Część 4/18: Infrastruktura
Wpis organizacyjny
*wpis sobotni, bo wyjazdowy weekend
KW Bezpartyjni Samorządowcy
-
Bezpłatna komunikacja gminna lub miejska
-
Zwiększenie środków finansowych na organizację transportu regionalnego
-
Uszczelnienie systemu przyznawania dotacji z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych
-
Opracowanie i wdrożenie zintegrowanego systemu rozkładów jazdy w skali całego kraju
-
Przekształcenie Funduszu Drogowego w Fundusz Rozwoju Transportu Publicznego
-
Przeznaczenie dużej części środków z opłat ekologicznych (emisja CO2) na rozwój transportu publicznego i bezemisyjnego
-
Jeden system ulg w transporcie kolejowym i drogowym
-
Zerowy VAT na bilety w transporcie publicznym
-
Zabezpieczenie środków na rewitalizację i funkcjonowanie lokalnych linii kolejowych
-
Realizacja idei "Tiry na tory" - rozwój intermodalnego transportu towarowego
-
Budowa przyjaznych dla pasażera węzłów przesiadkowych
KKW Trzecia Droga
-
Polska2050:
-
Doprowadzimy kolej do wszystkich miejscowości powyżej 10 tys. mieszkańców i PKS do każdej gminy.
-
Dostęp do dobrej drogi publicznej, szerokopasmowego internetu, sieci energetycznej, a także kanalizacji w każdej miejscowości.
-
Wprowadzimy jeden bilet miesięczny, dzięki któremu będziemy mogli podróżować wszystkimi środkami transportu zbiorowego po całej Polsce za 150 zł
KW Nowa Lewica
-
Będziemy odtwarzać lokalne połączenia kolejowe i autobusowe, by pociąg dojeżdżał do każdego powiatu, a autobus do każdej gminy
-
Dotacja transportowa dla samorządów, którą będzie można przeznaczyć wyłącznie na organizację transportu publicznego na terenie JST
-
Zapewnimy dostateczną liczbę połączeń w ciągu dnia, by zaspokoić potrzeby transportowe mieszkańców
-
Zlikwidujemy spółkę PKP PLK i powołamy dyrekcję dróg kolejowych na wzór Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad
-
Wprowadzimy abonament na komunikację miejską, gminną oraz kolej regionalną w całym kraju za 59 PLN miesięcznie
-
Jednolity katalog ulg ważny we wszystkich środkach transportu zbiorowego
-
Zintegrowany system biletowy pozwalający kupić bilet na przejazd z wykorzystaniem dowolnych środków transportu zbiorowego
-
Odstąpimy od budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego, zachowując towarzyszące CPK inwestycje kolejowe
-
Skupimy się na rozbudowie sieci szybkich kolei dalekobieżnych
-
Oprócz elektrycznych pociągów i tramwajów będziemy inwestować w autobusy elektryczne i trolejbusy
-
Zwiększymy liczbę stacji ładowania dla samochodów elektrycznych, by umożliwiały wygodne przemieszczanie się.
-
Będziemy inwestować w badania i wdrażanie technologii wodorowych i biopaliw tam, gdzie elektryfikacja byłaby nieefektywna.
-
Zastosujemy Wizję Zero, czyli zero ofiar śmiertelnych na polskich drogach. Wprowadzimy program poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, szczególnie w okolicach szkół i przy przejściach dla pieszych. Zamiast stawiać kolejne czarne punkty, będziemy przebudowywać infrastrukturę i zmieniać organizację ruchu tak, by zmniejszyć liczbę wypadków.
KW Prawo i Sprawiedliwość
-
Doprowadzimy do budowy i odbudowy linii kolejowych w ramach programu Kolej Plus
-
Wszystkie stolice regionów zostaną połączone siecią dróg szybkiego ruchu. Docelowa długość tej sieci wyniesie ok. 8 tys. km
-
Doprowadzimy do zniesienia opłat za przejazd samochodami osobowymi na wszystkich autostradach – także na odcinkach koncesyjnych
-
Rozpoczniemy budowę kolei dużych prędkości „KDP V4” z Warszawy przez Czechy i Słowację na Węgry
-
Bezpłatne bilety kolejowe dla seniorów od 70. roku życia
-
Wybudujemy Centralny Port Komunikacyjny między Warszawą a Łodzią wraz z siecią kolejową
-
Zainwestujemy w porty offshorowe w Świnoujściu i Gdańsk
-
Wybudujemy nowy tor podejściowy do portu w Świnoujściu wraz z terminalem kontenerowym
-
Wybudujemy Terminal Towarowy (AgroPort)
KW Konfederacja
- brak
KKW Koalicja Obywatelska
- Zweryfikujemy projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego. Zatrzymamy bandyckie wywłaszczenia i naprawimy krzywdy już wywłaszczonym. Zablokujemy sprzedaż lotniska Okęcie.
KW Polska Jest Jedna
- brak
#polityka #wybory #wybory2023
#owcacontent
Bardzo mi się podoba jak pis co kadencję ma te same obietnice xD
Konfa nie dziwi, jestem ciekaw jak jej wyborcy będą jeździć do pracy jak nikt nie będzie naprawiał dróg.
