@radziol elektryczne latające samochody izera na lotnisku CPK
@CzosnkowySmok Z izerą to przestrzeliłeś bo teraz ciągną projekt następni
https://tvn24.pl/biznes/moto/fabryka-izery-w-jaworznie-jest-pozwolenie-na-budowe-st7909104
@Anty_Anty jestem ciekawy rozwoju tego projektu. Bo nawet bardziej wierzę, że cpk powstanie niż izera. A tak szczerze to myślałem, że to już dawno padło.
Ale może powstanie coś innego na to miejsce ale nie koniecznie fabryka izery.
@CzosnkowySmok mnie ciekawi czy po prostu tak zjebane umowy było że nie warto, czy może chcą grać pod przyszłe wybory a może doszło do nich że tam przepychanki w UE są kto będzie montownią dla chińczyków więc próbują sił.
A za olanie vosco to powinna być pała na plecy =D
@Anty_Anty raczej chcą wycisnąć pewnie już zaklepane dotacje na elektromobilnosc
@CzosnkowySmok Na używane samochody jest kasa ale nie słyszałem żeby pozowolono w UE na przeniesienie środków pod Izerę no ale tematem interesuje się tyle co z nagłowków.
@radziol pomijając bekę z Debila...
Ostatnio latałem takim i jest to sprzet w zasięgu przeciętnego Polaka-robaka (używki chodzą już po 100 kPLN)
@m-q taa, pomijając certyfikaty, licencje, serwis, przeglądy, koszt części, opłaty lotniskowe, paliwo
@em-te analogicznie jest z autem
@m-q samo szkolenie to koszt 20-30 tysięcy, paliwo lotnicze jest znacznie droższe niż do aut, a spalanie jest znacznie większe.
Imo porównanie podobne do porównania kosztów utrzymania samochodu i roweru
@maximilianan ten samolot lata na pb95, 12-18 l/h czyli jak samochód
@kuba-brylka o faktycznie
@maximilianan czytałeś artykuł? Ten samolot lata na 95-ce.
Pełny koszt wynajęcia od aeroklubu (z zatankowanym paliwem) to 300-400 zł brutto za godzinę. Nie mów mi, że nikogo na to nie stać
@m-q nie nikogo, ale to raczej nie jest hobby się zwykłych szaraczkow
@maximilianan ale to, czy ktoś to uważa za hobby jest bez znaczenia, chodziło mi o realne koszty latania samolotem. Nie, to nie jest różnica, jak między autem a rowerem.
@m-q i rowerem XD
@m-q a koszty eksploatacji? Bo to, ile coś kosztuje nie oznacza, że jesteś w stanie to utrzymać. Np. baby galerniane są za darmo, a mało kogo stać na utrzymywać;)
@m-q myślę, że bardziej trafne skojarzenie to zakup używanego dużego premium SUVa typu porshe. Za 100k kupisz używane, ale utrzymanie to druga para kaloszy. Duża część samochodów w Polsce (źródło: idzd) nie jest odpowiednio serwisowana, to jak polaka-szaraka będzie stać na wymianę części która nadal działa ale skończył jej się resus?
@conradowl @niebylem podałem wyżej cenę wynajmu, która mieści wszystkie koszty utrzymania + zarobek właściciela (samolot nówka sztuka w leasingu).
@m-q czym innym jest wynajem od aeroklubu, czym innym lot do Gdańska, nocleg, powrót w niedzielę.
No i ten Viper to maluszek, jak sam piszesz kosztuje 300zł za godzinę, gdzie np. Mustang od Kikstera wynajęty na weekend jest po 850zł - za dobę.
Więc nadal jeden z najmniejszych samolotów na rynku kosztuje wielokrotnie więcej za dobę niż kultowy, sportowy samochód
Jasne, stać na to ludzi, niektórzy kupują grę na premierę za 500zł i pograją trzy godziny albo i na Sony nawet nie mają możliwości zwrot...
Nie jest to tania zabawa i Duda nie mówił o lataniu sobie godzinę za 300zł, tylko że potrzebujemy lotniska bo ludzie nie będą mieli gdzie parkować
@conradowl ale człowieku, ja swoim wpisem nie bronię idiotycznej wypowiedzi Debila, to na samym początku zastrzegłem.
Napisałem ile kosztuje sam samolot, potem ile kosztuje jego wynajem. Pozostałe koszty, chociaż wyższe niż w przypadku auta, są osiągalne dla przeciętnego "programisty 15k". Napisałem to jako ciekawostkę, gdyby ktoś faktycznie miał ochotę polatać i błędnie myślał, że to zabawa wyłącznie dla bogaczy.
@m-q to podaj te koszty. porównamy z samochodem
@m-q ale nikt nie mówi, że to dla bogaczy tylko wszyscy raczej uważamy, że koszty posiadania i utrzymania samolotu są o wiele większe niż samochodu, a Duda walnął głupotę.
Wyciąganie niemal najtańszego, jednego z najmniejszych samolotów na rynku dostępnego na godziny nie oznacza, że Polaków na niego stać. Na godzinę raz na miesiąc? Może. Tym bardziej, że programista 15k w kraju, gdzie średnia to 8k to nie jest zdecydowanie przedstawiciel większości
Po prostu sam napisałeś u góry, że taki samolot to 100k, więc jest w zasięgu przeciętnego polaka -robaka. Sorry - nie jest. 100k ludzie nie mają na samochody, a gdzie dopiero samolot z o wiele droższym utrzymaniem
@em-te posiadając własny i latając średnio godzinę dziennie, jakieś 10k / miesiąc. Ale można wynajmować innym, co zwraca znaczną część kosztów.
Wynajmując od kogoś na dłużej, np. na wycieczkę, można spokojnie wynegocjować lepszą cenę i za kilka-kilkanaście kPLN polecieć sobie na południe Europy i z powrotem. Owszem, wtedy lepiej wziąć 4-osobowy, żeby rozłożyć koszty.
@conradowl ale się zesrałeś, już mi się nie chce dyskutować o tym, ile zarabia Polak-robak i za ile ma auto. Tym bardziej nie będę dyskutował o wypowiedzi Debila, którą usilnie przytaczasz w każdym komentarzu.
"Ludzie nie mają na samochody"... na chleb i leki też nie mają, daj Pan spokój. Rozmowa jak w poczekalni NFZ
@m-q na nowe. Statycznie. Jezu... Przeciętne oszczędności Polaka to 30k. Niezależnie więc od tego ile zarabiasz - mało kto wywali 100k z miejsca na samolot i tyle
I nie, stać to nie oznacza, że kupisz by latać godzinę miesięcznie czy będziesz wynajmować. Nie mówimy o inwestycji tylko o posiadaniu. Bo tak to można powiedzieć, że ludzi stać na nowe mieszkania, mogą wziąć 4pokojowe i 2 pokoje wynajmować studentom przecież
@m-q no tak 100 tys na samolot ddla robaka polaka. Faktycznie każdego stać. Jakby tak było to ludzie kupowali by mieszkania jak pojebani i spłacali kredyt w 4-8 lat
Brakuje szarego wieżowca z lat 70.
Zaloguj się aby komentować