Swego czasu Tonari napisał coś takiego:
https://www.hejto.pl/wpis/wiecie-ze-mozecie-kupic-w-polsce-suzuki-jimny-5d-z-narzutem-115tys
Czy ktoś się orientuje jak wygląda taki import indywidualny? Bo za taką różnicę cenową to faktycznie jestem w stanie poświęcić czas i zasoby aby to ogarnąć w ten sposób.
Zawołaj go. Może wie (° ͜ʖ °) albo ja Ci zawołam @Ten_koles_od_bialego_psa
@Klamra ciekawe jak wyglada dopuszczenie do ruchu i rejestracja takiego z indii
@SuperSzturmowiec w ramach importu indywidualnego nic nie robisz. Idziesz do przedstawiciela kupujesz dostajesz fakture na siebie i rejestrujesz.
Pierdol Jimny kup nive. Nie no żartowałem jakbym miał tyle cebuli to bym go szarpał jak Reksio boczek.
@yoowki Nie kupisz bo Rosja ma sankcje. Przed wojną mogłeś kupić ruskiego nowego UAZa.
@Trismagist kupisz kupisz, w Niemczech novę nivki normalnie na sprzedaż, import leci z Kazachstanu
Nówka rejestrowana na dealera w Indiach/Dubaju/ZEA w pl nic nie robisz poza wycieczka do aso żeby zrobić przegląd zero do Suzuki global care.
Warto tylko robić pełna konserwacje podwozia, widziałem już jimniaki nowej generacji z gnijącymi ramami
@Ten_koles_od_bialego_psa "POJAZD JEST FABRYCZNIE NOWY, przebieg 6001 kilometrów.
"
nowy kurwa - a przebieg 6000
szkoda gadać
a w paramtelyach 1 km,.
@SuperSzturmowiec spójrz na zdjęcia, na blacie ma 160km, raczej błąd i zamiast wpisać 161 wpisał 6001 ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯
Ma normalnie foliowanie salonowe.
@Ten_koles_od_bialego_psa 16,3 km dokładnie jest kropka. Ale wodze ze w innych ogłoszeniach robi kopiuj wklej z przebiegiem w opisie
@SuperSzturmowiec Nówki same, byłem już widziałem w PL u nich na placu. ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
Mial wtedy 3 szt i w toyoty wszystko nowe w folii
@Ten_koles_od_bialego_psa cena aż za dobra
@SuperSzturmowiec one są ciągnięte pod klienta, byłem u nich bo chciałem sobie sprawić toyotę
@Ten_koles_od_bialego_psa i co nie pykło?
@SuperSzturmowiec ta na placu to był taki lux w chromach a ja chciałem w błoto i żeby psa wozić
@Ten_koles_od_bialego_psa link wygasł, podeślesz dane do sprzedawcy?
@Ten_koles_od_bialego_psa link nie działa... ktoś kupił już czy co? XD
@Fen @rhqq
Ten który był w linku to golas GLX za 123.99k w automacie, ma jeszcze w ofercie na miejscu elegance
@Ten_koles_od_bialego_psa a ok,. to sie nie zrozumieliśmy. dzisiaj z nimi rozmawiałem przez telefon. miałem na myśli to co pisałeś wtedy w wątku:
> Auta przywożone z Indii kupowane tam za w wersji elegance za 67k PLN + statek 1700usd + podatki u nas dają 97k.
jak zrobić to samemu? bo 5d glx kosztuje w PL 182k pln u iconic
@rhqq @rhqq teraz z tego co widzę możesz kupić z Dubaju.
https://www.dubicars.com/dubai/new/suzuki/jimny
Jest pełno portali aukcyjnych dostawa do PL. U nas opłaty na celnym + rejestracja.
@Ten_koles_od_bialego_psa czy masz jakieś doświadczenie z tym? bo przyznam, że mi się podoba takie podejście, z czego mimo wszystko chciałbym nie utopić kasy
@Ten_koles_od_bialego_psa jeszcze pytanie numer dwa - kiedyś dało się z UA, czy ta opcja już umarła?
@rhqq da się kupić w Lwowie w salonie suzuki ale nie wiem czy mają już 5drzwi
3d kosztuje 112 622,79 zł wersja GLX w automacie.
Kupując jesteś zwolniony z vat u nich, płacisz go w PL 8% od cenny netto z f.vat.
@Ten_koles_od_bialego_psa jakbyś ty miał kupować, to którą drogą byś podążał? koniecznie chciałem 5D GLX.
@rhqq e tam to normalny zakup. Towar jak towar. Jakby nie dotarło bierzesz kase z ubezpieczenia. Większość portali aukcyjnych je oferuje za jakieś tam drobne.