@maximilianan Prywatnymi drogami, zbudowanymi niewidzialną koparką wolnego rynku. Pytasz jak dziecko doprawdy.
@maximilianan Jak by zrealizowali to co by mieli obiecywać ? Dobrze że nie dorzucili informacji, o tym że rozliczą nieprawidłowości w budowie dróg i autostrad w latach 2008- 2015
@maximilianan to że nie obiecują gruszek na wierzbie nie znaczy, że drogi nie będą naprawiane, przecież w paliwie zawarty jest podatek drogowy, znowu manipulujesz
@pol-scot tak panie "nie głosuje na konfederację ale".
@maximilianan mam na imię 'nie wiem jeszcze na kogo będę głosował ' a na drugie 'nie lubię manipulacji '
@pol-scot a na trzecie "bronię tylko konfy, ale za to często"
@maximilianan no przecież nie będę bronił PiSu a po nikt tutaj nie atakuje i ja zresztą też nie
@pol-scot Tylko że konfederacja obiecuje wśród zniesienia 15 podatków zniesienia opłaty zapasowej, opłaty emisyjnej, ale także "Obniżenie opodatkowania cen paliw", więc być może podatek drogowy zostanie obniżony (o jak wiele, tego nie wiadomo)
@bojowonastawionaowca być może ale tego nie wiemy
@bojowonastawionaowca czy ktokolwiek poza PiSem potwierdza, że chce wybudować CPK?
@Kahzad Lewica i KO na pewno nie, TD w okresie przed kampanią powiedziała, że również nie (chociaż w programie nic o tym nie ma), Konfa w sumie nie ma zdania - krytykuje PiS za prowadzenie projektu, ale nic nie mówi co oni o CPK sądzą:
"Krzysztof Bosak z Konfederacji stwierdził, że Platforma Obywatelska w temacie CPK “gra na lękach obywateli” jeszcze mocniej niż... jego własna partia. – Inwestycji nie trzeba wstrzymywać w celu audytu, co to za podejście? – pytał. Dodał, że PiS “zawłaszczył” projekt centralnego portu, który był lokowany w tym miejscu od pięciu dekad i zdaniem “ekspertów jest potrzebny do rozwoju gospodarczego kraju”. – Każdy rząd powinien na bieżąco wyjaśniać wątpliwości co do takich inwestycji z opozycją i wszystkie partie powinny mieć wspólną strategię. Inaczej zagraniczni inwestorzy stwierdzą, że jesteśmy niepoważnym krajem – przestrzegał. Nie zgodził się natomiast z tym, że CPK jest przygotowywane zbyt szybko. Jego zdaniem jest odwrotnie. – Jak można przez 8 lat przygotowywać inwestycję i nie ruszyć z pracami? – pytał poseł."
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosci/jak-glowne-partie-widza-przyszlosc-cpk--18643.html
"Czy CPK ma sens ekonomiczny? Czy to się - przecież mówimy o perspektywie nie 5 lat, ale kilkudziesięciu - opłaci? Rzeczywiście my tego nie wiemy. My cały czas tego nie wiemy. Może to miało sens, może to straciło sens, bo to już trwa tyle lat."
Nie wiem czy coś więcej padło w tym artykule, nie mam niestety dostępu
@Kahzad z tego co wiem obecna władza zrobiła kontrakty z wielkimi karami umownymi za wypowiedzenie i bardziej już opłaca się zbudować bok niż nie zbudować co pewnie wykorzystają w kampanii w następnych wyborach że inni tak krytykowali a i tak to postawili xD
@bojowonastawionaowca @0x34 dzięki za info. Szczerze to CPK obok EJ jedne z istotniejszych gospodarczo kwestii dla mnie.
@Kahzad a ty co uważasz o CPK?
@bojowonastawionaowca im szybciej, tym lepiej. I im więcej, tym lepiej. Czyki oprócz samego lotniska też cała infrastruktura do tego - zarówno drogowa, jak i kolejowa. Jeżeli mamy awansować jako społeczeństwo to CPK i EJ to ważne szczeble w tym awansie.
@Kahzad Drogowa i kolejowa - nie będę dyskutował. Ale co do lotniska - widzisz wystarczający popyt na to? Uważasz, że takie lotnisko byłoby opłacalne dla PL i dla Lotu?
@bojowonastawionaowca tak, uważam, że infrastruktura lotnicza dla lotów długodystansownych jest niewystarczająca w Polsce. Stosując analogię (analogie bywają słabe, ale pokazują pewną ideę) - aktualnie mamy drogi łączące powiaty i niby nam to wystarcza, żeby jednak się rozwijać to potrzebujemy autostrad międzynarodowych. Warszawa leży w połowie drogi między Chinami a USA - to jeden z dobrych powodów, aby to wykorzystać. Plus samo wybudowanie infrastruktury buduje zapotrzebowanie, a przy braku takowej w ościennych krajach powoduje ciążenie z nich ku nam.
