"Zacznij kilka(naście) projektów naraz i żadnego nie popychaj na tyle sprawnie żeby go kiedykolwiek skończyć"
~Konfumcjusz
W zgodzie z tą myślą ruszam temat powstały jakieś dokładnie kilka lat temu. Tempomat do 126p, bo deptanie gejów przez 800 km niemal non stop to mnie się już nudzi.
Na razie płytka, procesor już mam, jakieś skrawki podstawowego kodu to nie problem.
#macmajster #fiat126p #maluch #elektronika #diy
82b64735-6577-433d-9492-8144e265828b
Half_NEET_Half_Amazing

Zrób sobie tempomat z pistoletu do silikonu wtedy skończysz jakiś projekt na stopro

macgajster

@Half_NEET_Half_Amazing ale to nie na tym polega żeby skończyć ( ͡° ͜ʖ ͡°)

grzyp-prawdziwek

@Half_NEET_Half_Amazing czyżby kolejny projekt ala kran? @macgajster wołaj

macgajster

@grzyp-prawdziwek nah, ja mam zamiar to doprowadzić do końca. Ambitny plan głosi, że w sierpniu będę już na tym jeździł :3

Gitler

Gdzie zamawiasz płytki JLCPCB ?

macgajster

@Gitler eurocircuits.com żeby nie dawać kitajcom żreć

Basement-Chad

U mnie to samo. Dziesiątki rozgrzebanych i niepokończonych projektów. Jakbym był bogaczem to bym komuś zapłacił żeby je za mnie pozamykał.

myoniwy

@macgajster Jak będziesz sterował przepustnicą? Przecież w kaszlaku jest gaźnik na linkę.

macgajster

@myoniwy no linką właśnie. Co za różnica, czy ciąga ją mięso czy prąd? : >

myoniwy

@macgajster Ale właśnie czym to będziesz ciągał? Ciagaczem bubla, serwo, solenoid, czy jak u mnie w Subaru siłownik podciśnieniowy?

macgajster

@myoniwy Mam silnik z przekładnią ślimakową, będzie kręcił wajchą, a ona ciągała druta. W trakcie remontu wymieniłem drut gazu na linkę (rowerową o długości jakieś 3 metry) zakończoną beczułką z ołowiu. Przed beczką daję jakieś oczko żeby linka przeszła luźno i bez skręcania śrubą zostawiam. Oczko mocuję linką do ramienia na osi przekladni i tyle. Minus jest taki, że jak coś się zesra to silnik będzie cały czas na obrotach, więc jeszcze jakiś failsafe musze wydumać.

myoniwy

@macgajster No właśnie i do tego dążyłem. Nie lepszy byłby silnik z przekładnią ale prostą? Wtedy w razie problemu odcinasz zasilanie i sprężyna sama ciągnie ramię na pozycję zerową.

macgajster

@myoniwy myślałem o tym, ale wtedy muszę ciągle męczyć silnik i zużywać prąd (a to maluch w końcu...). Grzeje się silnik i tranzystory. Ślimak raz ustalony nie przesunie się bez bodźca.

Jak coś będzie nie tak to zawsze można wdusić sprzęgło, wyłaczyć bieg i zgasić silnik : )

myoniwy

@macgajster No to zostaje albo zadbać o elektronikę żeby była pewna na 107%.


Z tego co mi się wydaje to większość elektronicznych przepustnic jest tak zbudowane, klapa na sprężynie i przekładnia prosta.

macgajster

@myoniwy jedyne co mogłem dodać dla pewności to zewnętrzny watchdog. Ewentualnie może funkcja zerująca pozycję po restarcie i jakiś przycisk obchodzący wszystko żeby wrócić do standardowego położenia pedału.

Oglądałem jakiś film, chyba to był tempomat w golfie, tam był rzeczywiście taki zestaw przekładnia + zazębiacz żeby się nie cofnęło. Bez zasilania zazębiacz puszczał.

macgajster

@myoniwy dobre, cwane. Przypomniałeś mi tym filmikiem, że wypadałoby zrobić jakiś ogranicznik tego tempomatu żeby nie wkręcał w czerwone pole : )

(ździebko irytujący akcent gościa gadającego na filmie)

myoniwy

@macgajster Tak, ma specyficzny akcent. Ale ja tam lubię go słuchać. Jest Czechem i prowadzi stronę danyk.cz zobacz jakie projekty robił.

macgajster

@myoniwy sądziłem, że on dalekowschodni jest bardziej...

Ten pomysł Forda ciągnie prąd aż miło. To rozwiązanie o którym wspominałem jest tu: https://youtube.com/watch?v=WQIPx4Tjkgc

Trochę inaczej, bo jest sprzęgło elektromagnetyczne.

myoniwy

@macgajster Ciekawe czy to sprzęgło nie ciągnie podobnej ilości energii co zablokowany silnik DC,

myoniwy

@macgajster U mnie w Foresterze jest takie rozwiązanie:

https://www.youtube.com/watch?v=pvL-YbDOVXM

Zaloguj się aby komentować