@rhqq kupiłbym z Dubaju bo w ua nie ma 5d.
@Ten_koles_od_bialego_psa ok, ale skąd byś go brał Dubaj, UA czy PL? Nie spieszy mi się
@Ten_koles_od_bialego_psa dobra, będę w takim razie działać
@rhqq jak masz jdg to rejestrujesz się jako importer i sam sobie ciągniesz z vat zero i bez akcyzy potem w porcie : )
Poszukaj na fejsie grupek bo fora już dawno martwe.
W życiu bym nie wziął Maruti Jimny, lepiej z Emiratów ściągać, Maruti to wybrakowane Suzuki, nawet wyświetlacze mają tańsze i gorsze.
W sensownej kwocie tego co pamiętam ma Iconic Motors i ściągają z ZEA ale lepiej zrobić research bo nie wiem co to za firma.
@dildo-vaggins nie rozumiem w sumie co napisałeś. co to jest maruti i skąd w ogóle jakaś różnica tego typu jest?
@rhqq Maruti Jimny to Jimny na Indyjski rynek i różni się nie tylko cena ale i wyposażeniem i jakością wykonania.
@dildo-vaggins okej, ale w takim razie to nie jest tak, że wszystkie 5D są z Indii? w przeciwieństwie do 3D?
@rhqq zasadnicza różnica: na Indyjski rynek a na zagraniczny rynek, te sprzedawane przez spółkę córę Maruti na Indyjski rynek są z gorszymi podzespołami. Te produkowane na inne rynki to pełnowartościowe Suzuki Jimny. Tylko mówię, warto zrobic research zanim się chce coś kupić.
@rhqq a wiem to stąd że mam Jimniego, i często oglądałem filmiki z Indii z modyfikacjami ichniejszych Jimny i było widać różnicę.
@dildo-vaggins własnie ten research zaczynam - bo skąd mam wiedzieć o czym czytać, zanim nawet nie wiem czego nie wiem
generalnie wg Tonariego to tylko brać z Dubaju, więc to będzie mój punkt wyjścia.
@rhqq jesli chodzi o to na co zwracać uwagę to zależy od tego jak mocno będziesz uczestniczył w procesie zakupu. Jeśli nowy z małym przebiegiem to w sumie tylko upewnić się ze to nie Maruti, jeśli używany z jakimś przebiegiem to najlepiej z niedużym. Jimny w książce serwisowej ma strasznie długie wymiany oleju, a jak się jeździ regularnie w terenie to najlepiej skrócić interwały nawet do 1/3.
@dildo-vaggins pierwsze co to dostanie ~2k km jazdy północ-południe kraju, bez pałowania, i wtedy ew. brokat chcę wylać i zalać nowym olejem. celuję w nowy-nowy, bo po to biorę świeżaka, żeby mieć zapach nowego samochodu.
a oszczędności na zakupie od razu pójdą na konserwację/zabezpieczenie blach i podwozia i lift i opony... żeby na wakacje już mieć wszystko przygotowane na zabawę. pewnie za rok bym się szarpnął na raptorka czy innego line-x.
@rhqq no to modyfikacje w kolejności:
1. Zabezpieczenie antykorozyjne (wosk, żaden baranek czy bitex) + wyciszenie wnętrza (mata butylowa + pianka kauczukowa) + opony 215/75R15 (to największe jakie można bez przerabiania przełożeń i wzmacniania napędu).
2. Lift 2 cale (większy nie warto ze względu na wzrost kosztów modyfikacji)
3. Wyciągarka (nie warto ciężkich 12000lbs, wystarczy 4500, 6000 lub 8000lbs),
4. Bagażnik dachowy i ew hak.
5. (Bardzo opcjonalne) blokada mostu tył, modyfikacja w sumie zbędna bo blokady elektroniczne radzą sobie dobrze.
To tyle co mi do głowy przychodzi.
@dildo-vaggins na dach będzie szedł namiot dachowy, natomiast w przyszłości planuję jakąś prostą zabudowę w środku + bak 80L. Zabezpieczenie antykorozyjne, to jestem świadomy i będzie to numer jeden. dzieki za wszystkie sugestie!
@rhqq z bagażnikiem dachowym radzę uważać. Jimny ma dopuszczalne obciążenie w ruchu 33kg na dachu, wrzucenie tam 70kg namiotu grozi wypadkiem albo rolką w terenie, to jest za lekkie auto na bagażnik, znajomy stracił dowód rejestracyjny na rutynowej kontroli.
@dildo-vaggins a dzieki za info. widziałem jakieś dedyki ultralight dla jiimniego, więc chyba nie będzie tak źle...
Zaloguj się aby komentować