze, czy CO2.
@maximilianan w twoim poście było tylko o co2 wiec tego sie trzymajmy; taką matematykę to możesz dzieciom wykładać bo wynika z tego, ze 4-litrowy samochód emitujący załóżmy 500g co2/km będzie lepszy od malucha bo przecież wystarczy podzielić 500/4 i wychodzi 125... XkurwaD
@pol-scot no przykro mi, że nie rozumiesz o co chodzi w SCT
@maximilianan tobie nawet jeśli się wydaje, że rozumiesz, to polecam obejrzenie wystąpienia tego pana
https://www.youtube.com/watch?v=H-VhZ2be0jU&ab_channel=DamianDrive
@pol-scot czym dla ciebie jest czysty transport?
@maximilianan dla mnie czysty transport jest takim samym pierdoleniem jak ślad węglowy gdzie firma bp sprytnie zrzuciła odpowiedzialność za zatruwanie środowiska na pojedynczego człowieka; rozumiem ograniczenia w emisji, nawet te elektryki rozumiem ale nie popieram bo lpg jest znacznie czystszym paliwem, nie są potrzebne żadne baterie które cholera wie ile będą sie rozkładały albo rozbudowa sieci energetycznej bo przecież nasza obecna nie podoła, to sct to już jest chora przesada żeby wjechać mógł 5litrowy diesel a stara corsa już nie a takim gościom jak ty wszystko wydaje się w porządku...
@pol-scot no to nie wiesz nic o czystym transporcie XD podpowiem ci: smog nie bierze się z CO2 tylko właśnie z pyłów i tlenków azotu, i to właśnie to ma ograniczać SCT.
No, ale czego ja po tobie oczekuję.
@maximilianan nie ucz ojca dzieci robić...
@pol-scot fajnie, że - jak zawsze - odnosisz się do tematu. Nie masz pojęcia o czym piszesz, ale chętnie się kłocisz.
@maximilianan no a ty wiesz? temat zmieniasz 10 razy, raz co2 raz smog, jakies obliczenia robisz które nie maja nic wspolnego z rzeczywistością
@pol-scot dużo słów, zero treści - po co to robisz? O SCT wiesz tyle, że "olaboga, zuooo". Wiesz w ogóle jak działają na organizmy tlenki azotu i pyły?
Idę o zakład, że jakby dzisiaj mieli wprowadzi benzynę bezołowiową to byś był przeciwko xD
@maximilianan czy myslisz, że jak stworzą sct to tam będzie jak w lesie? że powietrze jest stacjonarne i nie miesza się? obojrzyj wystąpienie tego pana, on tłumaczy pewne sprawy...
@pol-scot o panie XD no powietrze się miesza. Czemu zatem buduje się bardzo wysokie kominy, żeby nie było zanieczyszczeń wokół nich? Wiesz w ogóle co to jest niska emisja? XD
@maximilianan no właśnie dlatego, że się miesza:) no widzisz, uważasz, że ja się nie znam no i spoko, ale kiedy proponuję ci posłuchanie kogoś kto się zna to udajesz, że nie ma tematu:) to trwa 10 minut, możesz tylko zyskać...
@pol-scot widzisz różnicę między wysoką a niską emisja? XD wiesz, że smog jest gęstszy i (uwaga) chętniej zostaję przy ziemi? Zdajesz sobie sprawę, że sam ruch powietrza go nie oczyści? xDDDD
@maximilianan sct też nie
@pol-scot XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
No najlepiej byłoby przenieść niską emisję 100 metrów nad ziemią, ale no nie da się XD
Jesteś naprawdę wyjątkowo pocieszny
@maximilianan Tymczasem emisja malucha to 95g/km, a Volvo 49g/km.
95 g czego? Bananów? Truskawek? xD
@AdelbertVonBimberstein kilometrów
@maximilianan 95 g kilometrów?
@maximilianan emisje dla audi q8. Wszystkie modele spełniają normę euro 6.
Te najmniejsze emisje to hybrydy.
Walka walką ale obecny koncept stref to jakaś abominacja i uprzywilejowanie bogatych.
Moim zdaniem za wymaganiami emisyjnymi (emisja a nie norma) powinny iść także ograniczenia w rozmiarze auta.
@AdelbertVonBimberstein tylko po chuj porownujesz emisję CO2 mówiąc o strefach? W strefach chodzi i wyeliminowanie z miast szkodliwych dla człowieka emisji takich jak NOx, CO i pyłu. Jak porównasz sobie ile tego syfu na kilometr emitował maluch, nawet jak spalił mniej litrów paliwa to różnica jest dramatyczna.
@osn_jallr a wytłumaczysz mi skąd nienawiść do dieseli?
@CzosnkowySmok bo emitują najwięcej tlenków azotu i cząstek stałych.
@CzosnkowySmok diesel nie dopasowuje ilości paliwa do ilości powietrza, przez co jak jest mała dawka to spala azot atmosferyczny do postaci szkodliwych tlenków. Za to jak dała paliwa jest za duża to spala paliwo do postaci wegla (sadza pod postacią pyłu) i tlenku węgla (czad).
Przy nieprawidłowym rozprowadzeniu paliwa w cylindrze ("lejące wtryski") oba te zjawiska mogą zachodzić równocześnie.
@maximilianan @Felonious_Gru ale z tego co rozumiem to nadal diesel się mieście w normach emisji?
@CzosnkowySmok no jeśli dostał normę to pewnie tak ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Katalizator wylapuje nox i co przetwarzajac je na N2 i co2. Często z pomocą mocznika, czyli noxy, czyli sławnego adblue.
Dpf zatrzymuje w sobie sadzę.
@maximilianan czemu ludzie tęskniący za starymi czasami nie zatrzymali się majątkowo w tamtych czasach. Przecież to jest możliwe. Na pewno docenią pojemność bagażnika, komfort jazdy i poziom bezpieczeństwa jeżdżąc maluchem.
@InstytutKonserwacjiMaryliRodowicz schowek na kanapki nazywasz bagażnikiem?
@Felonious_Gru bagażnik jak się patrzy! Jeszcze jakiś handelek na wczasach można było zrobić, zarobić!
@Felonious_Gru maluch ma większy bagażnik niż ferrari SF90
@maximilianan i niemal tak samo pojemny jak tesla cybertruck xd
Jak masz Ferrari sf90 to prawdopodobnie stać cie na kanapkę w starbucks
o niczym tak nie marzę jak jeździć na wakacje autem wielkości motocykla.
konfiarze to kretyni? nowe nie znałem
@maximilianan jeżdżę takim volvo z t8 (hybryda), dobry wóz i na prądzie jest w stanie przejechać 35-40 km co w zupełności wystarcza do codziennej jazdy. Na trasie potrafi spalić trochę ponad 10l, co przy ponad 400 koniach i sensownym przyspieszeniu uważam za dobry wynik. Nie lubię duzych samochodów ale te volvo nawet znośnie się prowadzi
@edantes mam podobnie, też nie lubię suvów, ale moja hybryda akurat ujdzie xd
Zaloguj się aby komentować