#programowanie #pracbaza
Jakie widzicie red flagi aplikując o pracę?
Ja mam póki co trzy:
-Brak podanego wynagrodzenia (aka szukamy najtańszej opcji)
-Praca "fully remote" która jednak wymaga pojawiania się w biurze (już na tym etapie lecicie w chuja? XD)
-Systemy rekrutacyjne pokroju workday, gdzie trzeba przepisywać ręcznie dane z cv. Jeżeli używacie takiego debilizmu w czymś tak prostym jak rekrutacja (20-30 minut rozmowy wystarcza do stwierdzenia czy ktoś jest kompetentny), to wiem że podobnie głupie systemy są używane w innych miejscach, i będą tylko utrudniać pracę

Używając tylko tych 3 sit, z kilkuset potencjalnych ofert robi mi się może 10-15 do rozważenia xD
maximilianan
  • więcej niż 2 etapy rekrutacji

  • rozwiązywanie testów osobowości xD

  • obiecanki dużych premii

walus002

@redve brak podanej stawki dyskwalifikuje ogłoszenie o pracę.

Felonious_Gru

@redve @walus002

Śmiesznie się zapowietrzają dyrektorzy jak im jako technik rzucam stawkę 2x ich stawka xD


Gdyby podali od razu to bym ich czasu nie marnował

m_h

Przykład na świeżo (jakaś firma w Warszawie i to wszystko w ramach kandydowania na jedno stanowisko):


  • rozmowa z szefem biura

  • rozmowa techniczna przez teams/zoom

  • rozmowa techniczna na miejscu

  • obiad z ludźmi z nowego zespołu

  • rozmowa z managerem z Niemiec

rayros
  • Pani z HR która testuje angielski i udupia każdego kto nie ma C2

  • Spotkanie z dwoma założycielami, mówiąc stawkę pytają się czy masz kredyt bo coś za drogo się cenisz.

  • Brak ustalonych zasadz kto przydziela i odbiera zadania

Alnitak

@redve 


Praca "fully remote" która jednak wymaga pojawiania się w biurze (już na tym etapie lecicie w chuja? XD)


To akurat jest czasami potrzebne żeby przekazać sprzęt i załatwić jakieś formalności. Nie wszystkie firmy chcą wysyłać rzeczy kurierem.


Ale z moich ulubionych kuriozalnych przypadków to informacje o benefitach, które zachęcają do łamania prawa pracy. Np dodatkowy wolny dzień uznaniowy za brak używania L4 (serio coś takiego widziałem) xD

Zaloguj się aby komentować