@Kahzad na ten moment, kiedy Rosja jest wyłączona z ruchu lotniczego, Polska ma jedno z gorszych położeń, bo równie daleko do ścieżki północnej, jak i południowej do ominięcia Rosji. Znakomite połączenie ma na przykład Turcja, która obecnie w lotach longhaulowych między Europą a Azją jest prymusem.
A z kolei jeśli chodzi o PLL LOT, to otwarcie rynku polskiego przez zbudowanie większego lotniska doprowadzi w zasadzie do zabicia opłacalności, bo w zasadzie każda linia lotnicza ma lepsze możliwości finansowe (bo Lot drogo leasinguje samoloty), a zyskuje w zasadzie w większości na tym, że lotnisko Chopina ma ograniczone możliwości slotowe, dzięki czemu konkurencja nie jest na tyle duża, jak by mogła być na CPK. Pracowałem i mam na ten temat sporą wiedzę
@bojowonastawionaowca zanim wybudujemy CPK to Rosja przestanie być wyłączona z ruchu lotniczego. One way, or another.
Urealnienie ekonomiki w ramach PLLOT musi nastąpić tak , czy inaczej. I albo nastąpi to może nastąpuć to"hard way". Ogólnie dotyczy to też rolników.
Przypomina się XVII wiek i niechęć do zmian co skończyło się w XVIII. Adaptuj się, bo alternatywą jest śmierć. Krótka piłka.
Doprowadzimy kolej do wszystkich miejscowości powyżej 10 tys. mieszkańców i PKS do każdej gminy.
@KWWTrzeciaDroga do WSZYTKICH?! Acha... Tak bardzo wiarygodni...
Wprowadzimy jeden bilet miesięczny, dzięki któremu będziemy mogli podróżować wszystkimi środkami transportu zbiorowego po całej Polsce za 150 zł
@KWWTrzeciaDroga Ale to za to ciekawe... Idea niezła, ale pytanie jakie koszty by to generowało.
Będziemy odtwarzać lokalne połączenia kolejowe i autobusowe, by pociąg dojeżdżał do każdego powiatu, a autobus do każdej gminy
@KWNowaLewica Kolejni... KAŻDY powiat... jak was traktować poważnie?
Dotacja transportowa dla samorządów, którą będzie można przeznaczyć wyłącznie na organizację transportu publicznego na terenie JST
@KWNowaLewica Ale widzę, że kwestia wykluczenia komunikacyjnego zaczyna przeciekać do mainstreamu...
Zlikwidujemy spółkę PKP PLK i powołamy dyrekcję dróg kolejowych na wzór Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad
@KWNowaLewica Czyli co? Zmienią nazwę i zarząd? Idiotyczne jakieś.
Wprowadzimy abonament na komunikację miejską, gminną oraz kolej regionalną w całym kraju za 59 PLN miesięcznie
@KWNowaLewica Kto da mniej?! Idea spoko ale JAK TO ZFINANSUJECIE?! Większość komunikacji miejskiej nie opłacicie za tyle na miesiąc a tu cały kraj?!
Jednolity katalog ulg ważny we wszystkich środkach transportu zbiorowego
@KWNowaLewica ja bym zlikwidował ulgi dla pracowników i rodzin pracowników.
Zintegrowany system biletowy pozwalający kupić bilet na przejazd z wykorzystaniem dowolnych środków transportu zbiorowego
@KWNowaLewica W sensie, że w jednej appce kupię bilet na podmiejski pociąg, miejski autobus i busika? Idea spoko, ale to nie do realizacji na ten moment jest. Jeden system weryfikowania biletów w busiku w górach, zbiorkomu w różnych miastach, metrze w Warszawie i w pociągu na podlasiu? Tymczasem ZTM w Warszawie nie potrafi zintegrować swoich bramek ze swoim systemem elektronicznych biletów... Utopijny pomysł...
Zastosujemy Wizję Zero, czyli zero ofiar śmiertelnych na polskich drogach. Wprowadzimy program poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, szczególnie w okolicach szkół i przy przejściach dla pieszych. Zamiast stawiać kolejne czarne punkty, będziemy przebudowywać infrastrukturę i zmieniać organizację ruchu tak, by zmniejszyć liczbę wypadków.
@KWNowaLewica A to hasło przeraża mnie niezmiernie.
Doprowadzimy do /.../
@KWPrawoiSprawiedliwość Pomijając, że już z 4 wybory słyszę to samo to wyjątkowo nijakie są te obietnice. Emocje budzi tlko CPK, ale raczej negatywne emocje.
brak
@KWKonfederacja jakoś mnie to nie dziwi :]
Zintegrowany system biletowy pozwalający kupić bilet na przejazd z wykorzystaniem dowolnych środków transportu zbiorowego
@sireplama no to rzeczywiście brzmi super, ale musieliby chyba jakiegoś typa z zapędami dyktatorskimi wsadzić na ministra transportu
Ta kolej do każdego powiatu to bardziej odczytuję jako plan na następne dekady, a nie że w czasie kadencji to zrealizują.
@HolenderskiWafel Ja sobie tego jednak nie wyobrażam.
Pytanie jeszcze czy do powiatu czy stolicy powiatu.
Zaloguj się aby komentować