Dla przypomnienia: 2 litrowy silnik 151 koni, do tego silnik elektryczny 163 koni, dają łącznie 223 koni mechanicznych, a to daje całkiem zwinne autko miejskie które rozpędza się do setki w 6,7 sekundy. Do tego niezawodna przekładnia e-CVT. Spalanie na poziomie 4.1 l/100 km.
Cena w USA po przeliczeniu na złotówki 120-135k (w zależności od stanu bo różne są podatki w różnych stanach).
Cena w Polsce: 200k, dostępna tylko i wyłącznie w wersji plug-in 13,6 kWh co da około 60-80km zasięgu na samym prądzie.
*ceny za podstawową wersję bez żadnych dodatków.
#toyota #toyotaprius #prius5 #prius #samochody #motoryzacja #hybryda
Ale skąd tak duza roznica w cenie?
I tak będzie się sprzedawał w tej cenie. Poprzednia generacja w wersji plug-in (bodajże nazywał się prius prime) kosztowała 160-180k więc też drogo a nie można było jeździć normalnie na samym prądzie. Silnik elektryczny miał bardzo małą moc, w trybie elektrycznym było się zawalidrogą. Do tego zasięg króciutki. Słabo się sprzedawał i jak widać szybko go zastąpili nową generacją.
"120-135k" - a gdyby zrobil import indywidualny ze stanow to ile wyjdzie do odbioru w PL?
@bucz nie mam jak z podatkami i cłem przy wprowadzaniu auta, ale podejrzewam, ze raczej drogi interes patrząc na to, ze z USA sprowadza się zwykle tylko rozbite auta.
@CzosnkowySmok różnica w cenie bo w Polsce (i całej UE) jest sprzedawany plug-in czyli z większą baterią, ładowaną z gniazdka a w US zwykła hybryda samoładująca. No i Prius będzie produkowany w US więc nie będzie podatków i ceł a u nas będą prawdopodbnie przychodzić z Japonii.
UE idzie w elektryfikację i rygorystyczne normy co2 to dostajemy tylko takie auta co spełniają te wymogi
@ElektrolizatorDwuczlonowy Da się zagazować?
Tak
@myoniwy @ElektrolizatorDwuczlonowy Da się zagazować?
@ElektrolizatorDwuczlonowy Za drogo. Nie będzie sukcesu.
Nie mówiąc już, że wersja USA będzie hybrydowa = lepsza. A europejska z wtyczką
Zaloguj się aby komentować