#motoryzacja #ciekawostki
a gdzie przycisk do wzywania lawety?
W lagunie 2
@szczekoscisk a wuja, mam lagunę 2, ponad 300k przebiegu i działa jak ta lala. Nawet nie ma tej sławetnej choinki na desce. Ostatnia poważna awaria to przekladnia kierownicza. Poza tym jeździć, obserwować
panel z aurisa 2 fl zdecydowanie lepszy
@100mph tru. Zajebiscie intuicyjny i wygodny
@Fulleks o to to.
A teraz zobaczcie deskę rozdzielcza od Insignii, cokolwiek chcesz zrobić to nie wiesz gdzie nacisnąć bo najebane przycisków jak w autobusie...
Ogólnie to większość paneli guzikowych daje radę. Najgożej jak jest ekran dotykowy do wszystkiego i nie da się tego obejść.
Tak wygląda od mazdy i jest wygodny w obsłudze, dodatkowo wygląda naprawdę ładnie.
Ja najlepiej wspominam tego dziada, a może bardziej to jak działał, bo praktycznie go nie używałem (jedne ustawienia przez 8 lat xD). Był chyba najbardziej smart climatronikiem jakiego miałem. Tylu poziomów prędkości do dzisiaj nie widziałem nigdzie. Do tego dwa filtry kabinowe, po jednym na stronę. Bezszelestna praca, nawet na wysokich obrotach. Przycisk do włączenia obiegu zamkniętego z kierownicy, no i opcja z automatycznym obiegiem, bo pod maską był czujnik jakości powietrza. Do tego miałem seryjny akumulator ciepła, chyba na solance, co skutkowało długim trzymaniem ciepła i po kliknięciu REST można było ogrzewać się na zgaszonym silniku (jak zostawiłem rozgrzane auto wieczorem tak trzymało do następnego dnia xD). Aż ciężko uwierzyć że to auto było z lat 90 bo do dzisiaj niektóre rozwiązania to coś nie do dostania w niektórych współczesnych autach.
@Krogulec co to było za auto? Czujnik jakości powietrza z automatycznym obiegiem oraz akumulator ciepła brzmią świetnie, nie wiem w jakich samochodach i czy w ogóle są obecnie dostępne.
@KierownikW10 ogólnie całe auto było świetne i do dziś się za nim oglądam z myślą czy nie kupić jakiegoś do odrestaurowania, a mowa o e39
@KierownikW10z akumulatorem ciepła to nie wiem, ale obieg zamknięty na czujnik jakości powietrza mam w VW z '14.
@KierownikW10 w vw cc miałem czujnik jakości powietrza. A akumulator ciepła o którym piszesz jest chyba w każdym współczesnym Mercedesie pod nazwa „rest”
@Krogulec Uwielbiam panele typu "climatronic", takie trochę surowy industrializm gdzie masz moduł odpowiedzialne za konkretne funkcje. Teraz wszystko zlane w jeden ekran dotykowy jako bezduszne opcje w jakimś podmenu.
@Millionth_Visitor REST był też bez akumulatorów ciepła. Brał ciepło z samego silnika, a raczej rozgrzanego układu chłodzenia silnika
Ale nijak ma to się do pełnego webasto z pilotem
Astra K miała bardzo wygodne sterowanie klimatyzacją. Pokrętła > przyciski
@Fulleks faktycznie te przyciski mogą być wygodniejsze w obsłudze od panelu dotykowego. Z drugiej strony, ja akurat w swoim aucie lubię przyciski na ekranie. Brak panelu klimatyzacji sprawia, że auto w środku jest bardziej minimalistyczne, czystsze. W dodatku nie mam zastrzeżeń do działania automatycznej klimatyzacji w swoim aucie, bardzo rzadko cokolwiek zmieniam. Wsiadam do auta, odpalam i jadę.
Ale miałem okazję korzystać z innych ekranowych paneli klimatyzacji i są lepsze i gorsze. Niektóre są bardzo słabo zaprojektowane, nawet jak rzadko się z nich korzysta to wnerwiają.
@Fulleks w Hondzie mam takie. Bardzo proste o wygodne.
Amatorzy. To jest jedyne słuszne sterowane klimatyzacją:
@eloyard i to jest rozwiązanie dla prawdziwego mezczyzny! A nie przyciski dla rurkowcow!
W moim aucie mam ustawione na 21,5°C i jeżdżę na auto cały rok.
Klimatronik sam zarządza mocą nadmuchu przy czym bierze pod uwagę nawet temperaturę silnika, tak, ze zimą na początku w ogóle nie dmucha a potem wraz z nagrzewaniem silnika dmucha coraz mocniej, coraz cieplejszym powietrzem.
Latem na odwrót, nadmuch na max żeby schłodzić nagrzane auto a im bliżej 21,5°C tym słabiej dmucha ale też bierze pod uwagę nie tylko dane z czujnika temperatury ale też w podszybiu mam dodatkowy czujnik nasłonecznienia. Tak samo jak jest upał to zamknie obieg gdy temp w aucie spadnie, żeby szybciej schłodzić.
Automat ten działa tak dobrze, ze praktycznie nigdy nie potrzebuję dotykać panelu ekranu.
@ElektrolizatorDwuczlonowy jesteś mną?
@Fulleks Tylko, żeby się dało dwoma cyckami na raz regulować temperaturę w obu strefach albo było synchro.
A tak to dwa razy więcej szarpnięć jest potrzebnych do zmiany temperatury w ogóle auta.
@Dalmierz_Ploza Jak przytrzymasz 'auto' to temperatura kierowcy ustawia się u pasażera.
Niestety nie da się tego zrobić przytrzymując 'soft' albo 'fast' dlatego nie rozumiem @Fulleks czemu tak chwalisz ten system
Wsiadam do auta mam ustawione 19 stopni na 'fast' i dorzucam obieg zamknięty żeby się szybko schłodził. Chcę zwiększyć temperaturę o 1 stopień ale że jest upał, chce żeby dalej było fast przy obiegu zamkniętym. Przez moje OCD muszę:
-
Kliknąć dwa razy w górę ustawiając temperaturę na 20 stopni
-
przytrzymać auto żeby temperatura u pasażera ustawiła się na taką samą jak u kierowcy. Wszystkie inne parametry się resetują (w końcu tryb auto)
-
Znowu przełączyć na fast
-
Znowu włączyć obieg
Tak, wiem. Jakbym pokonał moje OCD i się nie przejmował to byłyby tylko dwa kliknięcia ale co poradzę że denerwuje mnie jak jadę sam i ustawione są dwie różne temperatury
@Mikel tom nie wiedział
Jakoś szarpanie za dwa cycki na raz, które są tak blisko siebie wydaje mi się bardziej intuicyjne
Po co 2 przyciski do funkcji wzajemnie sie wykluczajacych (soft/fast) oraz jeden przycisk do 3 niezaleznych funkcji (kierunek nawiewu)?
@Fulleks Panele dotykowe w samochodach, to jest ślepy zaułek. Po co dać przyciski, które znasz na pamięć, skoro możesz oderwać wzrok od drogi, bo radio chcesz zmienić, albo nawiew zmniejszyć
@Giban Po co patrzeć na drogę jak samochód sam jedzie - future is now
Zaloguj się aby komentować