Podobają mi się zdecydowanie czopery i niektóre ADVki.
Po wbiciu kategorii "A" planuję zakup jakiegoś budżetowego sprzętu: 8-10k.
Nówka z Chin, czy używany Japończyk/Koreańczyk?
Przyznam szczerze, że jestem mikrusem 176 cm i z bardzo kiepskim frame (drobna budowa) i przerażają mnie duże maszyny. Siedząc na DragStarze 1700 nie miałem ochoty nawet próbować tym ruszyć, a znów na Chińskim Soft Czoperze wyglądam dosyć dziecinnie (jak na psie).
Prawko i jazdy to Honda CB650RA, czyli kompletnie nie moja bajka.
Coś do 150-170 kg? Tylko Virago? Intrudery?
Cel: jazda wkoło komina/CAŁKOWITE zastąpienie samochodu (którego nie mam) w sezonie: sklep/lekarz, itp.
#motocykle
Z mojego doświadczenia używany japoniec. 1999 rok, 8k km praktycznie bez problemów, a o chińczykach slyszalem.delilatnie mówiąc średnie opinie
Zdecydowanie japończyk i chyba trochę trudno będzie znaleźć budżetowgo cruisera z reguły są to trochę droższe maszyny. jakiej pojemności szukasz? wagowo też trochę więcej będzie bo 'middle wight cruisery' (silniki 600-1200) są z reguły w okolicach 230-250kg. pamiętaj, że motocykl tylko jest ciężki jak stoi jak jedziesz waga nie ma aż takiego znaczenia, chyba że staniesz frontem w dół i będziesz musiał wypchać wtedy chuj
@Piwniczak1991 Zdecydowanie japończyk, unikaj chińczyków, to są niestety jednorazówki, w dodatku bardzo awaryjne i korodują od zwykłej wody. @v___ch dobrze prawi ws masy moto. Paradoksalnie cięższym motocyklem jeździ się sprawniej i pewniej w mieście. Dobierając moto weź pod uwagę wysokość kanapy i Twój "prześwit", ale nie jest to reguła. Jeśli potrzebujesz dodatkowych porad pisz, pomożemy. Na Hejto jest trochę motocyklistów
@Piwniczak1991 jak chcesz zastąpić samochód to zdecydowanie nie żadna armatura, bo się zapłaczesz z konserwacją. A w tym budżecie to chyba nic "czarnego bez chromu" nie znajdziesz. Virago 535 jest malutkie, może być jak z tym soft chopperem.
Z kolei jeśli chodzi o ADV to nie wiem co teraz jest w tym budżecie, zapewne Aprilia Pegaso 650/BMW F650 GS. Co do reszty wypadlem z branży nieco odkąd jestem po powrocie na moto po paru latach skuterzystą.
@Piwniczak1991 dam z innej beczki propozycję - Royal Enfield Himalayan. Dinozaur technogiczny, ludzie robią tym dziesiątki tysięcy kilometrów w tragicznych warunkach. Urokliwy jak grabarz, szybki jak rozwolnienie po śliwkach.
Cudowny słodziak to jest
@spawaczatomowy o, to jest moto, które mi się podoba.
ADV spełniłoby rolę w mieście.
O jest dość specyficzny, taki trochę muł - dojedzie wszędzie, ale pomału.
Zobacz też hyosung st7, dobre opinie zbierają te silniki a sam motocykl będzie dość tani.
Jak chcesz coś adv to polecam starego, dobrego transalpa 600 lub 650. Za tą kasę coś kupisz na pewno
@Piwniczak1991 pamiętaj waść, że cruisery mają kilka wad
Na ogół są twarde i z lubością wybijają dyski z kręgosłupa
Często będziesz tarł podnóżkami w zakrętach, bo są niskie. Może fqrwiać przy jeździe miejskiej
Będziesz płakał przy czyszczeniu, bo chromy na miasto nie wydają się najlepszym pomysłem.
Przy jeździe wolnej, manewrowej ciężar czuć, a to nie są lekkie motocykle.
Bywają hałaśliwe, mnie po 100km odechciało się jeździć Hondą Shadow 750. To dudnienie jest fajne na chwilę. Sam się zastanawiam czy mojego starocia dodatkowo nie wyciszyć.
@Piwniczak1991 używany japoniec
@Piwniczak1991 od siebie polecam hyosungi, symy i Kymco
@Piwniczak1991 z własnego doświadczenia - jak wsiadłem kiedyś jako szczyl na cruisera 1.4l byłem w szoku jak łatwo i lekko się składał dzięki niskiemu środkowi ciężkości. Masa I rozmiar to jedno, druga rzecz to pozycja i rozkład tejże masy.
Jednakże, jeśli chcesz motocykl do jazdy na codzień nie brałbym żadnego cruisera, bo się to kiepsko sprawdza w korku. Jeśli nie planujesz wycieczek dłuższych, tylko jazda po mieście i codzienne dojazdy, to celuj w coś z prostą konstrukcją i małego. Napisz jeszcze prosze: czemu CB to nie Twoja bajka? To bardzo uniwersalna maszyna stworzona z myślą o mieście właśnie.
@Rafau CB650RA jest dla mnie mega niewygodne. Poza tym oczekuję od moto, by łatwo było nim też coś przewieźć. Więc chyba jednak będę patrzył za jakimś lekkim ADVem.
@Piwniczak1991 większość motocykli typu cruiser to będzie +220kg, czujesz to głównie na postoju przestawiając motocykl (sportowej jazdy nie liczę), więc masy się jakoś specjalnie nie bój, tym bardziej że crusery mają niżej środek ciężkości. Od siebie dodam standardowy zestaw porad:
-
szukaj z ABS
-
szukaj z wtryskiem paliwa
Są dwie szkoły kupowania pierwszego motocykla, sercem albo rozumem. Żadna nie jest idealna.
-
sercem, bierzesz to co Ci się zawsze podobało i nie oglądasz się na resztą. Jest super, albo kończy się twardym zderzeniem z marzeniami.
-
rozumem, robisz 1000 analiz, czytasz 2000 recenzji, 3000 porad na forach. Jest super, albo wszystko jest nie tak jak pisali w internecie.
@tamtototamto ja kupiłem jeden motocykl sercem i to serce wciąż za nim tęskni, ale wystarczy się mi nim znów przejechać i momentalnie uczucie przechodzi
Poszedł w ręce przyjaciela i jest zeń zadowolony, co tylko potwierdza, że każdy też szuka czegoś innego w świecie motocykli i jest w stanie zaakceptować rzeczy, które dla innych są nie do przeskoczenia.
@Piwniczak1991 - co do chińczyków, to one nie są aż tak tragiczne, jak piszą w necie, ale kupując japończyka nie stracisz tyle na odsprzedaży.
Zaloguj się aby komentować