Takie tldr to: AMD udostępniło otwarty kod FSR3 i moderzy już działają.
AMD udostępniło otwarty kod technologii FidelityFX Super Resolution 3 (FSR 3) dla DirectX 12 i Unreal Engine 5, co umożliwia programistom integrację tej technologii w swoich grach. FSR 3 zastępuje poprzednią wersję, FSR 2, oferując nie tylko czasowe skalowanie, ale także generację klatek. W odróżnieniu od konkurencyjnej technologii DLSS Frame Generation firmy Nvidia, FSR 3 jest otwartym źródłem, co daje większą swobodę programistom i obsługuje szerszy zakres kart graficznych.
Dawniej do tematu podchodziłem z takim "meh" ale ostatnie testy pokazują, że stare karty naprawdę mogą dostać drugie życie bez widocznej dla przeciętnego kowalskiego różnicy jakości. Taki cyberpunk kilka dni temu miał np. widoczne problemy z HUDem + tylne cienie samochodów (artefakty). Zostało to poprawione i aktualnie nie widać jakichś niedociągnięć (Luke FZ mod).
2x klatki przy tym samym poborze mocy (konsole i konsole przenośne lubią to) to jak dla mnie super sprawa
Z jeszcze innej strony kiedy technologia będzie już dopracowana to będzie można się zastanowić nad przejściem na wyższą rozdziałkę bez wymiany podzespołów
https://streamable.com/jgqpfd
#pcmasterrace #amd #nvidia #rozkminy