#teoriespiskowe #samoloty #lotnictwo
@ElektrolizatorDwuczlonowy Czekaj. Czekaj.
A czasem nie ma przyłączy paliwowych w posadzce na stanowisku postojowym?
@myoniwy nie. Z cystern się ładuje paliwo do skrzydła.
@myoniwy oczywiscie ze sa, szczegolbie na wiekszych lotniskach. Alternatywnie laduje sie z cystern
@bartek555 faktycznie, nie spotkałem się jeszcze ale ja głównie po mniejszych lotniskach latałem
@ElektrolizatorDwuczlonowy jakąś biomasę z fejsbuka nazywasz elitą? Ty zdrowy jesteś?
@MostlyRenegade wiesz co to jest ironia?
@ElektrolizatorDwuczlonowy w piątki wieczór zwykle zapominam
@ElektrolizatorDwuczlonowy Kyrie Eleison!!!
@ElektrolizatorDwuczlonowy Za każdym razem kiedy ogarnia was zdziwienie wynikami, to pamiętajcie, że to ma prawa wyborcze!
No dobra, ale faktycznie jest tak że samolot tankuje więcej paliwa, niż waży niezatankowany samolot?
Bo to mnie serio zastanawia xD
A z drugiej strony, wiezie też kilkaset ton ładunków i pasażerów, więc te 300 ton paliwa to może będzie mniejszy ułamek całości.
Jeszcze ciekawe jaką gęstość ma to paliwo, bo piszą o 300 tonach, a nie o 300 litrach. Ciekawe ile w praktyce zajmuje. Wtedy by można łatwiej policzyć czy wejdzie taka ilość do skrzydeł
@redve tak, samolot musi mieć duże zbiorniki żeby mógł daleko latać. To nie Passat, że może do tankować 3 razy w drodze do Chorwacji
Zazwyczaj na europejskich trasach ładuje się tylko pół zbiorników paliwa. Zbiorników jest kilka, zwykle dwa na jednym skrzydle + pod łukiem bagażowym jeszcze trochę.
B737-400 pusty waży 34,820 kg a maksymalna masa startowa to 68,000 kg z czego paliwa mieści się 26,020–29,670 L
@ElektrolizatorDwuczlonowy dzięki za wyjaśnienie
@redve Waga 1 litra paliwa lotniczego może się różnić w zależności od temperatury i składu chemicznego. Jednak średnio można przyjąć, że waga 1 litra paliwa lotniczego wynosi około 0,8 kilograma. Jest to wartość orientacyjna i może się nieznacznie różnić w zależności od konkretnego rodzaju paliwa i warunków atmosferycznych.
Zaloguj się aby komentować